Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Efe Elaldı

7 ay önce - Sal 10 Nis 2018, 23:08

söylediği şekilde olacaksa şimdi temeli atsınlar sonra bi ara projesi yapılır inşallah dediği gibi hemen yapılır

Alıntı:
Günlük ortalama yolcu sayısı 150 bin civarında


bursaray yenilenecek sistemle 500 bin taşıyacak 150 binde yeni sistem 650 bin iyi rakam


Misafir e49

7 ay önce - Çrş 11 Nis 2018, 18:31

Misafir ode hat Bize iletilen
1:mimar sinan-şevket yılmaz -mesken -emirsultan-atatürk cd -altıparmak -acemler ist -burdan sonrası mevcut hat -emek -yht ist-hastahane olacakmış .gökdere-incirli aradı servis hattı ve araç stok sahası imiş
2-mevcut hat kestel -üniversite btü olursa kestelden bir istasyon ileri uzayabilir .çok ilerde ulaşım master planında yer aldığı şekilde kayapaya uzatılacakmış
3-minarsinan-yavuz selim -küçük balıklı -acemler planlanmış .
Yap işlet ile metro yapılmaz çünkü yapan 2$ dan aşagı taşıyamaz .Bu poarayada kimse binemez.
Belediyede bunu yapamaz .Hükümetinde yapacak durumu yok.Bunların hepsi başka bahara kalır .Seçim propagandası için uyduruk bir temel atarlar snra unutulur.


Cüneyt5316

7 ay önce - Çrş 11 Nis 2018, 20:07

Öyle uyduruk temel atmakta nasıl olsun. Bu basit bir okul kültür merkezi veya spor salonu temeli değil! 3 milyonu ilgilendiren toplu taşıma temeli. Bence hafife almamalısın.



Efe Elaldı

7 ay önce - Çrş 11 Nis 2018, 20:21

o temeli atmak demek tüm bursaya söz vermek demek önümüzdeki 5 yıl boyunca tüm bursanın gözü o metro inşaatında olacak başta ben bursada bitmeyen proje olmuyor genelde uzuyor ama bitiyor uzasın 5 yılda bitsin sıkıntı değil ama bu proje yapılsın bursanın geleceği çünkü

Cüneyt5316

7 ay önce - Çrş 11 Nis 2018, 20:24

Aynen öyle. Orda Aktaş değil; akparti verdiği sözü tutmamış demek olur o zmana. Bunu göze alamazlar. Yani misafir boşver sen bu konuları.

Misafir 704

7 ay önce - Çrş 11 Nis 2018, 21:35

Yap işlet devret ile yapılacak bir metro hattı için bugünün fiyatları baz alınırsa en az, 50 cent + KDV olması gerek ki o da kafa kafaya (2,80₺ hemen hemen) gelsin. Şimdi soru şu;

Bu fiyatlara kaç yıllığına işletme hakkı verilecek?
Bu fiyatlar ile bu işi kim yapacak?
Bu kadar sermayeyi (milyon dolarları) kar marjı düşük bir yatırıma kim harcayacak?

Özel şirketler kamu hizmeti (Özel halk Otobüsleri, Dolmuşlar, Minibüsler, Otoyol işletmeleri vb.) yapsa bile kar amacı güderler, Kamu kuruluşu gibi zararına bile olsa işlemezler...

Neyse...

Hamdolsun bizi kıskanıyorlar. Sıkıntı yok, inşallah yola devam, maşallah



Fatih2345
7 ay önce - Prş 12 Nis 2018, 00:15

Metro yapmak öyle kolay değil. Dünyanın parasını gömeceksin ve seneler sonra anca çıkartacaksın maliyetini o da 4$ olursa istanbul olsa hadi olur diyeceğim de bursada kimse böyle bir işe girismez. Çünkü bursada bu işin elinde patlama olasılığı çok yüksek.

Efe Elaldı

7 ay önce - Prş 12 Nis 2018, 00:33

belki yarı yarıya yapılır belediyede şirkete ortak olur maliyet düşer

Sezer__Bursa
7 ay önce - Prş 12 Nis 2018, 16:29

Cüneyt5316:

Alıntı:
Bu hat açıldıktan sonra kaldırılacak olan Bazı minibüs ve otobüs hatları sayesinde olucak.


O zaman gör sen ortamı Bu güzergahta en çok ÖHO'lar işliyor. Kaldırılmaları çok zor olur.


seco152
7 ay önce - Prş 12 Nis 2018, 16:39

Şimdi doğru analiz için önce teşhisi doğru yapmak lazım. Fakat okuyacak arkadaşlardan da ricam siyasi at gözlüklerini çıkarıp kendi akıllarıyla düşünmeleridir.

Teşhisi yapalım, öncelikle belediye bütçelerinde istanbul yaklaşık 20 kata varan fazla miktarda para almaktadır bursadan, bu ankara, izmir ve kocaeli için de farklı değil ve onlar da keza bursadan kat kat fazla para alıyorlar belediye bütçesi için devletten.

Şimdi bunun sebebi vergilendirme sistemimizdir. Türkiyenin bu en önemli ve hala reform yapılmamış sorununa derinlemesine girmeden kabaca belediye bazında değineceğim. Bizde vergi malesef gelişmiş ülkelerdeki gibi gelir üzerinden tam anlamıyla toplanmaz, devlet bu yüzden gelir için tüketim üzerinden vergi alır. Ve alınan vergilerin bir yüzdesi toplandığı ilin yerel bütçesine doğrudan eklenir.

Olay burada farklılaşıyor, siz edirnede migrosa bime gitseniz, urfada avmden pantolon alsanız, sivasta mcdonaldsa gitseniz büyük mükellefler vergi dairesinden yatırılır bunun vergisi. Kısa keselim merkez ofisler orada olduğu için vergi istanbuldan aktarılınca bu sistemde aslan payı ist belediye bütçesine gider. Başta perakendecilik olmak üzere sayısız sektörde bunun artısı gelir istanbula, keza kocaeli ve izmirde de petrol rafinerileri,tütün, ankarada kamu bankaları ve inşaat işleri büyük artı sağlar. Kabaca özetledim bu kısmı.

Hal böyle olunca Bursa'da ne oldu,bütçe çok az olunca halka bir de belediye abandı yıllarca en pahalı suyu kullandık, en pahalı ulaşımı kullandık. Bunlar da yetmedi 8 sene başkan olan altepe kendi itibarı artsın diye üzerine vazife olmayan işler yaptı, balkanlarda milyonlar harcadı, stada yüzmilyonlar gömdü vesaire. Belediye 2030lu yıllara kadar borçlandı. Üstüne bir de ulaştırma bakanlığı pek çok yerde projeler üstlenirken bizim arap saçı olan kent içi ulaşımımıza çivi çakmadı. Dahası ortalama kamu harcamalarında türkiye ortalamasının altında devlet harcaması yapıldı bursaya vesaire. Kamu yatırımı olarak oldukça geri kaldı kent.

Bir değerlendirme yapalım. Bursa tarımı, kültürel dokusu çok değerli olan bir kent, ayrıca da yıllar boyunca türkiye gibi inanılmaz cari açık veren bir ülkede hep en çok cari fazla veren, ciddi ihracat yapan bir şehir oldu. Yıllarca hızlı göç aldı ve dağlardan dolayı coğrafyası sıkışık ve zorlu olmasından dolayı iyice çarpık yapılaştı. Özel olarak ilgilenilmesi gereken bir yer yani kısaca. Fakat bu çalışkan şehrin buna karşılık ödülü yeri geldi doğanbey oldu yeri geldi fahiş fiyattan berbat ulaşım oldu. Tüketimin ödüllendirildiği bir dönemde bursa enayi yerine kondu.

Mevcut sistemle bu kentin sorunları çözülmeyecek, kaybolan onca yıla yenileri eklenecek sadece. Ne vekillerimiz ne de yerel basınımız bu konulara doğru dürüst değinmiyor. Partilerimizde ise biat kültürü hakim, kimse kendi aklını kullanmıyor, tepeden ne emir geliyorsa onu yapıyorlar sadece. Sorum şu, sizce atıyorum cumhurbaşkanı aktaşa on yıl daha bursaya yatırım falan yok dese mesela kimse itiraz falan eder miydi o partiden? Tabi ki hayır. Çünkü sadece söylenene itaat etme kültürü var. Şimdi mesela günah keçisi yaptılar altepeyi tek suçlu yapıyolar akıllarınca, sanki belediye meclisinde her kararı blok halinde kabul etmemişler gibi.

Aşırı uzun oldu fakat aslında her konuyu çok kısa kesmeye çalıştım. Umarım yerel seçimlerde kaybederler bursayı çünkü başka türlü akıllarına gelmeyecek burası. Fakat seçimlerde genel seçim misali herkes partiye oy verdiği için gene umudum yok. Örneğin önceki seçimlerde kadir koçdemir gibi deneyimli, bursayı bilen, kamu yönetiminde nice kitabı ve tecrübesi olan bir adam yerine gene ısrarla malum şahsı seçip gene kandırıldık ayağına yattı herkes. Belki bozbey bu döngüyü kırar kısmet olursa. Ama tabi bursa halkı bu iktidar döneminde büyük kayba uğramasına rağmen gene gidip oyunu verir sonra da dövünür.
Adım gibi biliyorum çünkü malum parti odunu aday koysa yüzde elli alacak.

Belediye borç içinde, bakanlık umursamıyor bursayı, cumhurbaşkanı kusura bakma paranız yoksa yazık olmuş diyor, merkezden gene kuruş yok, ortada maaş ödemek için arsa satan yıllık 1 2 milyon kiralı yerlerden medet uman batmış belediye var. Ama belediye başkanı seçimlere az kala temel atmış oluruz diyor olmayan parayla. Tam siyasetçi kafası değil mi? Sonra gene kandırıldık gene beş sene daha bekleyelim canım nolacak falan filan.

Okuyanlara teşekkür ederim, düşüncelerinizi de yazmanızı bekliyorum. Mesajı yazma sebebim ise hala erdoğanın veya akpnin bursayı umursadığını zanneden naif arkadaşların kusura bakmasınlar ama bana komik gelen yorumlarıydı. Çantada keklik burası kimse bu abuk subuk sistemden de bırak rahatsız olmayı haberdar bile değil kim neden taksın ki sizi.



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara