Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
mustafaguler
2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 09:32
Bursaray Emirsultan-Heykel-Acemler Hattı (Osmangazi Metrosu)


Gün geçmiyor ki Altepe'den metro açıklamaları gelmesin...

Alıntı:
Her ne kadar Son dönemde kentleşme anlamında merkezden dışa doğru yeni yerleşim alanları gelişmiş olsa da, Bursa'nın omurgası olarak kent merkezini oluşturan Emirsultan-Heykel-Altıparmak-Çekirge ekseni ana aks olarak geçerliliğini koruyor. O bakımdan Ulaşım planlamaları içinde de Emirsultan-Çekirge hattının ayrı bir yeri var.
Nitekim Yıllarca belediye otobüslerinin 1 nolu hattıydı. Trafiğin kendini hissettirmeye başladığı 80'li yılların en önemli gündemi Çakırhamam'dan girip Atatürk Caddesi'nin altından geçerek Emirsultan'a ulaşacak yeraltı yolu oldu.
Bursaray'ın gündeme geldiği 90'lı yıllardaysa ileri dönük hedef olarak Altıparmak-Heykel-Emirsultan hattı için fikirler geliştirildi. Hatta, metronun Acemler'den mi yolsa Merinos'tan mı içeri girmesinin daha doğru olacağı tartışmaları bile yapıldı.
Fakat Bu tartışmalar, Bursa'nın en büyük metro hayali olarak kaldı.
İşte O hayali gerçekleştirmek için Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe talimatı verdi ve çalışmalar başladı.
Dahası...
Kent merkezinde tümü yeraltından yapılacak metro hattı proje çalışmalarında mesafe bile alınırken finansmanı için de ilk adımlar atıldı.
Buna göre...
Metro hattının batıdaki başlangıç noktası Acemler'deki Bursaspor İstasyonu olacak. Böylece hem Timsah Arena'nın, hem de bu bölgede yapılacak olan yeni Devlet Hastanesi Kompleksi'nin merkeze ulaşım bağlantısı sağlanacak.
Acemler'den Çekirge'ye doğru çıkacak olan yeni metro hattı Kükürtlü Caddesi'ne dönüp, yolun altından ilerleyerek Çelik Palas Oteli önünden Çekirge Caddesi'ne çıkacak.
Ardından...
Atatürk Stadyumu yerine yapılmakta olan meydana ulaşıp Altıparmak Caddesi'ni yine altından geçerek Çatalfırı'nda Cemal Nadir Caddesi'nden Çakırhamam'da Atatürk Caddesi'ne ulaşacak.
Heykel'den sonra da, Setbaşı-Yeşil-Şible güzergahından Emirsultan'a gelecek.
Ana güzergahı bu şekilde belirlenen ve halen proje çalışmaları süren hatta isim de verildi:
Osmangazi Metrosu.

Ancak yılların hayali olan Osmangazi Metrosu projesi Yıldırım Metrosu'na başlandıktan sonra gündeme alınacak.


Kaynak: http://www.olay.com.tr/yazarlar/ahmet-emin-yilmaz ...mler/7610/


Bursaray
2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 11:00

asil bu hattin ilk olarak yapilması lazim bu hat bursarayin yolcu yukunu alacak bi hat senelerdir tartisilan bi hat keşke ilk olarak bu hatta başlansa bursaray baya rahatlar

Berktuğ
site denetçisi

2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 11:09

Bu hat yapılınca/yapılırsa T1 yolcusunun kalacağını sanmam hatta sökülse bile yeri olur. Sanırsam T1 gibi bir hatadan sonra anladı Bursa'nın metroya daha çok ihtiyacı olduğunu. T2'nin bile ilerleyen zamanlarda bağlantılarla birlikte metroya çevrilmesi mümkün olabilir.



Batur

2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 11:46

Geç kalınmış bir karar, bunun için adımların yıllar öncesinden atılması gerekiyordu.

Neyse ki buraya yapılması düşünülen tramvay projesinden vazgeçilmiş.

Bu hat gerçekten yapılırsa Bursa ulaşımında devrim olur. Bursaray’ın yükü hafifler, stadyuma ulaşım kolaylaşır. Umarım en kısa sürede çalışmalar başlar.


Omerbursa
2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 12:04

-Recep Bey iş işten geçince mi ? anladı yapması gereken şeyleri ?

-Yoksa yaklaşan 2018 seçimleri öncesi tutuştu mu?

-Bilmem ama...

-Bursa gibi yol fakiri bir şehre zaten en başından FULL YER ALTI metroları yapılmalıydı...


SABRİ BİLGİN
2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 12:36

Çok doğru bi proje. Keşke Yıldırım metrosu beklenmeden başlanabilse ama 2-3 yıldan önce başlanmaz. Finansmanı için devletten destek alınmalıdır yoksa hem geç başlar hem geç biter.



UfukRaifoğlu
2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 12:51

Ankara,İstanbul,İzmir dayamış sırtını devlete Bizde hayatta bitmez bu metrolar.Hatırlayanlar olacaktır.Mevcut hat yapılırken Haşim işçan kesimimin yapımı 4-5 sene sürmüştü.En fazla 1-1.5 km ya var ya yok.Çok uzun sürer Yıldırım ve Osmangazi Metroları.Altepe devlete sırtını dayamayı akıl etti ama çok geç kaldı çok.Kardeşim şunu soramadılar devlete.İstanbul Ankara ve İzmire destek yapıyon anladık üç büyük kent diyelim.Antalya ya Turizm kenti diye destek veriyorsun.E kardeşim Bursada Türkiyenin 4. Büyük kenti.Sana o kadar ihracat desteği sağlıyor daha bir tane demiryolu yok şehirde.Üniversiad vermedin,expo vermedin, Basketbol şampiyonası oldu aday illerden Bursa yerine Kayseri ye kaydırıldı Abdullah Gül yüzünden,Kış olimpiyatları oldu Uludağ varken Erzuruma verildi.E bi zahmet bir tane metroyu da üstlenin kardeşim şu şehirde artık.

mustafaguler
2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 13:24

Planlanan hattın bence Acemler'de son bulması yanlış.

Acemler - Odunluk - Çamlıca - Kültür - Üçevler - Küçük Sanayi - 23 Nisan - Nosab şeklinde olsa çok daha rantabl olacağını düşünüyorum.

Belki 1 nolu hattı bu planlanan hata verirlerse o da güzel olur.

1-Emek (ileride Gar) - Emirsultan
2-Uludağ Üniversitesi - Kestel
3-Gökdere - Mimarsinan


feritsahin

2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 13:33

görükle hattını yine unuttular

ercan1686

2 yıl önce - Pts 28 Ksm 2016, 15:05

Recep altepe bombaları birer birer patlatıyor gerçi inanmıyorum hepsi laf. Ama eli degmisken mudanyaya da Yeraltindan metro yapiversin 😀



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara