Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir metrosu: T3 Mavişehir-Katip Çelebi Üniversitesi tramvay hattı (Çiğli tramvayı)
« önceki   123 ... 565758   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 2
emin ksk
6 yıl önce - Pts 21 Ksm 2016, 22:40

misafir f66 güzel konuya değinmiş. Çiğli aktarmanın orası dar ama bir şekilde parklar engellenerek falan aşılabilir sorun. yalnız tuzla caddesi hastaneye giden tek yol kalıyor. Bu durumda ambulans ve araç girişi adına ayrı bir düzenleme lazım. Hoş şu an da ambulansın güzelce ulaşabildiği söylenemez.

Misafir 4eb

6 yıl önce - Sal 22 Ksm 2016, 13:18

Belki tuzla caddesinde ortadaki kısım kaldırıp tramvay oradan gidebilir. yada bir iç yoldan gediz kız öğrenci yurdunun oradan geçebilir.Bakalım ne zaman güzergah belli olacak.güzergahın netleşmesi 2017 yılını bulur sanki.

Misafir 414

6 yıl önce - Cmt 04 Mar 2017, 13:38

Çiğli aktarmadan Eski Havalanı Caddesine tramvay geçebilir ama yol genişliği yetersiz diye hattı ekol kbb tenis ihtisas akvaryum kafe kent hastanesi güzeragından da geçirebilirler bu durumda Çiğli halkının büyükşehire kamuoyu baskısı yapması gerekiyor

Misafir b82

6 yıl önce - Pzr 26 Mar 2017, 17:30

Çiğlide ring şeklinde de yapabilirler, bir hat Çiftbağcının önünden İzban istasyonuna gidip oradan tuzla caddesi üzerinden hastane ve organizeyi dolanıp organizenin güney tarafından ekol kbb önünden tekrar diğer hatta birleşir.

Misafir 6e2

5 yıl önce - Sal 18 Nis 2017, 13:43

Belediye proje kapsamında yapılacak köprü için alınması gereken izinler için Karayollarına 1.7 milyon lira ödeyecek.

http://www.milliyet.com.tr/Milliyet.aspx?aType=Ek ...p;EkPage=5



Antigonos
5 yıl önce - Sal 18 Nis 2017, 14:52

Muhtemel güzergah eski havaalanı caddesi gibi görünüyor. Çünkü bu hattın muhakkak izban ile buluşması lazım. Tabi farklı çözümler de bulunabilir.

Misafir f33

5 yıl önce - Çrş 19 Nis 2017, 15:08

Acaba seyrek tarafina ya da Menemen istasyonuna kadar uzatılması daha iyi olur hatta izban yoğunluğu azalmış olur mu?

tayyartay
5 yıl önce - Çrş 19 Nis 2017, 20:51

Tramvay hatlarının 15 km'den sonra verimliliğini yitirdiği söylenir.
Gerçekten de dünyadaki örneklerine de baktığımızda 7-10 km sonrasında hatlar çatallanarak devam eder.
Bunun amacı küçük şehirler için merkeze daha farklı güzergahları bağlamak; büyük şehirler için ise metro hattına çeşitli güzergahlardan daha etkin ve kapsamlı şekilde yolcu toplamaktır.
Bu bağlamda düşünüldüğünde çözüm Çiğli'den Menemen yönüne tek (dolayısıyla İZBAN'a paralel) bir hat yerine, Çiğli ve Menemen'in yukarıda kalan semtlerini İZBAN hattına dikey kısa hatlar ile bağlamaktır.
Örnek ise Evka5-Egekent Akt. hattı, Egekent-Çiğli Akt. hattı, Harmandalı-Ulukent Akt. hattı, Asarlık-Koyundere-Egekent 2-Egekent 2 Akt. hattı gibi örnekler verilebilir.
Yani şuan otobüslerle sağlanan İZBAN'a aktarma işlevi gelecekte tramvaylara devredilmelidir.
Tabii bununla birlikte nüfus yoğunluğu çok yüksek olan semtler çevrelerindeki birkaç yerleşimle birlikte düşünülmelidir. Zira bundan 10 sene önce İZBAN ilk açıldığı zamanlarda kuş uçmaz kervan geçmez Ulukent, Egekent 2, Asarlık gibi yerleşimler bugün ciddi nüfusa ulaşan ve ciddi yolcu sirkülasyonu bulunan semtler oldular.
Kent planlamacılar bu konuda projeksiyonlar çıkartmaktadırlar zaten fakat, İzmir öyle hızlı göç alır oldu ki, biz bile vatandaş olarak çıplak gözle semtlerin gelişimini görebilir olduk.
Uzun lafın kısası, tramvay yolcu kapasitesi itibariyle metro ya da İZBAN'a alternatif olamaz; ancak bu sistemleri besleyecek araç olabilir.


erkinalp
5 yıl önce - Çrş 19 Nis 2017, 21:16

Egekent ve Harmandalı için tramvay yetmez, ağır metro gerekir.

murad_1299
5 yıl önce - Çrş 19 Nis 2017, 21:44

Katip Çelebiye muhakkak gelmesi lazim tramvayin. 1 yil orada askerlik yaptik lanet olasi 595 i beklemekten bikmistik



sayfa 2
« önceki   123 ... 565758   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege