Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir metrosu: T3 Mavişehir-Katip Çelebi Üniversitesi tramvay hattı (Çiğli tramvayı)
123 ... 575859   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 1
karahan1912
6 yıl önce - Pts 14 Ksm 2016, 11:30
İzmir metrosu: T3 Mavişehir-Katip Çelebi Üniversitesi tramvay hattı (Çiğli tramvayı)


Tramvayda yeni rota Çiğli Konak ve Karşıyaka tramvaylarının yapımını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, projede önemli bir adım daha attı. Mavişehir'de son bulan Karşıyaka hattının Çiğli İZBAN İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne uzatılmasıyla ilgili ön proje onaylandı.

Raylı sistem yatırımlarını hız kesmeden sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden bir sevindirici haber de Çiğli için geldi. Karşıyaka tramvay hattının Mavişehir ile Alaybey arasındaki hat imalatları devam ederken, yolcu potansiyeli ve gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucu hattın Çiğli'ye uzatılması kararlaştırıldı. Mevcut hat Mavişehir'in ardından Çiğli İZBAN İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi bölgesine de hizmet edecek şekilde uzatılacak.

Karayolları’ndan onay geldi
Proje kapsamında Mavişehir ile Ataşehir arasındaki yaya ve bisiklet erişimi ile ilgili talepler üzerine, bu bölgede bir de üst geçit yapılacak. İzmir Çevreyolu üzerinden ve Atakent Kavşağı'nın batısından geçmesi planlanan tramvay hattı ile birlikte bisiklet ve yaya yolunun da yer aldığı bir üst geçit yapılması için hazırlanan ön proje, Karayolları Bölge Müdürlüğü’nce onaylandı. Projenin yapımına ise 2017 yılı ortalarında başlanacak.


http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/21975/tr


Relax 35
6 yıl önce - Pts 14 Ksm 2016, 18:52

Daha önce Karşıyaka Tramvayında da yazmıştım. Umarım daha önce söylediğim gibi güzergahı aşağıdaki gibi olur.

Çiğli İzbana uğrayacağını yazmışlar. Umarım aşağıda çizdiğim gibi bir güzergahı olur. Daha önce çıkan haberlerde hattın Çiğli Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesine kadar uzayacağı yönünde bilgi mevcuttu. Daha fazla ilerleyemiyor çünkü Ata Sanayinin içinden geçtikten sonra yol yok. Aşağıda mor-beyaz renk ile çizdiğime benzer bir yol ata sanayiden sonra kamulaştırmayla açılması gerekiyor. Buda planlarda mevcut. Böylelikle hem Hastaneyi (bölgeyi) evka 5 kavşağı ile Anadolu Caddesine ve diğer taraftan da Çevreyoluna bağlanmış olur hem de bu 500 metre civarı kamulaştırmayla yapılacak yol üzerinden de Tramvay geçerek mor renkte gösterdiğim gibi Egekent Aktarma Merkezine gider.

Buradan da Tramvay biraz geri gitmiş olacak ama İKÇÜ ye arka taraftan turuncu ile gösterdiğim gibi gidebilir. Böylelikle Tramvay İKÇÜden kalkıp Egekent Aktarma Merkezine oradan Hastaneye oradan Çiğli Aktarmaya oradan da mevcut yapılan hat ile bostanlı/karşıyaka taraflarına gider.

Aşağıdaki resim de ;
mavi olarak çizdiğim büyük bir olasılıkla yapılacak olan bölüm 3,3 KM,
mor olarak çizdiğim uzatılacak bölüm yaklaşık 1 KM,
turuncu olarak çizdiğim bölüm 2,5 KM ve
kahverengi olarak çizdiğim yapılacak olursa geçmişte sözü edilen sasalı doğal yaşam parkı uzatması 8,5 KM civarıdır.

Mavi, Mor ve Turuncu olarak gösterdiğim bölümler ile şuan yapılan hattın toplam uzunluğu (8,8+3,3+1+2,5) 15,6 KM civarı olmuş olur.

Umarım hattı aşağıda çizdiğim gibi yaparlar ve AOSB de dolandırma ZIRVALIĞINA kalkışmazlar. Önemli olan Bostanlı İskele hatlarını kaldırabilmek için hattı en kestirme yoldan Çiğli ve Egekent Aktarmaya götürmektir. Bir de Çiğli Bölge Eğitim ve Araştırma ile İKÇÜ ye götürmek önemli olan tüm bunları düşünce ortaya çıkan en verimli güzergah aşağıdaki oluyor. Böylelikle Bostanlı İskele hatları kalkar ve Aktarma hatları daha da sıklaşır.

Örneğin; 445 (evka 2 - bostanlı isk) hattı 18 dk da bir çalışıyor, 344 (evka 2 - çiğli aktarma) hattı 22 dk da bir çalışıyor. 445 kaldırıp oradaki araçları 344 verilir. 344 sıklığı atıyorum 10 dk düşer. Vatandaş mahallede beklemez direk aktarmaya gelir. Aktarma da vapur kullanacaksa Tramvaya atlar hızlıca Bostanlı İsk. gelir. İzban işini görecekse İzbana biner. 802 işine geliyorsa ona biner gibi gibi.

Böylelikle Bostanlı İskele hatları kaldırılınca, ESHOT bu kaldırılmış hatların hepsinin bir seferlik gidişinden ~100 KM tasarruf eder. Mavişehire otobüs girmeyeceğinden yarattığı trafik azalacak, çevre v.s v.s



Bilmeyenler için;

1: İzmir Katip Çelebi Üniversitesi
2: Çiğli Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi
3: Ata Sanayi
4: Egekent Aktarma Merkezi
5: Çiğli Aktarma Merkezi
6: Atatürk Organize Sanayi Bölgesi


Misafir 156

6 yıl önce - Prş 17 Ksm 2016, 21:44

Tramvay hattı Sasalı Doğal Parka kadar uzatılsa çok güzel olur keşke bu uzatma gerçekleşe...

Bide İnciraltı'na tramvay hattı yapılsa çok güzel olur bence.. Umarım hem Sasalı Doğal Park'ha hemde İnciraltı'na tramvay yapılır...


erkin1
6 yıl önce - Prş 17 Ksm 2016, 22:55

2009'dan beri bir proje nasıl 2 etaplı hazırlanmaz. Kredi notun o biçim. Engel yok. Altı üstü 7-8 km daha uzatma yapacaksın. Projesi çoktan hazır olmalıydı. Ara verilmeden bir an önce başlamalı. Minibüs saltanatı bitsin. Otobüs olayında biter. Bu işler parça parça master planlarda olmaz. Belli bir şey son 7 yılda çiğli balatçıkta vs 'de yapılan konutun haddi hesabı yok. Şehir batıya doğru gelişiyor.

Misafir 432

6 yıl önce - Prş 17 Ksm 2016, 23:01

çok haklısınız aynı şey gokdelen bölgesi içinde geçerli masan bulvarı aynı kaldı ama gokdelen izni verildi bu nasıl iş.. işte farkımız bu bazen burda sizde dahil bana fetocu dediniz azizci diyende oldu ama yeri geldiğinde bu belediyeye yanlış deriz ..ve bu durum belediyenın vizyonsuzlugudur..



mahmut11
6 yıl önce - Prş 17 Ksm 2016, 23:24

Yahu sen kimsin biz nereden bilelim.

Misafir 0a1

6 yıl önce - Cum 18 Ksm 2016, 13:47

tramvayda 3.etap olarak ulukent ve menemen de eklenmeli.

sevgierol1984
6 yıl önce - Cum 18 Ksm 2016, 13:52
metro =hız.


metro hattı hızlı ulaşım için iyidir.

Misafir 4da

6 yıl önce - Pts 21 Ksm 2016, 18:20

Çiğli aktarmanın oradaki yol çok dar değil mi nasıl arabalar park ettiğinde yol tek şerit
Kaldırımları alacaklar sanırım. Büyük ihtimal bitince bostanlı - çiğli otobüsleri biter diye düşünüyorum hepsi çiğli aktarma-egekent aktarma olup 7 10 dakikaya düşecektir.


Misafir f66

6 yıl önce - Pts 21 Ksm 2016, 19:17

Sanırım cigli aktarma merkezinden tuzla caddesinden hastaneye bağlanacak ama o cadde dar bakalım nasıl olacak



sayfa 1
123 ... 575859   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege