Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Fatih Ağa
2 yıl önce - Cum 09 Eyl 2016, 23:38
Şanlıurfa Trambüs Projesi


Şanlıurfa’da tramvay hattı güzergahı belinlendi.

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi günlük 86 bin yolcuyla hizmet verecek olan ilk raylı sistem tramvay projesi için güzergahları belirledi.

Büyükşehir Belediyesi kent içi toplu taşımayı rahatlatmak için tramvay projesini hayatta geçirmeye hazırlanıyor. Günlük ortalama 190 bin kişinin toplu taşıma araçlarını tercih ederek, yolculuk ettiğine dikkat çeken Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, vatandaşların daha rahat ve hızlı ulaşımını sağlamak, trafikte yaşanan sıkışıklığın önüne geçmek için raylı sistem projesinin tüm hazırlıklarının tamamlandığını söyledi.

6 aydan beridir, fizibilite çalışmaları süren raylı sistem projesi için ilk etap olan 7 kilometrelik yol güzergahı ve güzergah üzerindeki duraklar da belirlendi. Raylı sistemin tüm şehir genelinde hizmet verebilmesi için 4 etap şeklinde çalışma yapılacağı kaydedildi. İlk etap yoğunluğun en çok yaşandığı Emirgan ile Haleplibahçe arasında olacak. 7 kilometreyi kapsayan güzergah üzerinde toplamda 11 durak yer alacak ve günlük ortalama 86 bin kişinin ulaşımı hızlı ve konforlu bir şekilde sağlanacak.

100 milyon liraya mal olacak ilk etap, 2.5 yıl içerisinde tamamlanarak 2019 yılı itibariyle hizmete sunulacağı öğrenildi. Şanlıurfa raylı sistem ağının ikinci etabı Hafif Raylı Sistem (LRT) hattı ise Karaköprü Yeni Fuar Alanı ile Eyyübiye Kuyubaşı arasında yapılacak. Aynı hat içerisindeki üçüncü etapta da güzergah eski havaalanına kadar uzatılıp yaklaşık 15 kilometre uzunluğunda 14 istasyonu kapsayacak şekilde vatandaşların ulaşımı sağlanacak. Dördüncü etapta ise Abide ile Harran Üniversitesi Osmanbey Kampusu arasında yine Hafif Raylı Sistem hattı olacak şekilde çalışmalar başlatılacağı öğrenildi.

Tramvay projesinin hayata geçirilmesi için çalışan Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat Çiftçi de Ankara temasları çerçevesinde tramvay istasyonuna giderek incelemelerde bulundu. Ankara ulaşımında kullanılan güzergahları ve tramvayları inceleyen Çiftçi, Şanlıurfa ulaşımındaki toplu taşımayı daha rahat ve daha hızlı sağlayabilmek için ellerinden geleni yapacaklarını söyledi.

İlk etap projenin ayrıntılı gidiş - geliş güzergâhı ise;

Abide (Emirgan)
Halk Eğitim Merkezi
Büyükşehir Belediyesi
Kapaklı Pasajı
Yıldız Meydanı
Haşimiye
Hanlar Bölgesi
Balıklıgöl
Sakıp'ın Köşkü (Beyaz Saray)
Şanlıurfa Müzesi
Kızılkoyun

http://www.hurriyet.com.tr/sanliurfada-tramvay-ha ...i-40197919




Misafir 3e6

2 yıl önce - Cum 09 Eyl 2016, 23:50

Güzel gelişme! Tebrikler Urfa'ya. Anlamadığım şey şu: neden hala inceleme gezisi yapılıyor? Neyi inceliyorlar? Cidden hep merak etmişimdir bu inceleme gezilerini. Wowturkey'i takip etseler daha faydalı olur 😬

Emir ERTEN

2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 00:45

Şanlıurfa'ya yakışır. Zaten önümüzdeki yıllarda merkezi 1 milyonu geçecek şehrin.



aizzet
2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 18:10

1. Etabı 2019 da bitirilecek zaten şuan aktif olarak kullanılan otobüs yolu ( metrobüs yolu ) direk tramvay yoluna dönüşecek günde 195.000 insanın kullandığı belediye otobüslerini rahatlatacak bir proje başkan meclisten onayı aldı yakın zamanda başlayacak proje hayırlı olsun memleketimizi. Ancak esas trafiği rahatlatacak olan 2.etap abide-karaköprü DGS evleri olan proje şuan yapılan alt geçitlerde tramvayın geçeceği hatta göre inşaa ediliyor.

Fatih Ağa
2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 22:08

Raylı Sitemin Altyapısı Koordine Ediliyor.

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi organizasyonunda DEDAŞ, Aksa Doğalgaz, Türk Telekom, Mobese ve diğer kamu kurum ve kuruluş temsilcileri bir araya gelerek Raylı Sistem Projesi'nde altyapının nasıl ele alınacağı konusunda görüş alış verişinde bulunuldu.

Şanlıurfa’da 'Hafif Raylı Sistem Projesi'nin 1. Etabı olan Abide-Haleplibahçe arasındaki 7 kilometrelik güzergâhın projelendirilmesi için kuruluşlar bir araya gelerek istişare toplantısı gerçekleştirdi.

Fen İşleri Daire Başkanlığı AYKOME Şubesi ev sahipliğinde Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası’nda gerçekleştirilen toplantıya, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Abdulkadir Acar, Genel Sekreter Yardımcıları Mehmet Emin Yeşiltaş ve Mahmut Kırıkçı’nın yanı sıra ilgili daire başkanları, AYKOME, DEDAŞ, Doğalgaz Aksa, Türk Telekom, Mobese ve diğer kamu kurum ve kuruluş yetkilileri katıldı.

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat Çiftçi’nin öncülüğünde 6 aydan bu yana süren fizibilite çalışmaları tamamlanan “Raylı Sistem” için belirlenen güzergâhların altyapı durumunun incelendiği toplantıda, mevcut altyapı sisteminin raylı sistemle etkileşimi tartışıldı.

Mevcut altyapı durumunu gösterir tesislerin sayısal ortamda proje birimine sunulmasının ardından hazırlanacak projede bu verilere yer verilmesinin kararlaştırıldığı toplantı sonunda, “Hafif Raylı Sistem Projesi”nin pahalı ve hassas bir çalışma gerektirdiği üzerinde duruldu.

“Hafif Raylı Sistem Projesi”nin tüm şehir genelinde hizmet verebilmesi için 4 etap şeklinde çalışma başlatılacak. İlk etap ise yoğunluğun en çok yaşandığı Abide ile Haleplibahçe arasında olacak. 7 kilometreyi kapsayan güzergâh üzerinde toplamda 11 durak yer alacak ve bu sayede günlük ortalama 86 bin kişinin ulaşımı sağlanacak. 100 milyon liraya mal olacak ilk etap, 2,5 yıl içerisinde tamamlanarak 2019 yılı itibariyle hizmete sunulacak.

İlk etap projenin ayrıntılı gidiş - geliş güzergâhı ise; Abide (Emirgan) - Halk Eğitim Merkezi - Büyükşehir Belediyesi Önü - Kapaklı Pasajı - Yıldız Meydanı - Haşimiye - Hanlar Bölgesi - Balıklıgöl - Sakıp'ın Köşkü (Beyaz Saray) - Şanlıurfa Müzesi - Kızılkoyun şeklinde olacak.

“Hafif Raylı Sistem Projesi”nin 2. etabı Hafif Raylı Sistem (LRT) hattı ise Karaköprü Yeni Fuar Alanı ile Eyyübiye Kuyubaşı arasında yapılacak. Aynı hat içerisindeki üçüncü etapta da güzergah eski havaalanına kadar uzatılıp yaklaşık 15 kilometre uzunluğunda 14 istasyonu kapsayacak şekilde vatandaşların ulaşımı sağlanacak. Dördüncü etapta bu kez Abide ile Harran Üniversitesi Osmanbey Kampusu arasında yine Hafif Raylı Sistem (LRT) hattı olacak şekilde çalışmalar başlatılacak.

http://www.urfahizmet.com/haber/gundem/buyuksehir ...ledi/89655


aizzet
2 yıl önce - Pzr 11 Eyl 2016, 18:19

Nihat Başkanın Bakanımız Faruk Çelik ' in desteği ile bu projeyi gerçekleştireceğine inanıyoruz dünde zaten haritacılar ölçüm yapmaya başlamışlardı



Fatih Ağa
2 yıl önce - Cum 16 Eyl 2016, 15:13

Tramvay Projesi İçin Rota Avrupaya Çevriliyor.

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 19 Eylül Pazartesi günü gerçekleştireceği toplantıda, Ulaşım Komisyonu üyelerinin gezi programıyla ilgili öneri de ele alınacak.

Meclis onay verirse, Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Komisyon üyeleri Fransa-İspanya ve İtalya'da Tramvay projesiyle ilgili incelemelerde bulunacak.

Tramvay projesinin birinci etabı Abide-Balıklıgöl-Müze arasındaki 3,5 kilometrelik kesimde gidişli gelişli olarak planlanıyor.

Büyükşehir Meclisi, ön çalışmaları Fakıbaba dönemimde başlatılan proje için bir süre önce Başkan Nihat Çiftçi'ye İller Bankası'ndan kredi çekme yetkisi vermişti. (Haber Merkezi)

http://www.urfahizmet.com/haber/gundem/tramvay_pr ...iyor/89712


Fatih Ağa
2 yıl önce - Pzr 18 Eyl 2016, 23:50



Üç büyük kentin dışında Türkiye’de 7 şehirde olan Tramvay Şanlıurfa’ya geliyor.

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi tarafından önümüzdeki günlerde ihalesi yapılacak olan tramvay kentin imajını değişterecek. Halen 400 araçlık Toplu taşıma ile kent trafiğine büyük yük olan minibüs ve otobüsler yerini Tramvaya bırakıyor. İlk olarak Abide Balıklıgöl güzergahında başlayacak olan raylı sistem daha sonra Abide-Osmanbey, Abide-Karaköprü ve Abide-Eyyübiye hattına da yapılacak.

Yaklaşık 90 Milyon TL ye mal olacak raylı sistemin 1. Etabı 1 yıl içinde tamamlanacak. Günlük 25.000 kişinin kullandığı toplu taşıma araçları daha konforlu ve Çevre dostu araçlara dönüşecek. Kentin merkezi olan Abide-Balıklıgöl-Eski otogar arasında Cadde Tramvayı olacak.

Raylı sistem neden gerekli

Kentlerin, büyümeleri ölçüsünde ağırlaşan ulaşım sorunlarının çözümünde toplu taşımanın temel öğeyi oluşturduğu; önemli eksenlerde talebin belirli bir eşiği aşmasından sonra da raylı sistemin gerekliliği bilinen bir gerçek. Hızlı kentleşme, yoğun nüfus artışı, hava kirliliği ve enerji sıkıntısı beraberinde, ulaşımı en önemli sorunlardan biri haline getirdi. Bunun sonucu olarak toplu taşıma araçlarının en önde geleni olan raylı ulaşım sistemine geçiş zorunlu hale geldi. Raylı sistem taşımacılığının, yatırım maliyetleri yüksek olmakla birlikte, işletme maliyetleri karayolu taşımacılığına göre daha düşüktür. Ayrıca kaza riskleri, enerji tüketimi, trafik sıkışıklığı ve personel istihdamı kara yolu taşımacılığına göre daha azdır. Bununla birlikte raylı sistem taşıma kapasitesi, karayolu taşımacılığına göre çok daha yüksektir. Bütün bu koşullar günümüzde raylı taşımacılığın yaygınlaşmasını hızlandırmıştır.

http://www.guncelurfa.com/haber/4734/sanliurfa-ra ...ciyor.html


aizzet
2 yıl önce - Pts 19 Eyl 2016, 08:52

troleybüs düşünülürken bir kereden raylı sisteme dönüş çok mantıklı oldu çünkü troleybüs çok da avantajlı bir yatırım değil.

Avdius
2 yıl önce - Cmt 15 Ekm 2016, 12:58

Proje ne zaman başlayacak belli mi ?



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET