Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu
123 ... 111213   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
ivenrec
2 yıl önce - Prş 08 Eyl 2016, 09:08
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu


Alıntı:
İstanbul- Çanakkale-Balıkesir otoyol projesi için düğmeye basıldı. Yap-İşlet-Devret modeli ile 2023 yılında hizmete açılması planlanan ve maliyeti 9 milyar 843 milyon lira olarak hesaplanan 324,415 kilometre uzunluğundaki otoyol projesinin güzergahı belli oldu.

Resmi adı 'Kanalı Tekirdağ Çanakkale Savaştepe 1.ve 2. kesim otoyolu' projesi olan güzergah; İstanbul'un Silivri İlçesi'nden başlayacak, Tekirdağ'ın Marmara Ereğlisi, Çorlu, Süleymanpaşa, Malkara ilçelerinden geçerek Çanakkale'ye ulaşacak. Çanakkale köprüsü otoyol güzergahı, Çanakkale'nin Gelibolu, Lapseki, Çan ve Yenice ilçeleri üzerinden Balıkesir Balya ilçesinde son bulacak. Proje tamamlandığında İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak.

TEK YÖNLÜ ÇALIŞACAK

Toplam uzunluğu 324,415 km olan otoyol güzergahında 3 gidiş- 3 geliş olmak üzere toplam 6 şerit olacak. Otoyoldaki tüm kavşak yolları tek şeritli ve tek yönlü olarak çalışacak. Kınalı ve Balıkesir otoyol bağlantıları ile güzergah üzerinde toplam 20 adet kavşak ya da giriş-çıkış istasyonu da yer alacak. Bunun yanında otoyola giriş-çıkış hızı saatte 80 km olarak belirlenirken, çevresel koşulların kötü olduğu yerlerde 50 km olarak belirlendi. Kınalı Tekirdağ Çanakkale Savaştepe 1, ve 2, Kesim Otoyolu, İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak 2023 yılının en önemli otoyol projelerinden biri.

BOĞAZ GEÇİŞİNE ALTERNATİF
Proje ayrıca İstanbul Boğaz Geçişi'ne yeni bir alternatif oluşturacak şekilde planlandı. Bu çalışmalar doğrultusunda Çanakkale Boğazı Köprüsü, Çanakkale boğazının kuzey kesiminde Sütlüce Suluca arasında Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlayacak bir asma köprü olacak.

3 BİN 500 KİŞİ ÇALIŞACAK
Proje kapsamında yapılması planlanan otoyol güzergahına 7 adet şantiye kurulacak. Kurulan bu şantiyelerde 3 bin 500 kişinin çalıştırılması planlanıyor.
Gelibolu-Lapseki arasında konumlandırılacak olan Çanakkale Boğazı Köprüsü'nün uzunluğu 3 bin 869 metre, köprünün orta açıklığı 2 bin 23 metre, yan açıklıkları ise bin metre olarak hesaplandı. Köprünün orta açıklığının uzunluğunda dikkat çeken detay ise orta açıklık uzunluğunun proje bitim tarihiyle aynı olması oldu. Bu özellikleri ile köprü dünyanın en büyük açıklıklı köprüsü olmaya aday












Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu, Çanakkale Köprüsü Projesi'nin dahil olduğu otoyol güzergahının adıdır. 2023 projeleri çerçevesinde gerçekleştirilecektir.

Proje bedeli 9,843 milyar TL olarak hesaplanmıştır (Nisan 2015). Otoyolun ve köprünün Yap-İşlet-Devret Yöntemi ile gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

Proje, 46,8 km uzun olan Çanakkale Boğaz Köprüsü ve Bağlantı Yolları kesmi ve 277,6 km uzun olan geriye kalan otoyol kesmi olarak ikiye ayrılmıştır.

Proje için öngörülen bitiş tarihi 2020 yılıdır.


Deniz EFE

2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 10:42

Balya'nın makus talihi kırılır mı?

Xooner
2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 12:01

Alıntı:
Balya'nın makus talihi kırılır mı?


İnşallah kırılır hocam. Bir kere Balya'dan geçtim, Çanakkale'den Balıkesir'e Çan-Balya yolundan geldim, hayatımda öyle sıkıntı veren fazla yol hatırlamam. Resmen köy ve orman yollarından geçiyorsunuz. O kadar yoruldum ki anlatamam. İnşallah bu proje ile unutulur bunlar.



Alp Serter

2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 12:21
Güzergah




Başlıktaki haberde, Balya İlçesinde sonlanacağı yazıyor; Balya'dan geçeceği doğru ancak Kınalıdan başlayan Otoyol, Balıkesir Merkez Karesi İlçesi sınırları içinde İstanbul-İzmir otoyoluna bağlanarak sonlanacak:





Ömer_KSK
2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 12:38

Edirne'den Malkara'ya kestirme bir bağlantı otoyolu niçin düşünülmez acaba? Çanakkale 1915 Köprüsü'nü ve bu otoyolu kullanarak Kapıkule'den İzmir'e ulaşacak olan araçlar neden Silivri'yi dolanmak zorunda bırakılır?

Misafir 63f

2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 12:51

Bu yolun yid ihalesi için YPK onayımi bekleniyor?



omer584
2 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2016, 13:11

Alıntı:
Otoyoldaki tüm kavşak yolları tek şeritli ve tek yönlü olarak çalışacak.


Zaten otoyollar bu şekilde değil mi? Yoksa bunun başka bir anlamı mı var?


sezgin91
2 yıl önce - Pzr 11 Eyl 2016, 22:16

Kaz dağlarında rampayla çıkılan bir kısım var berbat bir yer geçmişsinizdir mutlaka altınoluktan sonra, burası için bir çalışma olacak mı tünel vs, şuanda özellikle yabancılarında yoğun olarak kullandığı bir yol ve çok kötü, çanakkkale izmir arası yeni bir otoyol yapılması lazım

halil17
2 yıl önce - Pzr 11 Eyl 2016, 22:27

Nusratlı rampalarında (Küçükkuyu-Ayvacık arası) Tünel viyadük inşaatları devam ediyor. 15 km lik bir kesim. Geçende bir haber vardı 5 yıla tamamlanacak gibisinden,
http://www.istanbulhaber.com.tr/kucukkuyu-tunelle ...442334.htm


sezgin91
2 yıl önce - Pzr 11 Eyl 2016, 23:01

çalışma olması sevindirici



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM