Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 28
Yakup

6 ay önce - Prş 06 Şub 2020, 15:09










Hazine parasi daha tatli geliyor demek..


ramir3438
6 ay önce - Cum 07 Şub 2020, 11:09

Bu tarz projeler döviz ile yapılmamalıdır. Dövizin fiyatının artması, dış ülke enflasyonu ve ekonomik sıkıntılardan dolayı projenin maliyeti zaman ilerledikçe çok fazla artıyor.

Artı şehir içi yapılan projelerde günlük hayatı kolaytırma adına fiyatlandırma makul olmalıdır.



Sinan Bilgin
6 ay önce - Cum 07 Şub 2020, 11:15

doviz ile calismayacak bir firma bulursan olur

MuratGezgin61
6 ay önce - Cum 07 Şub 2020, 11:26

Eski ve yeni ücretler ile geçiş rakamlarını karşılaştırırsak:

Eski ücret ile günlük ortalama gelir;
23,30x50.000= 1.165.000 TL

Yeni ücret ile günlük ortalama gelir;
36,40x40.000= 1.456.000 TL

Bu rakamlara göre yeni fiyatlarla devletin üzerindeki yük azalmış oluyor.

Ayrıca, tünel yerine köprülere yönelen araçlardan da devlet gelir elde ediyor.

Tünelin geçiş ücretleri benim açımdan yüksek. Ama görünen o ki bu haliyle de binlerce araç sahibi için kullanmaya değer.


ramir3438
6 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 00:12

Alıntı:
doviz ile calismayacak bir firma bulursan olur


Ben bu şekilde yap işlet devret modelinin kullanıcılar tarafından erişebilir bir hizmet olmadığını diğer başlıklarda da yazdım. Amacım bu konuyu tekrar ateşlemek değil ama bu işleri yapanların bu işler için sermayesi yok. Sermaye bulmak için dövizle kredi çekiliyor. Kredilerin faizleri de maliyete ekleniyor. Bu şişen maliyete uzun dönemli işletme karları da ekleniyor. Şimdi ne oldu 3 liralık iş en az 7 yada 8 lira oldu. Tabi tüm bunlar garanti edilen gelir ile kullananlardan ve kalanı da devletten alınacak.

Bunları hatırlatmak için yazdım. Zaten sizin yazma amacınızda bu işlerin başka türlü yapılmayacağını belirtmek olduğunu farz ediyorum.



Sinan Bilgin
6 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 00:58

Benim bir amacim yok. Sadece kabul edilmesi gereken detaylar sunlar

Herkes bu tip islere

1- yabanci para birimleriyle girer
2- kar amacli girer
3- kendisini sonuna kadar garantiye alir

Devlet kasasindan da yaptirsa, krediyi kendi de temin etse , yid sistemini de uygulasa bu 3 madde degismez

O zaman karar verilmesi gereken asil sey bu yatirimin yapilmak istenip istenmemesi, ihtiyac olup olmadigidir .. ihtiyacsa katlanilacak maliyet de hangi yontem secilirse secilsin buyuk olacaktir


Hasan Mihrican
6 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 15:16

Ekonomide fiyat elastikiyeti ya da esnekliği diye bir kavram vardır.
Bir ürünün fiyatını azaltır ya da artırırsanız buna bağlı olarak talebin ne derecede artıp, azalacağını gösteren bir kavramdır. Örneğin ekmeğin, suyun fiyatını 10TL de yapsanız talep pek düşmez çünkü bunlar hayatı sürdürmek için gerekli şeylerdir. Bu tür ürün ya da hizmetlere inelastik ürün ya da hizmet diyoruz. Tabi bunların yerini tutacak alternatif bir ürün olmadığını var sayıyoruz.

Bir de elastik ürünler vardır. Yani talebi fiyatına göre değişen ürünler. Örneğin cep telefonu fiyatı 1000 TL'den 10bin TL'ye çıkarsa talep düşer. Çünkü hayatımızı sürdürmek için ekmek, su kadar gerekli değildir.

Şimdi Avrasya Tüneli'ne bakarsak fiyatın ne kadar elastik ya da inelastik olduğunu anlamamız için biraz zamana ihtiyacımız var. Tünelin elastik olduğu ortada çünkü talep 50binden 40bine düşmüş, %20 düşüş demek. Ancak bunu daha iyi anlamamız için orta vadeli gözlem yapmak gerekir. İlk fiyat artışında dalgalanma olabilir ancak bir süre sonra talep stabil hale gelebilir. Talep 40binden aşağı düşerse elastikiyeti arttı, yukarı çıkarsa elastikiyeti azaldı diyebiliriz. Tabi burada önemli bir konu alternatiflerinin sağladığı para avantajı ve konfor azalışıdır. Eğer köprü geçiş fiyatları yükselirse ya da köprülerde trafik yoğunlaşırsa tünele talepte düşme olmayabilir ya da artış olabilir. Bunlar da elastikiyeti etkileyen şeylerdir.


Sinan Bilgin
6 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 16:10

Ek olarak onemli olan oradan kac arac gectigidir, ama kimin gectigi degildir

Yani ozellikle firmalarin kiralik araclarini o yolda cok goruyorum, bunlarin servis seklinde kullanilanlari da keza ayni sekilde

Yani rakami kimin olusturdugu degisebilir, belki kullanmaktan vazgecislerin olusturdugu rahatlamaui parasini firmalarin odedigi tip araclar alir


Cemoli D18
6 ay önce - Pzr 09 Şub 2020, 00:52

Kısa ve net, bu tünele yapılan zam oranı ÇOK YÜKSEK.
Tünelin ücreti 15 ila 25 TL arasında olmalı.


Onur Çakırcı
5 ay önce - Pzr 09 Şub 2020, 09:30

Alıntı:
Tünelin geçiş ücretleri benim açımdan yüksek. Ama görünen o ki bu haliyle de binlerce araç sahibi için kullanmaya değer.


Bizde karşıdan izleyelim, geçemeyelim. Doğru diyorsun. Ses çıkarmaya gerek yok. Bırak zenginler kullansın.



sayfa 28
« önceki   123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM