Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 27
Sinan Bilgin
6 ay önce - Sal 04 Şub 2020, 18:01

Surekli yanlis sey uzerinde duruyorsunuz

-tunelden gecis ucreti mi
-tunelden gecilsin gecilmesin tunelin ulkeye maliyeti mi

Hangisini konusacagiz ? Tunelden daha once de soyledigim gibi, devlet parasiz, 8 liraya , 18 liraya gecirebilir bizi

Ama uzerini yine vatandasin cebinden karsilamak zorunda

Yani burada zammi elestirip "pahali pahali" diyenler aslinda dolayli yoldan "tunelden ben geceyim ama parasinin bir kismini odeyeyim, geri kalani tunelle alakasi olsun olmasin geri kalanlar tamamlasin" diyor

Ve bu bana resmen akilsizca geliyor , umarim icinizden biri bana inandirici gerekcelerle "hayir oyle degil boyle.." der ve ikna eder

Cunku bakiyorum soyledigimi siz de bildiginiz icin eskilerin deyimi ile "caliyi dolaniyorsunuz"

Bu tunelin devlete maliyetini dusurmenin bir yolu YOK !!

Sadece odeyenlerin miktarini ulkeye paylastirma secenegi var ...

Bu arada cok arac ve ucuz olsun gecsin garantinin uzerini de devlet alsin ... bu da mumkun degil zira garantinin uzerine cikinca sonraki araclarin gecis ucreti tamamiyle devlete kalmiyor


Sinan Bilgin
6 ay önce - Sal 04 Şub 2020, 18:03

Bir detay daha var , burasi kopruden hem uzun hem de yatay genisligi az. Bu demek oluyor ki giris ucunda trafik olusturmasi koprulere gore cok daha fazla

Cunku 2 seritli bir huniye araclari sokacaksiniz, oysa koprulerde 3 ve 4 er serit var

Yani koprulerin yukunu tunele aktarmaya calismak sahil yolu ve acibadem giris bolgelerini kilitlemek demektir



Hasan Mihrican
6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 11:14

Bazı noktalara da ben değineyim;

1. Parası dolaylı ya da doğrudan halk tarafından ödenen bu tür projelerde şeffaflık esas olmalıdır. Ortalıkta bir 4$'lık geçiş ücreti dolaşıyor ama şu anda aslında kimse tünelin geçiş ücretinin tam olarak nasıl hesaplandığını bilmiyor. O yüzden 36,40TL'lik hesaplama neye göre yapıldı kimse karar veremiyor.

2. Bir iddiaya göre bu fahiş artışın sebebi geçen sene, yapılan belediye seçimlerinden dolayı, zamların ertelenmesidir. Bu artış bir bakıma geçen sene eksik alınan ücretlerden dolayı bu yıl yüksektir.

3. Yukarıda köprü geçişi ve tünel arasındaki farklar tartışılmış. Ancak burda atlanılmaması gereken bir durum var. O da köprülerde ücretin 2 yön için bir defa, tünel de ise 2 yön için ayrı ayrı alındığıdır. Bu durumda gerçek fiyatlar ve karşılaştırması şöyle oluyor (binek araçlar için).

Gidiş Dönüş Köprü 10,50TL
Gidiş Dönüş Tünel 72,80TL

Yani aslında tünel 1 ve 2. köprüden tam 7 kat daha pahalıdır.
Gerçekten de anlaşılabilir bir fark değildir bu.


İsa Arnms

6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 11:18

İstanbul'un yıllardır trafik sorunu varmı var. ülkemizin 1 yılda nüfus artış oranı 1.39 iken, nüfusun 18.66 sını oluşturan İstanbul'da bu oranın 1.39 olması hatta bu oranın altına düşürülmesi gerekirken yüzde 3 e çıkması her ne kadar seçimle alakası olsada.! ne köprü yeter ne tünel nede kanal..
İllaki bütün şehirlerde ortalama 1.39 büyüyecek diye bir şeyde yok, potansiyeline göre 1.5 büyüyende olur 2 büyüyende, ancak İstanbul istisna olmalı.

Aksi takdirde kazanan hep rant olacak, rantdan istifade eden azınlık mutlu ve mesut yaşarken nüfusun büyük çogunlugu her türlü zorluga gögüs germek zorunda kalacak ve bu yük her geçen gün artacak ve artıyor da..

Şimdi trafigi rahatlatmak için yapılan bu tünelin fiyatı makûl olsa tünelden sonraki güzergahlarda sorunun devam edecegi, pahalı oldugunda, verilen garantiyi karşılamadıgı görünüyor. Bu şekilde yapılan projeleri desteklemesemde, en azından garanti araç sayısının tutturulacagı şekilde bir fiyat politikası analizi yapılarak en azından hedef tutturulmaya çalışılmalıdır.


antares15
6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 11:24

Bugün trafik radyosunda bahsediyordu. Son zamdan sonra tünelin kullanımı oldukça azalmış.



Sinan Bilgin
6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 11:37

Guncel fiyat 4,5 dolar arti KDV . Fakat son zam 1 sene degil 1,5 sene evvel 1 temmuz 2018 de yapilmis , sanirim zamlari seyrek yapmak icin (soz gelimi bir sonraki 1,5 sene sonra olacaksa) doviz kurunun bu surecteki muhtemel artisini da TL fiyata yansitiyorlar

Bu arada tunel ciddi sekilde kullaniliyor , yani bu gidis donus fiyatinda azalma olur mu bilmem ama 7 kat degilse de 5 kata yakindi eski fiyat da .. kopruye kiyasla konusuyorum . Ama kullaniliyor yani


Sinan Bilgin
6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 13:39

Indirim olur ama surumden cok kazanmak mumkun degil , cunku garantinin uzerine cikinca ek gelir paylasiliyor devlet ile sirket arasinda, tam garanti rakamina yakin noktada kalmak ve burada kalmayi saglayan fiyati koymak en dogru strateji

Ustura Faysal
6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 13:46

Alıntı:
Kapasitesi hakkında bir bilgim yok.

Benim mantığıma göre tam tersi ucuzlatılıp daha fazla geçmeye teşvik edilseydi hem köprüler rahatlatılırdı hem de belki sürümden daha fazla kazanılırdı.


Tünelin belli bir kapasitesi var. Tünel içerisinde trafik oluşmaması için günün belli saatlerinde girişler şerit düşürülerek kontrollü olarak yavaşlatılıyor.

Yani siz tüneli ucuzlatmak bir yana bedava bile yapsanız araç geçişi belli bir sınırda tıkanıp kalacak, her geçmek isteyen geçemeyecek yani.

Mesela misal bir otobüsün yolcu taşıma kapasitesi 100 kişi ise, o otobüste 3 liraya da taşısanız, 1 liraya da taşısanız, hatta bedava bile taşısanız 150 kişi taşıyamazsınız.

Tünel de bu şekilde. Belli ki tünel belli bir sayı potansiyeline ulaşmış, fazlası zaten sıkıntı oluşturacak ise fiyatı bir miktar arttırıp araç sayısı düşse bile geliri dengede tutuyorlar.

Şimdi biz burada kaç gündür pahalı diye konuşuyoruz ama insanlar yine de geçiyor. 3 gün kimse geçmesin o zaman nasıl fiyat kırıyorlar görürsünüz.

Burada Osmangazi Köprüsü gibi teşvik amaçlı fiyat kırmanıza gerek kalmıyor, çünkü tünelin geçiş sıkıntısı yok.


Hasan Mihrican
6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 15:22

Tünelden hiç araç geçmese bile işletmecinin zararı olmaz çünkü garanti geçiş koruması var.
Sadece parasının bir kısmını günlük almak yerine yılda bir alır.
YSS köprüsüne sağlanan yılda 2 ödeme kolaylığı buraya da sağlanmışsa yılda 2 ara ödeme şeklinde alır.

Ayrıca az araç geçmesi bakım masraflarını azaltacağı için işletmeci açısından olumsuz bir durum değildir.

Yani biz işletmeciyi değil kendimizi düşünelim.

Bir de yüksek fiyata rağmen halen geçiş yapılıyor ya da tünelin geçiş sıkıntısı yok deniyor.
Böylesine kalabalık bir şehirde araç geçişi hiç bitmez zaten, 100TL de olsa geçen olur önemli olan kaç araç geçtiğidir. Ayrıca tünelin şu ana kadar 25 milyon araç geçiş eksiği var. Bu yılda 8,3 milyon, günlük ise 22750 araç geçiş eksiği var demek. Kontrollü geçişlerin başka nedenleri olabilir. Örneğin tünelin çıkışında çok araç birikmişse girişe belli bir anda ya da zaman diliminde bir kısıtlama getirilebilir. Ancak toplama baktığınızda tünel garanti geçiş sayısını tutturamamaktadır.


Sinan Bilgin
6 ay önce - Çrş 05 Şub 2020, 15:39

Mesela bilmedigimiz detaylardan biri garanti gecis sayisi asilinca, o dakikadan sonra gecen araclardan elde edilen paranin dagilimi nasil oluyor



sayfa 27
« önceki   123 ... 26272829   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM