Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 233
Ulaşımcı Muhammet
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 11:14

mertatay demiş ki:
Bir yer bir partinin garantisi konumuna gelince nasıl olsa gene seçileceğiz diye o yerde savsaklamaya başlıyorlar.

Nereden biliyorsunuz "nasıl olsa gene seçileceğiz" dediklerini? Belki başka sebepten ötürü metro yapmamışlardır.


AliKara55
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 11:26

Alıntı:
Nereden biliyorsunuz "nasıl olsa gene seçileceğiz" dediklerini? Belki başka sebepten ötürü metro yapmamışlardır.


Neden yapmamış olabilirler mesela? Her yere tabelaları dikip, bilmem ne durağı yakında burada, Sultanbeyli metroya kavuşuyor deyip, yalandan iki şaft açıp sonra neden çivi çakmamış olabilirler? Sizce nasıl bir nedeni vardır bu aldatmacanın?


Ulaşımcı Muhammet
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 11:34

Alıntı:
Neden yapmamış olabilirler mesela? Her yere tabelaları dikip, bilmem ne durağı yakında burada, Sultanbeyli metroya kavuşuyor deyip, yalandan iki şaft açıp sonra neden çivi çakmamış olabilirler?

Mevlüt Uysal'ın hataları var diye biliyorum fakat Kadir Topbaş niye yalandan şaft açsın ki?


Timuçin Su
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 11:40

Kadir Topbaş aynı anda çok fazla temel atıp hiç birini ilerletemedi. Hatası bu. 6 hattı aynı birden yapıyoruz demek yerine iki ya da üç hattın temelini atıp ilerleme kaydetseydi çok daha iyi durumda olurdu İstanbul bugün.

emrenmert

2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 11:43

Bu hat, ilk önce 1995'te Üsküdar-Dudullu hafif metro hattı olarak planlandı. 2000 yılına kadar kaynak ayrılamadı. Arkasından kaynak arayışları sürerken 2001 krizi patladı ve bu krizin etkileri 2003'e kadar sürdü. 2004-2005 yıllarında bu hattın Sarıgazi'ye kadar uzatılması ve yüksek kapasiteli bir metro hattına çevrilmesi gündeme geldi, birkaç yıl da bu işin çalışmaları sürdü. 2009'da yeni proje çalışmaları tamamlandı, 2011'de ihale edildi ve 2012'de ilk etap inşaatı (Üsküdar-Madenler) başlayabildi. 2013'te ise son bir güncelleme geldi ve bu hattın üç etapta inşa edilmesi, ayrıca Viaport-Pendik arasında yeni bir metro hattı inşa edilmesi planlandı:
M5 1. Etap // Üsküdar-Madenler (Üsküdar-Yamanevler kısmı 2017'de, Yamanevler-Madenler kısmı 2018'de açıldı)
M5 2. Etap // Madenler-Sultanbeyli (2017'de ihale edildi, inşaatı sürüyor)
M5 3. Etap // Sultanbeyli-Viaport (henüz bu etaptan ses yok)
10 // Pendik Gar-Viaport (bu hattın SGH-Fevzi Çakmak arasındaki kısmı açıldı. Pendik Gar-Fevzi Çakmak kısmı inşa halinde, ama Fevzi Çakmak-Viaport kısmından ses yok)

*** Çekmeköy istasyonu, Ümraniye Madenler Mahallesi'ndedir ve Çekmeköy ilçe merkezine 3,5 km uzaklıktadır. O yüzden Madenler diye yazdım.



En son emrenmert tarafından Pzr 29 Oca 2023, 12:52 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


can0634
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 12:05

Meclis istasyonunda yürüyen merdiven montajına başlanmış. Herhalde yaz aylarında bu hat hizmete girmiş olur, ilerleme hızı şu an gayet iyi gözüküyor.











Kaynak: Pelin Alpkökin


rakjen29
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 12:17

maşallah çok iyi

metin19052012
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 14:28

Dudullu-bostancıdan sanırım ders alınmış. Fotoğrafa bakacak olursak sorunsuz bir açılış olur İNŞALLAH. Öyle tahmin ediyorum...

AliKara55
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 14:28

Alıntı:
Mevlüt Uysal'ın hataları var diye biliyorum fakat Kadir Topbaş niye yalandan şaft açsın ki?


Hiç kimse sormadı ama neden Kadir Topbaş apar topar görevden alındı. Yerine neden Mevlüt Uysal getirildi. M.Uysal sadece seçime kadar geçen dönemde devam eden işleri durdurup tüm kaynakları seçim için harcamakla görevliydi. Buna rağmen seçimi kaybetti ve tarihin tozlu sayfalarındaki yerini aldı. O dönemden kalan tüm borçlar, ödenmemiş paralar da yeni yönetimin kucağında kaldı. Siyaset yapmış olmak için söylemiyorum ama bu yönetim merkezi iktidara rağmen yapmaya çalışıyor bu işleri.


legendsoul
2 ay önce - Pzr 29 Oca 2023, 16:33

Çok uzunca bir süredir bu forumu takip ediyordum ve 2 gün önce kafama esmesiyle üye olup yorum yazmayı seçtim. Öncelikle ben bu uzatmanın Meclis mahallesi durağının hemen dibindeki bir konumda oturuyorum ve evin camından atlasam resmen inşaatın içine düşeceğim. Sarıgazi ve hastane durakları konusunda o bölgelere nadir gittiğimden dolayı net bilgilere sahip değilim ancak bu istasyonda büyük oranda iyi bir iş çıkartıldığını rahatlıkla söyleyebilirim. Ancak uzatma kısmındaki son TBM'nin çıktığı söylenen 2022 Nisan ayı ile 2022 Ağustos ayı arasında ciddi bir hiatus olmuştu. TBM'nin çıktığı söylendi, o dönem daha önce oraya hiç gelmemiş tarzda iş makinaları ve tırlar geldi fakat bu süreç haftalara ve hatta aylara yayılarak devam etti. Bence o aylar görece boş geçildi. 2022 Ağustos - 2022 Ekim arası da tam tersi idi. Akıllara ziyan bir tempoda çalışıldı ve 3 yıl öncesinde sürekli dinamit attıkları dönemdeki kadar bir gürültü vardı. Sonucunda 2022 yılının Ekim ayının sonları gibi en azından Meclis Mahallesi durağı özelinde çok iyi bir noktaya ulaşıldı. O dönem ray kaynağı yapıldı. Adını bilmediğim fakat Çekmeköy metro durağına yürürken sürekli önünden geçmek durumunda kaldığım ve dolayısıyla konumunu çok iyi bildiğim (Sancaktepe Muhsin Yazıcıoğlu İmam Hatip Ortaokulu'nun hemen yanında bulunan) şaftta raylar birkaç hafta bekledikten sonra yok oldular. Bu da onların aşağıya indirilip döşendiği düşüncesini verdi. Nitekim geçtiğimiz günlerde döşenmiş raylara ilişkin fotoğraflar da gördük. Ayrıca birkaç hafta önce trafiğe kapalı olan Gelincik Sokağının bir kısmı da yeniden asfalt atılarak trafiğe açıldı.

Bu hattın, hatta daha da genelleştirelim genel olarak metro hatlarının bence 2 temel problemi var. Öncelikle bu hat bağlamında Meclis durağının bu denli iyi bir noktada iken Sarıgazi ve Hastane duraklarının Meclis durağının 6-8 ay gerisinden gelme durumu çok enteresan. Diyeceksiniz ki; nereden biliyorsun 6-8 ay geride olduğunu. Uzun zamandır güncelleme gelmeyen Dogus İnşaat aylık raporlarından bu durum rahatlıkla anlaşılıyor. Mesela Ocak 2022 raporunda Meclis durağının haline bakıyoruz, bir de taa Temmuz 2022'deki rapordaki Sarıgazi ve Hastane duraklarına bakıyoruz. Ocak 2022'de Meclis nasılsa Temmuz 2022'de Sarıgazi ve Hastane aynı durumda, belki daha da geride. Temmuz'dan beridir rapor gelmediği için video yok fakat Ekim'de ray döşenirkenki veya Pelin Hanım'ın geçtiğimiz aylardaki paylaşımları da Meclis haricindeki diğer istasyonların Meclis'e göre 6-8 ay geriden geldiğini doğruluyor. Bu demek değil ki bu sene sonu gibi açılmaz. Ama olur da 3-5 aylık aksama olursa bunun sebebi eş zamanlı olarak istasyonların ilerlememesi kaynaklı bir durum olarak yorumlanabilir.

İkinci eleştirilebilecek husus ilk paragrafta yazdığım belli dönemlerin sebebi açık olmaksızın işlerin görece çok daha ağır ilerlemesi. TBM'lerin çıkartılması ile istasyon yapılarının ortaya çıkmaya başladığı Ağustos 2022'ye kadarki dönem ile Ağustos 2022 - Ekim 2022 arası dönemi kıyasladığımda arada dağlar olduğunu inşaatın dibinde oturan birisi olarak rahatlıkla görüyorum. Bu istasyonda oluyorsa başka istasyonlarda ve hatta başka metro inşaatlarında da böyle olabiliyordur. Artık yükleniciden mi kaynaklı kimden kaynaklı bilmiyorum fakat sürekli kaostan beslenip, kendimizi sıkıştırıp işimizi zora sokmayı seviyoruz sanırım. Stabil bir iş planımız yok herhalde ki sürekli tarihler öteleniyor.

Son not: Covid'in en başlarında bu uzatma inşaatının 2022'de biteceğine dair kapımıza gelinerek broşür verilmişti ve atılacak dinamitlere karşı uyarılmıştık. Hatta bir kadının broşürü teslim alırken fotoğrafımızı çektiğini net hatırlıyorum. O günden bu güne bakıldığında aslında fantastik derecede geç kalındı. Bu bir eleştiri değil çünkü bu bölge eskiden bataklıkmış ve nihayetinde şu anda benim yaşamış olduğum sitenin ilk yüklenicisi de çetin kaya şartlarından ötürü inşaatı tamamlayamayarak batmış. 2022'ye yetişmemesini ve hatta 2023'ün de bir miktar şüpheli olabilmesini topografi sebebiyle anlayabiliyorum ama gerçekleşmeyecek vaatleri anlayamıyorum. Her şeyi geçtim zeminin etüdünün doğru yapılıp önceden buranın şartlarının zor olduğu kestirilmeliydi.



En son legendsoul tarafından Pzr 29 Oca 2023, 18:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 233
ANA SAYFA -> ULAŞIM