Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
emrenmert

3 yıl önce - Pzr 19 Hzr 2016, 17:09
Gaziantep raylı sistem önerileri (tramvay veya metro önerileri)


Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, 2007 yılında başladığı raylı sistem yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bugün, üç ayrı tramvay hattıyla hizmet veren Gaziantep raylı sistem şebekesi; önümüzdeki yıllarda yeni tramvay, metro ve banliyö treni hatlarıyla genişleyecek. Peki sizce raylı sistem ağı nasıl olmalı, nasıl geliştirilmeli?

Bence metro macerasına girmek yerine banliyö treni hattı (Gaziray) tamamlanmalı. Bunun yanı sıra da tramvay şebekesi büyütülmeli. Dediğim gibi olduğu zaman şöyle bir şebeke oluşmuş oluyor:

1. etap: Gar-Burc Kavşağı (9,33 km)
2. etap: Gaziantep Üniversitesi-Akkent (8,14 km)
3. etap: Harikalar Diyarı-Duisburg-Adliye (5,49 km)
4. etap: Burc Kavşağı-Zirve Üniversitesi (7,23 km)
5. etap: Masal Parkı-Fıstık Parkı-Üniversite Bulvarı-Tıp Fakültesi (3,66 km)
6. etap: 25 Aralık Devlet Hastanesi-Sanko Park-İnönü Caddesi-Demokrasi Blv-Abdulkadir Konukoğlu Blv-Otogar (12,1 km)
7. etap: Akkent-Hasan Kalyoncu Üniversitesi-Havalimanı (13,8 km)
8. etap: Otogar-Beylerbeyi-OSB (7,97 km)
9. etap: Adliye-Yeni Stadyum-Beylerbeyi (6,18 km)

İlk üç etap şu an işletme halinde, diğer etaplar ise benim önerdiğim tramvay hatları. Toplamda 73,90 tramvay olmuş oluyor.

Ayrıca bir de Gaziray projesi var. Ben bu projenin Besicilik Borsası'na kadar gitmesi taraftarıyım. Bu da 38,50 km. Hepsi bir bütün halinde 112,4 km yapar, ki çok çok iyi bir rakam.

Şuradan haritaya da bakabilirsiniz:

https://drive.google.com/open?id=1QYH1MzaVCVvbcYC ...sp=sharing

***
Burada herkes kendi önerisini yazsın, tartışalım.


iği_
3 yıl önce - Pts 20 Hzr 2016, 00:28

4.etap Burç Kavşağı-Zirve üni. etabına katılıyorum. Yolun bir kısmında ciddi yokuş var orada karayolunu takip etmeden de geçebilir. Bu etabın ileride nüfusun artacağı Geneyik'e kadar gitmesi taraftarıyım.

5 ve 6.cı etapların Ordu caddesi üzerinden birleştirilmeleri iyi olur. Ordu caddesi ise araçlar için tek yön olabilir yol fazla daralacağından dolayı. Orduevi'nin arkasından açılan yeni yol sayesinde tek yön sıkıntı olmaz.

7.ci etapta Akkent'in gelişme yönüne göre tramvay düz ilerlemeli, otoyola paralel şekilde gitmesine gerek yok. Oğuzeli'de durup Havaalanına doğudan yaklaşabilir.

OSB-Beylerbeyi çok lazım değil, Gaziray'a tramvay bağlantısı yapılabilir.
Adliye-Stadyum da gerekli değil, Gaziray'a tramvay bağlantısı yapılabilir.


Hılmi
4 hafta önce - Cum 20 Eyl 2019, 11:11

Hocam güzel planlamışdın ama asıl tranvay ve metroyu kullanması gereken muhit hala kullanamıyor bkz:60.yıl,deniz mah, güneş, mimarsinan, Yukarıbayır, düztepe, perilikaya... Şehrin %25 i burada yaşıyor. Bence ibrahimliye tramvay yapılıp o güzel yolların daraltmak yerine, ki nerdeyse her evde herkesin arabası var, buralara yatırım yapılıp halkın ulasımını kolaylaştırmak daha mantıklı olacaktır.



Mahmut Göksu
4 hafta önce - Cum 20 Eyl 2019, 19:56

Alıntı:

Hocam güzel planlamışdın ama asıl tranvay ve metroyu kullanması gereken muhit hala kullanamıyor bkz:60.yıl,deniz mah, güneş, mimarsinan, Yukarıbayır, düztepe, perilikaya... Şehrin %25 i burada yaşıyor. Bence ibrahimliye tramvay yapılıp o güzel yolların daraltmak yerine, ki nerdeyse her evde herkesin arabası var, buralara yatırım yapılıp halkın ulasımını kolaylaştırmak daha mantıklı olacaktı


İmarsız ve kentsel dönüşüme uğrayacak bölgeler tramvay yapmak büyük külfet olarak görülüyor çünkü yapacak yer yok.
Ayrıca arabası olan en azından binmesin diye arabası olana sistem gidiyor diğer kısmın zaten binecek bir arabası yok ne yaparsam ona biner mantığı var..

Üzücü ama gerçek.


Hılmi
2 hafta önce - Pts 30 Eyl 2019, 16:42

Ustam Metro hattı bu şehre şart. Bizim tramvay yapacak yollsrımız yok. Bi tramvay yapıldı yollar Daracık oldu Güzelim yollar berbat oldu. Gaziantep e metro vakti geldi geçiyor..! Yetkililer umarım 8milyar dolar ihracat yapan şehri boş geçmezler



ANA SAYFA -> ULAŞIM