Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
TDİ Denizyolları - Gemiler/Feribotlar - İç ve Dış Hatlar
« önceki   123 ... 192021 ... 555657   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
nautilus
7 yıl önce - Pts 05 Şub 2007, 14:46

Mrb,

mübadele yillarinda annanemide kucuk bir cocukken istanbula getiren NAZIM isminde sanirim hem yuk
hem yolcu ozelligi tasiyan bir gemiyi ariyorum
1930 lu yıllarda serviste oldugunu dusunursek kolay ulasabilirmiyiz? Gemi hakkinda bilgisi olan arkadaslar bana ulasirlarsa sevinirim

iyi gunler
Sendogan Goksu


ali_bozoglu

7 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 01:55

İş yerinde bir yerleri karıştırırken Denizyollarına ait birkaç resim buldum onları sizinle paylaşmak istedim gemilerin teknik özelliklerini anlatan kısım Sayın Eser TUTEL'e ait  onada bu vesile ile saygılarımı sunarım

CUMHURİYET : 1893'te, Rusya tarafından İngiltere, Dumbarton'da Denny Bros. tezgahlarında inşa ettirildi. 4.179 gros tonluktu. Uzunluğu: 113 metre, genişliği: 13,7 metre, su kesimi: 7,7 metre idi. Makinesi 3.580 beygir gücündeydi. Burnu bastonluydu. 14 mil hız yapıyordu. Önceleri Koroleva Olga adıyla çalıştırıldı. 29 Ekim1914'te Karadeniz'de Alman savaş gemileri tarafından el konularak İstinye'ye bağlandı. Urla adı verildi. Bir ara Alman bayrağı çekilip adı Olga diye değiştirilerek Türk-Alman denizcilerine İstinye'de sabit kışla olarak tahsis edildi. Sonraki yıllarda Türkiye Seyr-i Sefain İdaresi'nin yolcu gemisi olarak değişik hatlarda çalıştınldı. Süvarisi Aziz Kaptan'dı. 15 Ocak 1952 günü kadro dışı bırakıldı. 1954 yılı 13 Mart'ında İtalya'ya satıldı. La Spezia'da sökülmesine başlandı. ( Cumhuriyet Vapuru Türk Halkı tarafından sevilen unutulmayan bir vapurdu KaradenizLiler Bastonlu gemi diye anarlar ne zaman limana girse yağmur yağarmış Cumhuriyet gemisini uzaktan görenler fındık mahsulünü toplayın bastonlu gemi geliyor yağmur gelecek diye bir birlerine haber verirlermiş.)


 

(+)



 

(+)


İkinci resmi dikkatli bakarsanız Cumhuriyet Gemisi bir sefer için Galat Rıhtımından bir romorkör araçılığı ile açılmış belkide Karadeniz'e hareket ediyor Romorkör belkide İstiklal Harbinin unutulmaz Romorkörü Gazal bilemiyorum arkasında yandan çarklı Büyükada mı Halep mi Bağdat mı Basramı Kadıköy'e doğru gidiyor onun arkasında  Şirket-i Hayriye'nin bir vapuru Üsküdar'a doğru gidiyor bacasına dikkatlı bakarsanız çift çıpa yok buda bu resmin 15 Ocak 1945 tarihinden önce çekildiğini gösteriyor


ali_bozoglu

7 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 02:08

TARI : 1908'de İngiltere, Hartlepool'de, Furness, Withy & Co. Ltd. tezgahlarında inşa edilmişti. Önce Tadla, sonra Frankenvald adıyla çalıştı. 4.026 gros tonluktu. Uzunluğu: 121 metre, genişliği 14 metre, su kesimi: 74 metre idi. 2.500 beygir gücündeki makinesiyle 14 mil hız yapabiliyordu. 1967 yılının 1 Şubat günü satıldı.



(+)


GÜNEYSU: 1908'de Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun Trieste'deki Austriaco tezgaWarında inşa edilmişti. Önceleri Graz ve sonra da Bulgaria adı altında çalıştı. 3.845 gros tonluktu. Uzunluğu: 121 metre, genişligi: 14,5 metre, su kesimi: 6,6 metre idi. Makinesi 3.500 beygir gücündeydi. 29 kasım 1961 günü, 123.494 dolara hurdaya gitti. (Aksu ile Güneysu birbirinin eşi gemilerdi)



(+)


Tarı , Aksu ve Güneysu ile birlikte 1930 yıllarına kadar Vapurculuk Şirketi adına çalıştı. Sonra Millileştirildi.Millileştirme zamanın başbakanı İsmet İnönü'nün bir politikası idi o gemiler o zaman milleştirilmeyip o şirketler ki sayıları beşten fazla bu güne kadar gelseydi acaba Türkiye yolcu gemisi bakımından bu gün nerelerde olabilirdi acaba iyi araştıma yapmak lazım gelir bu konuyu


ali_bozoglu

7 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 02:37

KADEŞ : 1938'de Rostock'ta yapıldı. yük ve yolcu gemisiydi. 3.089 gros tonluktu. Uzunluğu: 107 metre, genişliği: 14,5 metre, su kesimi: 5,1 metre idi. Her biri 1.200 beygir gücünde iki makinesi olup çift uskuruydu. Kadro dışı bırakıldıktan sonra 1977 Haziran'ında Marmara Transport şirketine satıldı




(+)



TIRHAN :1938'de Rostock'ta yapıldı. yük ve yolcu gemisiydi. 3.088 gros tonluktu. Uzunluğu: 107 metre, genişliği: 14,5 metre, su kesimi: 5,6 metre idi. Her biri 1.200 beygir gücünde, iki makinesi olup çift uskurluydu. 1967 yılı Ekim ayında kadro dışı bırakılarak Camialtı Tersanesi'ne bağlandı. Sonra 11 Kasım 1975 günü 5.750.000 liraya Kalkavanlar'a satıldı.


 


MARAKAS : 1938'de Almanya, Kiel'de Frd. Krupp Germ. A. G tezgahlarında yapıldı. Yük ve yolcu gemisiydi. 1.415 gros tonluktu. Uzunluğu: 86 metre, genişliği: 12 metre, su kesimi: 3,4 metre idi. Her biri 1.800 beygir gücünde iki makinesi olup çift uskurluydu. Yıllar boyunca, Marmara'da, özellikle Mudanya-Gemlik hattında sefer yaptı. 35 yıl aralıksız çalıştıktan sonra 1973 yılı Ekim'inde Ege Denizcilik Şirketi'ne satıldı.



(+)



Kadeş , Tırhan ve Etrüs Kardeş gemilerdiler Marmara içi kadar Marmara dışında da çalıştılar. bir zamanlar yapılan Cide Postası bu gemiler tarafından yapılırdı. Marakas Sus ve Trak'ta Kardeş gemilerdiler Marmara içinde çalıştılar Trak 1944 yılında Bandırma açıklarında kayalara çarparak battı Bu altı geminin en büyük özelliklerinden birisi isimleri Mustafa Kemal Atatürk tarafından verilmiş olmasıdır. Ayrıca bu gemiler o zamana kadar Denizyolları İşletmesi tarafından sipariş verilerek yaptırılan ilk gemilerdir. O zamana kadar Denizyolları İşletmesi gemilerini hep. el olarak temin etmiştir.


ali_bozoglu

7 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 02:53

İSTANBUL : 1932'de, ABD, Virginia'da Newport News S.B. & D.D. Co. tezgahlarında buharlı yolcu gemisi olarak inşa edilmişti. 5.236 gros, 4.042 net tonluktu. Uzunluğu: 123,2 metre, genişliği: 17,6 metre, su kesimi: 9,6 metre idi. Newport News yapımı, 7.500 beygir gücünde buhar türbini vardı. Tek uskurluydu. 16 mil hız yapıyordu Önceleri 1938'e kadar Colombia, sonra da 1947'ye kadar Mexico adıyla çalışmıştı. 1947'de İdare tarafından satın alındı. 60'lı yıllarda hurdaya satıldı



(+)




KARADENİZ : 1955'te, Almanya, Bremen'de A.G. Weser tezgahlarında motorlu yolcu gemisi olarak inşa edildi. 8.809 gros,4.895 net tonluktu. Uzunluğu:144metre, genişliği: 187 metre su kesimi: 9 metre idi Almanya, Augsburg Maşch. Augsburg-Nürnberg Augsburg yapımı, 4.160 beygir gücünde dizel motoru vardı. Çift uskurluydu. 18 mil hız yapabiliyordu. 561 yolcu kapasitesi vardı. O da eşi Akdeniz gibi yıllarca Akdeniz'de seferler yaptı. Yıllar sonra çaptan düşmeye başlayınca 1987'de önce kadro dışı bırakıldı, sonra da satıldı.




(+)





TRABZON : 1938'de, Danimarka, Nakskov'da Nakskov Skibs AlS tezgahlarında motorlu yolcu gemisi olarak inşa edilmişti. 6.790 gros, 4.803 net tonluktu. Uzunluğu: 134,2 metre, genişligi: 17,7 metre, su kesimi: 10,3 metre idi. İtalya, Torino,Fiat Grandi Motori yapımı, 6.000 beygir gücünde dizel motoru vardı. Tek uskurluydu. 14 mil hız yapıyor, 528 yolcu alabiliyordu. Önce Elazığ adı verildiyse de sonra Trabzon olarak değiştirildi. 1970'te Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafın dan satın alınınca Erkin II adını aldı. 1983'te Aliağa’da söküldü.





(+)



İstanbul Gemisi  1947 yılında Adana , Ankara ve Tarsus gemileri ile birlikte satın alındı. Trabzon gemisi ise ordu ve Giresun gemileri ile birlikte 1948 yılında satın alındı . Karadeniz Gemisi ise 1955 yılında Kardesi Akdiniz ile birlikte 1955 yılında şiparış üzerine Almanya'da İnşa ettirildi.


ali_bozoglu

7 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 03:05

SAMSUN : 1985'te, Polonya, Stocznia'da Szczecin tezgahlarında feribot olarak inşa edildi. 10.583 gros, 3.872 net tonluk. Uzunluğu: 127,5 metre, genişliği: 19,4 metre, su kesimi: 5,4 metre. Polonya Skoda Sulzer yapımı, her biri 4.200 beygir gücünde dört adet dizel motoru var. Çift uskurlu. 20 mil hız yapıyor. Özelleştirme İdaresince 2004 Aralık Ayında Satıldı.



 

(+)



 

(+)


Feribotlardan önce Ankara inşa edildi Sonra Samsun ve en sonda İskenderun İskenderun bu gün Deniz Kuvvetleri Komutanlığında  görev yapıyor Ankara ve Samsun Deniz adlı firmada ilk projesine benzemeyen bir halde çalışıyor
ikinci resim Resturant'ta çekilmiş bir resim 5 yıldızlı bir otelin servisini aratmıyacak bir servis ve Türkiye'de zannetmiyorum hiçbir Otelde hiçbir lüks restorantlarda olmayan birservis Beyler Masaya dikkatli bakın masadaki çatal ve bıcaklar gümüş kaplama bunu hiç duydunuz mu ve böyle servis yapan bir Lokanta ve Otel biliyorsanız bana söyleyin bunları çok merak ediyorsanız servis takımlarının diğerlerini görmek için Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin Karaköy'deki Genel Müdürlük altında bulunan Tarih ve Sanat Merkezi'ne gelin bunları görün Merkez Pazartesi-Çarşamba ve Cuma günleri halka açıktır. giriş ücretsizdir.


nautilus
7 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 14:54
Sayin Ali bey


tdi gemileri benim denizcilik talebesiyken lumbar agzından girdigim ilk gemilerdi
gercek bir gemi gormus olmanin mutlulugu ve heyecani icindeydim
bu arada sayin Ali bey gecmis gemilerle alakali malumatiniz ortada
daha evvelki mesajimda da belirttigim uzere NAZIM isimli bir geminin varligindan haberiniz var mi?
Constanta (Kostence) istanbul seferi yaptigi malum

Selamlar/Sendogan Goksu


Serhat Küçüközler
7 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 15:45
Kaptan Burhanettin Işım, GRYF olmuş...


Kaptan Burhanettin Işım'ın yeni hali!

http://www.faktaomfartyg.se/kaptan_burhanettin_isim_1991.htm

http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=8818300&lang=en


ali_bozoglu

7 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 01:11

Çanakkale gemisi denizde sefer alacağı zamanı bekliyor resmin çekildiği tarih ile ilgili olarak bir yorum yapamam



(+)


Önde Seyyar Vapuru Galata 1 No'lu rıhtım (Şimdiki Şehirhatları gemi bağlama yeri) arkasında Kadeş Vapuru 2.Nolu Rıhtımda (Eski İDO İskelesi(nin yeri) ya seferden gelmişyük indiriyor yada sefere çıkmak üzere yük alıyor. Yakın zamana 1970 yılların ortalarına kadar  Batı ve Doğu Karadeniz Vilayetlerinin ihtiyacı olan tüm mallar bu yöntemle gönderillirdi taki karayolu ve araçları gelişip çoğalıncaya kadar.Resmin çekildiği tarih  Baş tarafındakı Türk Bayrağına bakılırsa 2.Dünyü Savaşı yılları  1940-1946 yılları arası



(+)


1927 sergi gemisi olarak düzenlenip haklı bir şöhrete sahip olan KARADENİZ gemisi 1 Temmuz Denizcilik Bayramı etkinlikleri için Moda koyunda Resmin çekildiği tarih  Baş tarafındakı Türk Bayrağına bakılırsa 2.Dünyü Savaşı yılları  1940-1946 yılları arası



(+)


Marakaz Vapuru Seferden gelmiş Galata Rıhtımına yanaşırken resmin çekildiği 1938'den sonra  1941 yılından önce



(+)


Sus Vapuru Seferden gelmiş Tophane rıhtımına yanaşırken  resmin çekildiği tarih 1938'den sonra  1941 yılından önce

 

(+)


Bu Resimler için Eser TUTEL'e çok teşekkür ederim.


En son ali_bozoglu tarafından Prş 08 Şub 2007, 01:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Koraltürk
7 yıl önce - Prş 08 Şub 2007, 23:48
Burnu Bastonlu Cumhuriyet Vapuru


Cumhuriyet Vapuru, sanırım 1930'lardan bir hatıra. Biraz küçük bir fotoğraf ama baston bütün ihtişamı ile ortada.



(+)



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM