Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 207

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.6%  95.6%  [939]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.4%  4.4%  [43]
Toplam Oy : 982

mafakyanc

2 ay önce - Çrş 14 Eyl 2022, 18:59

Tşkler Sn. CARENC.

Mesajınızdan anladığım kadarıyla 2. Pist'in inşaatı bitmeden bu pistin ILS montajı (kalibrasyon haricinde) tamam. Açıkçası, DHMİ'nin bu becerisine ve cevvalliğine biraz da hayret etmedim, değil. ILS, Cat. II mi, Cat. III mü olacak?

3. Terminal konusuna gelirsek. Siz daha önceleri bu başlıkta yukarıdaki fotoları yüklemiştiniz. Burada bir Ana Terminal ile 2 de Uydu Terminal görülüyor. Belli ki Uydu Termianal(ler) yolcuların uçağa iniş ve biniş noktaları. Bagaj verme (tüm check-in) ve pasaport/gümrük/bagaj alım işlemleri tamamen Ana Terminalde gerçekleşecek; zaten bu terminalde PBB (yolcu köprüsü sayıs) oldukça az... Hatta sizin yüklemeleriniz arasında apron yerleşim/park planları da vardı. Ancak bir aralar (sizden gelip gelmediğini teyid edemeyeceğim...) iki değil de tek uydu terminalli bir master plan (taslağı) da ortaya çıkmıştı. on, kesin ve ihaleye söz konusu olacak durum nedir?

Uçmak için bu terminale gelen yolcu (şimdilik metroyu hariç tutalım) doğrudan bu terminalin kara tarafına gelip de içeriye girebilecek mi? Yani diyelim Havabus seferi önce 2. (mevcut) Terminale yolcu bırakıp 3. (Yeni) Terminale mi devam edecek? Buradan ayrılacak yolcular için de benzer soru...

Sizin, benim daha önceki meajımda bahsettiğim 1., 2. ve (Yeni) 3. Terminaller kapsamı kullanım senaryosu ve de bu 3 terminalin birbirleriyle raylı sistemle bağlanması konusunda bilgi ya da duyumlarınız var mı?

Tabi bu pist için en azından ayrı bir de itfaiye istasyonu olacaktır. Bunun yeri şimdiden hazır mı?

Burada Ana Terminal ile Uydu Terminal(ler)in herhalde eşzamanlı inşa edilmesi gerekecek; aksi takdirde yer trafiği ve uçuşlar başladıktan sonra iki pist arasında kalacak ara bölgede inşaat yapılması sıkıntılara neden olur. En azından bu Uydu Terminal(ler) için kaba inşaat, etrafa pislik salacak yapım aşaması bitirilmeli. Tabi bir de bu Uydu Terminal(ler)in Ana Terminale yer altından hem raylı sistemle (APM), hem de paralelinde lastik tekerlekli araçların işleyebileceği bir yeraltı tüneliyle bağlanma konusu var. Bu tüneller aç-kapa yöntemiyle oluşturulacaksa, terminal binalarından dahi daha önce bunların imalatı gerekecektir....

Bu Uydu Terminallerin yıllık yolcu kapasitesi (terminal artık son istiab halini aldığı bir gelecekte...) herhalde 25 milyon yolcu mertebesinde olacaktır. Bu da günde/24 saatte saat başı 2.850 gelen & giden yolcu demektir. Gündüz saatlerinde, ya da bayram-seyran günlerinde bu herhalde 3.500'e falan çıkar; yani tek yönde teorik olarak 1.750 yolcu... Bu tür APM'lerin ortalama olarak her seferde 100 yolcu taşıyabileceğini varsayarsak, saatte 18 sefer yapılması söz konusu olacaktır; yani hemen hemen her 3 dakikada bir sefer. Hatta aradaki Uydu Terminal'de de bir duruş yapılacağından her 2.5 dakikada bir sefer olması daha olası.

Bu Yeni T3 Terminali sadece Pegasus'a tahsis edilirse, Pegasus bu 3'lü yapıyı nasıl kullanmak ister? Acaba Ana Terminal ve bir Uydu Terminal sadece dış hatlara tahsis edilirken, diğer Uydu Terminal de sadece iç hatlara mı tahsis edilir?

Bu konularda bir bilgileriniz var mıdır?

Epeyce ahret suali sordum ama aklıma ilk bunlar geldi; artık ne kadarını cevaplayabilirseniz... Tşkler.


Yurt Gökbörü
2 ay önce - Pts 26 Eyl 2022, 19:00
Başkan Erdoğan: 2. Pist Mayıs ayında bitecek


Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yapılan ikinci pistin mayıs ayında biteceğini belirterek yeni terminal binasının da yapılacağını söyledi.

https://m.ensonhaber.com/gundem/cumhurbaskani-erd ...i-aciklama


Omer Istanbul

2 ay önce - Sal 27 Eyl 2022, 15:43

Anlaşılan tünel tamiratını seçimden önce hızla tamamlayıp pisti açmak için talimat geldi yukarıdan. Bu durumda 2 senedir çözümsüz kalan tünelde işler hızlanır ama biter mi bilmem. Şurada 8 ay kaldı hepi topu. Biterse de seçim öncesi görkemli bir törenle açıp "bizden önce Türkiye'de uçak yoktu biz getirdik" derler herhalde.

ali alimi012
2 ay önce - Sal 27 Eyl 2022, 16:54

Aslında doğru Türkiye'de kaç tane uçak vardı ki kaç tane firma vardı ki kaç tanesi kullanılıyordu hepsini toplasan uçak sayısı Türk Hava Yolları hariç 100 bile değildi Şu anda Türkiye'nin uçak sayısı 2000 civarında Belki de daha fazla tamamen atıyorum sektöre kalite gelince gereksiz firmalarda Böylelikle kapanmış oldu

kadir akbas
2 ay önce - Sal 27 Eyl 2022, 18:26

secim oncesi gostermelik açarlar sonra tünelde tekrar çökme oldu diye kapatırlar bi 5 sene sonraki seçime kadar yapım süreci devam eder.



frk svnc
2 ay önce - Sal 27 Eyl 2022, 20:53

* Omer Istanbul

Gecikmeyi eleştireceğiz tabii ki ancak yukarıda yazdığın yorumun eleştiriyle alakası yok. Madem o havalimanını çok kullanıyorsun yapılırken de kimlerin o havalimanını eleştirip istemediğini anlatman lazım. O zihniyete kalsa oraya havalimanı yapılmayacaktı. İşte biat kültürü budur aslında. Sonuç olarak havalimanı yapılmış ihtiyaç doğmuş ikinci pist için hareket geçilmiş ancak gecikmeler olmuş vs..

Bu düşünce yapısındaki insanlar benim nazarımda küçük beyinlidir mesleği ne olursa olsun, yılda kaç kere yurt dışına uçuşuyorsa da uçsun. Şu forumun bir ağırlığı vardı bu trollvari yorumları gördükçe çekilmez bir yer oldu burası.

Hükümeti birçok konuda eleştiriyoruz ancak belki de en başarılı olduğu konu ulaşım ve ulaştırma konusudur. Yiğidi öldürelim ancak hakkını teslim edelim. Siz henüz tatlı yapmayı bilmeyen beceriksizleri eleştirmiyorsunuz ancak tatlıyı yapıp kadayıfı geç ulaştırana giydiriyorsunuz. Adaletli giydirmek lazım...


mecom
2 ay önce - Sal 27 Eyl 2022, 21:53

Alıntı:

Anlaşılan tünel tamiratını seçimden önce hızla tamamlayıp pisti açmak için talimat geldi yukarıdan. Bu durumda 2 senedir çözümsüz kalan tünelde işler hızlanır ama biter mi bilmem. Şurada 8 ay kaldı hepi topu. Biterse de seçim öncesi görkemli bir törenle açıp "bizden önce Türkiye'de uçak yoktu biz getirdik" derler herhalde.

Hocam sizler de çalıştığınız şirketlerde ister sizin tarafta ister karşı tarafta yüzlerce proje yapılıyor her birisi tam zamanında mı tamamlanıyor.

Çalışanlar: Patron bizlere zam yapmamak adına projeyi geçiştiriyor.
Patron: İşçilere bu sene zam yapmamak adına bu proje geçiştirilsin.

Böyle ifadeler herhalde yoktur. sizin şirkette oluyor mu ?

Kaliteli yorumlar geliyordu sizlerde, böyle olunca seviye çok düşüyor.


mafakyanc

2 ay önce - Sal 27 Eyl 2022, 22:14

Alıntı:
Aslında doğru Türkiye'de kaç tane uçak vardı ki kaç tane firma vardı ki kaç tanesi kullanılıyordu hepsini toplasan uçak sayısı Türk Hava Yolları hariç 100 bile değildi Şu anda Türkiye'nin uçak sayısı 2000 civarında Belki de daha fazla tamamen atıyorum sektöre kalite gelince gereksiz firmalarda Böylelikle kapanmış oldu


El insaaaf!!! Türk Hava Kuvvetlerinin uçaklarını da mı bu 2000 uçak içinde sayacağız???


Uygurun ruhu
2 ay önce - Sal 27 Eyl 2022, 22:33

Arkadaslar

Bizki deniz altintan marmaray ve avrasya tuneli gecirmisiz , dunyanin en yuksek.barajini artvinde kurmusuz dunyanin en buyuk.koprusunu canakkale'de yapmisiz yani bu iki.tuneli mayisa kadar yapamayacak miyiz


ali alimi012
2 ay önce - Çrş 28 Eyl 2022, 18:00

evet tüm uçakları tüm uçabilen araçları sayacağız helikopter iha vs
sonuçta bunlar gökten inmedi yapıldı alındı
sivil uçaklar ise 2-4 kişilik uçaklarda dahil 1000 den az değildir



sayfa 207
ANA SAYFA -> ULAŞIM