Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 206

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.6%  95.6%  [939]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.4%  4.4%  [43]
Toplam Oy : 982

ArifMMg
3 ay önce - Çrş 31 Ağu 2022, 16:47

Alıntı:
Yok mu oralardan geçen(ler)?

Aydınlı bahçeler kısmı ve bağlantı yolundan gördüğüm kadarıyla 2 adet iş makinesi ve çok sayıda hafriyat kamyonu harici dikkat çeken bir çalışmaya daha rastlayamadım Afak bey..


SametYücel

3 ay önce - Çrş 31 Ağu 2022, 20:22

Malezya Kralı bir iki hafta önce Türkiye’ye basın da çokta duyurulmadan geldi ve döndü. Bu süre zarfında Sabiha Gökçen Havalimanı’nın da incelemelerde bulundu. Ancak Sabiha Gökçen Havalimanı’nın hisse devirleri Kalyon ile ilişkiler konusunda birşey duyurulmadı ya da ben duymadım.

Bu konuda bilgisi olan varsa ve aydınlatırsa memnun olurum. Çünki bu gelişmeler havalimanının 2.pist ve diğer gelişmelerini ciddi şekilde etkileyecektir.

https://www.cumhuriyet.com.tr/ekonomi/sabiha-gokc ...mi-1966968


mafakyanc

3 ay önce - Çrş 31 Ağu 2022, 20:31

An itibariyle bu konuda herhangi bir gelişme, en azından açıklama yapılacak bir durum yok. Konuyu takip eden yerel Sivil Havacılık siteleri var, onların kucağı her halükarda bizden daha deliktir ve hemen duyum alır. Oralardan da bir duyum almış değilim...

Fakat gazetelerin (medyanın) bu ve buna benzer konuları sürekli olarak "satış" olarak göstermesi beni ciden rahatsız ediyor. Satılan, mülkiyeti el değiştirecek bir şey yok!... Sadece elde edilmiş olan belli süreli bir işletme imtiyazının tamamen ya da kısmen değişik bir partiye devredilmesi konusu var!


hakandan893
3 ay önce - Çrş 31 Ağu 2022, 21:11

[quote]Iyi de ihale tarihi ile bugün arasında 1.5 aydan fazla zaman geçmiş. O sorunlu tünel bölgesinde yer teslimi yapılmış mı, bir çalışmalar başlamış mı? En azından Yüklenici Firmaların tabelası falan dikilmiş mı?

Tünel üstünde fore kazık makinaları çalışıyor. anladığım kadarıyla güçlendirme yapılıp tünel üstleri kapatılacak.[/b]


syrosyk
3 ay önce - Cum 02 Eyl 2022, 10:29
Buyrun tünel üzerindeki çalışmalar


Anlık olarak tünelin üzerindeki çalışmalar başlamış. Hafriyat toprağınıda yakında dökerler tüneli kapatırlar.
Birde Aydınlı yonca kavşağı var acaba kurtköye direk geçiş olacakmı tünelden ?


(+)




glamour
3 ay önce - Pzr 04 Eyl 2022, 22:05

Ne yazıkki tünelin üzerini yeni açtılar, yani tünel üzerindeki harfiyatı alıyorlar, umarız güçlendirme ile bu iş çözülür, birde o tüneli yıkarlarsa vay halimize

Omer Istanbul

2 ay önce - Cum 09 Eyl 2022, 13:54

Salı günü buradan uçuşum vardı. Kalkışta fotograf çektim. Tünelin tamir edilecek kısmında çalışma başlamış gibi. 7-8 kamyon birkaç iş makinası vs tünelin üstündeki toprağı alıyorlar gibi geldi bana da. Uçaktan telefonla çektiğim resim pek net değil ama yine de fikir verir




(+)




CARENC
2 ay önce - Sal 13 Eyl 2022, 23:19

Bugün toplantı vardı bakan metro ziyaretinde pist inşaatını da gezmiş ve talimat vermiş. 1 mayıs açılış tarihi olacak diyorlar.

LinkedIn videosunda kulede çekilmiş fotoğrafları var.



mafakyanc

2 ay önce - Çrş 14 Eyl 2022, 10:51

Bence 1 Mayıs hiç mantıklı bir tarih değil. Keşke gerçek olsa!!! 1 Mayıs'a kadar ne zaman tünel onarımı bitecek, ne zaman pistin eksik (tünel üzerinde kalan) bölümü tamamlanacak, ne zaman pistin ışıklandırma sistemi yapılıp ILS takılıp işletmeye hazır hale getirilecek?

Bakan'ın "temenni mahiyetinde" (ya da bu konuda oluşmuş eleştirilerin bir miktar gazını almak için) talimatı o şekilde olabilir; ancak o talimat verdi diye öyle olmasını beklemek saflık olur. Hele ki bu Bakan'ın söylemleri? Önceki Bakan'lar halka doğru dürüst bilgi zaten vermezlerdi ama bu Bakan'ın verdiği tarihler sürekli kendisi tarafından ertelenmekte... Dediğinin neresine inanalım?

Bu arada HEAŞ kaynaklı bir duyum aldım. Çok güncel olmayabilir. Ama en azından bir zamanlar HEAŞ'ın kafasında olan bir planlama:

Herşey olup bittikten sonra (yani 2 pist çalışır vaziyette olacak ve 3. Terminal ve bunun Uydu Terminal(ler)i de bitmiş olacak): Yeni 3. Terminal sadece Pegasus'a, mevcut (2.) Terminal sadece AnadoluJet ve THY'ına, şu anda kullanılmayan (içi boş, atıl vaziyette beklenen ama kullanım kirası da ödenmekte olan) 1. Terminal de yabancı havayollarına tahsis edilecekmiş. İlk anda bu bana mantıklı geldi; zira ISG'ye sefer yapan yabancı bayraklı havayolları da charter ve/veya LCC tarzı havayolları; yani bunların illa ki yolcu köprülü bir terminale ihtiyaçları yok.

Ama sonra düşününce aklıma geldi: buraya halen uçan ve "legacy" havayolları sınıfında olan Qatar var. Pandemi öncesinde Emirates de vardı (onlar da 2023'de geri dönebilir), ISG'de bu bahsettiğim altyapının tamamlanmasıyla Türkiye ile uçuş tahdidi pratikte olmayan Avrupalı havayolları (Lufthansa, Air France ve British AW gibileri...) da İstanbul'un Asya yakası yolcu potansiyelini artık değerlendirmek, sadece İstanbul'un Avrupa yakasına (Yeni IST) bağımlı kalmamak isteyebilir. Ama bu tarz "legacy carrier"lar da yolcu köprüsü olmayan bir termianlden hizmet almak istemezler, kesin olarak istemezler.

Bu durumda, herhalde mevcut (2.) terminalde bunlara da yer verilmek durumunda.

Metro açısından bakarsak: 1. Terminal'in girişine yakın bir metro çıkışı var ama arada yürünecek belli bir mesafe de var. Otobüs vb. gibi bir ulaşım sistemi pek düşünülemez, zira mesafe o kadar uzun değil. Ama bu 1. Terminal'den yurda giriş yapacak yolcular nereden hangi ulaşım sistemine ulaşacak (metro dışında)?

2. Terminal'in metro bağlantısı zaten artık hazır... Keza sair toplu ulaşım için de altyapı zaten mevcut!

Ama 3. Terminal'in konumu itibariyle durumu biraz tatsız. 1., 2. ve bu eni 3. Terminali yer üzerinden veya altından raylı bir APM sistemi ile birleştirmek de hen ciddi bir maliyet hem de uzunca bir süreç (yapımına 3. Terminal ile başlanması gerekir...). Keza bu 3. Terminal'den yurda giriş yapacak yolcuların toplu ulaşıma erişimi nereden olacak? Bu yolculara, "3. Terminal çıkışında APM'ye bin ve 2. Terminal'de inip toplu ulaşıma eriş" mi denecek? (Keza, 3. Terminal'e gelecek ve buradan uçacak yolcular için de benzer soru???)


CARENC
2 ay önce - Çrş 14 Eyl 2022, 18:15

Alıntı:
Bence 1 Mayıs hiç mantıklı bir tarih değil. Keşke gerçek olsa!!! 1 Mayıs'a kadar ne zaman tünel onarımı bitecek, ne zaman pistin eksik (tünel üzerinde kalan) bölümü tamamlanacak, ne zaman pistin ışıklandırma sistemi yapılıp ILS takılıp işletmeye hazır hale getirilecek?

@mafakyanc bey bahsettiğiniz ILS ve diğer seyrüsefer cihazları halihazırda montajı yapılmış kalibrasyonu yapılacak ekipmanlardır. Bununla birlikte eksik kısımlar haricindeki AGL (Havacılık Yer Işıkları) montajı (Yaklaşma ışıklarının bir kısmı hariç) tamamlanmış imalatlar arasındadır. ILS Bileşenlerin
24L Pisti Localizer Anten Koordinatları 40°53'1.23"K 29°17'57.04"D
Glide Path Anteni Koordinatları 40°53'48.19"K 29°20'16.28"D
06R Pisti için Localize Anten Koordinatları 40°54'0.33"K 29°20'37.40"D
Glide Path Anteni Koordinatları 40°53'6.41"K 29°18'23.30"D Google Earth Pro uygulamasından kontrol edebilirsiniz.

Buna Ek olarak Yer Radarı Koordinatları 40°53'6.58"K 29°18'43.61"D.

Sadece Tünelim tamir edilip kaplaması ve eksiklerinin tamamlanması gerekecek. İstenirse bahsedilen sürede tamamlanabilir.

Terminalle ilgili proje kısmı tamam sadece ihaleye çıkılması gerekecektir.


Buda Projeden bir görsel


(+)


Alıntı:
buraya halen uçan ve "legacy" havayolları sınıfında olan Qatar var. Pandemi öncesinde Emirates de vardı (onlar da 2023'de geri dönebilir), ISG'de bu bahsettiğim altyapının tamamlanmasıyla Türkiye ile uçuş tahdidi pratikte olmayan Avrupalı havayolları (Lufthansa, Air France ve British AW gibileri...) da İstanbul'un Asya yakası yolcu potansiyelini artık değerlendirmek, sadece İstanbul'un Avrupa yakasına (Yeni IST) bağımlı kalmamak isteyebilir. Ama bu tarz "legacy carrier"lar da yolcu köprüsü olmayan bir termianlden hizmet almak istemezler, kesin olarak istemezler.

Bu havayolları ve daha fazlası zaten Sabiha Gökçene Uçmak istiyor ancak malumunuz olduğu üzere sivil havacılık otoritesinin izinlendirme konusundaki tutumu nedeniyle uçuş gerçekleştiremiyor.



sayfa 206
ANA SAYFA -> ULAŞIM