Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 205

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.6%  95.6%  [929]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.4%  4.4%  [43]
Toplam Oy : 972

mafakyanc

2 ay önce - Çrş 27 Tem 2022, 23:05

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8852163#8852163

Bu mesajımda ne dediğimi halen anlayamayan "forumdaş diyemeyeceğim şahsa", ilkokula yeniden başlamasını ya da acilen bir IQ testi yaptırmasını önermekteyim!


Yiğitler
2 ay önce - Prş 28 Tem 2022, 00:30

Alıntı:
ıllardır yapımı yılan hikayesine dönen bir pist var ama bunu sorgulamak aklına bile gelmiyor

200sayfadır takip ediyorum, yakınım havayolu şirketinde orada İSG nin inşaatını öğrenmeye çalışıyorum...MV nin üslubu önemlidir, onun özgül ağırlığını gösterir. Söylediği herşey doğru bile olsa dışardan seyreden şunu görüyor...bakan İBB başkanına giydiriyor, Ankaradan bir MV de İBB başkanına destek için Bakana giydiriyor. MV '' neden 10 yıldır bitiremiyorsunuz ? gibi birşey sormuyor. Yiyicilerle mafyalarla dalavere yapıyorsunuz göz yumuyorsunuz diyor vb... Sn.Mafakyanc bile MV nin alıntısından emin değil ki ''eğer tünele mütehahit hasar vermişse...'' diyor. Yani burayı 1.ordu mu koruyor? Bir Allahın kulu tünelin betonunun deforme edildiğinin tanığı nasıl olmaz ? , Betonarmenin kırıldığının fotoğrafı varmı?.


mafakyanc

2 ay önce - Prş 28 Tem 2022, 09:19

Bakınız, bu konuda zannederim bir kavram karmaşası var.

Ben bu tünel işini baştan anlatmaya çalışayım, en iyisi...

Çoğu kimsenin zannedeceği gibi bu 2 tünel bir tepenin içi oyularak yapılmadı. Tünellerin geçtiği alan zaten açıklıktı ama eninde sonunda bunların üzerinden 2. pistin geçeceği de biliniyordu/planlanmıştı. Hatta bu konuda yapılanla dalga geçen bir video da vardı internette, dağı olmayan yere tünel yapılmış diye...

Tüneller yapıldıktan sonra, bunların üzerine hafriyat atılarak pistin yapılacağı kota kadar yükseltme yapılması planlanmıştı. (Bu arada pist dediğiniz, uçağın tekerlerinin bastığı asfalt ya beton katmanınının öyle 10-15cm. kalınlığında bir katman olmayabiliyor. Duruma göre, ve tam dört dörtlük bir pistte o katmanın altında, pistin serileceği zeminin de durumuna göre, 3-4-5 mt'ye kadar ayrı ve su geçirmez, bozulmaz bir beton katmanı da olabiliyor. Ancak ISG'deki 2. Pistin bu bağlamda durumu nedir, onu bilemiyorum... Tabi mevcut pistinkini de bilemiyorum. Hatta (Yeni) IST'daki pistlerin durumunu da bilemiyorum...)

Sorun da tüneller üzerine (büyük olasılıkla) bu hafriyatın atılmasıyla oluştu. Tünellerin birisinin çeperlerinde çatlaklar oluştu ve halk tabiriyle bu tünel aynı zamanda cm mertebesinde ölçülebilecek şekilde çöktü. Burada çökme dediğim olay yıkılma, parçalanma değil, zemine oturma, bir miktar gömülme bağlamındadır. Sonuç olarak bu durumda üzerinden birkaç yüz tonluk uçağın geçeceği bir pist böyle oynamış bir zemin üzerine yapılamaz(dı).

Tabi ki bu durum rivayet falan değil (Sn. Yiğitler nedense bunu da hafife almaya çalışmakta...); üniversiteden bilirkişiler getirildi, konu görsel olarak da teyid edildi. Herhalde Sn. Yiğitler bunların kamuoyu ile paylaşılacağını ummuyordur ama kendisi becerebilirse gitsin DHMİ kayıtlarından çıkartabilirse bizler de tam bilgi sahibi oluruz.

Şimdi sorunun nedeni iyi kötü belli de bundan kimin sorumlu olduğu (bence) belli değil...

2. Pisti yapan Müteahhitler Grubu, olası bir sorumluluğu göz ardı ederek bu hafriyatı kendi insiyatifiyle mi attı? (%40 olasılık...) Tünelleri inşa edenler (ki bunlar DHMİ'ye değil Karayollarına muhatap olan bir grruptur) mi attı? (bence %0 olasılık, onlar ellerini yıkamışlardı, zaten)? Ya da 2. Pisti yapanlar (haklı olarak) DHMİ'ye gittiler ve "Bize yer teslimini yapan DHMİ'dir, ihale de onların ihalesi ama ihale şartlarında bu tünel üzeri hafriyat yığma konusu zaten yoktur. Bu işi DHMİ başka bir (3. parti) yükleniciyle halletsin, bize pisti yapacağımız alanı gereken kotda hazırlatıp versin!" demiş de olabilirler... (%60 olasılık)

Benim ikilemde kaldığım, tam doğrusunu bilemediğim konu budur. MV'ne konu tam teknik ve gerçek yönüyle aktarılmamış olabilir ve MV de bu işin sorumlusunun 2. Pisti yapanlar olduğunu var saymış olabilir...

Tabi ister istemez, yukardakilere göre daha düşük olasılıkta olsa bile şu sorunun cevabını bilmiyoruz:

Bu tüneldeki çökme vs. (artık her ne ise) illa ki üzerine atılan hafriyattan ötürü mü oldu, yoksa tünelin imalatında zaten bir hata/kusur da var mıydı? (yani hafriyat atılmamış olsa da bu sıkıntı zaman içinde oluşacak mıydı?) (Not: çok uzak olmayan bir geçmişte, bu tünellerin imalatında kullanılan demirlerin evsafsız olduğu tarzında, ihale şartnamesine uymayan yöntemlerle temin edildiği konusu da rivayet olarak gündeme düştü ama gerçeği bilemiyoruz... Ancak demirlerin temin edicisi konusunda benim duyduğu iddialar büyük ölçüde doğru olsa gerek!; orada ismi üstü kapalı olarak da geçen şirketlerin kimler olduğu bilgim dahilinde... Demirlerin evsafı konusunda bir iddiam ya da kanıtın yoktur!.


mafakyanc

2 ay önce - Cum 29 Tem 2022, 14:50
2. Pist için Tünel Güçlendirma 2. ihalesinde yeni bilgiler...


Kaynak :https://www.reklam_link.com/2022/yazarlar/cigdem-toker/sabiha-gokcende-bir-matruska-sirket-oykusu-7276083/?utm_source=anasayfa_yazarlar&utm_medium=free&utm_campaign=anasayfa_yazarlar

Burada reklam_link yerine birleşik olarak s o z c u. c o m.tr yazılacaktır...

"Matruşka bebek" benzetmesi yerine cuk oturmuş.

Böyle kepazelik, böyle aleni hülle, bunu bu kadar göstere göstere yapmak şimdiye kadar görülmedi. Hadi yazının yayınladığı gazete bazılarınca "yalancı paçavra" olarak tanımlanır, ama bu yazının dayandığı kaynaklar Ticaret Sicil Gazeteleridir. Onlar da mı yalandır?

Sorular:

1) DHMİ, hangi akıl ve mantıkla bu 2. ihaleyi de kanunen yine itiraz edilebilecek şekilde yine 21/b (davet) esasına göre yapmıştır?

2) İhaleyi kazanan Şirket'in bugünkü durumu dahi şaibelidir (kayyımlarla yönetilmekte imiş...); bırakınız "matruşka bebek" geçmişini... Böyle durumdaki bir şirketin ihaleye davet bile edilmemesi gerekmez mi?

3) İhale (yeni) bedeli: Artık Türkiye'de her şeyin dövize (USD'a) bağımlı olduğu bir gerçek... Geçen yaz aylarında USD kaçtı, 2. ihalenin yapıldığı 2022 Temmuz başında kaçtı?. Arada 1:3 fark var mı? (Fazla fazla 2 kat fark var... )

İhale'de yapılacak işlerin kapsamı (2021'deki ihaleye kıyasla) mı değişti; değiştiyse nelerdir? DHMİ şeffaflık gösterip bir açıklamada bulunabilecek mi?

Yoksa, birileri, "giderayak, daha ne kadar vuracaksak vuralım!" mantığıyla mı hareket etmekte???

Eğer Bakanlık'ta (ve DHMİ'de) zerre kadar akıl varsa, iş yeniden yargıya intikal etmeden bu ihaleyi de iptal edip en kısa sürede yeni ve çok şeffaf bir ihale açar. Tabi bu 2. Pist'in inşaatının devam etmesini en azından 4-5 ay daha geciktirecektir ama en azından dürüstlük ve şeffaflık kazanmış olacaktır!


snell479

1 ay önce - Prş 18 Ağu 2022, 11:49

DHMİ
İŞİN ADI : SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI 3.ETAP İŞLER YAPIM İŞİ

Y. MALİYET : 2.800.000.000,00 TL
TEKLİFİ : 2.739.948.282,69 TL
KAZANAN FİRMA : SİLAHTAROĞLU MÜH.İNŞ.A.Ş.+ EK-PET İNŞ.TİC LTD ŞTİ.+ TEKNOMEL YAPI A.Ş.
şöyle bi ihale var bu projeyle ilgili sanırım.



mafakyanc

1 ay önce - Prş 18 Ağu 2022, 13:40

@ Sn. snell479:

Evet var. Maaleef bu da (bana göre, medyaya yansıtıldığı kadarıyla...) şaibeli bir ihale. Yukarıdaki mesajlarımı okursanız orada başka detaylar var!

Daha önce "iptal ettirilen" (2021 yaz ayları) ile bu ihale arasındaki devasa teklif/maliyet farkına bakınız.

İhaleyi almış gözüken şirketlerden birisi de kayyum falan atanmış bir şirket imiş.

Bu ihale de yine "bu işi sana vermekteyim, kanka" mantığıyla ve 21/b'ye göre yapılmış!

Bu arada: eğer yazıyorsa o bulduğunuz ihale bilgisinde iş süresinin kaç gün olduğu da yazmakta mıdır?

Birileri gözümüzün içine baka baka "bildiğini okumakta"!!!

Buna, "veremi/kanseri gösterip sıtmaya razı etmek..." yöntemi de denebilir!


hakandan893
1 ay önce - Sal 30 Ağu 2022, 23:12



işin süresi 270 gün olarak görüyor.



Atila
1 ay önce - Sal 30 Ağu 2022, 23:16

Normal gelişmiş ülkelerde, böyle başarısız ve çelişkili ihalelerde ulaştırma bakanlari - bakanlar dedim, istifa ederdi.

Bizlerde, hiç bir şey olmamış gibi, kaç defa tekrar ihale ediliyor.

Yazık ya.


mafakyanc

1 ay önce - Çrş 31 Ağu 2022, 02:44

Alıntı:
işin süresi 270 gün olarak görüyor.


Bu süre, tatilleri de çıkartırsak, pratik olarak 1 (bir) takvim yılıdır!

Iyi de ihale tarihi ile bugün arasında 1.5 aydan fazla zaman geçmiş. O sorunlu tünel bölgesinde yer teslimi yapılmış mı, bir çalışmalar başlamış mı? En azından Yüklenici Firmaların tabelası falan dikilmiş mı?

Yok mu oralardan geçen(ler)?


hamdiozgun

1 ay önce - Çrş 31 Ağu 2022, 16:13

Afak bey,

Sakin olun, çalışmalar başladı yakında foto atanlar çıkar ortaya

Öncelikle durum tespiti ve planlamasına zaman ayrıldı. Bir kaç gündür de iş makinaları yerlerini aldı güzel haberler yakında duyacağız

Alttaki linkte max 10 ayda işi bitirebileceğimi yazmıştım. Yüklenici firmada 9 ay dedi sorun yok yetişir

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8754941#8754941



sayfa 205
ANA SAYFA -> ULAŞIM