Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 204

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.6%  95.6%  [929]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.4%  4.4%  [43]
Toplam Oy : 972

mafakyanc

2 ay önce - Sal 26 Tem 2022, 11:23

Bu hafta başı Airporthaber.com sitesi sahibi ve başyazarı Ali Kıdık'ın köşe yazısının 2. bölümünde Sabiha Gökçen Havalimanı'nın geleceğini ilgilendiren bir haber yer aldı.

Aşağıya alıntılıyorum...

Alıntı:
Sabiha Gökçen Havalimanı…

Evet, iddiamızın ne kadar güçlü olduğunu Kalyon İnşaat tarafından yapılan açıklama ile tescillemiş olduk. Büyümek isteyen bir Kalyon Holding var. Havacılık anlamında da büyümek. Anlaşılan o ki, Kalyon Holding bu yolda Cengiz’den ayrı bir rota çizecek.

Malezya başbakanı geçtiğimiz haftalarda Sabiha Gökçen Havalimanına gelmiş ve havalimanında incelemelerde bulunmuştu.

Bilgi kaynağıma o kadar güveniyorum ki şaşmayacak kadar nettir. Güçlü ortak arayışında bulunan Malezya tarafı için Kalyon’dan başka alternatif olamazdı. İşte bu sebeple masaya oturuldu ve yol kat edildi.

Şimdi imza sürecine kadar görüşmeler devam edecektir.

Buraya dipnot olarak iliştirelim. İmzalar atıldıktan çok kısa bir süre sonra da Sabiha Gökçen Havalimanı ikinci pisti derhal bitirilir ve hatta ikinci terminal için de adımlar atılır ve bana göre Kalyon açısından İstanbul Havalimanı’ndan çok Sabiha Gökçen Havalimanı önem kazanır.


Verilen haber aslında doğrudan 2. Pist ile ilgili değil, bu nedenle bu mesajımı buraya bilgi olarak bırakıyorum ama Sabiha Gökçen başlığında da tekrarlayacağım.

Haberin doğruluğu, gerçekleşmesi halinde olası fayda ya da zararları hakkında şimdiden bir yorum yapamam ama "kesinlikle olamaz" tarzında bir yorumda da bulunamam.

Haberi/Yazının tamamı aşağıdaki linktedir (ilk bölüm bizi ilgilendirmemekte). Yorumlar bölümünde "mafaky" rümuzu ile yapılmış yorumlar tarafıma aittir. Bilgilerinize.

https://www.airporthaber.com/kose-yazilari/salyan ...yilan.html

Esas Sabiha Gökçen Havalimanı başlığında da paylaşımım aşağıdadır:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8851134#8851134


adnanu
2 ay önce - Sal 26 Tem 2022, 12:20
2 pist hk.


fotoğraflarda işin çok büyük bir kısmı bitmiş
gözüküyor..........
ancak bu vatandaş gözü ile
üstatlar ne der bu konuda.........


mafakyanc

2 ay önce - Sal 26 Tem 2022, 14:08

2. Pistin büyük bir kısmının (görsel olarak) bitmiş olması şu etapta birşey ifade etmiyor. Tünel üzerinde kalan kısmının da bitirilmesi gerek. Sonrasında ışıklandırma sistemi, işaretleme, ILS takılması, denemesi ve sertifikasyonu. Bunlar en az 6, belki 9 ayda tamamlanabilecek işler.

mafakyanc

2 ay önce - Sal 26 Tem 2022, 17:50
Yeni ve daha pis kokular ortaya çıkmakta!


Ana Muhalefet Partisi Mersin MV'i Ali Mahir Başarır, 2. Pist altındaki tünellerin güçlendirmesi için yapılan son (2.) ihaleden dolayı Ulaştırma ve Altyapı Bakanına veryansın etti. Bence Bakan'ın başı dertte; soru ve ithamlara karşı nasıl bir savunma yapabileceğini merak etmeye başladım...

İlgili haberden (Sözcü gazetesinden) yaptığım alıntı aşağıdadır!


Alıntı:
Ana Muhalefet Oartisi MV'i Başarır’dan Bakan Karaismailoğlu’na: Açıklamazsan, elimiz yakanda olacak

Ana Muhalefet Partisi Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır, TBMM Basın Toplantı odasında Ulaştırma Bakanı’na Sabiha Gökçen ve İstanbul Yeni Havalimanı ile ilgili yanıtlamasını istediği sorular yöneltti.


Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır, gündeme dair açıklamalarda bulundu. Sabiha Gökçen ve İstanbul Yeni Havalimanı'nda yaşanan rezaletleri daha önceden açıkladıklarını ifade eden Başarır, “Şimdi buradan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı'na birkaç soru soracağım. Vicdanı varsa diyeceğim ki vicdanı yok ama bir parça yüzü kızarıyorsa bu sorulara cevap vermeli” dedi.

İPTAL EDİLEN İHALEYLE İLGİLİ DANIŞTAY'A GİTTİN Mİ?

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın 2. Pisti yapılırken TEM bağlantı yolu ve tünellere zarar verildiği için 18 Ağustos 2021 tarihinde bir ihale yapıldığını ve bu ihalenin sipariş usulü olan Kamu İhale Kanunu'nun 21/b maddesiyle 779 milyon TL'ye yapıldığını dile getiren CHP'li Başarır, şöyle konuştu:

“İhaleyi MET_GÜN, İSPA ortaklığı alıyor. İSPA, Kalyon İnşaat'ın alt şirketi, yönetim kurulu Kalyoncu ailesinden oluşuyor. Bir de bakıyoruz SARKA Madencilik diye bir şirket çıkıyor 21/b ile yapılan ihalede rekabet koşulları oluşmadığı gerekçesiyle bu ihaleyi iptal ettiriyor.

Peki SARKA kim? Marmara Otoyolu yapımında Cengiz İnşaatın alt taşeronu. Ne tesadüftür ki sürekli 21/b ile ihale alan Cengiz İnşaat alt taşeronuna 21/b'den bu ihaleyi iptal ettiriyor. Bakana soruyorum; iptal edilen ihaleyle ilgili Danıştay'a gittin mi?”

İHALE VERDİĞİNİZ BU ŞİRKETE EL KOYDUNUZ MU?

Daha büyük rezaletin ise iptal edilen bu ihalenin Demir Yumruk Operasyonu ile el konulan Teknomel Yapı A.Ş le birlikte iki şirkete verildiğinin iddia edildiğini ifade eden CHP'li Başarır, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Kim bu şirket ? Teknomel Yapı A.Ş. Yeni sermaye artırımına gitmiş bir şirket. Peki ihaleyi ne kadara alıyor 2 milyar 700 milyon TL'ye alıyor. Şimdi Sayın Bakan'a en önemli soruyu soruyorum. İhale verdiğiniz bu şirkete el koydunuz mu?

Ben bunu 15 gün önce açıkladım. Dün bir gazetenin köşe yazarı yazdı. İhaleyi verdiği şirket Demir yumruk operasyonunda ki biliyorsunuz bu operasyonla yaklaşık 50 şirkete devlet el koydu.

Erol Evcil dahil birçok kişi tutuklandı. Neydi suçları? Devleti dolandırmak, naylon fatura, sahtecilik gibi suçlardı. Bu ihale verdiğiniz şirkete el koydunuz mu? EKAP'ta bu ihaleyi neden açıklamadınız?

Çünkü utanıyorsun. Çünkü bu kadar yüksek miktarda 21/b ile ihale verdiğin bir şirkete devleti dolandırmaktan el konulmuş. Kim koymuş? Devlet koymuş.

O zaman Sayın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı ihaleyi bu şirkete verdiğine göre ve devlette bu şirkete bu suçlarla el koyduğuna göre bu tamiratı Sayın Bakan sen yapacaksın”


Burada dikkatimi çeken bir ifade var. MV'i "pist inşaatı yapılırken tünellere zarar verildi..." diyor!

Haliyle şimdi ortaya "yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadan" gibi bir çelişki ortaya çıkmakta!

Eğer pist inşaatını yapanlar tünellere zarar verir kullanılmalarını riskli hale soktularsa, o zaman onların hem söz konusu güçlendirme ihalesini maddi olarak karşılamaları hem de işleri geciktirdikleri için ayrıca tazminat ödemeleri gerekir. Yok, eğer tünelleri inşa edenler yanlış/kusurlu imalat yapmışlarsa, o zaman da bu müteahhitin benzer tazminatlara mahkum edilmesi gerekir (buradaki talihsiz nokta, herhalde o tünel imalatının kesin kabulünün yapılmış olma ihtimalidir ki o zaman da kusur Devlet',n yani Karayollarının üzerine kalır!).

Korkarım bu 2. Pist işi, artan ve tünelleri güçlendirme konusu 2021'dekine göre 3 katından fazlasına çıkacak maliyetiyle daha da uzayacak ve vatandaşın verdiği vergilerin daha da heba edilmesine neden olacak!


Yiğitler
2 ay önce - Sal 26 Tem 2022, 18:09

Bir MV bu şekilde mi soru sormalı. Sanki MV değil Sedat Peker . Bir iddanin usul ve üslubu sakat ise esası ne kadar ciddiye alınır.Sn MV limiz ülkenin ne yitirdiğinin değil siyaseten alacağı aferinin derdinde.



serkan355
2 ay önce - Çrş 27 Tem 2022, 03:08

Alıntı:
Bir MV bu şekilde mi soru sormalı. Sanki MV değil Sedat Peker . Bir iddanin usul ve üslubu sakat ise esası ne kadar ciddiye alınır.Sn MV limiz ülkenin ne yitirdiğinin değil siyaseten alacağı aferinin derdinde.



Yıllardır yapımı yılan hikayesine dönen bir pist var ama bunu sorgulamak aklına bile gelmiyor, bunun hesabını soran milletvekili ne demiş ne dememiş onun peşindesin. Bravo sana.


mafakyanc

2 ay önce - Çrş 27 Tem 2022, 12:05

@ Sn. serkan355:

Eksik bile söylemişssiniz. 2. Pist'in gecikme hikayesi sadece bu tünel konusuyla başlangıçlı da değildir. 2. Pist'in yapılması için daha önce açılmış ve kapatılmış başka bir ihale daha var. Bu işlerin geçmişi en az 10 yıla dayanmakta. (İsteyen kabul etmeyip, bu mesajdaki bilgiler yanlış diyebilir! O çirkin zihniyete ve cehalete alıştık artık! )

Şimdi, bu arada sizin m4A Tavşantepe-Sabiha Gökçen metro uzatması başlığındaki mesajınızı da gördüm. Orada cevap vermeyeceğim, burada veriyorum. Hatta bu cevabi mesajımın daha doğru yeri aslında bir diğer başlıktır... (Bkz.: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8851134#8851134)

Bakınız aslında bizler (yani dışarıdan gözlem yapıp gazel okuyanlar) Sabiha Gökçen'deki mevcut pistin durumunu, sağlığını tam olarak bilmiyoruz. Ama bu pistin de yıpranmış olduğu, sürekli bakımla ayakta tutulduğu da gözden kaçmıyor. Haliyle, gelecekteki bir tarihte 2. pist devreye alındığında mevcut pist zannederim ki uzunca sürecek (bir yılı bulabilecek) kapsamlı bir yenilenmeye tutulmak durumda. Bu dayeni terminalin yapılmasını biraz daha ötelemekte.

Şimdi bu yeni terminal konusu da önemli ve burada bir püf noktası var. Belli ölçüde planlaması yapılmış bu yeni terminal arazinin sınırlaması nedeniyle aslında bir ana terminal ve bir (bazı görsellere göre iki) uydu terminalden oluşuyor. Burada sistem şöyle çalışır: Giden yolcu ana terminale giriş yapar, check-in işlemlerini burada yapar. Sonra ya terminalin hava tarafına geçer ve uçağına biner (ancak planlarda bu ana terminale yanaşacak uçak sayısının oldukça sınırlı olduğu anlaşılıyor...) ya da uydu terminal(ler)e geçerek buralardan uçağa biner. Uydu terminaller bir anlamda sadece uçağa biniş ve uçaktan iniş alanlarıdır. Ancak gelen yolcuların pasaport ve bagaj işlemlerini yapacakları yer yine ana terminaldir. Ana terminal ile uydu terminaller arsındaki ulaşımı da yer altında çalışan bir APM raylı sistemi temin eder.

Ezcümle Sabiha Gökçen'e yapılacak yeni terminal gerek artan döviz ve dövize bağımlı olsun/olmasın artan malzeme maliyetleri ve gerekse bu APM raylı sistemi nedeniyle öyle pek de ucuza çıkmayacaktır.

Pandemi ve 2. Pist altındaki tünellerdeki problemler öncesinde, bu Yeni Terminalin işletemeci olan Malezya Şti'nin finanse edeceği duyumları olmuştu...

Bu duyum halen de geçerli ise Malezya Şti. bugün için kâr etmekteyse de ilerideki yatırımların büyüklüğü karşısında ilerisi için bir ortak araması bence olağan ve de mantıklıdır.

Ha, Malezya'lıların bu konuda "hevesli" gözüken Kalyon ile masaya oturmaları da mantıklıdır. Ancak Kalyon'un bu konuda çok acele bir karara varacağını zannetmem. Mutlaka (her ne zaman olacaksa) gelecek seçim sonuçlarını bekleyeceklerdir. Esasen Kalyon Grubu benim tesbitlerime göre bir kuluçka makinesidir! Sıfırdan ortaya bir projeyi ortaya çıkartır, tamamlarlar ya da var olan bir projeye ortak olur bunun gelişmesini, büyütülmesini sağlarlar. Ama eninde sonunda bunları kâr ederek bir yeni gruba devrederler/satarlar! Yani kalıcı olması daha olası sanayici zihniyetiyle değil al-satçı tüccar zihniyeti ile hareket ederler (global ekonominin gerçekleri...)

Kalyon, ISG'de işletme ortağı olursa da, şu anda (Yeni) IST'daki çoğunluk hisseye sahip ortak statüsünde olsa da işin eninde sonunda (belki 5 belki 10, belki 15 yıl sonrasında) olacak budur!


mafakyanc

2 ay önce - Çrş 27 Tem 2022, 16:10

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8851519#8851519

Bu mesajımda açıkça kaynak verdiğim halde halen "kaynak verilmeliydi" diyebilen zihniyet ve tiynetteki forumdaş diyemeyeceğim kişiye 6 Nokta Körler okulunda bir yer ayırtmasını önereceğim.


Oyster
2 ay önce - Çrş 27 Tem 2022, 16:12

Her gün sabah akşam gidiyorum.
Türkiye'de bu kadar yavaş ilerleyen inşaat görmedim.
Kaynak soran olursa; gözlerim..


mafakyanc

2 ay önce - Çrş 27 Tem 2022, 16:24

Kusura bakmayın ama anlayamadım. "Yavaş gidiyor" dediğiniz inşaat hangisidir? 2. Pist inşaatı bildiğim kadarıyla tatil edilmiş durumda. Tünellerden sadece bir tanesi, çift yönlü ve her an kazaya davet çıkartacak şekilde çalışıyor. Diğer tünel malum nedenlerle güvenli olmadığından zaten kapatılmış durumda ve herhalde orada da an itibariyle herhangi bir çalışma yok...??



sayfa 204
ANA SAYFA -> ULAŞIM