Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 203

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.5%  95.5%  [916]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.5%  4.5%  [43]
Toplam Oy : 959

Uğur Altun

1 ay önce - Pzr 26 Hzr 2022, 17:51

Sn KILIÇDAROĞLU iktidar olur ise kesin kapatır bu havalimanını.

"Tuz gölüne alabalık tesisi yapılması ile eşdeğer bir havalimanı" diye ileri görüşlülüğe sahip ulvi bir genel başkan sonuçta


mafakyanc

1 ay önce - Pzr 26 Hzr 2022, 18:38

Yıl 2022. Kılıçdaroğlu dar bir görüşlülükle bu kelamı ettiğinde yıl kaçtı? O tarihte Sabiha Gökçen kaç yolcuya hizmet veriyordu, şimdi (ki pandemi halen bitmedi...) kaç yolcuya hizmet veriyor?

Aklınızca Muhalefet partisine lâf çakıyorsunuz ancak ne araştırma, ne de mukayese etme yeteceğiniz var!

O zaman ben de bir lâf çakayım; bakalım mantıklı olacak mı?

Sabiha Gökçen Devlet'e gelir getiriyor; en azından bu nedenle kapatılamaz!... Peki (Yeni) IST Havalimanı Devlet'e ne gelir sağlamakta? Daha inşaatı bitmeden, yalvar yakar gidip ödeyecekleri kiraların ertelenmesini istemediler mi? Demek ki iş ya da hesap yapmasını bilmiyorlar. Ben de "iş yapmasını bilmeyenle neden çalışayım, kapatın gitsin! desem bu mantıklı bir iş olur mu?


Baran123
1 ay önce - Pts 27 Hzr 2022, 12:40

Alıntı:
Yıl 2022. Kılıçdaroğlu dar bir görüşlülükle bu kelamı ettiğinde yıl kaçtı? O tarihte Sabiha Gökçen kaç yolcuya hizmet veriyordu, şimdi (ki pandemi halen bitmedi...) kaç yolcuya hizmet veriyor?


Ya da vizyon meselesi diyelim. O zamanlardan bugünleri görebilmek işte...


lxtr
1 ay önce - Çrş 29 Hzr 2022, 13:27

Alıntı:
Peki (Yeni) IST Havalimanı Devlet'e ne gelir sağlamakta? Daha inşaatı bitmeden, yalvar yakar gidip ödeyecekleri kiraların ertelenmesini istemediler mi?


Kendi yorumuyla bu kadar aşırı çelişen başka bir yorum okumadım. Sabiha Gökçen ilk yıllarında ne gelir veriyordu? İleri görüşlü olmak neden ülkemizde suç gibi algılanıyor? Gelecekte ne olacağı belli mi?

Konuya dönelim saw ikinci pist inşaatı öyle duruyor. Yılan hikayesi...


mafakyanc

1 ay önce - Çrş 29 Hzr 2022, 14:45

Alıntı:
Sabiha Gökçen ilk yıllarında ne gelir veriyordu? İleri görüşlü olmak neden ülkemizde suç gibi algılanıyor? Gelecekte ne olacağı belli mi?


Sabiha Gökçen havalimanı ilk yıllarında tabi ki gelir falan getirmiyordu, zira Devlet (HEAŞ) tarafından işletilmekteydi. Belki Devlet'e yük bile oluyordu. Burada Y.İ.D./K.Ö.İ. sistemine şu anki büyük Terminal'in yapılmasıyla geçildi. HATIRLATAYIM !!!

IST için gelecekte neler olacağını, hep birlikte yaşarsak göreceğiz.... Bakalım ne zaman Devlet2e taahhüt edilmiş kiralar ödenmeye başlanacak?



erhan344

1 ay önce - Pts 04 Tem 2022, 00:28


(+)


Kemal2914

3 hafta önce - Pzr 24 Tem 2022, 18:37

Sayın Kılıçdaroğlu na kalsa İstanbul Havalimanı bile yapılmazdı kusura bakmayın...O yüzden Kılıçdaroğlu nun savunulacak tarafı yok her ne kadar İsg için 2001 de konuşmuş olsa da.İleriye yönelik tahminde bulunmuyor...İsg nin 2.pist inşaatı halen Kılıçdaroğlu na kapak gibi ortada.

glamour
3 hafta önce - Pts 25 Tem 2022, 19:18

Evet Kılıçdaroğlu olsa yeni havaalanı ı yapmazdı, çünkü gereksizdi, Atatürk havaalanı o niçin kapatıldı, yeni havaalanı a harcanan metro parasıyla tüm İstanbulu ulaşım problemi çözülürdü, şimdide ataşehire finans merkezi yapıldı, ne gerek vardı, ankaradan buraya taşıyorlar, İstanbul un nüfusu az gibi nüfus gelecek, biraz sorgulayın yahu, dine inanır gibi parti tutmayın,

Mustafaa ahmet
3 hafta önce - Pts 25 Tem 2022, 23:10

Sadece heykele hiçbir zaman fazla ve gereksiz demezler onun dışında hemen hemen her türlü yatırıma bir şekilde karşılar.





mafakyanc

3 hafta önce - Sal 26 Tem 2022, 10:59

Şimdi, 2. Pist’in tamamlanması için, bu pistin altından geçen tünellerin tatsız hikayesini hepimiz biliyoruz ve DHMİ’nin bu tünellerin onarımı/güçlendirilmesi veya yeniden yapımı konusunda bir ihale açtığını ancak bu ihalenin yine zor anlaşılır bir şekilde iptal edildiğini de... Ancak yapılması gereken iş ortada, yeniden bir ihale açılması gerekiyor ve bu ihaleye de ine bir taş koyma olmazsa işin başlatılması söz konusu.

HEAŞ’ın Genel Müdürü olan Hüseyin Sağlam da Haziran’da Güntay Şimşek’le 17 Haziran’da meydana yaptığı bir röportajda “bu ihalenin hazırlıkları yapılıyor, ancak işin sıkı ve çabuk tutulması lazım. Bu ihale bugün yapılıp sonuçlansa, 2. Pistin devreye alınması şu kadar zaman alacak” diye 2024’lerinin sonlarını işaret etmişti.

Bkz.: https://haber.aero/surmanset/sabiha-gokcenin-ikin ...ce-bitmez/

O günden bu yana geçen zamanda bu 2. Tekrarlamalı ihaleden kamuoyuna bir ses çıkmadı diye biliyorum.

Halbuki bu 2. İhale de yine şaibeli sayılacak şekilde yapılıp sonuçlanmış. Araştırmacı ve kulağı delik bir hanım gazetecinin bir hafta arayla yaptığı iki haberin linklerini aşağıya veriyorum.

1. Haber/Yazı (Çiğdem Toker, Sözcü Gazetesi, 18.07.2022):

Alıntı:
Sabiha Gökçen’e yine yeni ihale mi?

Sabiha Gökçen Havalimanı'na ikinci pist projesi, uzun yıllardır geciken bir kamu yatırımı. İhtiyaç büyüdükçe tersi olması gerekirken sürekli gecikmesinin nedenleri; yapılan, tekrarlanan, sonuçlanamayan ihaleler konusunda çok sayıda yazıyı bu köşede paylaştım.

DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) son olarak 2021 yazında 21/b usulüyle “TEM Bağlantı Yolu Tünel Güçlendirme” ihalesi yapmış, Met-Gün-İspa ortaklığının kazandığı bu ihale, konuyla ilgisiz bir firmanın başvurusu üzerine idari yargıda iptal edilmişti. İptalin gerekçelerinden biri 21/b, yani davet usulü koşullarının bu ihalede oluşmamasıydı.

İptalin ardından projenin seyri konusunda yetkililer açık bilgi paylaşmamıştı.
Bir süredir son haftalarda söz konusu ihaleyle ilgili yeni gelişmeler olduğuna dair bazı bilgiler ulaşıyor. Ancak doğrulatmakta güçlük çekiyorum.

Sektörde, bu ihalenin DHMİ tarafından bayram öncesi haftada, yani Temmuz'un ilk haftasında tekrarlandığı, mahkeme kararına karşın tekrar 21/b usulüyle yapıldığı, ihaleyi isimleri hep öne çıkan firmaların değil, onlar kadar bilinirliği bulunmayan Ankara merkezli bir firmanı kazandığı, ancak işi asıl olarak bu projede daha önce çalışmış iyi bilinen üç büyük firmanın yapacağı konuşuluyor.

Kamu otoritesi ihaleleri ne kadar duyurmadan yapmaya niyetlense de taahhüt sektörü hayli büyük ve yaygın. Yanı sıra yapılan iş de saklanamayacak ölçekte. O sebeple eninde sonunda günyüzüne çıkıyor.

MALİYET ÜÇE Mİ KATLANDI?

Tünel güçlendirme işine dair yenilendiği söylenen ihaleyle ilgili bir diğer husus da yaklaşık maliyetin, üç katına çıktığı (geçen yılki ihale yaklaşık 800 milyon TL'ydi) ihalenin 2.5 milyar TL üzerinde olduğu iddiası… Yanı sıra, ihalenin, DHMİ bürokrasisi içinde kısmi bir rahatsızlığa yol açtığını da duydum.

DHMİ önemli görevler üstlenmiş köklü bir kurum. Kamu kaynaklarıyla doğrudan ilgili olan bu ölçekte bir ihale gerçekten yapılmışsa saklı kalmaması, doğru bilgilerle kamuoyuna duyurulması gerekir.



2. Haber/Yazı (aynı yazar, 25.07.2022):

Gazete’nin Web Sitesi bu yazının kopyalanmasına izin vermemekte (galiba bir hafta sonrasında izin veriyor...). Yazının tamamı uzun, sadece ilk bölüm Sabiha Gökçen’i ilgilendiriyor.

Link:

https://www.reklam_link.com/2022/yazarlar/cigdem-tok ...fazlahaber

NOT: Reklam_link yerine arada boşluk bırakmadan s o z c u. c o m. tr yazılacaktır.

Şimdi bakalım bu yenilenen ihalenin süreci nasıl işleyecek?



sayfa 203
ANA SAYFA -> ULAŞIM