Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 202

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.5%  95.5%  [916]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.5%  4.5%  [43]
Toplam Oy : 959

Serkan99
1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 19:04

- Son durum nedir ? yıllardır 2. pist ve yeni terminal binası muhabbeti devam ediyor ...

- Dün Prag- Saw uçuşundaydım. Pilot pistteki yolcular nedeni ile inanılmaz bir şekilde son anda pisti pas geçti. 180 civarı yolcu adeta Roller coster gibi pas geçme yeniden kalkış ve iniş macerası yaşadık..

-Avrupa da tüm şehirlerde havalimanları şehrin en az 30 dakika 1 saat dışında. Bizde Havaalanı yapıyoruz yanına ev doldurup dibini şehir yapıyoruz..

- 2 tane havaalanı var 2 sindede METRO yok !

- Sabiha Gökçen çıkışı direk kaos..

- Yaya yolunda yol vermeyen araçlar karanlık bohem bir ışıklandırma..

- Etrafta yan kesici gibi korsan taksiciler..

- Havabus havataş otobüsleri ve şehir içi hatları hemen çıkışın dibinde tüm şöförlerin elinde sigara bağara bagara küfürlü konuşmalar.. Yerler çöp..

-Allah aşkına orayı aklı başında düzenleyecek bir adam yok mu 85 milyon insan içinde..
-Gerçekten yazıklar olsun ...


mafakyanc

1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 19:51

Alıntı:
- Son durum nedir ? yıllardır 2. pist ve yeni terminal binası muhabbeti devam ediyor ..


Tahmin edilen son durum: 2. Pistin bitirilip açılabilmesi için yapılacak tünel onarım ihalesinin sonuçlanmasından (ve bu ihaleye de bir itiraz gelip gene iptal edilmemesi halinde...) sonra en en az 2 yıl zamana ihtiyaç var!

2 Pist açıldıktan sonra mevcut pist herhalde çok kapsamlı bir bakıma, belki de sökülüp yeniden yapılmasına girişlecek (büyük olasılık).

Bu nedenle Yeni Terminal inşaatı daha da bekleyebilir.


cagdas44
1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 20:11

Alıntı:
Tahmin edilen son durum: 2. Pistin bitirilip açılabilmesi için yapılacak tünel onarım ihalesinin sonuçlanmasından (ve bu ihaleye de bir itiraz gelip gene iptal edilmemesi halinde...) sonra en en az 2 yıl zamana ihtiyaç var!

2 Pist açıldıktan sonra mevcut pist herhalde çok kapsamlı bir bakıma, belki de sökülüp yeniden yapılmasına girişlecek (büyük olasılık).

Bu nedenle Yeni Terminal inşaatı daha da bekleyebilir.


Bu sefer işi bilen bir firmanın ihaleyi alacağını umuyorum öncelikle.

Mevcut pistin bakıma gireceği kesin ama pandemi sürecinde yapılanlar sayesinde eskisine göre "daha az" sorunlu şuan.

Muhtemelen mevcut pistin inşaatı ile yeni terminal inşaatı beraber başlayacaktır.


mafakyanc

1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 21:42

Alıntı:
Bu sefer işi bilen bir firmanın ihaleyi alacağını umuyorum öncelikle.


Geçen sefer iptal edilen ihalenin, tarafsız ve bağımsız gözlemlerle hikayesini aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz.

Bkz.: https://www.airporthaber.com/sabiha-gokcen-haberl ...arari.html

Sitenin verdiği bu haberin altındaki yorumlardan ikisi ("mafaky" rümuzlu olanları) bana aittir.

Gözükürde ihaleyi kazanan ve sonra da kaybettirilen şirketin herhangi bir iş bilmezliği yok!

Bir şekilde muvazalı sayılabilecek bir ihale yapılıyor (dikkat edin o sırada DHMİ'deki GM de kimmiş???), sonra birilerinin güdümünde hareket eden bir diğer (bana göre buuuz gibi tetikçi) şirket ortaya çıkıp duruma taş koyuyor; mahkeme de bu tetikçinin lehine karar veriyor.

Daha fazlasını söylemeye, tüm olanların aslında tam bir tezgah olduğunu görmemek mümkün mü? Ve SAW'daki gelişmenin uzunca bir süre ertelenmesinin de sadece ve sadece kimin işine yarayacağını görmemek mümkün mü? (İlk sıradaki yorumu okuyabilirsiniz!)


cagdas44
1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 22:25

Alıntı:
Gözükürde ihaleyi kazanan ve sonra da kaybettirilen şirketin herhangi bir iş bilmezliği yok!


Burada kastım iptal edilen ihale değil, daha önce dolgu işlemini yapanlarla alakalı.
Bu tip bir dolgu konusunda deneyimsiz olduklarının bunun da işi buralara getirdiği konusu üzerine belirttim deneyim hususunu.



mafakyanc

1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 22:33

"Dolgu" derken inşa edilmiş olan tünelin çatlamasına ve bir miktar gömülmesine neden olabilecek (daha doğrusu öyle olduğu bilirkişi raporlarında sabit...) dolgu yetersizliğini kastediyorsanız, orada da rivayetler muhtelif. Birden fazla iddia var ama spekülasyonlara girmemek adına burada o konuya bulaşmayalım.

SametYücel
1 ay önce - Pzr 26 Hzr 2022, 13:56

Metrosu, pisti, terminali, işletme sorunları derken Sabiha Gökçen’in hep zorlama yürüdüğünü görüyor ve endişe duyuyorum. Yani metrosuyla, pistiyle yılda 100 bin yolcu taşıyan havalimanını kapatan zihniyet burayı niye kapatmasın, sanırım sonunda iş oraya gidecek. 🤔

mafakyanc

1 ay önce - Pzr 26 Hzr 2022, 14:16

Ağzınızdan yel alsın, ama o kadar da değil!!!

Öylesine bir ahmaklığın tahmin dahi edilmeyecek sonuçları olur!

En başta burasının terminalini vb. işleten Malaysia Airports Holdings olayı uluslararası mahkemeye taşır; her halükarda haklı çıkacakları için buna tevessül edecek olan fesat zeka bunun altından kalkamaz.. (Düşünmeden edilen bir satırlık cümlenin ardından daha 24 saat geçemeden Türkiye Havayollar'nın nasıl birden Turkish Airlines'a geri geldiğini hatırlatayım!...) Ayrıca orada başta THY'nın MRO tesisleri olmak üzere ciddi yatırımlar var; bunları canınız öyle istediği için silemezsiniz.


cagdas44
1 ay önce - Pzr 26 Hzr 2022, 15:01

Alıntı:
Ayrıca orada başta THY'nın MRO tesisleri olmak üzere ciddi yatırımlar var; bunları canınız öyle istediği için silemezsiniz.


Silinemediği için zaten bazı işler hep yokuşa koşulmuyor mu zaten


SametYücel
1 ay önce - Pzr 26 Hzr 2022, 17:43

Mafak Bey, Çağdaş Bey,
Kinaye yaptım ama ellerinde imkan olsa yapacaklarından da hiç şüphem yok açıkcası.



sayfa 202
ANA SAYFA -> ULAŞIM