Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 201

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.5%  95.5%  [916]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.5%  4.5%  [43]
Toplam Oy : 959

SametYücel
1 ay önce - Prş 23 Hzr 2022, 20:54

Alıntı:
Havaalanı şehir içinde kaldı etrafındaki yapılaşma aldı başını gidiyor trafik artık kaldıramıyor..


Evet Sabiha Gökçen şehir havalimanı olarak geçiyor. İstanbul Havalimanı öyle uçsuz, bucaksız yere yapılınca burası öyle oldu.

Ancak trafik konusuna gelince maalesef bu durum İstanbul’un genel sorunu, yalnızca buraya özgü bir durum değil. Ayrıca tabii havalimanlarının etrafınının gelişmesi ve şehirleşmeside kaçınılmaz, bu dünyanın her yerinde böyle olur. Zamanla İstanbul havalimanının bile etrafı dolar bu kaçınılmazdır.


kami suyutmaz
1 ay önce - Prş 23 Hzr 2022, 22:23

Kısacası bu şu demek
Buranın gelişmesi için en az 2 yılı unutun.. ..
Tek yol İST ..
Çünkü patronlar böyle istiyor


mafakyanc

1 ay önce - Prş 23 Hzr 2022, 22:37

Merak ve heyecanla yıl sonunu bekliyorum; bakalım bu yıl sonu itibariyle SAW'nin performansı ne olacak ve IST da bunun karşısında nerede olacak? Özellikle de 2019 istatistiklerine oranla? (Tabi adil mukayese yapmak adına 2019 için (Yeni) IST + kapatılan AHL birlikte değerlendirilerek...)

İki havalimanının işletmecilerinin geliri açısından çok önemli değil (yani havalimanı işletmecisinin tek gelir kalemi Yolcu Servis Ücretleri değil...) ama yine de bir gösterge: SAW bu yıl sonu itibariyle dış hatlar yolcusu olarak iç hatları yakalayacağa benziyor. Yolcu Servis Ücreti açısından tabi ki dış hatlar çok daha verimli. SAW'da iç hat yolcusu 2019'a göre azalırken dış hat yolcusu artmakta. IST'da da bunun tersi yaşanmakta! Ağustos ya da Eylül 2022 sonu DHMİ istatistikleri daha somut fikir verecektir.


medarvural

1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 10:15

Alıntı:
Havaalanı şehir içinde kaldı etrafındaki apılaşma aldı başını gidiyor trafik artık kaldıramıyor..


Bence Ağva kıyılarında güzel alanlar var. En kötü deniz doldururuz. Metrosunu da yaptık mı güzel olur.


lecce
1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 10:49

Alıntı:
Bence Ağva kıyılarında güzel alanlar var. En kötü deniz doldururuz. Metrosunu da yaptık mı güzel olur.



Bir de AVM yapıştırır mıyız yanına ?



medarvural

1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 10:56

Alıntı:
Bir de AVM yapıştırır mıyız yanına ?


AVM'yi SGH'dan boşalacak alana düşünüyordum aslında. Metrosu da hazır olacak sonuçta.

Kuzey Marmara'dan yukarıya bağlantı yolunu da unutmamak lazım.


mecom
1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 11:02

Alıntı:

Merak ve heyecanla yıl sonunu bekliyorum; bakalım bu yıl sonu itibariyle SAW'nin performansı ne olacak ve IST da bunun karşısında nerede olacak? Özellikle de 2019 istatistiklerine oranla? (Tabi adil mukayese yapmak adına 2019 için (Yeni) IST + kapatılan AHL birlikte değerlendirilerek...)

İki havalimanının işletmecilerinin geliri açısından çok önemli değil (yani havalimanı işletmecisinin tek gelir kalemi Yolcu Servis Ücretleri değil...) ama yine de bir gösterge: SAW bu yıl sonu itibariyle dış hatlar yolcusu olarak iç hatları yakalayacağa benziyor. Yolcu Servis Ücreti açısından tabi ki dış hatlar çok daha verimli. SAW'da iç hat yolcusu 2019'a göre azalırken dış hat yolcusu artmakta. IST'da da bunun tersi yaşanmakta! Ağustos ya da Eylül 2022 sonu DHMİ istatistikleri daha somut fikir verecektir.


23 Haziran 2022 tarihli veriler.
EUROCONTROL
UÇUŞ SAYILARI ( YOLCU DEĞİL )
İstanbul Havalimanı toparlanmış gibi duruyor !!!

(+)




SametYücel
1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 12:22

Yorumların çoğunu haklı buluyor ve katılıyorum. Ancak tek bir şeyi hatırlatmak ve biraz da sorgulatmak için söylemek isterim. Bugün ki koşullarda değerlendirmek yerine, çok şeyin değişeceği yeni bir dönem için de değerlendirme yapmak gerekir.

mafakyanc

1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 12:34

Alıntı:
23 Haziran 2022 tarihli veriler.
EUROCONTROL
UÇUŞ SAYILARI ( YOLCU DEĞİL )
İstanbul Havalimanı toparlanmış gibi duruyor !!!


Eee, bu durumu ben de gözlemledim ama bu havayolları açısından çok iyi bir gelişme değil. Bakın "havalimanı işletmecisi için iyi haber değil" demiyorum.

Zira yolcu sayısı daha 2019'lardaki seviyeye toparlanamamış. Yani uçuş başına yolcu sayısı düşük, 2019'a göre. Havalimanı İşletmecisi, evet giden yolcu başınaYolcu Servis Ücreti alıyor ama bu gelirlerinin küçük bir yüzdesi. Ama gelip-giden uçak tam dolu olsa da olmasa da havalimanı işletmecisi diğer (yer hizmetleri) gelirlerini büyük ölçüde almaya devam ediyor. Ancak yolcu doluluğu düşük kalırsa bu havayolunun yararına olmuyor. Tabi IST için bir konu daha var: Şubat 2022'den sonrasında AHL'dan yapılan kargo uçuşları da sonlandırılmış vaziyette. IST'dan kaç uçuşun kargo uçuşu olduğunu maalesef bizler bilemiyoruz. Ama SAW'den kargo uçuşu IST'a göre küsurat mertebesinde.

Hem IST, hem SAW için yaptığım ancak burada henüz yayınlamadığım bir analiz tablosu var: 2019 vs. 2022 için. Haziran sonu istatistiklerinin de gelmesini bekliyorum. Sonrasında 9. ve 12. aylar sonu itibariyle devam edeceğim.

Alıntı:
Bugün ki koşullarda değerlendirmek yerine, çok şeyin değişeceği yeni bir dönem için de değerlendirme yapmak gerekir.


Biraz daha açık olabilir misiniz? Birşey mi ima ediyorsunuz? "Yeni dönem"den tam kastınız ne?


SametYücel
1 ay önce - Cum 24 Hzr 2022, 13:15

Alıntı:
Biraz daha açık olabilir misiniz? Birşey mi ima ediyorsunuz? "Yeni dönem"den tam kastınız ne?


Mafak Bey, görünen köy kılavuz istemezmiş.



sayfa 201
ANA SAYFA -> ULAŞIM