Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 195

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.5%  95.5%  [916]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.5%  4.5%  [43]
Toplam Oy : 959

mafakyanc

3 ay önce - Çrş 27 Nis 2022, 23:39

El cevap: BIKMADIM, BIKMADIK, BIKMAYACAĞIZ!!!

Rahatsızlık duyan bir kere uyarısını yapar ve susar. Burada post kaptırmaya çalışmanın da bir alemi YOK!

Aksi takdirde yazacağınız her mesajın karşıtını vereceğim. Kifayet-i müzakere diyeyim ki, büyüklük bende kalsın!


Serkan Guzel
3 ay önce - Çrş 27 Nis 2022, 23:45

Benden de el cevap; hatırlatmaktan yılmadım, yılmadık, yılmayacağız.

Cevabını alan, ya iddialaşmayı bırakır ya da geçmiş mesajları okuma zahmetine katlanır. Ya da "geçmiş mesajlara bakın" hatırlatmasına katlanır.

Böyle eyyamlar üzerinden ithamlara devam ederseniz, benden de cevap almaya devam edeceksiniz.


mafakyanc

3 ay önce - Çrş 27 Nis 2022, 23:49

Alıntı:
Basında yakın zamanda yayınlanmış Sabiha Gökçen Havalimanı aydınlatma metnidir;


Alıntılamış olduğunuz o metinde zannederim bir hata var (kesin konuşamıyorum). YSE denilen müteahhit firma bu çevre yollarını ve bunun kapsamında mahut tüneli yapan firmadır. Haliyle bunların 2. pist yapımıyla doğrudan bir ilgisi yok; onlar zaten ihaleyi Karayollarından aldılar. Tabi işin önce yolları/tünelleri yapacak firmaya verilmesi mantıklı (ancak o tüneller yapılmaksızın çevre yolu daha uzatılarak pistin üzerinden geçeceği tüneller olmadan) yapılabilirdi; bundan maliyet nedeniyle kaçınılmış) ki bilahare tüneller üzerinden pist geçirilebilsin. Ama o tüneller şimdiye kadar hava/uydu fotolarından gözüktüğü gibi pistin daha doğrusu pist takımının eni kadar olan tüneller değil; yaklaşık 1 km. uzunluktalar.

Ama belki daha önceki tarihte 2. Pist de 720 milyona bu YSE'ye ihale edildi ve sonradan iptal edildi; açıkçası işin o kadarını hatırlamıyorum...

Pisti şu anda yapanlar (ve tünel nedeniyle faaliyeti durduranlar) yazıldığı gibi... Orasının ihalesini DHMİ yaptı.

Şimdi bu kayan/göçen (artık her ne ise) tünellerin yeniden yapım/onarım işinin ihalesini yanlış hatırlamıyorsam Karayolları değil DHMİ yaptı ancak ihale iptal edildi...


En son mafakyanc tarafından Prş 28 Nis 2022, 00:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mafakyanc

3 ay önce - Çrş 27 Nis 2022, 23:52

Alıntı:
Benden de el cevap; hatırlatmaktan yılmadım, yılmadık, yılmayacağız.


Benim çoğul konuşma hakkım var; burada benim yazdıklarımı destekleyenlerin varlığı inkâr edilemeyecek durumda. Sizi de beğenen bir Allahın kulu yok!... Onun için çoğul konuşmayınız!...

Başka başlıklarda sıkça kullandığınız "bana göre" deme erdemini burada da gösterseniz incileriniz dökülmez!

Bu arada, şu "eyyam" tabirini de Türkçesiyle değiştirseniz de insanlar anlayabilse!!! Burası el-Arabiyye değil! Politikacı ağzıyla demagogluk yapmaya da daha yeltenmeyiniz!!!Sadece kendi değerinizi düşürmektesiniz...


Serkan Guzel
3 ay önce - Çrş 27 Nis 2022, 23:58

Alıntı:
Benim çoğul konuşma hakkım var; burada benim yazdıklarımı destekleyenlerin varlığı inkâr edilemeyecek durumda. Sizi de beğenen bir Allahın kulu yok!... Onun için çoğul konuşmayınız!...

Başka başlıklarda sıkça kullandığınız "bana göre" deme erdemini burada da gösterseniz incileriniz dökülmez!



Yahu dialoglar konusunda bile statü belirlemeye çalışıyorsunuz.

Burası koskoca forum. Geçmişte mesaj yazanlara bakın bakalım, lehte mesaj yazan bir ben miyim ? Yani böyle mantığa sığmaz şeyleri nasıl söyleyebiliyorsun, anlaşılır gibi değil. Dolayısıyla, tekil de konuşurum, çoğul da konuşurum.

Siz de demagog diyerek başka bir yabancı kelimeyi kullanmak suretiyle kendinizi küçük düşürmüş olmuyor musunuz ?

Artık şu kültür kasma tavrınızı bir kenara bırakıp, yaşınıza uygun yazarsanız, daha tutarlı olursunuz.



gangster__
3 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 00:21

başlık açılalı 5 yıl olmuş, bu kadar sürede otoyol bitirildi köprü bile 4 yıl sürdü ama pist bitmedi bunu da Allah ile açıklamaya çalışıyorlar

Serkan Guzel
3 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 00:24

Oku oku lütfen... Başlıktaki geçmiş mesajları oku. Orada ilgililerin resim formatında resmi açıklamaları mevcut.

The_Turk
3 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 00:41

Zamanında Sabiha Gökçen havalimanı için “ne gerek var” diyenleri savunanlar şimdi kalkmış 2. pist neden halen yapılmadı diyor.

Hasan Mihrican
3 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 00:57

İngilizce'de Strawman fallacy diye tartışmalarda düşülen mantık hatalarından birini anlatan bir terim vardır.
Türkçe'ye çevirince pek bir anlamı olmuyor (korkuluk mantık hatası) ama açıklaması şöyledir (Wikipedia'dan);

Tartışmalarda karşı tarafın argümanını çürütmek için kullanılan ama karşıt argümanı doğru şekilde ele alamadığı için çürütemeyen mantık hatasıdır. Bu tür argümanları kullanan kişilerin karşı tarafa değil de "korkuluğa" saldırdığı söylenir.

Korkuluk mantık hatasında ilk önce tartışılan kişinin iddiası gizlice değiştirilir ve karşı taraf farklı bir şeyi savunuyormuş gibi gösterilir. Sonrasında korkuluk mantık hatasını kullanan kişi kendi yarattığı argümanı çürütür. Bu şekilde karşı tarafın argümanı çürütülmüş gibi gözükür. Korkuluk mantık hataları tarih boyunca polemik tartışmalarda, özellikle duygusal konularda kullanılmıştır.


Son yazışmalarda bazı üyelerin cevaplarını okuyunca aklıma bu durum geldi.


mafakyanc

3 ay önce - Prş 28 Nis 2022, 01:02

Sabiha Göçen için "ne gerek vardı" diyenlerin bu sözüne ne kadar itibar ediyorsam, "bizden önce buzdolabı, çamaşır makinesi, ambülans yoktu" diyenlerin sözünü de o ölçüde ciddiye almıyorum. Bunlar sadece insanları aptal yerine koymaya çalışan bana göre zavallı politikacıların zırva ve hezeyanları!

Kendi hesabıma konuşayım: her ikisinin dediklerine güler geçerim ama iş oy vermeye geldiğinde oyum ziyan olmasın diye kerhen de olsa kötünün iyisine oyumu veririm. Onun için kimse beni eleştirmesin, hatta ağzını toplasın!

Ancak şöyle gerekçeler de var: 1) Sabiha Gökçen ilk başta, zaten uluslararası trafiğe de açık olacak bir sivil havalimanı olarak planlanmadı. Orası dolaylı olarak askeriyenindi... Havalimanı olmasına karar verildikten sonra (ki bunun vizyonerlik olduğunu samimiyetle kabul ederim...) hele hele bugünkü seviyesine geleceği dahi düşünülmedi. 2) Pegasus buraya geçip işi büyütmeseydi zaten bugünkü seviyesine yine gelemeyecekti. 3) Dolayısı ile buraya yapılan pist dahi ilerisini tam göremeden yapılıp bitirildi. O tarihlerde etraf yeterince boştu; istense 3.500-4.000*60 mt'lik pist dahi yapılabilirdi. Şu anda kullanılmayan 1. Terminalin boyutu, kapasitesi de ortada!

Ancak şu anda realiteye bakalım: 2. Pist ve 3. Terminal ihtiyacı var mı? Var! O zaman yapılmalı. Şu veya bu şekilde kösteklenmemeli.



sayfa 195
ANA SAYFA -> ULAŞIM