Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 191

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.5%  95.5%  [911]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.5%  4.5%  [43]
Toplam Oy : 954

Hüseyin Göktürk
3 ay önce - Pzr 06 Mar 2022, 08:58

Yonca tüneli hakkında bir bilgi sahibi olan var mı?

Kemal2914

3 ay önce - Sal 08 Mar 2022, 06:52

Sahada çalışan bir abi buraya ara sıra bilgi bırakıyordu.O yonca tüneli hakkında bilgisi vardır,kendisini merak ettim uzun süredir buralarda göremedim.Sere19

mafakyanc

3 ay önce - Sal 08 Mar 2022, 09:36

Ne Sere19, ne de CARENC'den uzun süredir ses çıkmamakta...

Gerçi, geçen hafta CARENC, Tavşantepe-Sabiha Gökçen (M4A Uzatması) başlığında, biraz da tartışma yaratacak görsellerle, ortaya çıktı ama...

Ancak şu anda yazılacak ne var? 2. Pist'in temel inşaatı yapılabildiği kadar yapılmış durumda ama tüneller üzeri geçiş bölümü eksik. Tünel'lerin yıkılıp yeniden yapılma/onarılma (artık hangisi kesinlikle olacaksa) ihalesi de mahkeme kararıyla durdurulmuş vaziyette. 2. Pist inşaatının devamı tamamen bu tünel konusuna bağımlı... Tünel konusunun alabildiğimiz kadarıyla mercek altına alınması lazım.


mehmet GZL
2 ay önce - Cum 22 Nis 2022, 23:11

Sabiha Gökçen’e nihayet metro geliyor, ikinci pistten ise haber yok!

İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen’e raylı sistem zamanında götürülemedi. Epey değil çok geciktirildi. Aynı şekilde Sabiha Gökçen’in ikinci pistinin inşası ise 2009’dan bu yana bir türlü bitirilemedi. Devasa İstanbul Havalimanı’nın inşaatı akıllara ziyan bir hızla 4 yılda tamamlandı. Hatta Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İstanbul Havalimanı’nı 3 yılda bitireceklerine dair benimle bir arabasına iddiaya girmişti. Neticede havalimanı 3 değil, 2018’te 4 yılda bitirdiler. Nihat Özdemir de iddiaya kaybetti. Arabayı almasını bekliyorum.

İstanbul Havalimanı inşaatına başlandığı yıllarda raylı ulaşım sistemlerinin her iki havalimanına ulaştırılması için de çalışmalar başlatılmıştı. Defalarca kez bu konuyla ilgili yazı yazdım. Halen daha demiryolu ile iki havalimanına da ulaşılmıyor. Buna rağmen göreve gelen her Ulaştırma Bakanı yeni bilgiler, hizmete giriş için yeni tarihler açıklamaya devam etti. Gecikmeler için her bakan çeşitli gerekçeler ileri sürdü. Galiba en şanslısı Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu olacak. Çünkü kaç yıldır devam eden projelerde artık sona gelindi. Ama yine de temkinli olmak gerekir. Bakan’ın açıklamasına göre Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı en geç ağustos ayında hizmete girecek. Peki Karaismailoğlu, metro inşaatına kadar gidip, çalışanlarla iftar yapmışken Sabiha Gökçen’in bitmeyen ikinci pistini neden ziyaret etmemiş? Asıl merak edilen konulardan birisi de bu. Son yıllarda her kes sorunsuz işin peşinden koşuyor. Ama Ulaştırma Bakanlığı’nın kontrollüğünde inşa edilen ikinci pist artık kangrene dönmüş durumda.

İstanbul Havalimanı metrosu da sürekli açılış tarihi ertelenenlerden, ama en azından ikinci pist gibi uzun ince bir yola girmiş değil. Geçen yıl yayınlanan bir haberden detay vereyim, gerisini siz yorumlayın. “Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattında test sürüşleri başladı. Test sürüşüne katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasındaki hattı 2022 yılı ilk çeyreğinde İstanbulluların hizmetine sunmayı hedefliyoruz” dedi.

Umarım bu yıl her iki havalimanına da raylı sistem ulaşır, Sabiha Gökçen’in ikinci pistini de Bakan Karaismailoğlu yerinde inceleyip, ipe un serilmesinin önüne geçer.


ali alimi012
2 ay önce - Cmt 23 Nis 2022, 04:15

Burda 2.pist olması trafiği ne kadar hızlandırır
Ya da yavaşlatır mı emin değilim
Çünkü aynı anda iniş ve kalkış mümkün olacak mı
Ve her inen kalkan uçak
Kendine yakın pistten mi inip kalkacak
İç.hat dış ayrımı
Bu konularda emin olan varsa yazsın



ali alimi012
2 ay önce - Pzr 24 Nis 2022, 23:59

Hala şunu anlayamadınız Atatürk Havalimanı ve İstanbul Havalimanı aynı anda operasyonel bir şekilde çalışamaz ve bu sadece bir Pistin kullanılması demek olurdu ki pek bir işe yaramazdı yıllık 1 2 milyon yolcu en fazla faydalanabilir di

uygar2580

2 ay önce - Pts 25 Nis 2022, 00:25

2.pist altındaki tünel de ne çalışması yapıyorlar bir türlü anlamadım, bu tünelleri artık açmaları lazım, berbat bir yol, haftada birkaç kez geçiyorum arada tünelde arızalanan araçlar yüzünden çok trafik oluyor. Aynı şekilde bu yolun devamındaki dere ıslahı çalışmaları da senelerdir bitmedi. Burası ana arterdir. Nasıl böyle uzun uzun oyalanıyorlar anlamadım.

mafakyanc

2 ay önce - Pts 25 Nis 2022, 02:17

Yapım halindeki 2.Pistte çökme vb. problem yok; pistin inşaatı altından tünellerin geçtiği alanda zorunlu olarak durduruldu. Çökme/kayma durumları o tünellerde ve çözüm olarak tünellerin (ya da en az bir yanesinin) yıkılıp yeniden inşası getirildi. Bir ihale yapıldı ancak şaibeli b,r itiraz sonucu mahkeme kararıyla iptal edildi.Şimdi yeniden ihaleye çıkışacak... Haliyle pistin tüneller üzerinde kalan bölümü de uzun süre tamamlanamayacak.

Kuzey09
2 ay önce - Pts 25 Nis 2022, 02:43

Bu başlığı görünce aklıma Çağdaş! ilerici! bir bürokratın 2001 senesinde sabiha gökçen havalimanı yapıldığı zmaanlarda ki sözleri aklıma geldi.

erhan344

2 ay önce - Pts 25 Nis 2022, 02:48

Alıntı:


Bu başlığı görünce aklıma Çağdaş! ilerici! bir bürokratın 2001 senesinde sabiha gökçen havalimanı yapıldığı zmaanlarda ki sözleri aklıma geldi.


Gerçekten ileri görüşlülük başka bir şey











sayfa 191
ANA SAYFA -> ULAŞIM