Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 189

2.pist yapılmalımı?
evet 2.pist gereklidir 95.5%  95.5%  [911]
hayır 3.havalimanı açılınca yoğunluk olmayacaktır 4.5%  4.5%  [43]
Toplam Oy : 954

mafakyanc

5 ay önce - Pts 10 Oca 2022, 10:52

Yukarıda alıntıladığınız mesajı yazan, eğer bunu ironi değil de ciddi manada yazmışsa diye düşündüm. Profiline baktığımda kendisinin Ege'li olduğunu görünce Sabiha Gökçen'i Zafer Havalimanı ile herhalde eşdeğer tuttuğunu farkettim!!!

Mustafa Torun 0834

5 ay önce - Pts 10 Oca 2022, 10:54

Alıntı:
Şıkır şıkır çalışan, içinde metrosu olan, bir çok ödül almış, dünyanın en iyi 10 havalimanı içerisine girmiş, bir havalimanını kapatıp, tekrar kullanılmasını engellemek için pistinin tam ortasına Sahra Hastanesi yapan ve belli müteahhitlere yap işlet diye yaptırılan yeni havalimanı için dolar bazında yüksek teminatlar verip, hazineden her sene para ödeyen zihniyet İstanbul’da rakip ikinci bir havalimanını çalıştırır mı? Çalıştırmaz mı!


Aynı dikey enlem hizasında iki havalimanı çalışır mı çalışmaz mı onu bir sorun.


mafakyanc

5 ay önce - Pts 10 Oca 2022, 15:37

Aynı dikey enlemde pistleri olan ve aralarında kuş uçuşu olarak 25-30 km. mesafe bulunan iki havalimanının senkronize çalışmasında riskler vardır.

Ama sen gidip yeni yaptığın havalimanının hemen tüm pistlerini kuzey/güney yönünde, AHL pisti ile tam çakışacak şekilde yaparsan bu riski göze almamak da gerekir. Peki o zaman ne etmeye bu yeni meydanın pistleri illa o doğrultuda yapılmıştır? Kaldı ki şu günde tüm deneyimli pilotlar bu yeni meydandaki bütün eş yönlü pistlere inip kalkarken yan rüzgarlardan tedirgin ve şikayetçi. Yani o pistler o yönlerde yapılmamalıymış! Bütün bunlar bilerek, taammüden, Atatürk Havalimanının hem ismini hem de kullanılabilirliğini ortadan kaldırıp malum beşli çeteye münhasırlık kazandırmak için yapılmadı mı diyorsunuz?

Peki, şimdi iktidar bir değişse (ki o günler er veya geç gelecek), yeni gelen bir iktidar:

1) Hukuki, bir formülünü de bulup İGA'nın İstanbul'un Avrupa yakasındaki bu rezil ayrıcalığına (tekeline) son verirse,
2) Her türlü masrafı göze alıp AHL'daki kısmen hastane yapımı gibi adicesine bir bahaneyle kırılmış 17/35 pistlerini tamamen yıksa ama onlar yerine IST'un kuzey/güney yönündeki pistleriyle de çakışmayacak, bunlara 45 derece eğimli tek bir pist 3.000-3.500 mt uzunluğunda 60 mt. genişliğinde yepyeni bir pist yapsa AHL baaal gibi kullanılmayacak mıdır? Buna da teknik bir itirazınız var mıdır?
3) Bu da yetmedi, AHL'nın zamanında 4. pistin in yapılması için planları hazırda duruyor. Sadece bu pistin çalışabilmesi için Dünya Ticaret Merkezi'nin bir kulesinin ve de THY Gen. Md'lük binasının kısmen ya da tamamen yıkılması gerekiyordu. THY Gen. Md'lüğü zaten taşınacak, arazisi zaten Devlet'in. O yeni pisti yıkılacakları (binaları) yıkıp yaparsın, olur biter!

Ha bunu yaptıktan sonra AHL'nını yeniden iç ve dış trafiğe açarsın. Ama buradan çalışacak her havayoluna da belli kotalar koyarsın (eh, IGA'ya da fazla zarar olmasın, di mi? ): mesela dersin ki yabancı havayolları buraya günde en çok 3 frekans yapabilir (yani İstanbul AHL ile kendi ülkelerindeki her bir şehir arasında günde en çok 3 frekans uçabilir; üzeri IGA'ya gitsin), THY ya da diğer yerli havayollarına daha cömert kotalar tahsis edersin.

THY bu tarihe kadar herşeyini AHL'dan toplayıp gitmiş olacak, bir daha zor geriye döner. Ama ne olur biliyor musunuz? Kardeşimiz, kankamız dediğiniz Katar'ın, sonrasında Dubai'nin falan o havayolları bir daha IST'a (yani IGA'ya) teker dahi koymaz. Kim şehrin canibinde yenilenmiş bir havalimanı varken dağın başındaki IGA'ya yolcu taşımakla uğraşsın ki?

Böylece dünya çapında zaten 20 milyonluk megapol olmuş İstanbul şehrinde 3 (üç) havalimanı olmuş; fazla mı? İstanbul'un faizci tefeci Londra'dan sivil havacılıkta ne eksiği var?

Diyeceğim, Sn. MustafaTorun: ZOR OYUNU BOZABİLİR!


En son mafakyanc tarafından Pts 10 Oca 2022, 17:15 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Hüseyin Göktürk
5 ay önce - Pts 10 Oca 2022, 15:52

Bu hangarları ve kargo terminalini Aydınlı'ya bağlayacak Yonca Tüneli hakında bir gelişme var mı?

Anotheron
5 ay önce - Pzr 23 Oca 2022, 19:09

Yeni terminal ne durumda ?
Birkaç gün önce dış hatlara gittim ve çok çok kalabalıktı, oturacak yer zor buldum



mafakyanc

5 ay önce - Pzr 23 Oca 2022, 19:32

Yeni Terminal, yani yeni yapılacak T3 diye anılacak terminal için şu ana kadar kamuoyuna yansıyan hiçbir yeni bilgi yok; sadece nereye yapılacağı belli (ama bundan 10 yıl önce de belliydi). Avan projesi hatta master planı var ama o kadar. Kesin olarak kimin yapacağı belli değilse de Malezya şirketinin finansmanıyla yapılacağı pandemi öncesinde sık duyulan bir duyumdu!!!

A.Mehmet
5 ay önce - Pts 24 Oca 2022, 00:52

Alıntı:
Peki, şimdi iktidar bir değişse (ki o günler er veya geç gelecek), yeni gelen bir iktidar:

1) Hukuki, bir formülünü de bulup İGA'nın İstanbul'un Avrupa yakasındaki bu rezil ayrıcalığına (tekeline) son verirse,

yeni gelen iktidar ilk once ismini ataturk diye degistirir sonra da yanina bir ataturk heykeli diker butun sorunlar biter.yeni gelen iktidar yarim zekali ve ahmaklarin oldugu bir ulkede niye salak gibi ugrasip para haycasin.youtube,da ve baska sitelerde yabanci dillerde bu havalani icin yuzde 99 ovgu var ama bizim yarim kavali solcu bozuntulari hala hazmedemediler.bu havalanini hic bir iktidar degistiremez,gucleri ve caplari da yetmez. sizlere tavsiyem bolca soda icin belki rahatlarsiniz.


Ayhan İmamoğlu

5 ay önce - Pts 24 Oca 2022, 09:41

Son durum nedir?
Bir gelişme varmı?


mafakyanc

5 ay önce - Pts 24 Oca 2022, 13:10

@ Sn. A.Mehmet:

Ben İGA'nın Avrupa yakasındaki tekel olma durumuna (sivil hava taşımacılığı yapanlara havalimanı temin etme) işaret ettim, sadece bu tekelin kaldırılma gereğini ima ettim. Siz tamamen yanlış algılamışsınız: Bu tesisin kapatılacağını, kapatılması gerektiğini söylemedim.

Şu anda, örneğin Anadolu yakasında Samandıra'ya ya da daha kuzey'de Şile taraflarında bir yere ikinci bir havalimanı yapılacak olsa (tamamen varsayım...) ne olacak? Şu an için Sabiha Gökçen'e verilmiş bir ayrıcalık da yok!


Hüseyin Göktürk
5 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 13:17

Alıntı:
Bu haber doğru mu?


Haber tarihi 2021 Aralık ve eğer haberin içeriği okursanız burada iptali istenen ihalenin "Sabiha Gökçen 2. pisti" değil, "Sabiha Gökçen 2. pist altından geçecen otoyol bağlantı tünelinin güçlendirme ihalesi" olacağını görürsünüz. Gerekçe olarak ihalenin usülsüz ve listelenmeden belli başlı şirketlerin davet edilmesidir.



sayfa 189
ANA SAYFA -> ULAŞIM