Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mustafa Noyan

15 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 18:05

Büyükçekmece'ye lış tarifesinde deniz otobüsü ile ulaşma imkanı yok, sadece yaklaşmak mümkün, Avcılar'a deniz otobüsüyle gelen yolcular için iskeleden Büyükçekmece'ye 19:45 de İETT Servisi var; karşılık olarak da sabah 07:00 de BüyükÇekmece'den Avcılar'a servis yapılıyor; yalnız sabah deniz otobüsüyle Bostancı'ya gidiş için aktarma var, akşam seferinde de Eminönü, Karaköy ve Kadıköy'den Bakırköy'de aktarma yapılarak Avcılar'a ulaşılabiliyor.
Bir ulaşım aracının yolcu tarafından kullanılmaya alışılması için süreklilik ve kullanışlılık gerektiğinden, günde sadece birer seferle ve iki aktarmalı deniz otobüsü denemeleri ancak Büyükçekmece belde halk otobüslerinin ekmeğine yağ sürmeye yarar.

http://www.ido.com.tr/index.cfm?page=SubPage& ...&ln=TR


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 03:29

İstanbul'un Batı yakasının Marmara sahiline iskele inşa etmemekle çok büyük hata yapıyorlar. 1920'lerde mevcut olan Bakırköy, Yedikule, Samatya, Yenikapı gibi iskeleler maalesef zaman içinde birer-ikişer yokolmuşlar ve sonradan da buralara yeni iskeleler yapılması hiç gündeme gelmemiş.

Günümüzde; Yenikapı, Bakırköy, Avcılar ve Büyükçekmece (?)'de mevcut olan iskeleler ise pek de randımanlı bir şekilde kullanılmamaktalar. Yenikapı ve Bakırköy diğer ikisine nazaran nisbeten verimli kullanılırken, Avcılar ve Büyükçekmece üvey evlât muamelesi görüyorlar. Halbuki bu kesimde çok daha fazla iskele kurulması gereklidir: Kocamustafapaşa, Yedikule, Zeytinburnu, Ataköy, Yeşilyurt, Yeşilköy, Florya ilk akla gelenler... Sahile paralel hatlarla buraların yolcuları toplandıktan sonra Yenikapı'dan itibaren karşıya geçecek bir deniz hattı (ya da tam tersi istikamette) ile verimi artırmak mümkündür. Sistem öyle mantıklı bir şekilde oturtulabilinir ki, birer atlamalı olarak sahildeki bu iskelelere uğrayacak olan 2 deniz hattının biri Avcılar'da, diğeri ise Büyükçekmece'de sonlanabilir. Böylece hem Büyükçekmece hattının doldurulamama endişesi giderilir, hem de İDO'ya potansiyel yolcu sağlanmış olunur.

Artık, İstanbul'un Avrupa yakası Marmara sahillerinin de deniz ulaşımından yoksun bırakılmasına son verilmesinin zamanı çoktan gelmiştir...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 11:07

Alıntı:
....birer atlamalı olarak sahildeki bu iskelelere uğrayacak olan 2 deniz hattının biri Avcılar'da, diğeri ise Büyükçekmece'de sonlanabilir. Böylece hem Büyükçekmece hattının doldurulamama endişesi giderilir, hem de İDO'ya potansiyel yolcu sağlanmış olunur.

Artık, İstanbul'un Avrupa yakası Marmara sahillerinin de deniz ulaşımından yoksun bırakılmasına son verilmesinin zamanı çoktan gelmiştir...

Vapurların ve deniz otobüslerinin aynı otorite tarafından yönetilmesi bu farklı taşıtların bir diğeriyle rekabet etmeden farklı kulvarlarda kullanılmalarını gerektirmektedir. Bu durumda kısa mesafeli hatlarda vapurlar, nisbeten uzun mesafeli hatlarda ise deniz otobüslerinin kullanımı filoyu doğru kullanabilmek için gereklidir. Bu durumda Anadolu yakasında Tuzla ve Pendik, Avrupa yakasında da Avcılar, Büyükçekmece ve en kısa zamanda Silivri iskeleleri arasında gün boyu seferler planlanmalıdır.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 15:38

Aslında mantık çok basit... Sabah ve akşam saatlerinde merkezi noktalara direkt ve hızlı birşekilde yapılacak olan seferler, ara saatlerde birbirlerine yakın iskelelere uğrayıp yolcuları toparladıktan sonra, o bölgenin en merkezi iskelesine bırakmak ve dağıtımı oradan gerçekleştirmek. Örnek vermek gerekirse; Büyükçekmece'den sabah ve akşamları sadece Avcılar bağlantılı hatların, Kadıköy, Beşiktaş, Üsküdar, Bostancı, Eminönü gibi merkez iskeleler arasında yapacağı nisbeten direkt hatlar, öğlenleri sadece Avcılar (ve aralarda oluşturulan yeni iskeleler olursa bunlara da uğrayarak) Bakırköy'de kesilip, yeniden geri dönmeli. Bakırköy'e gelen yolcular da zaten günboyu kesintisiz olarak yapılan çeşitli direkt hatlarla istedikleri yere gidebilmeli...

Akın KURTOĞLU


güvenc
13 yıl önce - Prş 10 Nis 2008, 19:57
tebrikler


burc, tebrikler, cok önemli bir konuya deginmissin, gercektende, trafigin mahser oldugu bir sehirde böyle bir imkan varken, nasil degerlendirilmiyoru, cok merak ediyorum, hergün deniz otobüsü seferleri kosalar ve fiyatlarida biraz ucuz verseler insanlar bunlara hücum eder ancak nerdeeee, dedigin gibi sefer neredeyse yok denicek kadar... yani istanbul trafigi bir anlamda deniz otobüsü sayesinde rahatlayabilir ancak ibb bu konuda pek birsey yapmiyor....



İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Cum 11 Nis 2008, 09:56

İDOMETRO uygulaması iskele kalkışlı İett hatlarınada uygulanmalı.Sefer tanıtımları yapılmalı,İDO reklam veremeyecek kadar fakir değil herhalde.B.çekmece'de internet,belli yerlerde oy pusulası gibi ve kapı kapı dolaşıp insanlarada sorarak en çok nereye gidiyorlar ve nereye sefer konulursa kullanırlar şeklinde anket yapılmalı ve en doğru yer seçilmeli sefer için.Yenikapı'ya metronun ulaşması biran önce en büyük temennimiz,zira o zaman oraya yapılacak seferlerin tutacağı inancındayım.

Birde Marmara sahillerine inşa edilen iskelelerin önüne mecburen mendirekler yapılıyor.Yalnız doğu ve batı yönlerini açık bırakarak deniz otobüslerinin kolayca giriş-çıkışı sağlanıp manevra zamanından kazanmaları sağlanmalı,zira birkaç iskeleye uğrayan deniz araçları yanaşma-ayrılma manevralarında çok zaman kaybediyor ve insanlar sıkılıyor.Yani kıçtan veya pruvadan kara yapmamalı araçlar direkt sancak veya iskele yönünde yanaşma imkanı olmalı.


Emre_Şentürk
13 yıl önce - Pts 24 Ksm 2008, 19:44
Akşam sefer eksikliği


Ben beykent lisesi öğrencisiyim ve akşam trafiğini çekiyorum Sadece ben değil birçok insan akşam trafiğini kara yoluyla çekiyor ve haramidere ''koska'' dan sonra trafik dur kalk haline geçiyor. akşam trafiğini bakırköy aktarmalı bir deniz otobüsüne çekmek bu kadar mı zor akşam 16.30 da bir deniz otobüsü zaten var avcılardan 30 dk öncesinden bir kataraman koymak bu kadar mı zor???

İSMAİL ÇELİK

13 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2008, 19:34

Alıntı:
İDOMETRO uygulaması iskele kalkışlı İett hatlarınada uygulanmalı.Sefer tanıtımları yapılmalı,İDO reklam veremeyecek kadar fakir değil herhalde.B.çekmece'de internet,belli yerlerde oy pusulası gibi ve kapı kapı dolaşıp insanlarada sorarak en çok nereye gidiyorlar ve nereye sefer konulursa kullanırlar şeklinde anket yapılmalı ve en doğru yer seçilmeli sefer için.


11/04/2008 tarihli yazımdan alıntıdır yukarıdaki ifadeler.Aynen tekrarlıyorum bu fikrimi.

Yine söylüyorum burada iskele önlerinde mecburen dalgakıran var bunları kıyıya paralel uç noktalarında kıyıya girintili şekilde inşa edip araçların iskele ve sancak yönünden gittiği yönde giriş ve çıkış yapma imkanları olursa zaman kaybı azaltılır.Birde K.Çekmece iskelesi için çalışma yapılmalı verimli olurmu olmazmı diye,ben yeterli tanıtım yapılır ve uygun birkaç noktaya İett hattı konur ve yakın olacak metrobüsede güzel bir yürüyüş yolu yapılırsa tutacağı kanaatindeyim.

Bu vesile ile Kadıköy-Yenikapı-K.Çekmece-Avcılar-B.Çekmece ve yada Eminönü kalkışlı yine aynı güzergahı kullanan hat yolcu sıkıntısı çekmez.


Berktuğ
site denetçisi

8 yıl önce - Pzr 27 Oca 2013, 15:59

Büyükçekmece İDO iskelesinin akıbeti nedir acaba?
İç Hatlar Haritasında ismi bile gözükmüyor.



emrenmert

8 yıl önce - Pzr 27 Oca 2013, 16:46

Aslında

Silivri ve Büyükçekmece'den İDO seferleri başlatılabilir. Ayrıca mümkünse Tekirdağ'dan da İDO seferleri yapılabilir.

Tekirdağ-Bakırköy
Tekirdağ-Yenikapı
Silivri-Yenikapı
Silivri-Kadıköy
Büyükçekmece-Yenikapı
Büyükçekmece-Kadıköy



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM