Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Adana Yeni Otogar Planı
« önceki   123 ... 212223 ... 394041   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 22
COGRAFYACI
1 yıl önce - Pts 18 Eyl 2017, 01:10

Kaan0703 haber kaynağını değiştir. Bilerek veya bilmeyerek burada yalan bilgi paylaşma. Ayıp oluyor. Al oku. Anlamadığın yer olursa sor. İyice oku alttaki yazıyı.
Onun bunun dolduruşuna gelme.


Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan köprülerden kaç araç geçtiğini yanıtladı. Aslan son günlerde maliyet tartışması yapılan köprüler ve Avrasya Tüneli hakkındaki iddialara cevap verdi.

Hürriyet'te Deniz Zeyrek'e konuşan Arslan, "Çıkan rakamlar fizibilite çalışmalarında belirlenen rakamlarla uyumlu" dedi.

Haber şöyle:

Son zamanlarda özellikle basında ve sosyal medyada yayılan bir köprü tartışması var. İddia özetle şöyle: “Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçişler, garanti edilen araç sayısının altında.

Üçünden bir günde toplam 243 bin araç geçeceği vaat edilmiş, ancak sadece 86 bin araç geçiyormuş. Hal böyle olunca da devletin Hazinesi, toplam maliyeti 6.5 milyar dolar olan üç proje için garanti kapsamında yılda 2.4 milyar, işletme süreleri boyunca da 50 milyar dolar ödeyecek.” Rakam dudak uçuklatıcı. Ancak bir gariplik var. İşin içinden çıkmak için yapılması gereken tek şey iddiaları tek tek sorup, muhatabından yanıt almak. Ben de öyle yaptım. Çıldır Gölü’nde dün düzenlenen Denizcilik ve Kabotaj Haftası etkinliklerine katılan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’a sordum. Önce rakamlarla ilgili durumu paylaşayım, sonra Bakan Arslan’ın yorumlarını:


1- OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ
Konu sadece Körfez geçiş köprüsü üzerinden tartışılıyor. Oysa proje 433 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu projesi. Gebze-Osmangazi arası (köprü dahil) 40 bin, Orhangazi-Bursa arası 35 bin, Bursa-Edremit ayrımı arası 17 bin, Bursa-Edremit ayrımı-İzmir arası 23 bin araç için garanti verilmiş.
İddia: İşletme süresi 22 yıl
Gerçek: Yapım süresi düşüldüğünde işletme süresi 15 yıl 4 ay.
İddia: Gebze-Osmangazi arasında 14 bin araç geçiyor
Gerçek: 30 Haziran’da açıldı. İlk beş ay ortalaması 17 bin. Sonrasında 20 bin seviyesine ulaştı. Fizibilite çalışmalarında hedeflenen rakama 3 yıl içinde ulaşılacağı öngörülmüştü. İlk yılda yarısı aşıldı. Hiç araç geçmezse, sadece Osmangazi Köprüsü değil 433 kilometrelik bütün proje için yıllık garanti ödemesi 750 milyon doları geçmeyecek. Bu rakamdan işletme giderleri ve vergiler düşecek.
İddia: Yatırım miktarı 2.5 milyar dolar
Gerçek: Projenin toplam maliyeti 10.3 milyar dolar


2- YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ
Proje aslında 60 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu Projesi. 135 bin araç geçişi vaat edilmiş.
İddia: İşletme süresi: 10 yıl 3 ay
Gerçek: Garanti kapsamındaki işletme süresi 7 yıl 9 ay
İddia: 38 bin araç geçiyor
Gerçek: Günlük geçiş 100 bin üzerine çıktı. Fizibilite çalışmalarında 3 yılda olması beklenirken iki yıl dolmadan 135 rakamına ulaşılması öngörülüyor. Hiç araç geçmezse garanti kapsamında ödenecek tutar, 790 milyon dolar olacaktı.
İddia: Yatırım miktarı 3 milyar dolar
Gerçek: Toplam maliyet 3.5 milyar dolar
[İşte köprü gerçekleri]


3-AVRASYA TÜNELİ
6.6 kilometresi tünel olmak üzere toplam 14.6 kilometrelik boğaz geçişini kapsıyor. Günde 68 bin araç geçeceği garanti edilmişti.
İddia: İşletme süresi 24.5 yıl
Gerçek: Garanti kapsamındaki işletme süresi 24.5 yıl
İddia: 34 bin araç geçiyor
Gerçek: An itibariyle günlük ortalama 47 bin olup, son 10 günde 65 seviyelerine çıktı.
İddia: Yatırım miktarı 1 milyar 200 milyon dolar.
Gerçek: Maliyet 1 milyar 245 milyon dolar



Fark neden kaynaklanıyor?

Arslan’a “rakamlar arasındaki fark nereden kaynaklanıyor” diye sordum. Avrasya Tüneli Aralık, Yavuz Sultan Selim Köprüsü Ağustos, Osmangazi Köprüsü Haziran 2016’da açılmıştı. Bakan Arslan, dolaşan rakamların o ayın rakamları olduğunu söyledi. Bakan Arslan’a göre bir başka hata da rakamların aylık hesaplanmasından kaynaklanıyor. Oysa, bir yılda geçen araç sayısı 365’e bölünecek ve garanti kapsamında ödenecek ücret, çıkan rakam üzerinden belirlenecek. Örneğin 2017 yılının hesabı 2018’in ilk çeyreğinde yapılacak. Yani “bir gün garanti rakamından az araç geçti şirkete ödeme yapılacak, diğer gün garanti edilenden fazla geçti şirketin kar hanesine yazılacak” gibi bir durum olmayacak. Peki bu rakamlar beklenenin altında mıydı? Arslan çok net bir yanıt verdi: “Bu tip projelerde hedeflenen rakama 3 yıl içinde ulaşılır. İlk yıl çıkan rakamlar fizibilite çalışmalarında belirlenen rakamlarla uyumlu... Bağlantı yolları tamamlanacak, kullanıcı alışkanlıkları değişecek ve o rakamlara ulaşılacak.”

Etki analizine bakmak lazım

BAKAN Ahmet Arslan ile Kars’ta konuştuğumuz için kendisine hep söylenen “Kars’ta yaşayıp hayatı boyunca o köprülerden geçmeyecek vatandaşın o köprü için vergi ödeyeceği” yorumunu hatırlattım. Yanıtı şöyle oldu: “Sadece kaç araç/kişi geçtiye bakarak etki analizi yapamazsınız. Projelerin oluşturduğu toplam katma değere bakmak lazım oluşturuyor. İstanbul-İzmir otoyolunun etrafında değerler şimdiden çok arttı. Ayrıca yolla birlikte sanayi de geliyor. Geçtiği kentlerin kendi trafiği oluşuyor. Ekonominin toplamında bir büyümeye yol açıyor. Diğer taraftan bu projeler sadece lokalde hizmet etmiyor. Asya ile Avrupa arasında bir köprü olan Türkiye’nin uluslararası koridorları birleştiren bir ülke olmasını da hesaba katmak gerek. Topraklarımıza Ağrı’dan girip Edirne’den çıkan her TIR, para ödüyor. Osmangazi Köprüsü, bağlantı yolları İstanbul’dan İzmir’e oradan da deniz aşırı taşımacılık sektörünü tamamlayacak. Hepsi dolaylı katma değer. O yorumları yapanlar, bu katma değeri hesaba katmıyor.”

http://reklam_link.tr/haber/ulastirma-bakani-yanitlad ...yor,412194


kaan0703
1 yıl önce - Pts 18 Eyl 2017, 15:48

Kaan0703 haber kaynağını değiştir. Bilerek veya bilmeyerek burada yalan bilgi paylaşma. Ayıp oluyor. Al oku. Anlamadığın yer olursa sor. İyice oku alttaki yazıyı.
Onun bunun dolduruşuna gelme.


bu tarz cumlelerı kendı aıle fertlerın ile yap...
herkes inandıgı gibi yaşar...köprüden son gunde artıs olmus olmamıs benı baglamaz..ben bu hukemetin aynı konuda 50 çeşit yorumunu yıllardır okuyor ve görüyorum..hala kendı içlerindeki fetocuları bile inkar ediyorlar..sende iyi takip et başkalarının gazına gelme...
agustos ayı başında körfez köprüsünün tenhalıgını bizzat gördüm..sagın solun söylemesıne ihtiyacım yok
sen bir kere hukumete oy verin hizmet gelsın dıyerek zaten nasıl bir adalete sahıp oldugunu belli ediyorsun
adalet ve dogru tektir...bunu unutma adamına göre değişmez adananın durumu gayet açık her zaman söylüyorum gelen kamu yatırımına bak tesvıklere bak..özelliklede memleketenın ile adanayı mukayaese et elektrik ssk bedeli...
yapılmayan karatas yolunu, giden havaalanını...örnek niye antep ve maras bu kadar yakın iken 1 tane havaalanın yok ortaya yapsınlar iki şehir kullansın. luzumsuz neden 2 havaalanı var yazık degil mi?
yap işlet modelı ıle devlettın yaptıgı otogara varmıymış..soruya bak..iyi yap işlet modelıyle yakında tuvalette yapsınlar ..koskoca TÜRK devleti hükümeti birde otogar işinemi girecek.
ben sözluyu bu şekılde yaptıgı için övmüyorum ama başımızdaki örnekleri görünce oda pastadan pay almaya çalışıyor olabılır..
diyarbakırda malatyada sıvasta ordu gibi bir sürü önemsiz şehir stadları yapıp bitiriken bizi geriye atmanın sebeplerini sadece oy vermeye mi baglıyorsun..örnek diyarbakır yıllrdır kimin elinde..neyse uzatmanın anlamı yok..Allah herkese akıl fikir versin..
balık baştan kokar...


COGRAFYACI
1 yıl önce - Pts 18 Eyl 2017, 18:04

Allah önce sana aklı fikir versin. Hiç bir konunun detayını bilmeden avam yorumu yapıyorsun. Senin yaptığın yorumlar kavelerde yapılır türden. Köylü Mehmet amca tarzı.
Maraş antep arasına ortak havaalanı yapılsın diye Maraşlılar çok uğraştı. Ancak Antepliler bizim zaten büyük havaalanımız var, ortak havaalanı gereksiz bir yatırım olur dediler ve karşı çıktılar. Öyle olunca Maraş da kendi küçük havaalanını büyütmeye karar verdi. Şimdi büyütülüyor.
Karataş yolu diyorsun, o yolu duble yapan zaten bu iktidar idi. Bir kaç yıla kadar kalitesi yüksek bir yola dönüştürülecek. Hastane bitti, Çevre yolu ihalesi yapıldı, inşaat başlayacak yakında, Kozan yolu duble oldu bu iktidar zamanında. Daha ne istiyorsunuz devletten. Senin belediyen ne yaptı bugüne kadar Adanaya? Ufak tefek işler haricinde. Karnı yarığı kapattı diyeceksin şimdi, biliyorum. İşte bu yüzden zaten Allah akıl versin diyorum. Karnı yarık belediyenin görev alanıydı zaten, Karayollarının değil. İş mi yani orda 150 metrelik bir yolu kapatmak? Vizyon olmazsa küçük işler büyük görünür. Sözlü'nün Adanaya verebileceği tek büyük hizmet Bahçeli köprüsü olur, onu da bitirebilirse tabi.
Adananın bu iktidar döneminde tek kaybı havaalanıdır. O da baktığın zaman büyük bir kayıp değil aslında. Yapılan yer Mersin sınırlarında ama Adanaya daha yakın. Havaalanı ile Adana arasında çalışan hızlı tren hattı da olacak. Maraş Antep ortak havaalanı niye olmadı diyorsun, Adana Mersin arası ortak havaalanna karşı çıkıyorsun? Bu ne çelişki?



kaan0703
1 yıl önce - Pts 18 Eyl 2017, 18:13

harbiden cap sikintisi var sende ama sasirtici degil profesör..allah yolunu acik etsin benden uzak dur ne yaparsan yapp

COGRAFYACI
1 yıl önce - Pts 18 Eyl 2017, 18:16

Her lafa atlayıp muhaliflik yapıyorsun. Yalan yazıyorsun. Cevap veriyoruz, doğrusunu gösteriyoruz, ama gereksizmiş. Çünkü inadım inat yolundasın.

Resul GUL

1 yıl önce - Pts 18 Eyl 2017, 23:44

Alıntı:
Karnı yarığı kapattı diyeceksin şimdi, biliyorum. İşte bu yüzden zaten Allah akıl versin diyorum. Karnı yarık belediyenin görev alanıydı zaten, Karayollarının değil. İş mi yani orda 150 metrelik bir yolu kapatmak?


Şu cümleyi okudum tamam dedim Karnıyarık Yani D400 Belediye nin görev alanıydı demek vay be.. O zaman O karnı yarığı da D400 üzerine Belediye yaptı desene.... İlginç bir bakış açısı..

D 400 KY, Karayollarının Hizmet Alanı O Karnıyarığı da Karayolları yaptı.. Daha sonra Karnıyarığın kapatılması için Belediye ye devredildi..

Alıntı:
Karataş yolu diyorsun, o yolu duble yapan zaten bu iktidar idi. Bir kaç yıla kadar kalitesi yüksek bir yola dönüştürülecek. Hastane bitti, Çevre yolu ihalesi yapıldı, inşaat başlayacak yakında, Kozan yolu duble oldu bu iktidar zamanında. Daha ne istiyorsunuz devletten. Senin belediyen ne yaptı bugüne kadar Adanaya? Ufak tefek işler haricinde.


Belediye Karnıyarığı yaptıysa Karataş Yolu nu da bi zahmet Hükümet yapsın.. Onu da mı Belediye yapacak Kozan yolu nu Duble yol yapmış Ama nasıl yapıldı son 4-5 Yılda 2 defa bozuldu ve yeniden yapılıyor Zararın haddi hesabı yok..

Yani Hükümetin, Adana Büyükşehir Belediyesi gibi Adana ya yaptığı iş bilmez işleri çok. Bu da Adana nın kaderi sanırım..

Bu arada Karayolları Sizin oluyor da Belediye bizim mi oluyor "Senin Belediye" derken...

Burada yazanları ille de bir tarafı tutuyor olarak düşünmeyin Biz, iyi düşünülmüş, Adam akıllı yapılan yani, Adana için en iyisi olan Proje ve Hizmetlerin tarafını tutuyoruz. Kim yaparsa yapsın.

Bu "Sizin Belediye", "Bizim Parti" olayını bırakırsak Adana için daha yararlı bir iş yapmış oluruz..



En son Resul GUL tarafından Sal 19 Eyl 2017, 13:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Zekican has56
1 yıl önce - Sal 19 Eyl 2017, 10:45

Maraşlı bırak artık bu safsata polemikleri çek elini Adanadan.Adanaya birşeyler kazandırmanın peşindeyiz.Her lafa muhalefet Adananın neredeyse tüm başlıklarında hep boş kavgalar polemiklerin yeter yahu gına geldi valla.Site üyelerinden ricamız Artık sayfaların başlıkların konusu neyse onu yorumlayalım.

En son Zekican has56 tarafından Sal 19 Eyl 2017, 13:32 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Misafir 0c5

1 yıl önce - Sal 19 Eyl 2017, 12:18

Coğrafyacı Maraş'a dön ve güzel sandığınız dondurmalarınızdan ye Lütfen Adanayı bırak

Ahmet alan1
1 yıl önce - Sal 19 Eyl 2017, 15:33

Güney çevre yolu 2009 seçimlerinde vaat edilmişti bunu da hatırlatmak isterim herkese 2009'da vaat edip 2017de başlayabilmek başarıdır. Madalya gerektirir.

Yaptığınız YİD hastaneyi de istemiyorum. Yapılmaması daha hayırlı olurdu. Evimin dibindeki Seyhan uygulama taşınıyor.

Bunun dışında da adliye ceza evi çevik kuvvet binası yapıldığını görüp sevinecek insan değiliz. Bunların ne anlama geldiğini anlıyoruz. 10 tane betonarme kolonu yan yana görünce heyecanlanip kendimizden geçmiyoruz. Size bir yer tavsiye edeceğim. Adana cimento var d400'ün güneyinde. vaktinizi geçirmek için güzel bir yer olacağı kanaatindeyim.





Bu arada sözlü konusuna hiç girmiyorum coğrafyacı bile o adamı bana övdüremez.


Misafir 1f5

1 yıl önce - Cum 27 Ekm 2017, 21:55

http://www.5ocakgazetesi.com/havalimani-gibi-olacak-5248



Adana Büyükşehir Belediyesi’nin Bahçeşehir Mahallesine yapmayı planladığı yeni otogar Eylül ayı meclisinde gündeme gelerek komisyona havale edildi. Büyük bir ihtimal bu hafta içerisinde oylanmak için gelecek olan yeni otogarla ilgili Adana Büyükşehir Meclis Başkanvekili Murat Cevheri Bucak 5 Ocak Gazetesine özel açıklamalarda bulundu. Cevheribucak, yapacakları yeni otogarın Havalimanı gibi estetik ve güvenli olacağını açıkladı.


SIFIR MALİYET

Adana Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkanvekili Murat Cevheri Bucak meclis çıkışında yeni otogarla ilgili özel açıklamalarda bulundu. Başkanvekili Murat Cevheribucak, ‘’Bahçeşehir’e yapmayı planladığımız yeni otogar yeri için konu meclisimizden komisyona havale edildi. Büyük bir ihtimal bu hafta komisyondan meclise gelecek. Burası tamamen Büyükşehir Belediyesine ait bir yer. Bizim için çok önemli çünkü arsa tahsisi için büyük paralar harcamayacağız yani sıfır maliyetli olacak. Adana’mıza yatırımlarımız son hızıyla devam ediyor. Bizim başka gidecek yerimiz yok tek amacımız kentimizi modern hale getirmek’’ diye konuştu.

ÇOK MODERN OLACAK

Yeni yapılacak olan otogarın çok modern olacağına değinen Adana Büyükşehir Belediye Meclis Başkanvekili Murat Cevheribucak, ‘’Yapacağımız bu yeni otogar resmen havalimanı gibi olacak. Öyle çok yazıhane olmayacak. Yeni otogarda saygın firmalar hizmet vererek kaliteyi ön planda tutacaklar. Kentimizin nüfusu 2,5 milyon ve bu sayı son araştırmalara göre on yıl içersinde 3,5 milyon bulacağı yönünde. Yüz bin metre kareye yapacağımız yeni otogar sayesinde kent trafiği de büyük ölçüde rahatlayacak. Bahçeşehir’e yapacağımız yeni otogar modern olduğu kadar güvenli de olacak. İnsanlarımız havalimanına gider gibi otogara giderek verilecek hizmetten faydalanacaklar’’dedi

KAVŞAK GÖRMEYECEK

Adana Büyükşehir Belediye Meclisinden geçer geçmez ihale aşamasına geçileceğine ve hemen inşaatına başlanacağını dile getiren Büyükşehir Belediye Meclis Başkanvekili Murat Cevheribucak, “Modern Otogarı en kısa zamanda tamamlayarak hayata geçireceğiz” dedi. Büyükşehir Meclis Başkanvekili Murat Cevheribucak, yapılacak olan Devlet Bahçeli Köprüsü ile de yeni otogara rahatlıkla ulaşılabileceğini kaydetti. Cevheribucak, ‘’ Otogara girecek araçlar kesinlikle kent yoluna girmeyecekler. Tamamen otobandan giriş çıkış yapacaklar yani hiçbir şekilde kavşak görmeyecekler’’diye konuştu.



sayfa 22
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 212223 ... 394041   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET