Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Malatya'ya Metro Geliyor
« önceki   123 ... 31323334   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 32
Ercan23331
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 12:43

Erzincana tramvAy projesi konusuluyorsa malatyaya metronun gelmesi komik olmaz gayette güzel olur

+Muhammed
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 13:31

Malatyaya Metro gelsin. Malatya bunu sonuna kadar hak eder. Fakat mevzu farklı. Önceki mesajlarda bahsettik.

ali alimi012
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 16:25

Hani tramvay belki birçok şehir için söylendi ama Erzincan da kazma vuruldu mu ona bakmak lazım. O başlıktada yapmışımdır Erzincan dan önce hakeden Erzurum Van Malatya vardır diye.hatta siyaset mi yoksa nüfus mu hizmet vermek için başlık da açtım.malatya da sanırım trambüs gibi birşey var.bu tramvaya engel.ayrıca metrodan önce tramvay gelir sonra metro. Bunun için hem nüfus potansiyel gereklidir

Nazmi
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 18:27

Malatya hatayı troleybüse bulaşarak yaptı. Troleybüs başlığında 'az bir paraya bayağı bir hat uzunluğu yapıldı' diye bende güzelleme yapmıştım, ama gördük ki raylı ulaşım kadar kullanışlı değil ve Malatyalı da memnun değil. Yöneticileriniz biraz vizyoner olsaydı keşke, Malatya bugün raylı sisteme çoktan kavuşmuştu. Neyin tasarrufunu yapıyorsun arkadaş, bal tutan parmağını yalıyor, yaladıda. Devletin Cumhuriyet tarihi boyunca ekonomik yönden en şaşalı dönemi yaşanmıştı bundan 6-7 yıl önce. O zaman belediye tarafından bu yönde bir hazırlık yapılsaydı hükümet yok mu diyecekti. Troleybüs olmasaydı, bugün bile böyle bir çalışma yapılsa bir şekilde onayı alırdı. Ama, troleybüs geri dönüşü olmayan bir yola sürükledi şehri. En azından uzun bir zaman kullanır şehir bu sistemi.



Eskişehir 2002'de raylı sistemin temelini attığında nüfusu 660 bin imiş. Tamam, o zamanlar da Eskişehir'in büyükşehir ünvanı vardı, ama Malatya da troleybüs çalışmasına başlarken büyükşehir ünvanına kavuşmuştu, dahası nüfusu Eskişehir'in o zamanki nüfusundan da fazla idi. Hükümet artısını da unutmayalım. Kimse demesin hükümet bize üvey evlat muamelesi yapıyor diye. Hayır, burada istemesini bilmeyen vekiller, belediye yetkilileri, ili yönetenler sorumlu. Kayseri de dengi şehirlere göre bir çok yatırım ve teşvikten mahrum kaldı, ama ben suçluyu genel anlamda bizim (bir kısım) iş bilmez vekil ve yöneticilerde buldum

Uzun lafın kısası, buradaki Malatyalı üyeler troleybüs sistemine sabotaj yapmadığı müddetçe tramvay gelmez Metro ise, zaten hayalin uç noktası


+Muhammed
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 19:31

Nazmı Bey diline sağlık, dün aynı şeyleri yazdım eksi vermiş biri, misafire hürmet ediyorlar en azından.

Konuda metro desin ama biz onlarca konuda yönetici beceriksizliğinin cezasını çekiyoruz, daha uzun yıllarda çekeceğiz. Insan kendine geçmiş olsun der mi hiç! Biz şehirlimize dedik ama hala hasta bedeninden haberi olmayan insanımıza ne denir bilemedik.



eö93

1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 19:36

harbiden artık biraz anadoluyu geliştirsinler nedir bu herşey İstanbul İstanbul ne varsa oraya yapılıyor. Zaten anadolu gelişirse o nefret ettiğiniz İstanbul trafiği rahatlayacak.

Ağalbay
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 20:02

Konu tramvay mi, metro mu, lrt mi?

Benim bildigim 4 sehirde metro, (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana) 1 şehirde Lrt (Bursa), diğerleri tramvay Kocaeli, Samsun, Eskişehir, Antalya vs.


Nazmi
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 22:10

Yer üstünden gitmesi ve elektrik hattının alışılagelmişin dışında alttan yerine, üstten olması yaniltmasin. Bursa'daki raylı sistem de tam anlamıyla bir metrodur.

Raylı sisteme ilk başlayan şehirler genelde kendi öz kaynakları yada kredi ile başlıyor. Malatya troleybüs yerine 8-10 km'lik bir tramvay hattının üstesinden her halükarda gelebilirdi. Bu dönemde de, hastane bağlantısı diye 2. etabı bakanlığa yıkar sistemi büyütürdü. Bu dönem sonunda 15-20 km arası bir raylı sistem ağına rahat kavuşurdu şehir. İllaki ileriki her dönemde az-çok uzatma projeleri de uygulanırdı. Tabi, bu saatten sonra şöyle olsaydı, böyle olsaydı demenin bir faydası yok, ama gönül istiyor şehirlerimizin çağdaş ulaşım yapısına sahip olmasını.


AhmetDemir

1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 22:49

Mevcut troleybus projesinde bize tek katki saglayacak artılar trafolar rayli sisteme uyumlu kataner hatti da tekrardan rayli sistem icin kullanilabilir tek eksik ray hatti ve hurda ama çalışır durumda vagonlar. Vizyoner cesur bir adam gelse mevcut proje raylıya çevirilebilir. Ama nerde o ADAM?

Nazmi
1 ay önce - Sal 23 Şub 2021, 23:51

Katener hattının bir kısmı farklı bir bölgeye sök tak olabilir. %100 aynı yerden geçmesini beklemek biraz zor. İllaki güzergahda ufak tefek değişiklikler olabilir. Onun haricinde raylar ve araçlar kalıyor.

Konya, yanlış bilmiyorsam eski araçlarının bir kısmını Saray Bosna şehrine hibe etmişti. Malatya'nın böyle bir ihtiyacı olsaydı, öncelik elbette kendi ülkemizin şehri olurdu. O da olmadı, Gaziantep gibi, Avrupa'dan kullanılabilir eski araçlar satın alınıp, modifiye edilebilirdi. Yanlış anlaşılmasın, eski araçları Malatya'ya yakistirdiğimdan değil, raylı sisteme bütçeyi fazla kasmadan bir şekilde başlanabilirdi babında belirttim bunlari. Zaten önemli olan başlamak, devamı bir şekilde gelirdi.

Diğer bir husus, ulaştırma bakanlığı raylı sistemi olan şehirlerde hastane etabını kendisi üstleniyor. Üstlendiği gibi, bu kısım için gerekli araçları da kendisi alıyor. Yani, eski araçların yani sıra, yeni araçlar da kullanılıyor olacaktı Malatya'da, tabi şayet başlanmış olsaydı.

İnsanımıza çağdaş ulaşım imkanı sağladığı gibi, Malatya'ya da ayrı bir değer ve estetik katacakti bu sistem.

Gene de geç değil, umarım vizyon sahibi bir başkan bu işe kafa yorar. Mevcut troleybüs araçları da şehrin farklı bölgesinde ulaşım için kullanılır, yada troleybüs kullanan ülkemizde yada başka ülkelerdeki şehirlere satılabilir.



sayfa 32
« önceki   123 ... 31323334   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM