Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
akdmr
2 yıl önce - Cmt 23 Oca 2016, 07:31
Kahramanmaraş-Göksun-Tufanbeyli-Tomarza-Kayseri Karayolu [Projesi]


Yıllardır Kahramanmaraş ile Göksun arasındaki yolun yapılmasını bekledik. Kahramanmaraş ile Göksun arasındaki yolumuz her ne kadar tam olarak açılmasa da en azından çalışmalar yavaş da olsa devam etmektedir.

Sıradaki karayolu ulaşım hedefimiz ise Kahramanmaraş-Göksun-Tufanbeyli-Tomarza-Kayseri yolu olmalıdır. Bu yol için ilk adım ise Göksun ile Tufanbeyli arasındaki karayolunun standartlarının iyileştirilmesidir.


Güzergah ile ilgili aşağıdaki görsellere bakalım (reklam_link sayfasından alınmıştır):


(+)



(+)


Görüldüğü üzere Göksun-Kayseri arasındaki yol Pınarbaşı'ndan geçerek gereksiz yere uzamaktadır. Bunun yerine haritalarda işaretli Göksun-Tufanbeyli-Tomarza-Kayseri güzergahı ise tabiri caizse hipotenüs vazifesi görerek Kahramanmaraş ile Kayseri arasındaki mesafeyi 80-100 km kısalacaktır.

-----

Bu yolun önemi gayet güzel bir şekilde şöyle izah edilmiştir (http://www.medyagazetecilik.com/goksun-tufanbeyli-yolu-neden-cok-onemli/1190/):

"Göksun-Tufanbeyli yolu şuan ki karayolları ağına göre Yeşilkent’i dolanarak gidiyor ve toplam uzunluğu 61 kilometre. Göksun-Göynük-Fatmakuyu-Akçal-Pınarlar-Tufanbeyli güzergâhı ise 48 kilometre. Yani 13 kilometre daha kısa olan bu güzergâhın kullanılabilmesi için Göynük-Fatmakuyu-Akçal-Pınarlar köyünden Tufanbeyli’ye ulaşan 24 kilometrelik köy yolunun karayolları ağına alınması ve karayolları standartlarında yapılması gerekmektedir.

Tufanbeyli-Tomarza arasındaki 52 kilometrelik yol ağının yapılması Tomarza ve bölgesinin sosyo-ekonomik açıdan gelişimi için ne kadar önemli ise, Göksun-Tufanbeyli arasındaki 24 kilometrelik yolun yapılması da Göksun için o kadar önemlidir. Ayrıca, Tomarza-Tufanbeyli yolu sadece Tomarza ve bölgesi için öne arz ederken, Göksun-Tufanbeyli yolu her iki bölge insanı için önem arz etmektedir.

Zira bu 24 kilometrelik yolun yapılması demek, Tufanbeyli’de Enerji SA tarafından kurulan ve yakında faaliyete geçecek olan Termik Santralinde çalışacak olan yüzlerce kişinin –ki inşat sürecinde 400’ün üzerinde insan her gün Göksun’a geliş gidiş yapıyor- Göksun’a daha kısa sürede ve daha ucuza ulaşması demektir.

Bu 24 kilometrelik yolun yapılması demek, Termik Santraline malzeme taşıyan Göksun esnafının daha kısa sürede ve daha ucuza ulaşması demektir.

Bu 24 kilometrelik yolun yapılması demek, Termik Santralinde çalışacak olan yüzlerce kişinin Göksun’da ikamet etmesi ile Göksun’da yeni konutların daha doğrusu toplu konutların yapılması demektir.

Bu 24 kilometrelik yolun yapılması demek, Tufanbeyli ve bölgesinde hayvancılık yapan vatandaşların hayvanlarını ve elde ettikleri süt ürünlerini Türkiye’nin 14’üncü Hayvan Borsası olan Göksun Hayvan Borsasına daha kısa sürede ve daha ucuza ulaştırması demektir. Ayrıca bu yıl içinde yapılacak olan bölgenin en gelişmiş Mezbahanesine daha kısa sürede ve daha ucuza ulaştırması demektir.

Bu 24 kilometrelik yolun yapılması demek, Göksun Sanayine ve Salı Pazarına gelen Tufanbeyli ve bölge esnafı ile vatandaşlarının daha kısa sürede ve daha ucuza ulaşması demektir.

Bu 24 kilometrelik yolun yapılması demek, Göksun ekonomisinin büyümesi, eğitim seviyesinin yükselmesi, sosyal ve kültürel alanların artması demektir. Bu alanlardan Tufanbeylili vatandaşların daha hızlı ve daha kolay faydalanması demektir.

Bu 24 kilometrelik yolun yapılması demek, Göksun-Kayseri güzergahında daha kısa ve yeni bir alternatif yol demek. Özellikle taşımacılık açısından maliyetlerin düşürülmesi ile aile, şirket ve ülke ekonomisine katkı demektir."

-----

Güzergahın detaylı görsellerine bakalım (wowturkey sayfasından alınmıştır):


(+)



(+)



(+)



(+)


-----

Bu güzergah ile ilgili şimdiye kadarki gelişmeler ise:

*10 Ocak 2012 - Göksun ve Tufanbeyli Belediye Başkanları'nın bu yol projesi için ortak açıklamalarda bulundular.
Kaynak: http://www.haberler.com/goksun-belediye-baskani-r ...36-haberi/

*19.09.2014 - Kahramanmaraş'taki Ulaştırma Çalıştayı'nda KMTSO'nun hazırlamış olduğu dosyada bu yol ile ilgili rapor da bulunuyordu.
Kaynak: http://www.marasgundem.com/kmtsonun-ulastirma-dos ...59022h.htm

*03.12.2014 - Tomarza-Tufanbeyli Yolu karayolları ağına alındı.
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/Kayseri ...-ali_18736

*12.04.2015 - Kayseri-Tomarza Karayolu'ndaki çalışmalar devam ediyor.
Kaynak: http://www.kayseriyerelhaber.com/tomarza/kayseri- ...14758.html

*31.08.2015 - Kayseri milletvekili Yaşar Karayel'in Twitter sayfasından paylaştığı twit'e göre Kayseri-Tomarza Karayolu'ndaki çalışmalar devam ediyor.
Kaynak: https://twitter.com/YaarKARAYEL/Reklam_link/638357736409944064

-----

Proje ile ilgili hem wowturkey, hem de reklam_link sitelerinde sayfalar mevcut. Sayfaların adresleri aşağıdadır:
(Wowturkey sayfasındaki başlık Kayseri başlığı altında olduğu için Kahramanmaraş ayağını takip için konuyu açtım.)

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=140418 ...mp;start=0
http://reklam_link/kayseri-tomarza-tufanbeyli- ...-t201.html


Nazmi

2 yıl önce - Cmt 23 Oca 2016, 12:02

Kayseri ve Kahramanmaraş iki komşu il olmasına rağmen sehir merkezleri mesafesi çok uzak maalesef.Yukarıdaki bilgiler,yeni güzergahın yolu 80-100 km azaltilacagi belirtilmekte.Bu rakam önemli bir mesafe.Umarım yetkililer bu yondeki çalışmalara bir an önce başlarlar.Kayseri ve Maras gibi iki büyük şehrin yakinlastirilmasi,iki şehre de ekonomik ve sosyal yönden katkılar sağlayacaktır

ggrrbbzz
2 yıl önce - Cmt 23 Oca 2016, 12:50
K.MARAŞ TA İLK TERSHANE


Su zengini şehirlerin arasında ilk sıralarda yer alan Kahramanmaraş, ilk tersanesine kavuştu. Ali Başkonuş ve Bilal Başkonuş’un girişimleriyle Kahramanmaraş’ta ilk tersane kurularak; ilk geminin omur kısmının yapımına başlandı.

Kahramanmaraş'ı su turizmi ve su sporları ile buluşturmak için Kahramanmaraş’a ilk tersaneyi kuran iki girişimci, Kahramanmaraş’ın zengin su potansiyelini, bacasız sanayiye dönüştürmek amacıyla ilk geminin imalatına başladı. Kahramanmaraş'a bir tersane kurarak Kahramanmaraş'ı turizmi ve su sporları ile buluşturmanın eskiden beri hayalleri arasında yer aldığını ifade eden Girişimci Ali Başkonuş, “Kahramanmaraş'ta bu eksikliği gördük. Onun için amcaoğlu ile birlikte, bir fikir alışverişinde yaparak; böyle bir girişimde bulunduk. Bunun izin serüveni, biraz uzun sürdü. Bir yıldan fazla bir zamanımızı aldı. Bütün resmi dairelerden izinlerimizi aldık. Şu anda Kahramanmaraş ulaşım Hizmetleri Dairesinden bir yazı çıkacak bize. Mersin Limanı'na müracaat ettik. Böyle bir projemiz olduğundan bahsettik. Liman Müdürü bizi tebrik etti. Yaklaşık bir hafta önce de gemi imalatına başladık” dedi.

Müracaatlarının, Ankara'dan onaylandığını ve Mersin'den de tersane ruhsatını aldıklarını belirten Başkonuş, şöyle konuştu: “Şu anda da birinci teknemizin imalatına başladık. Bizim 4 tane iskelemiz var. İskelelerin dubalarını, Çin'den getirttik. Bu dubalar hazır, hemen montaj yapılıp suya inecek. Bu iskeleler, seyyar, sabit değil. İnsanların düşmeyeceği şekilde, kenara halatlarla bağlı olacak. Sır Göleti üzerinde, 4 yerde iskelemiz var. Hasancıklının altı, suları indiğinde, Kürtler Avşar'ın altı, Döngele Ilıcası önü ve Sır Göleti, bu 4 yerde; bu dört iskele arasında, tur olacak. Yani aileler gelebilir. Şahıslar, özel kiralayabilir. Özel düğün, nişan, doğum günü gibi aktivitelerde teknelerimizle hizmet verebileceğiz.” Bunun dışında günlük tekne turlarının düzenleneceğini kaydeden Ali Başkonuş, vatandaşa sunacakları hizmetleri şöyle sıraladı: “Buradan sıra kadar gidebileceğiz. Biz şu an ilk etapta, bunun temelini atıyoruz. İlk çalışmaları yapıyoruz. İleride teknelerimizin sayısı da artacak. Bunun yanında kano, jet ski, sürat tekneleri gibi su sporları aktivitelerimiz olacak. Vatandaş, buradan Döngele Ilıcası ne vardığında; orada ATV motorlarımız olacak. Buradan vatandaş, Başkonuş yaylasına çıkabilecek. Geri döndüklerinde, ATV motorlarını orada bırakacaklar. Oradan tekneye binecekler, Sır Barajı'nın bitişi zaten şehrin girişi; oradan da dolmuşa binip evine gelecekler. Projelerimiz, böyle. Kısacası insanları, doğa sporlarına sevk edeceğiz.”



ggrrbbzz
2 yıl önce - Cmt 23 Oca 2016, 12:54
K.MARAŞ TA İLK TERSHANE


15 Temmuz’da tekneler suya inecek!

Tersane binasının Kılavuzlu Köprüsünün alt taraflarında bir yerde olacağına değinen Başkonuş, bunun için çalışmalarının devam ettiğine dikkat çekerek şu ifadelere yer verdi: “Burada 2 ile 3 dönümlük bir alanda, insanlar gelip araçlarını park edecek. Burada hem tersaneyi hem İskeleyi görecek. İlk etapta iki tekneyi burada yapacağız. Biz şu an bu çalışmalarımızı, 2016 yılının yaz sezonuna yetiştirmeye çalışıyoruz. İnşallah şu anda üzerinde çalıştığımız 2 tekne, Temmuz ayında bitecek. Teknelerimiz inşallah Temmuz ayının 15’inde suya inmiş olacak. Bunun için soğuk, yağmur, yağış demeden yetiştirmeye çalışıyoruz. İnsanlar zaten pikniğe gidiyorlar. Gezmek için doğaya çıkıyorlar. Bu sefer daha farklı bir şey yapmış olacaklar. Bizim bu yaptığımız, insanlara farklı bir hizmet.

{Maraş gündem haber}


cnzmns

2 yıl önce - Cmt 23 Oca 2016, 13:43

ggrrbbzz kardeşim güzel haberin için teşekküler,ama http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=103623 sayfasına yazsan daha iyi olur,bu başlıkta yanlış olmuş.

ggrrbbzz
2 yıl önce - Cmt 23 Oca 2016, 14:17

Ede yeniyiz zamanla sizler gibi daha düzenli olurum inşaallah. Teşekkür ederim



cicekci3
2 yıl önce - Cmt 23 Oca 2016, 22:36

ggrrbbzz paylasim baslikla alakasiz olmus

akdmr
2 yıl önce - Prş 06 Ekm 2016, 17:02

"TOMARZA-KAYSERİ ARASI YAPILAN YOL, YILAN HİKÂYESİNE DÖNDÜ"

"Tomarza-Kayseri arası mevcut karayolunun aşırı virajlar içermesi ve bu nedenden dolayı doğan trafik kazalarını minimum seviyeye indirmek maksadı ile yeni yapılan Tomarza-Kayseri karayolunda eskisi kadar olmasa da, halen virajlı yolların mevcut olması ve bununla beraber trafiğe yeni açılan karayoluna ise akabinde hemen yama yapılması acaba ilk atılan asfalt kaliteli olup-olmadığı sorusu zihinlerde oluşmaya başladı."

Kaynak: http://www.tomarzahaber.reklam_link.com/haber/913/tomarza-kay ...dondu.html



(+)



(+)


akdmr
2 yıl önce - Pts 17 Ekm 2016, 23:53

"Tomarzalılar yaklaşık 30 km. uzunluğundaki yeni yapılan Tomarza-Kayseri Karayolunun yaklaşık 3 yıl içerisinde tamamlanmaması nedeni ile bu olaya haklı olarak tepki göstermişlerdi. Yetkililer, tepkilerin çığ gibi artmasından rahatsız olacak ki yaklaşık 3 yıldır süren yol çalışmaları bu gün itibari ile yol çalışmalarını neredeyse bitirme noktasına getirdi."

http://www.tomarzahaber.reklam_link.com/haber/921/tomarzalila ...landi.html


Misafir 205

2 yıl önce - Sal 18 Ekm 2016, 10:36

yalan ve karalama haberin açılmıyor bile atıyor tutamıyorsun



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM