Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Türkiye'de üretilen araçlar
« önceki   123 ... 678 ... 717273   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 7
güden

11 yıl önce - Prş 17 Ağu 2006, 16:18
montajı, Türk sayabilir miyiz?


bildiğim kadarıyla Türkiye otomoti,v sektöünde sadece montaj yapabilmektedir.
Yani tüm parçalar, aksamlar üretici ülkelerden bize geliyor, burada vidalıyoruz.
Bu nedenle, Türkiye ototmobil üretiyor diyebilir miyiz?


asan70
11 yıl önce - Prş 17 Ağu 2006, 18:27

Ülkemizde otomotiv ne yazık ki montaj ağırlıklı zannediyorum..Fakat gelişmiş ülkerde ki firmalar artık en ucuz işçilik ve mal nerde varsa orada imalat veya montaj yaptırıyor..En çok üretilen ve üretildiği ülkelerde imali yıllar önce biten Kuş serisi(Fiat Regata-Doğan..),Renault 12 bile üretimi bitene kadfar % 100 yerlilik oranına ulaşmadı..Büyük  markalar hem stratejik düşünüyorlar,bağlılık sürsün ve hem de para kazanmak istiyorlar..Diğer yandan parçalar ve özellikle motor hem maddi hem arge olarak büyük yük oluşturmakta..
Ülkemizde çoğu firma lisansla üretim veya montaj yapmakta..Bazıları da lisansla üretimi bitip markasını değiştirip ve geliştirerek hayatına devam ediyor..Zamanında Japonya , Kore ve Hindistan gibi ülke markaları bu  yolla dünyaya yayıldı ve yayılıyorlar..

Türkiye de;
Tümosan,Başak Traktör,Erkunt Tarım,BMC,Askam,Temsa,Hema,Kanuni,Motosan,Ramzey,Otokar bildiğim kadarıyla % 100 yerli firma..Dışa bağımlı değil.Bazı parçaları lissanla üretiyo olabilirler.Avrupalı çoğu markada önemli parçaları Hema Endüstri,Tiryakiler,Uzel,Erkunt.. gibi yerli firmalardan alıyorlar..
BMC,Temsa,Uzel,Kanuni,Motosan,Otokar  vs..yurt dışında bağımsız hareket edebildiği gibi iyi satışlar yapıyorlar..Üstelik Avrupa ve Abd de..


güden

11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 16:42
tesekkürler asan70


benim için değerli bilgilerdi vediklerin.
Teşekkürler



yazı gürkan

11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 16:58

türk otomotiv sektöründe otoser ide unutmamak lazım.gerçi pek iyi bir araç degil ama yüzde yüz yerli üretim olarak geçiyor

http://www.otoser.com.tr/urun_tr.html

http://www.otoser.com.tr/index_tr.html


messiah_haktan

11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 17:04

^^ Bence unutsak fazla birsey kaybetmis olmayiz! Sanirim üyelerin yarisi bunun gibi birseyi kendi garajlarinda yapabilir! Sanayi olarak görmüyorum bunu.

ulaş

11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 17:07

Alıntı:
bildiğim kadarıyla Türkiye otomoti,v sektöünde sadece montaj yapabilmektedir


Bu konuda bazı yanlışlar olduğunu düşünüyorum. Bugün Türkiye'de bazı firmalar(tahminim sadece Honda ve belki de Hyundai)  montaj yaparak üretim yapmaktadırlar. Renault Toyota ve Ford motorlarının ve vites kutularının büyük bir bölümünü kendi tesislerinde üretmektedirler. Tofaş artık motor üretimi yapmamaktadır. Ayrıca şunu bilmek gerekir ki montaj yapılan fabrikalar genelde yüksek satış yapmayı hedeflemeyen fabrikalardır. Ama yukarıda belirttiğim 4 firmanın fabrikaları ortalama 160-170 bin araç üretme yeteneğine sahiptirler. Bu üretimi karşılamak için kendi imkanlarıyla gerekli parçaları üretmek veya yakında bulunan yan sanayii firmalarından temin etmeleri gerekir.
Ayrıca Dünya'da seri üretim olup ta  %100 yerli parçalardan oluşmuş bir araba çok nadir bulunabilir. Şirketler  daha ucuza aynı kalitedeki  parçayı temin edebilmenin derdindedir. Ayrıca şunu bilelim ki alacağınız herhangi bir dizel aracın enjektörleri Bosch ve motor beyninin  ise Siemens olma ihtimali yüksektir. Artık bazı konularda bu markalar tekel olmaya başlamıştır. Bilgilerinize.



yazı gürkan

11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 17:08

ya aslında bu araçları yaparlar bir motorsikletten farkı yok ama sonuçta kayseride bu fabrikadan 500 kişi ekmek yiyor.bunuda göz önünde bulundurmak lazım.ilk araamız devrimlede dalga gecilmeseydi veya o sacmalık yapılmasaydı belki cok daha basarılı olabilirdik

berkant aslaner
11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 17:39
Massey Ferguson


Uzel makina tarafından massey ferguson markası ile üretilen bazı modellerde tüm parçaların %100 olduğu yerli bir firma ama marka ingiliz...



Bu traktörlerin ithal ve ihraç edilen modelleride var firmanın web adresi ve resimlerin kaynağı

www.uzeltraktor.com


Tolgaryus
11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 18:40

Tofaş şu anda 450 bin otomobil hedefiyle  yeni yatırımlara hız verdi.Yeni doblo kasası ile bu 600 binlere çıkabilir ki bu otomotiv sektörü için bir devrimdir.
Yerli otomobillerin bir çok parçası Türkiye de üretiliyor.Sadece montaj demek büyük haksızlık olur.Tofaş,Renault,Ford olağanüstü pres ve kalıp atölyeleri ile kaporta parçalarını üretmektedir.
Yan sanayiler parça konusunda büyük üreticilere destek vermektedir.
Arkasında "C" yazan, mesela CTD,tüm araçların enjeksiyonları Bursa daki Bosch fabrikasında üretilmektedir.Evet,alternatifi pek yoktur,çünkü tescilli markalarıdır.

Alıntı:
En çok üretilen ve üretildiği ülkelerde imali yıllar önce biten Kuş serisi


İlave olarak söylemeliyim ki kuş serisi üretimi Bursa Tofaş ta geçen ay bitti.şuanda Mısır da üretim devam ediyor.Mısırda,Kazakistan da Tofaş ta üretilmiş 2006 model kuş serisi arabalar dolaşmaktadır.Bursa da Tofaş ın parkına baktığınızda hala stokta bulunan Şahin ve Doğanları görebilirsiniz.


M.Ali Sade
11 yıl önce - Pts 21 Ağu 2006, 19:27

Otomobil üretimi daha da doğrusu motorlu araç üretimi tutan bir modelin geliştirilerek devamına dayanır.

Yani mesajların çoğunda hor görülmekle birlikte bence Kuş serisi Tofaş'lar ve hatta öncesindeki Murat 124 şu andaki üretimin temelidir.

Yeni üretim olup da üzerlerinde 124 izleri taşıyan Fiat modeli var mıdır? Evet vardır.Palio'nun kampanalarına ,fren disklerine, elektrik sistemine  alıcı gözle bir bakın.124 ten izler göreceksiniz.Bu sadece Fiat için değil Renault için de,Ford için de hatta ve hatta BMW ve Mercedes için bile geçerlidir.

BMW motoru hangi modelde yatık olarak imal edildi? 1960 lı yılların başında imal edilen 1500 ve 1700 BMW lere kaputu açıp bir bakın.Daha sonra 1502 ve 2002 BMW'ye bakın.Hatta 3 serisi 90 model üstü BMW lere bakın.Yatık motorlarında çok benzerlikler göreceksiniz.

Yerli sanayiimizi küçümsemeyelim.Artık dünyada araç üretimleri bile kollektif olarak yapılır oldu.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=3898&a ...highlight=

Yukarıdaki başlık altında da bu konuya değindim.Oradaki VM motorla ilgili bölümü bir okuyun.

Bizde adettir.Yerli olan iyi değildir.Teknolojisi düşüktür.Uzun ömürlü değildir.Bu yakıştırmalar her türlü üretimimize bu işten anlamayanlar tarafından mutlaka yapılır.

Oysa halen bile bütün şehirlerimizde ticari taksilerin çoğu Kuş serisi,Doğu Anadolu'da Toros  değil mi? Madem bu kadar zayıftılar,ömürleri kısaydı da ticaride bu kadar nasıl dayanabildiler?Hiç düşündünüz mü?Kendi hususide kullandığınız otomobilinizin kapısı haftada üç beş defa açılıp kapanmasına rağmen senede bir ayarlanırken bu arabaların günde binlerce kez açılıp kapanan kapılarının ay sonunda dökülmesi gerekmez mi?

Bence Türk Sanayiisi iyi yoldadır.Üretilenler ve üretilmişler de iyidir.Bahane aramaya gerek yoktur.Montajın da hiç bir sakıncası yoktur,yerli parça oranı % 100 ler seviyesinde( böyle bir şeyin olabilmesi imkasız) olanın da.Neticesinde yerli de üretsek,montaj da yapsak sistem olarak bir araca yerleştirdiğiniz bir takım komple kombine malzemeleri mutlaka dışarıdan almak zorundasınız.Bundan da kaçış maalesef yoktur.

Herkese selamlar...



sayfa 7
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 678 ... 717273   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET