Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Türkiye'de üretilen araçlar
« önceki   12345 ... 697071   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 4
onders1976

12 yıl önce - Sal 05 Tem 2005, 22:14

Huseyin bey asagidaki paragrafda Turkiye'nin ilgili bakanliklarindan Yurdakul'a ne kadar destek olundugunu gorebilirsiniz
''Hasan Yurdakul, Türkiye'de yeterince takdir ve ilgi görmese de yurtdışında bol bol onore edilmiş. İngiliz ve Avrupa basınında röportajları, ürettiği otomobille ilgili haberleri yayınlanmış. En son İngiltere'de çıkan "Dünya Otomobil İmalatçıları" ansiklopedisinde kendisine ve Maral'a büyük yer ayrılmış.''


enes

12 yıl önce - Prş 07 Tem 2005, 13:29

biz bu "Maral"ı endüstri mühendisliği dersinde okumuştuk.
Aldığı övgüler, ödüller, üretim tarihçesi, kuruluş öyküsü, vs.
Heralde şu yeni arabası Nily de kızının isminden geliyor. öyle hatırlıyorum.
Adam tek başına araba üretiyor. Kimsenin haberi yok!


Mete Baştürk
12 yıl önce - Prş 07 Tem 2005, 13:51

Yeni Peugeot J9. Bu aracın bir özelliği var oda tamamına yakın bir bölümünün Karsan mühendisleri tarafından geliştirilmiş olmasıdır. Eski modellerini hiç sevmemiştim bu biraz daha düzgün. Umarım sadece görsel bazda değil teknik bazda da eski modelden tamamen farklılaşmıştır.







Soner
12 yıl önce - Cum 08 Tem 2005, 10:14
KOMBASSAN KANUNİ MOTORLU ARAÇLAR A.Ş.


Kuralkan kuruluşu 1952 yılına uzanan köklü bir şirketler grubudur. 1987 yılında Alman MZ'nin Türkiye temsilciliğini üstlendi ve adını motosiklet sektöründe duyurmaya başladı. 1995 yılından bu yana Kanuni markası adı altında yerli motosiklet üretimi ve ihracatı yapmaktadır. Firmanın ar-ge bölümü her yıl piyasa şartları doğrultusunda yeni modellerin üretim projelerini hazırlamaktadır. Motosiklet sektörünün yanı sıra otomotiv sanayiine yönelik yedek parça üretimi devam etmektedir.
Grup 2000 yılında Peugeot Scooters Türkiye distribütörlüğünü üstlendi. Halen bu markanın distribütörlüğünü sürdürmektedir.

Kuralkan motosiklet sektörünün yanı sıra bilgisayar sektöründe de yıllardır Türkiye'nin en istikrarlı firmalarından biri olmayı başardı. Sentim bilgisayar şirketi Dünya devi Amerikan Dell bilgisayarlarının Türkiye temsilciliğini sürdürmekte ve KRN bilgisayarlarının yerli üretimini yapmaktadır. Kuralkan Grubu bilgisayar ve motosiklet sektörünün yanı sıra tarım, hayvancılık, inşaat, otomotiv, enerji ve sauna sistemleri, bilgisayar programları yazılımı, kurumsal network sistemleri kurulumu, reklam hizmetleri gibi 11 farklı sektörde faaliyet göstermektedir.

2003 yılında grup şirketleri Türkiye'nin en büyük ilk 320 firması arasında yer almayı başarmıştır. Kuralkan Grubu şirketleri 2004 yılında bulunduğu sektörlerde büyümeyi ve farklı sektörlere yatırım yapmayı planlamaktadır.

Yaklaşık 350 kişinin istihdam edildiği kuruluşlarda üretim, ithalat, ihracat ve pazarlama faaliyetleri sürdürülmektedir. Şirket 2000 yılı başlarında yeniden yapılanma sürecine girdi. Yeniden yapılanma sürecinde kendi sektöründeki profesyonel yöneticiler görev aldı.

Kuralkan Grubu kurumsallaşmayı bir tercih değil, gereklilik olarak algıladığı için şirket idaresini tamamen profesyonel yöneticilere devretmiştir. Böylece şirketler aile bireyleriyle birlikte, konusunda uzman yöneticilerin idaresinde faaliyet göstermektedirler. Bu devamlılığın en başta gelen kuralı olarak benimsenmiştir.

www.kanuni.com.tr


Soner
12 yıl önce - Cum 08 Tem 2005, 10:18
Renault Clio III Türkiye'den yola çıkıyor


Renault, Bursa'da, 2006 başında üretmeye başlayacağı Clio III'ün yüzde 80'ini ihraç edecek. Toplam 953 milyon euroluk yatırımın ürünü olan Clio III'ün lansmanı eylülde Fransa'da başlayacak

Fransız otomobil firması Renault, Türkiye'de Bursa fabrikasında üretilecek yeni Clio III modelinin yüzde 80'inin ihraç edileceği bildirildi. Clio III'ün tanıtım toplantısında konuşan Renault Grubu Üretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Michel Gornet, "Oyak Renault'nun 216 milyon euroluk yatırımla Bursa'da 2006 başında seri üretimine başlayacağı Clio III modelinde üretimin yüzde 80'i ihraç edilecek" dedi.
Yeni Clio için sadece Bursa fabrikasında değil, Fransa'da da yatırım yapıldığını belirten Gornet, toplam rakamın 953 milyon euroya ulaştığını bildirdi. Gornet, Clio II için 49 aylık dizayn çalışması yapılmasına rağmen Clio III'te 28 aylık dizayn çalışması ile bir rekor kırdıklarını belirterek, maliyet, kalite ve süre açısından Clio II'nin ulaştığı noktayı geçmeyi hedeflediklerini ifade etti. Bursa'daki fabrikanın sadece Türkiye için değil Renault'un geneli için büyük öneme sahip olduğunu vurgulayan Gornet, Clio III'ün ticari lansmanının eylül ayında Fransa ile başlayacağını, ardından diğer ülkeler ve Türkiye'de satışa sunulacağını kaydetti.


Mete Baştürk
12 yıl önce - Cum 08 Tem 2005, 15:11

Ford Cargo

İsmi dışında tamamiyle Türk mühendislerinin bir ürünü olan bu ticari araç; gerek teknik gerekse tasarımsal açıdan hiç bir şekilde ana şirkete bağlı kalınmadan tamamı ile Ford Otosan mühendisleri tarafından geliştirilmiştir. Bu bağlamda Türkiye nin yüzde 100 ilk lisanslı kamyonu olma özelliğinede sahiptir. Ayrıca bu aracın motoruda tamamiyle Türk mühendislerinin bir ürünüdür.





En son Mete Baştürk tarafından Cmt 17 Eyl 2005, 22:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Soner
12 yıl önce - Çrş 13 Tem 2005, 21:19
Türkiye'nin ilk hidrojen otomobili


Hyundai'nın hidrojenle çalışan otomobili

İstanbul

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü tarafından hidrojen enerjisiyle giden Türkiye'nin ilk hibrit otomobili geliştirildi. Test sürüşü yapılan otomobilin 10-15 bin YTL'ye satılması planlanıyor.


Enstitü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ali Ata, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hidrojen enerjisiyle hareket eden hibrit otomobil tasarladıklarını ve aracı 3 ay içinde gerçekleştireceklerini kaydetti.

Otomobilin hidrojenle çalışacağını, aynı zamanda batarya takviyeli olduğunu belirten Ata, bu aşamada otomobilin iç giydirmelerini yaptıklarını, elektrik motorunu, yakıt pilini ayarladıklarını, aracı hazır hale getirme çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Ata, “Otomobilimiz 4 kişi alabiliyor. İstenirse 2 kişiliğe çevrilebiliyor. Hızı saatte 100 kilometreye ulaşıyor. Şehir içi trafiği için tasarladık. Temiz araç, emisyonu sıfır” diye konuştu.

Araçta test sürüşü olarak 50 kilometre yaptıklarını kaydeden Ata, herkes alabilsin diye maliyetini 10-15 milyar lira (10-15 bin YTL) arasında düşündüklerini ve kendilerinin satacağını bildirdi.

İSTANBUL'A HİDROJENLE ÇALIŞAN OTOBÜS

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, projenin yavaş ilerlediğini ama 2 yıl içinde İstanbul'da hidrojenle çalışan bir otobüs olacağını bildirdi.

kaynak: http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~1@w~4@n ...808,00.asp


Soner
12 yıl önce - Cum 16 Eyl 2005, 16:39
Askam Otomotiv San.




(+)



Askam Kamyon imalat ve tic. A. ş. , 1962 yılında % 60 Chrysler International S.A. ve % 40 Türk sermayesi ile kurulmuş  ve 1964’te üretime başlamıştır.  
1978 yılında Chrysler International S.A. hissesini yerli ortaklara – Tatko, Çiftçiler, Ruşensad – devretmiş ve firma Chrysler International ile olan İmalat, Patent , Lisans ve Satış Anlaşması çerçevesinde üretimine devam etmiştir.  1991 yılında, Chrysler lisanslı araçlara ilave olarak, Japon  Hino Motors, Ltd. ile lisans anlaşması yaparak Hino küçük kamyonlarının üretimine başlamıştır.  Askam Kamyon, Amerikan Chrysler ile Japon Hino Motors'un yanısıra konusunda uzman Eaton, ZF, Dana Spicer, Perkins Engines, Deutz AG, MAN Steyr ve Jellinghaus Gmbh gibi dünyaca ünlü üretici firmalar ile teknik işbirliğini  sürdürerek ürün ve imalat mühendisliği alanlarında bilgi birikimini bağımsız bir firma olarak gelişmiş bir düzeye yükseltmiştir.  1996 yılında yaptığı lisans ve teknik işbirliği anlaşması çerçevesinde Mısır’da kamyon montajı için CKD parça, teknik bilgi ve eğitim desteği sağlayarak teknoloji satışı aşamasına ulaşmıştır.  
Daimler-Benz ile Chrysler birleşmesinin ardından, 2002 yılında “Askam Kamyon imalat ve tic. A. ş.” adını kullanmaya başlayan şirket, ürünlerinin pazara Desoto ve Fargo markaları ile sunumunu sürdürmektedir.  
İstanbul’a 40 km. uzaklıkta, 40.000 m2 si kapalı olmak üzere 109 dönümlük bir alanda yer alan üretim tesisleri, presleme ve imalat atölyeleri, gövde kaynak, boyama, motor ve ana montaj hatlarından oluşmaktadır. Yıllık üretim kapasitesi tek vardiyada 9.000 araçtır.  
Ürün yelpazesi, 3.5 – 40 ton azami yüklü ağırlık aralığında kamyon ve kamyonetlerden oluşmaktadır. Askam Kamyon üretimi 160.000’e yakın araç inşaat sektöründen taşımacılığa geniş bir alanda hizmet vermektedir.  
Askam Kamyon “TS-EN-ISO 9001:2000 Kalite Güvence Belgesi sahibidir. Kalibrasyon Laboratuarı ise TSE tarafından akredite edilerek “Laboratuar Yeterlilik Belgesi” almıştır.  

Askam Kamyon'un üçte bir oranında ortağı olan Çiftçiler Grubu Mayıs, 2003'te Tatko ve Ruşensad hisselerini devralarak şirket hisselerinin tamamının sahibi olmuştur. Çiftçiler Grubu 70 yıllık otomotiv geçmişine sahip bir şirketler topluluğudur. ürünlerinin yurtiçi ve yurtdışı pazarlama, satış ve satış sonrası servis faaliyetleri Askam Otomotiv San. ve Tic A.Ş. tarafından yürütülmektedir.


 


 


 


 


01Hakan01
12 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 00:39

"Otokar'ın Türkiye'nin yanısıra birçok ülkede denenmiş ve kabul görmüş Zırhlı Personel Taşıyıcı (ZPT), Cobra ve Akrep gibi zırhlı araçları tamamıyla Otokar Araştırma-Geliştirme (AR-GE) Bölümü tarafından tasarlanmış ve geliştirilmiştir."

http://www.otokar.com/tr/kurumsal/arge.aspx

http://www.otokar.com/tr/urunler/urun_kategori.as ...kategori=5







sipahi
12 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 22:26

bir zamanlar izinimde arabamın motoru bana dayanamamıştı, hey gidi gençlik hey...hahaha(kulaklarin cinlasin Selçuk abey)

motoru yaptırırken kenarda bir eski Peugeot J9 duruyordu. bunun nesi var diye sormuştum..bana motorun soğumasini bekliyoruz dediler..neden peki diye tekrar sorduğumda;

- "motoru indireceğiz, termostat'i değiştirmek için" dediklerinde şok olmuştum.



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   12345 ... 697071   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET