Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Türkiye'de üretilen araçlar
« önceki   123 ... 111213 ... 646566   sonraki »
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ahmet TEZCAN

8 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 14:35

Alıntı:
Renault marka araçlar Türkiyede üretiliyor ancak patenti fransızlar.Türkiyede Oyak tarafından yönetiliyor.Toyota markalar yine Türkiyede üretiliyor ancak patenti japonlar.Türkiyede SABANCI holding tarafından yönetiliyor.
Toyota Motor Türkiye fabrikasının sabancı holdingle ortaklığı yok fabrika tamamen japonların sabancı holding sadece satış ve yedekparca operasyonlarında yer almakta.


asan70
8 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 20:46

___HONDA TÜRKİYE ;2 yıl kadar sonra City nin üretiminin Türkiye de biteceği ve bundan sonra ithal edileceğini açıkladı..Ve bununla beraber CİVİC üretimi arttırılacak..
___TÜMOSAN;60 beygir grubunda yeni traktörünü üretmeye başladı..Bu yeni traktör diğerlerin den yuvarlak tekli farıyla ayrılıyor..
İKİLi yuvarlak farlı yeni tasarım
95-80
85-80,
75-80
tekli yuvarlak farlı yeni tasarım


65-70
60-70
Eski fiat bazlı tasarım
74-80
82-80
60-80


_serhat

8 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 23:46

Bende bu başlık hakkında daha degişik bir konuyu vurgulamak istiyorum.
        Ülkemiz ilk 1967 yılında seri üretim olan Anadolla tanıştı. Arkasından 1971 Tofaş (Murat 124) ve 1972 Oyak Renault (Reno 12). 70 li yıllar gerçektende otomobil üretim ve satış açısından büyük yollar katetti, Murat,Reno rekabetinde Anadol biraz geri kalsada kırsal yörelerde oda başarı sagladı ve sattı.Zamanla her yerde görmeye alışık oldugumuz benzin düşmanı Chevrolet,Playmuth, Buick gibi Amerikan markaları birer birer piyasadan kaybolmaya başladı. 1976 senesinde Reno 12 makyajlandı dış görünüm ve iç donanım degiştirildi. Tofaş karşı ataga geçmekte gecikmedi ve 1977 senesinde Murat 131 ile cevap verdi.O yillarda üretilen arabalar o günkü isteklere cevap verebiliyorlardı ve bencede saglam aynı zamanda bizim yol şartlarımıza uygun idi ,otomobil açısından Türkiyenin çehresi degişmiş her taraf yerli otomobil olmuştu yani herşey iyi gidiyordu. Ta ki 1983 senesine kadar! Ne olduysa bu seneden sonra olmaya başladı,Tofaşın imalatına başladıgı yeni kasa 131,Renonun 9 u,halka atılmış en büyük kazıklar olmuştur.
          Ülkemizde üretildigi süreçte Reno 9 Avrupanın en kötü otomobili ilan edilmişti, 131 ise dünya üzerinde öyle bir kasa yoktu ve çok dengesizdi,bunun nedeni ise eski kasaya oranla agırlık merkezinin çok yukarda bulunması en büyük etkendi.Diger taraftan Reno 9 dizel tam bir fiyasko çıktı,otomatikleri ise düşman başına.Daha sonraları bir kazıkta Reno 11 flaştan geldi Tam bir karma otomobil,bu otomobil Türkiyeden başka hiç bir ülkede üretilmedi.Fransanın depolarında bulunan çok sayidaki 1700cc lik bu motorlar flaşlarda degerlendirildi. Avrupada kullanamamaların sebebi ise o sene Avrupa ülkelerinin kendi aralarında almış oldukları ,çevre dostu G KAT motorlu araçlar üretmek ve bu motorlara sahıp araçlardan daha az vergi alma kararı oldu
           Yani arkadaşlar Fransadan bir kazıkta o zamanlar yedik!!!!
          Allahtan ilerleyen senelerde ülke üretim piyasamıza Japon agılıklı daha çok markalar üredide halkımız  daha kaliteli otomobil sahibi olma imkanına kavuştu.                       Sevgiler


Figen
site denetçisi

8 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 01:03

Serhat arkadasimizin verdigi bilgiler cok ilginc. Ben sahsen bunlari bu kadar bilmiyordum. Burdan da anlasiliyor ki biz dusmanlarimizi disaridan degil once kendi icimizde aramamiz lazim . Belli cikar gruplari her ulkede mutlaka once kendilerini dusunurler fakat ne yazik ki bizim ulkede cok daha fazla kendini dusunuyorlar.


asan70
8 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 12:27

Renault 12 yi en son üreten  ülke Türkiye olmuştu...Arjantin de  R 12 ve R 9 1565 cc motorlu olarak üretildiler..Ülkemizde R 12 ve R 9 un neredeyse bütün parçaları (motor grubu tartışılabilinir) üretilmesine rağmen belki % 99 olmuştur ama % 100 yerli üretim olamamıştır..Üretildiği zaman içerisinde ( R 12 için)eski 1.4 lt motor yerine daha verimli ve ekonomik  motor kullanılmamıştır..
R 9 Amerika da da üretilmiştir.ünlü AMC firması (zamanında   Jeep i  de üretiyordu) ekonomik zorluklar sebebiyle Chrysler bünyesine girmesine rağmen Renault un 9(1985-1989),11,21 ve 25 modellerini Eagle veya AMC-Renault olarak Alliance (R9),Madallion (R21) v.b. olarak üretti...

_____R9 Broadway in kardeşi Alliance özellikleri;

Uzunluk:4161 mm
Genişlik:1651 mm
Yükseklik: 1384 mm
Dingil Mesafesi:2484 mm
Ön bölüm genişliği:1402 mm
Arka bölüm genişliği:1341 mm
Brüt ağırlık:884 kg
Motor:1.4L sıralı 4 silindirli
Transmisyon:4 düz vites
Çap:76.0 mm
Strok:77.0 mm
Sıkıştırma Oranı:8.8:1


____R 9 Broadway 1.4i RN
Fabrika Verileri
Motor: Önde yanlamasina yerlestirilmis, üstten tek egsantrik, tek noktadan enjeksiyon Motor Hacmi: 1390 cc
Çap/Strok: 75.8x77 mm Sıkıştırma Oranı: 9.5 :1
Motor Gücü: 5750 d/d'de 57.5 kW (80 HP/DIN) Max. Tork: 3500 d/d'de 107 Nm
Vites Oranları: 1-3.727, 2-2.047, 3-1.321, 4-0.966, 5-0.795, geri-3.545 Son Dişli: 4.5 :1
Frenler: Önde disk, arkada kampana Bagaj Hacmi: 403 lt
Boyut: 4132/1666/1410 mm Ağırlık: 900 kg
Lastikler: 175/70 R13      
0-100 km/s: 11.9 sn 5.Viteste: 13.6 sn
Dönme Çapı: 10.4 m

Amerikadan

 

(+)



 


 

Türkiye den

 


 

R9 1982 ve 83 te Amerika  ile Avrupa da
Fiat 124 te 1966 da Avrupa da yılın otomobili seçildi...
R11 Türkiye de üretilen ilk hatchback otomobildir..
R 11 TXE Flash Grup N de FİA tarafından ralliler için homologe edilmiş ilk Türk otomobili (Yanılmıyorsam..)


asan70
8 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 00:02
Türkiye de üretilen araçlar 4


GULERYUZ OTOMOTiV
2000 yılında üretimine başlanan Cobra serisi otobüsleri yurtiçi oldugu kadar yurtdışından da talep goruyor.. 2005 yılında Çift katlı Cobra DD üretmine başlandı.
www.guleryuzotomotiv.com

TEMSA
Safari,Safir,Prestij ,Powerbus(Opalin) yeni Diamond ,Tourmalin,Metropol ve Canter serisi;Mitsubishi ve Temsa markalı araclar uretiyor.Temsa markall otobuslarln Avrupa ya ihracatl artıyor..Mısır da otobüs  üretimi için anlaşma yapıldı..
www.temsa.com.tr



MERCEDES-BENZ TÜRK
Motor kamyon,askeri arac ve otobus olarak Axor2,Atego,Unimog,0403,0345/Connecto,Travego serileri İstanbul ve Aksaray fabrikalarında üretilmektedir.Evobus un en onemli uretim merkezlerinden olan firmanln urettigi otobusler yurtdlslnda buyukpazar paylarlna sahip..
ABD'nin otobüs konusunda uzmanlaşmış yayınlarından BUSRide Dergisinde, Mercedes Benz Türk Hoşdere Fabrikası, Dünyanın en iyi otobüs fabrikası olarak nitelendirildi.
www.mercedes-benz.com.tr
www.mercedes.com.tr

T MODEL(TUZLA)
Kara Kuvvetleri bünyesinde üretilen cok amaçlı bir araç..
www.ssm.gov.tr
http://www.ssm.gov.tr/sub03a1a_tr.asp?prdid=7367
 



NUROL MAKiNA-FNSS
Nurol Makina savunma sanayii ne yonelik uretim yaparken 6x6 lastik tekerlekli zlrhll arac (RN-94) uretirm asamaslndadlr.Aynl grubun icinde yeralan yabancl ortakll FNSS Savunma Sistemleri gelistirilmis zlrhll personel taslylcl uretimi yapmakta ve degisik urunler gelistirmektedir(Akıncı,İzci..).Ayrıca Fennek,Pandur gibi markaların üretim lisansını almıştır. FNSS Turkiye nin savunma sanayine yonelik ilk ozel sektor kurulusu olup urun ve teknoloji de ihrac edebilmektedir..
www.nurolmakina.com.tr
http://fnss.com.tr



KARSAN
J9 un yanısıra Peugeot icin yurt ici ve yurtdısı Partner,Boxer Fiat icin Ducato olarak hafif ticari arac üretiyor.J9 Premier artık Karsan markasıyla üretiliyor ve satılıyor.(Yeni boxer üretilecek mi?)
www.karsan.com.tr

BMC
Fatih,Profesyonel,Levend,Belde,Probus,Procity , Megastar ve yeni Enviro serileriyle otobus,kamyon,minibus,hafif ticari ve savunma sanayii ne yonelik araclar uretiyor..Ticari arac sektorunde yurtdlslna lisans vermis ilk ve tek Turk kurulusudur. 50nin uzerinde ulkeye ihracat yapan BMC, 1995 ten beri Kenya, Tanzanya, Nijerya, Gana, Zimbabve, Malezya ve Guney Afrika Cumhuriyeti nde lisansla BMC urunlerinin SKD (Semi Knock Down) ve CKD (Complete Knock Down) olarak uretimini saglamlstlr. İran da da üretim yapan firmanın İngiltere,İspanya ,İrlanda ve Portekiz e ihracat artarak devam etmektedir..
www.bmc.com.tr
www.bmcsan.com
http://www.owens-bmc.co.uk/bmc/index.html
www.bmcukltd.com
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=3898&a ...p;start=70



ERSENCER
Ersencer firmasl Pantera ve siparisle ozel arac uretimi yaplyor..Pantera Rusya da Esencer firmaslnln lisanslyla uretiliyor..
Atatürk Organize Sanayi Bölgesi 10013 Sk No 8 B.Çiğli İzmir Tel:90 232 3767944
ersencer@ersencer.com
www.ersencer.com
 



TEZELLER
1991 yllllnda Turkiye nin ilk iki katll otobusunu ureten sirket;Tezlion,Tezleopard,Teztiger,Tezeller Microbus model otobus uretmektedir.
E-Mail: tezeller@tezeller.com.tr
www.tezeller.com.tr
www.tezeller.com




TÜRKKAR
Bursa merkezli firma otobus ve minibus uretiyor..
turkkar@turkkar.com.tr
www.turkkar.com.tr



ALTINBOĞA
Altınboğa Holding
Türkiye' de ilk defa motor hariç sanzlman, diferansiyel, şase, kabin ve diger yan sanayi parcalarlnln uretimini kendi bunyesinde toplayarak uzun ylllarln birikimi ve tecrubesi ile MAYA yı ve BERKAY ı üretiyor..
altinboga@altinboga.net
http://www.altinboga.com
www.altinboga.net
 

TÜLOMSAŞ-TÜVASAŞ
1856 ylllnda baslayan Turk demiryolu tarihi Turkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarl nln ihmal edilmesi karayollarlnln gelistirilmesiyle bugune kadar gelmistir.Turkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.S.yurtici ve dls pazarlar icin cesitli tip ve modellerde lokomotif,vagon ve motor uretmektedir.llk yerli Turk lokomotifi Karakurt ve ilk yerli Turk otomobili Devrim Tulomsas taraflndan uretilmistir.. Turkiye Vagon Sanayi A.S. de vagon ve hafif rayll sistemler,dizel tren setleri ve ray otobusleri uretmektedir..
www.tuvasas.com.tr
www.tulomsas.com.tr




OTOYOL -İVECO
Kamyon,kamyonet,minibus ve midibusleri M14-M23,Eurobus, Eurocargo ve hafif kamyon serisi ni ureterek yurtdlslna satmaktadlr..Bazl modeller Özbekistan da lisansla uretilmektedir,İveco ve Otoyol markalarını kullanlyor.Eskiden üretilen Fiat 50NC nin devamı hafif kamyon serisi ve  Fiat 50NM bazlı M23-M24 midibüsler de yavaş yavaş üretimden kalkıyor (çünkü internet sitelerinde az gözüküyor.)kamyon olarak 80.12 ve midibüs olarak M23.9 var..Zaten  rakipleri modern araçlardı..M14 ün yerini  de yakında yerli üretilecek olan daily alıyor..
www.otoyol.com.tr
www.iveco.com.tr
www.ska.uz

OTOSER
Kayseri de 1993 ten beri 3 ve 4 tekerlekli mini taşıma araçları,motosiklet ve motor üretmektedir..
Firmanın ihracatı da artarak devam etmektedir..
otoser@otoser.com.tr
www.otoser.com.tr


HOBiMAK
Turkiye de tek uretici olan firma Hobimak markasıyla cesitli modellerde go-kart ve fun-kart uretmektedir..
www.agromak.com.tr
www.agromak.com.tr/hobimak_main.html


DİARDİ
Türkiye de üretilen nadir spor otomobillerden biri ...
www.cenberci.com.tr
http://www.cenberci.com.tr/diardi_sub.html
http://cenberci.com.tr/diardi.HTM
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=9217&a ...highlight=


MARAL
1992'den beri 4. Levent Sanayi Sitesinde üretilen spor otomobile Nily adlı kardeş model geliyor..

İSOTO
İsoto 2005 te Adana da kurulan fabrikasında
Tata midibüs ve otobüs üretimine başladı(2006).Üretimin büyük bölümü ihraç ediliyor..
www.isoto.com.tr

ÖZMAKTAŞ
Adana da ÖZALTIN markası ile kamyonet dahil hafif ticari araç üretmekte ve çoğunluğunu ihraç etmektedir..
kambiyo@ozmaktas.com.tr
www.ozmaktas.com.tr
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14842& ...p;start=90


En son asan70 tarafından Cum 01 Arl 2006, 14:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Necdet Cevahir
8 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 00:40

Alıntı:
Ülkemizde üretildigi süreçte Reno 9 Avrupanın en kötü otomobili ilan edilmişti, 131 ise dünya üzerinde öyle bir kasa yoktu


Serhat kardeşimize bir sorum olacak. 131 in kasası hakkındaki bu görüşü sadece 83 yılından sonra kendi ürettiği kasalar içinmi geçerlidir ? Çünkü bu kasa 131 daha dünyaya doğru dürüst lanse edilmeden 77-78 ve 80 yıllarında Fiat Abarth olarak 3 sefer Dünya Markalar Şampiyonu olmuş ve kendini ispat etmişti zaten. Ama daha sonra Türkiye'de üretilenler için (83 sonrası) fazla bir bilgim yok. Ama saçlarının daha ince olduğu gibi bazı detaylar hep kulaktan dolma söylenirdi. Birde hatırladığım kadarıyla Renault 9 modelini Türkiye'de piyasaya sürdüğü yıl Avrupa'da yılın otomobili seçildiği hakkında reklamlar vardı. Tabii bütün bu detaylar Avrupa üretimiyle Türkiye üretimindeki farklılıklardan kaynaklanıyor olabilir.


M.Ali Sade
8 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 00:56

Renault 9 1985 yılında Avrupa'da yılın arabası seçilmişti.Ama bildiğim kadarıyla bizdeki 1985 model R-9 lar montaj değil ithaldi.

Avrupa'nın en kötü otomobili olmaya daha bir çok aday varken R-9'un bu işe aday olması pek mantıklı gelmedi.Daha doğrusu böyle bir şeyi de duymadım.

Murat 131 kasası 1988 yılına kadar orijinaliyle tamamen aynıydı,fakat 1988 sonrası üretilen ve 131 camlarını ve pek çok malzemesini birebir aynı kullanmakla beraber   farklı görünümde olan Şahin ve Doğanların kasası bir tek ülkemizde üretilmiştir.

Herkese selamlar...


Necdet Cevahir
8 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 01:22

Alıntı:
Murat 131 kasası 1988 yılına kadar orijinaliyle tamamen aynıydı,fakat 1988 sonrası üretilen ve 131 camlarını ve pek çok malzemesini birebir aynı kullanmakla beraber

Demekki aşağı yukarı 11 yıl orijinal kasaya sadık kalındı. Bu durumda benim hatırladıklarım daha doğruya yakın. Yanlız otomatik vitesli Renault'lardan (Türkiye'de ilkti zannedersem) kimsenin memnun kalmadığınada katılıyorum.


_serhat

8 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 01:43

Sevgili Nejdet Bey
Kesinlikle benim söylediğim 1983 ve sonrası imal edilen kasa 1977-1982 kasalar bilakis tam tersi , son derece dengeli ve sağlam (Darbe esnasında)
       1977 kasaların en büyük özelliği takla atma esnasında tavanın dışa doğru üçgen şekil alması Bu özelliği dünya üzerinde fiat ilk bu kasada uygulamış ve başarı sağlamış
       En kötü özelliği ise egzost çıkışı ile yakıt depo kapağı aynı yönde olan tek otomobil (benim gördüğüm kadarıyla)   Bunun kötülüğü ne diye düşünecek arkadaşlarıma bilgi vereyim. Depoyu tam doldurunca depo kapak contası eski veya yırtık ise ,veya kapak  diş kapıp oturmadı ise virajlı yolda giderken mulaka benzin kaçıracaktır , bu esnada egzostdan çikabilecek bir tek kıvılcım maalesef otomobilin yanmasına sebep oluyor
      Reno 9 a gelince yazımda yalnış değilde eksik bir ifade kullandım Reno 9 diesel ilk çiktığında avrupada en kötü diesel araç olmuştu
     Nejdet Bey Ölsemde gözlerim açık gitmez Cünkü ben jübilemi 1997 Yeşil Bursa Rallisinde FIAT 131 ABARTH ile Yaptım.Türkiye de bu otomobille yarışabilme şansı bulan üç pilottan biri olduğum için çok ama çok mutluyum. Siz tabiiki o arabayı bilirsiniz Sayın Oğuz gürsel in bana verdiği o harika araba .Isterseniz son yarışın ve arabanın bu günkü resımlerini bir şekilde size ulaştırabilirim
 Not: FIAT 131 ABARTH Fabrika takım arabası şu an dünyaüzerinde sadeceve sadece beş adet bulunmakta
               

Alıntı:
      Murat 131 kasası 1988 yılına kadar orijinaliyle tamamen aynıydı,fakat 1988 sonrası üretilen ve 131 camlarını ve pek çok malzemesini birebir aynı kullanmakla beraber   farklı görünümde olan Şahin ve Doğanların kasası bir tek ülkemizde üretilmiştir

     Yanılmıyosam orijinal kasanın son üretimi 1982 Doğanlarda oldu, o da Italyada üretilen Fiat 131 süper mirafiori nin  Türkiye ye yansıması idi
                                                                                       Sevgiler
Alıntı:



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET