Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Kemal Çevik
14 yıl önce - Çrş 29 Hzr 2005, 21:39
İETT ve Kardeşleri, ya da İki 87'nin Hikayesi



Her şey 24 Haziran Cuma günü İETT'nin  Altın Örümcek ödülü almasıyla başladı. İETT meraklısı ve hayatını bilişim sektöründe kazanan ben dayanamayıp, şunları yazdım:

Alıntı:
IETT web sitesi kendi kategorisinde Altın Örümcek yarışmasında ikincilik ödülü almış. Değerlendirmenin ulaşılan bilginin doğruluğu, kullanılabilirliği ve anlaşılabilirliği ile ilgili olduğunu, değerlendirenlerin de Bostancı'dan Taksim'e giden hattın Pendik'ten geçip geçmediği konusunda bilgi sahibi olduklarını ya da diğer büyükşehirlerin eşdeğer sitelerini ziyaret ettiklerini sanmıyorum.

Bence haksızlık edilmiş madem ki ödül örümcek, örümcek bağlamış bilgiyi anlaşılmaz şekilde sunumundan dolayı Platin Örümcek filan almalıydı, neyse onu da seneye alır.


Benzer bir tepki de Akın beyden gelmekte gecikmedi :

Alıntı:
....420 küsur hatta, 2500'den fazla otobüse, tramvaylara sahip bir kurumda haberler 15 günde bir güncellenmez. Hemen her gün yeni bir hat açılıyor ya da değişiklik yapılıyor, iptal ediliyor... Bunlar günü gününe sitelerinde yer almalı ki, o bilginin alâkalıları kendilerini buna göre ayarlayabilsinler...

Hatlarla ilgili bir sayfa açılınca (meselâ: 87) sayfanın üzerinde hattın haritası, durakları anlaşılır bir şekilde çizili olmalı. Hemen altında sol sütunda kalkış-varış saatleri yer almalı. Bunun sağında yer alacak sütunda ise, hattın bazı önemli noktalarında yapılabilecek aktarmalar (diğer otobüs veya metro, tramvay hatlarına), açık bir şekilde yazmalı (Zannedersem bu tür bir haritayı Londra'da kullanmaktalar). En altında da hattın özellikleri yer almalı: kilometre olarak uzunluğu, durak adedi, toplam sefer süresi, çalışan araç adedi, ücretlendirilmesi (hatta meraklısı için; o hattın açılış tarihi, üzerinde farklı zamanlarda yapılan değişiklikler, uzatılma, kısaltılma, güzergâh değişikliği vs... Eğer isterlerse, ben naçizâne bu konuda tüm arşivimi onlara açarım!) Kısacası o hatta bir kişilik kazandırmaları lâzım sayfanın üzerinde...

Eğer tüm bunları becerebilirlerse, altın örümceği tam mânâsıyla haketmiş olacaklar...


Bunu okuyunca ben de Akın beye, Istanbul - Paris uçağına yetişmeye çalışırken alelacele şunu gönderdim





Paris IETT'si RATP'nin 87 numaralı hattının planı. www.ratp.fr sitesinin sıradan bir hizmeti. Amacım sadece Akın beye hoşlanacağı birşey göndermekti.

Burada bir parantez açmak istiyorum, bu hikaye diğer üyelerin ilgisini çekmez diyorsanız, özelden genelden uyarın, ya da "murakıplar" tamamen silin. Bu işe kalkmamın, daha doğrusu az sonra gör(e)bileceğiniz gibi Akın beyle kalkışmamızın nedeni aramızda çok ilginç bir boyuta ulaşan bu konuyu özellikle diğer meraklı arkadaşlarla paylaşabilmek, ama çoğunluğun ilgisini çekmeyecekse başka ortama da taşıyabiliriz.

Gecenin bir vakti 3 saat gecikmeyle eve geldiğimde Akın beyin

Alıntı:
Sizin "87"yi inceledikçe detaylar yakalamaya başladım... Birkaç sorum var:

"Porte de Reuilly" ve "Champ de Mars" ne demek?

Porte: Kapı olsa gerek (Bizde de karşılığı: Edirnekapı=Edirne-Porte)
Champs: Meydan olabilir mi? (Eğer öyleyse; Bizde de Taksim karşılığı)

Ayrıca her iki 87 de bir su atlıyor. Bizde de Haliç'i Unkapanı Köprüsü ile atlıyor... Haritada; "İle St.Louis" yazılı adalar bizde Haliç'teki "Bahariye" adaları gibi görünmekteler...

Her iki hat da aynı uzunluklarda aşağı-yukarı.. Bizdeki 1960'ların sonlarında açıldı. Buradaki acaba kaç tarihli ve otobüs adedi kaç?

Bu haritayı ve aradaki benzerlikleri WOW'a göndersenize... O yazının hemen altına... Kıstas olur hem... Çok hoş olacaktır, eminim.



Önce kısa bir mesaj ile cevap verdim

Alıntı:
Akın bey iyi geceler,

........ Porte de Reuilly tahmin ettiğiniz gibi Reuilly Kapısı, Champs tam kelime anlamı "tarla". Buradaki Champs de Mars, Savaş Alanı anlamında, askeri okulun (ecole militaire) eski talim alanı. Hat Seine nehrini ve Albert kanalını geçiyor, dediğiniz gibi bizim 87'ye çok benziyor, tarihini de biraz araştırıp bulurum...




Konu beni öylesine sarmıştı ki arayıp buldum...

Alıntı:

....bu da bizim deliliğimiz, kafayı taktım bir kere ve buldum. Savaş sonrası bugünkü hat sisteminin temeli atılmış. 24/07/1946 da açılan 86 numaranın yükünü azaltmak, ve hizmet alanını genişletmek için 87, 7/7/1955 de açılmış, caddelerdeki yön değişikliği dışında güzergahı, ve kalkış noktaları hiç değişmemiş. Şu anda 18 adet R312 (3 kapılı) çalışıyor. Pazar ve akşam sefer yok. Croix-Nivert deposu besliyor, işletme şefliği Champs de Mars'ta.

Champs de Mars ilk hareket 07:00 son hareket 20:30, Porte de Reuilly 06:49, 21:00. Hafta içi pik saatlerde 7, diğer zamanlarda 12, cumartesi 10/15 dakikada bir sefer var.

Bu IETT sitesi Altın Örümcek'i nasıl kazandı bilemiyorum....Plan, saatler RATP'den, tarihçe bizim gibi delilerin sitelerinden alınma



O anda bendeniz sivri akıllının kafasında bir şimşek çaktı, IETT 87'sinin RATP'deki gibi bir planını yapacaktım: İşte sonuç

 

Akın beye gönderdiğimde de, "İyi ama üstadım  bu ters yönde,  180 derece çevirmek lazım" demesin mi? Haydi onu da bulduk (dikkatlice bakarsanız cadde ve sokak isimleri tersten yazıyor ama malzeme bu kadar olunca...)

 

Son noktayı da şimdilik Akın bey koydu

Alıntı:
İnsanlar çift yaratılmış derler ya, bu söz RATP-İETT arasında da geçerli mi acaba? Çünkü benden de sizin yazdıklarınızı destekleyecek birkaç ekleme geliyor şimdi, sıkı durun:

Alıntı:
Porte de Reuilly tahmin ettiğiniz gibi Reuilly Kapısı,
 
Karşılığı; "Edirnekapı"

Alıntı:
Champs tam kelime anlamı "tarla". Buradaki Champs de Mars, savaş alanı anlamında askeri okulun (ecole militaire) eski talim alanı.  

Bildiğiniz gibi, Taksim Meydanı eski Askeri Kışla'nın yanına (Taksim Kışlası) kurulmuştur ve hemen güneybatısının ismi; meşhur "Talimhane"dir.

Alıntı:
Hat Seine nehrini ve Albert kanalını geçiyor, dediğiniz gibi bizim 87'ye çok benziyor,  

Bizimki de Haliç'i geçiyor... Ayrıca sizin 2 adanın karşılıkları da, bizdeki Bahariye Adaları...

Alıntı:
24/07/1946 da açılan 86 numaranın yükünü azaltmak, ve hizmet alanını genişletmek için 87 7/7/1955 de açılmış, caddelerdeki yön değişikliği dışında güzergahı, ve kalkış noktaları hiç değişmemiş.  

Bizde de önce 86 açılıyor. Bu hat, Fevzipaşa'nın yükünü kaldırmakta nisbeten zorlanınca, Cihangir'den kalkarak Yenikapı'ya kadar gelen "87"nin baş ve son durakları günümüzdeki kullanıldığı şekle getiriliyor. Yani 86'ya kardeş geliyor... Yıl: Nisan/1969... Bu tarihten günümüze kadar baş ve son durakları hiç değişmeyen (uzatılmayıp/kısaltılmayan ya da iptal edilmeyen veya numarası değiştirilmeyen, sonuna herhangi bir ek almayan, salt numara) orijinal kalabilmiş (numunelik) 4 İETT hattından biridir (son 35 sene zarfında) (Diğerleri de; 56 Esentepe-Adliye'dir, 4 Kadıköy-Bostancı'dır ve 83 Taksim-Topkapı'dır).

Alıntı:
Şu anda 18 adet R312 (3 kapılı) çalışıyor. Pazar ve akşam sefer yok. Croix-Nivert deposu besliyor, işletme şefliği Champs de Mars'ta.  


87'ye 12 otobüs çalışıyor (körüklüsü hiç yok, eskiden çalışırdı halbuki. Araçların tümü de 3 kapılı, 6 Mercedes-0345 [Conecto mu desek artık bunlara acaba?] + 6 ÖHO) Edirnekapı Garajı'na bağlı... İşletme şefliği Taksim'de (Champs de Mars'ın kardeşi yani)

Alıntı:
Champs de Mars ilk hareket 07:00 son hareket 20:30, Porte de Reuilly 06:49, 21:00. Hafta içi pik saatlerde 7, diğer zamanlarda 12, cumartesi 10/15 dakikada bir sefer var.  


İstanbul'daki; 7 dakika kalkış periyodlu (rastlayabildiğim) tek hat olup, piklerde 5, ölü saatlerde 7 dakikada kalkıyor. Haftasonları aralarda; 10/15 dakikada bir seferi var...



İki 87'nin Hikayesi (Mr Dickens, evet itiraf ediyoruz sizden esinlendik) devam ediyor, edecek, uygun görür ve istersniz burada...

Haydi bakalım Akın bey klavye sizde.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 29 Hzr 2005, 22:47

Geçen hafta sonu, İETT konusunda sitedeki kesin otoritelerden biri olarak kabul ettiğim sevgili Kemal Bey Üstadımız’la 3 gece boyunca yoğun bir mesaj trafiği gerçekleştirdik WOW’da... Öyle ki, her bir mesaj belki birer A4 sayfası uzunluğundaydı.

Alıntı:
Hatlarla ilgili bir sayfa açılınca (meselâ: 87) sayfanın üzerinde hattın haritası, durakları anlaşılır bir şekilde çizili olmalı. Hemen altında sol sütunda kalkış-varış saatleri yer almalı. Bunun sağında yer alacak sütunda ise, hattın bazı önemli noktalarında yapılabilecek aktarmalar (diğer otobüs veya metro, tramvay hatlarına), açık bir şekilde yazmalı (Zannedersem bu tür bir haritayı Londra'da kullanmaktalar). En altında da hattın özellikleri yer almalı: kilometre olarak uzunluğu, durak adedi, toplam sefer süresi, çalışan araç adedi, ücretlendirilmesi (hatta meraklısı için; o hattın açılış tarihi, üzerinde farklı zamanlarda yapılan değişiklikler, uzatılma, kısaltılma, güzergâh değişikliği vs...


Şeklinde siteye gönderdiğim bir mesajda öylesine rastgele kullandığım “87” numaralı hat, aslında bize bir kılavuz oldu... Kemal Bey bu, boş durur mu hiç. Derhal, üşenmemiş gitmiş ve benim Londra Otobüs İşletmesi örneğimden yola çıkarak, aynı numarayı Paris (RATP) ulaşım sisteminde aramış. Sonuç ise çok şaşırtıcı çıkmış. Bana yolladığı mesajda, onların ve bizim “87” numaralı otobüs hattımız arasında 6 adet benzerlik olduğunu keşfetmiş.

Böyle “tek yumurta ikizi” hatların karşılaştırmalı bir analizini yapma fikri karşılıklı mesajlarımızda doğuverince de, bunu siteye taşımaya karar verdik. Sonuç çok enteresandı. Her iki büyükşehirdeki 87’ler de su (Bizde Haliç, onlarda ise nehir) atlamakta, her ikisi de “Kapı (Porte)” son ekiyle biten semtlerden kalkarak, eskiden askerî Talimhane olarak kullanılan meydanlarda son bulmaktaydılar. Her ikisinin de izlediği güzergâh, birbirine oldukça benzer kıvrımlarla ilerlemekteydi. Her iki hat da, kendilerinden daha evvel konulan “86” numaralı hatta destek olmak amacıyla hizmete konulmuşlardı. Ve her ikisi de günümüze kadar ne isim, ne hat numarası, ne güzergâh, ne de başlangıç-bitiş terminalleri hiç değişmeden ulaşmışlardı...

Kemal Bey kolları sıvadı ve İstanbul’un 87’sinin plânını Paris 87’sine benzer hale getiriverdi bir gecede. Ardından bizimkini 180 derece çevirerek izdüşümlerini biribirleriyle ilişkili hale getirdi. Sonuçta, aralarında binlerce kilometre mesafe bulunan dünyanın iki devasa şehri arasındaki bu benzerlikler silsilesini WOW mesajı haline soktu.

Diyecek tek bir şey var... Kemal Üstadım... Ellerinize sağlık... Birer kopyasını vakit geçirmeden RATP’a göndermemiz gerekli. Onlar da İstanbul’daki kardeş hatlarını görüp tanısınlar (Eminim ki bu benzerliğe bizdekilerden çok, onlar daha fazla ilgi göstereceklerdir).

Biraz daha büyütülmüş hallerini de aşağıya iliştiriyorum ben de...


PARİS'in "87"si...


İSTANBUL'un "87"si...



Şimdi sırada Londra’daki “28”, Roma’daki “4” ve Berlin’deki “56” numaraları araştırıp benzerlik olup olmadığını yakalamak...

Selâmlar...

Akın KURTOĞLU


yalper
14 yıl önce - Prş 30 Hzr 2005, 07:54

Kemal ve Akın abilerime verdikleri emekleri ve paylasimlari icin tesekkur ediyorum, 87 hattina binmeyeli epey olmus, ama benim favorim 28 dir Besiktas'a giderken tarihle icice yol almak insani rahatlatir, Rumeli Cd. idi sanirim, Findikli-Kabatas-Dolmabahce-Akaretler-Besiktas bu hattaki etudlerinizi de sabirsizlikla bekleyecegim

P.S. Akın Abi A4 ebadinda yazisma haa, peki bunu koseye not ediyorum , sen bana tek satir yazmaya devam et
Meslektasim Kemal Bey'e saygilar sunuyorum..



ümit 806

13 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 13:44

Ağzım açık kaldı, üstâdlarım, muhteşemsiniz.

hakan_1970
13 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 23:40
87 Edirnekapı-Champs de Mars


Bu enteresan hikayeye ait bir mesaj atarken yukarıdaki konu başlığını kullanmaktan kendimi alamadım.

İzninizle birkaç geri bildirimde bulunmak istiyorum:
Alıntı:
Her iki hat da aynı uzunluklarda aşağı-yukarı

Mesajda biraz aşağıda bulunan haritaya baktığımda, 43 adet çizgi görüyorum. Herbir çizgi durakları ifade ediyor sanıyorum. Bizim Edirnekapı –Taksim hattında ise 16 durak sayıyorum. Bu birkaç şekilde yorumlanabilir gibi;
a)Paris’te duraklar birbirine İstanbul’dan daha yakın.
b)Duraklar arası mesafe her iki şehirde birbirine yakın ise, gerçekte hat uzunluğu bizimkinin yaklaşık 2,5 katı kadar.
c)Veya Paris’te trafik İstanbul’dan daha yavaş akıyor (18 adet otobüsü de dikkate alırsak).
Burada esas merak ettiğim, Paris’teki hatlar da genelde uzun mu? Ayrıca hat uzunluğuna göre fiyat değişiyor mu? Biliyorsunuz İstanbul’da 130, 76T gibi bazı hatlar çok uzunken 87, 83 gibi hatlar daha kısa. Fakat ücretlendirmeler aynı !  Kanımca özellikle şehiriçi trafiğini rahatlatmanın yolu kısa hatların indirimli ve çok sık (max 5 dakikada bir) yapılması fayda sağlar görüşündeyim. Bu açıdan Paris’teki uygulamayı merak ettim.

Alıntı:
Şu anda 18 adet R312 (3 kapılı) çalışıyor.

18 otobüs bayağı fazla, bu kadar çok otobüs çalışan İETT hattı var mı bilmiyorum? Örneğin bugün çalışmayan 84 Topkapı-Eminönü hattında çok kısa bir süre için de olsa 14 otobüs saydığımı hatırlıyorum. Belki 127 18’den fazla İETT otobüsüne sahiptir.

Alıntı:
Bu tarihten günümüze kadar baş ve son durakları hiç değişmeyen uzatılmayıp/kısaltılmayan ya da iptal edilmeyen veya numarası değiştirilmeyen, sonuna herhangi bir ek almayan, salt numara) orijinal kalabilmiş (numunelik) 4 İETT hattından biridir

35 K.Mustafa Paşa hattını bir ara tabelasında Sümbülefendi yazdığı için mi bu 4 hatta dahil etmediniz?

Bizdeki 87, aynı 28 gibi, klasik Edirnekapı durağına gelmek için Surdışında başka bir Edirnekapı durağını ilk durak yapıyor olabilir mi? Önemli bir fark sayılmasa da sanırım minbüslerin surdışına alınmasından sonra 87'nin güzergahı eskisine göre çok az uzadı.

Alıntı:
87'ye 12 otobüs çalışıyor (körüklüsü hiç yok, eskiden çalışırdı halbuki.

Birkaç ay öncesine kadar 1 adet MAN körüklü, 87,83 ve hatta 28T hatlarında akşam saatlerinde çalışıyordu, son zamanlarda rastlamadım. Elbette eskiden çok daha fazla körüklüsü vardı 87’nin.

Son olarak iki 87 arasındaki benzerlikleri oldukça ilginç bulduğumu söylemek isterim.  Bu özenli çalışmanın başlangıç noktası ve dönüp dolaşıp sözün 2 şehrin 87 ‘sine gelmesi de bence bir o kadar ilginç.  Hak etmiş miydi bilmiyorum, ama iyiki İETT bu ödülü almış!  

İyi akşamlar,
Hakan_1970



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 23:58

Alıntı:
35 K.Mustafa Paşa hattını bir ara tabelasında Sümbülefendi yazdığı için mi bu 4 hatta dahil etmediniz?

Hayır... 1992 yılında güzergâhı değiştiği için bu toplama dahil etmedim (Bu tarihte, "Çarşıkapı-Sultanahmed" yolu yerine, "Saraçhane-Unkapanı-Yenihal" yolunu kullanmaya başladığı için). Bu tarihe kadar ise hiç değişmeden gelebilmişti

Alıntı:
18 otobüs bayağı fazla, bu kadar çok otobüs çalışan İETT hattı var mı bilmiyorum? Örneğin bugün çalışmayan 84 Topkapı-Eminönü hattında çok kısa bir süre için de olsa 14 otobüs saydığımı hatırlıyorum. Belki 127, 18’den fazla İETT otobüsüne sahiptir.

Benim ulaşabildiğim rekor (İETT otobüsleri bazında), 1985-86 döneminde; [124] - "Mecidiyeköy-Bostancı" hattında oldu... Tam: 15 belediye otobüsü... 84, 126 ve 127'de ise aynı dönemde; 12'şer otobüs çalışıyordu.

Günümüzde ise, bilhassa 122 türevlerinde bu rekor kırılmış olabilir... Bu konudaki detaylı bilgiyi bize Alim Kor üstadımız verebilir (Köprü geçen hatlardaki otobüs adetlerinin ayrıntıları )

Alıntı:
Birkaç ay öncesine kadar 1 adet MAN körüklü, 87,83 ve hatta 28T hatlarında akşam saatlerinde çalışıyordu, son zamanlarda rastlamadım. Elbette eskiden çok daha fazla körüklüsü vardı 87’nin.

Evet, pik saatlerde (sabah ve akşam) kimi zaman bir (hatta bazen karşılıklı olarak; 2 adet) körüklü MAN da seferlere dahil oluyor. Eskiden ise oran 3/3 idi. Yani 1 solo + 1 körüklü... şeklinde...

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
13 yıl önce - Sal 07 Şub 2006, 02:05
87 Porte de Reuilly - Taksim


Sevgili Hakan-1970,

Ben de sana nazire mesajı  benzer bir şekilde adlandırdım.


Alıntı:
Mesajda biraz aşağıda bulunan haritaya baktığımda, 43 adet çizgi görüyorum. Herbir çizgi durakları ifade ediyor sanıyorum. Bizim Edirnekapı –Taksim hattında ise 16 durak sayıyorum.


Paris'te  caddeler genelde tek yön olduğundan hatlar gidiş gelişlerini farklı güzergahlardan yapar. Çizgilerin ucundaki ve yolun üstündeki küçük üçgencikler hangi yöne giderken ki durak olduğunu belirtir. Tam olarak saymadım ama 87'nin tek yönde 30 civarında durağı olması lazım.

Alıntı:
Bu birkaç şekilde yorumlanabilir gibi;
a)Paris’te duraklar birbirine İstanbul’dan daha yakın.


Tamamen haklısın, örneğin büyük meydanlara hem girişte hem çıkışta durak vardır. Bunu Taksim'e uygularsak Dolmabahçe'den gelen bir hat meydana çıkmadan Taksim/İnönü (genelde girdiği caddenin adı), çıkışta Taksim/Cumhuriyet diye durak yapar.  Gene Taksim Mecidiyeköy arasına RATP gbi durak yerleştirirsek muhtemelen Taksim/Cumhuriyet- Gezi -Elmadağ- Radyoevi - Askeri Müze- Harbiye - Pangaltı - Osmanbey/Rumeli - Belediye - Atatürk Müzesi- Şişli/Etfal - Şişli Cami - Şişli/19 Mayıs - Taşıtlar (belki de artık Cevahir) - Mecidiyeköy/Büyükdere durakları olurdu. Daha hızlı gitmek isteyenler metroyu kullanıyor, otobüs te iki metro istasyonu arasına hiznet veriyor diye düşününce nedeni hemen anlaşılıyor

Alıntı:
b)Duraklar arası mesafe her iki şehirde birbirine yakın ise, gerçekte hat uzunluğu bizimkinin yaklaşık 2,5 katı kadar.


RATP 87'sine 90 dakika tur zamanı veriyorlar,  uzunluğu ise yaklaşık 18 km

Alıntı:
c)Veya Paris’te trafik İstanbul’dan daha yavaş akıyor (18 adet otobüsü de dikkate alırsak).


Gene haklısın, yavaş ama çok anormal durumlar dışında kilit  olmayan bir trafik var, inanılmaz sayıda da ışık var, ve peşpeşe 2 ışıktan yeşilde geçmek pek mümkün değil.


Alıntı:
Burada esas merak ettiğim, Paris’teki hatlar da genelde uzun mu? Ayrıca hat uzunluğuna göre fiyat değişiyor mu?


Paris hatları ve banliyö hatları diye ayrı ayrı düşünmek gerek. Paris içiçe geçmiş ZONE dedikleri, bizdeki eski kıta gibi, 8 halkadan oluşur. 1-2 Paris, diğerlerini banliyö hattı gibi düşünmek gerekir. Örneğin İstanbul'da 87 ile Edirnekapı'ya gelip oradan  aktarma yapılarak devam edildiğini düşünebilirsin. Aksaray-Avcılar gibi bir hat yoktur, ama tabii tren/RER vardır. Metro bir iki istisna dışında 1. kıtada çalışır. 1-8 otobüs hattı yoktur.

Paris hatlarının genelde bir turu 20 km civarındadır. Ama banliyö hattı bazen tek yön 30 km'yi bulur. Tüm bu hatlarda bir tek bilet ya da türlü çeşitli kart/kombinelerle seyahat edilebilir.

Otobüse tek biletle binersen bunu otomatlardan, gişelerden, arabada sürücüden 1,40 avroya alırsın, bir yolculuk için geçerlidir, aktarma söz konusu değildir. Sadece havalimanı hatlarının özel tarifeleri vardır, bunlar bir ekspres hat gibi bir-iki durak yaparak yolcuyu yüküyle beraber şehre taşır.

Aynı bileti 10'luk karneler halinde otomatlardan, gişelerden, RATP bayileri (genelde kahve, tütün, gazete satıcıları) 10,70 avroya alıp bir otobüs yolculuğunu 1,07 avroya getirebilirsin. Aynı bilet metroda geçer, bir yerden sisteme girdin mi servis bitene kadar sınırsız aktarma olanağı verir.

Bunun dışında zone 1-2 deki her türlü taşıta günlük sınırsız biniş olanağı tanıyan bilet (Mobilis) 5,40 tüm şebekede 18,40 avrodur.

Bizim aylık Mavi Akbilin karşılığı, her türlü taşıtta geçerli olması, kıtaların tüm kombinezonları 1-8, 3-7, 2-5 gibi bulunması şartıyla 1-8 için 140, örneğin 3-5 için 60 avrodur.

Bunların dışında tatil günü, genç, yaşlı, turist yolcular için türlü çeşitli kartlar, biletler var. Örneğin 26 yaşından genç biri sadece 3,20 avroya 1-3 kıtaların altını üstüne getirebilir.

Bu fiyatları yalnız otobüs için düşünmemek gerek, 3. kıtadan merkeze  tren+metro bileti tek yön  olarak 2,60 karne olarak 2,08 ama bir gencin hafta sonunda şehre 3,20 ye gidip gelme, ve de  sınırsız aktama yapma olanağını göz ardı etmemek lazım. Başıbozuk için ise bu imkan 7,20.

Daha geniş bilgiye www.ratp.fr sitesinden ulaşabilirsin, ingilizce, almanca, hollandaca ve ispanyolcası da var diye hatırlıyorum

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



Kemal Çevik
13 yıl önce - Sal 07 Şub 2006, 02:09
Nerede hunim?


Alıntı:
Ağzım açık kaldı, üstâdlarım, muhteşemsiniz


Sevgili Ümit,

Haydi kendi adıma konuşayım, diyorum ya deli değil zır deliyim diye her zaman...

Kemal ÇEVİK


hakan_1970
13 yıl önce - Sal 07 Şub 2006, 23:27
87 Edirnekapı-Champs de Mars - Porte de Reuilly


Merhaba,
bu kez de konu başlığımı 87'lerin gerçekte olmayan ring hattına ithaf ettim.  

Alıntı:
(İETT otobüsleri bazında), 1985-86 döneminde; [124] - "Mecidiyeköy-Bostancı" hattında oldu... Tam: 15 belediye otobüsü... 84, 126 ve 127'de ise aynı dönemde; 12'şer otobüs çalışıyordu.

Bu forumun konusu değilse de, 84 hattında 14 otobüse rastladığım zaman 1991 yılı olsa gerek. 1416 ile başlayan Ikarus körüklülerin ilk geldiği zamanlardı. Bu istisnai bir durumdu ve uzun sürmedi. Aynı zamanda İETT bazı uzun mesafeli hatları kısaltmıştı. Topkapı içine girmeyen hatların yolcularının 84'ü kullanması planlanmış ama uygulama uzun ömürlü olamamıştı. 13 körüklü (tamamına yakını turuncu-lacivert boyalı ve 1416 ile başlayan seri, belki 1-2 MAN körüklü hatırladığım kadarıyla) ilaveten 1 MAN solo saydığımı hatırlıyorum.

Alıntı:
1992 yılında güzergâhı değiştiği için bu toplama dahil etmedim (Bu tarihte, "Çarşıkapı-Sultanahmed" yolu yerine, "Saraçhane-Unkapanı-Yenihal" yolunu kullanmaya başladığı için).

35 K.M.Paşa (kısa süre için Sümbülefendi) ile ilgili olarak tabir yerindeyse ağacı ararken ormanı görememişim, pardon!  

Alıntı:
Gene Taksim Mecidiyeköy arasına RATP gbi durak yerleştirirsek muhtemelen Taksim/Cumhuriyet- Gezi -Elmadağ- Radyoevi - Askeri Müze- Harbiye - Pangaltı - Osmanbey/Rumeli - Belediye - Atatürk Müzesi- Şişli/Etfal - Şişli Cami - Şişli/19 Mayıs - Taşıtlar (belki de artık Cevahir) - Mecidiyeköy/Büyükdere durakları olurdu.

Kemal Bey, dediğiniz durak yapısı burada uygulansa çoğu kişiye garip gelir. Ancak bence yaşlı, zor yürüyen kişiler için veya şemsiyesiz ani yağmura yakalandığınız durumlar için iyi bir hizmet. Bence otobüs duraklarının konumlandırılması bile uzmanlık gerektiriyor. Maalesef İstanbul'da toplu taşıma verimini düşüren uygulamalar var. Örneğin boğaz geçen hatlar da,  75M nin' olduğu duraklar da Mecidiyeköy'den kalkıyor ama ikisinin arasında bir hayli yürümek gerekiyor. Yürümek sağlığa yararlı da zaman açısından vakit kaybediliyor.

Alıntı:
Otobüse tek biletle binersen bunu otomatlardan, gişelerden, arabada sürücüden 1,40 avroya alırsın, bir yolculuk için geçerlidir, aktarma söz konusu değildir.

İstanbul'dakini (kısa mesafeleri) pahalı buluyordum ki toplu taşıma açısından Paris ateş pahası imiş.

Alıntı:
Paris'te  caddeler genelde tek yön olduğundan hatlar gidiş gelişlerini farklı güzergahlardan yapar.

Bu olasılık aklıma gelmemişti !  Neyse ki İstanbul'da tek yön uygulaması ana arterlerde pek yaygın değil. Çünkü otobüste giderken en büyük zevkim karşı yönden yaklaşan otobüslerin hatlarını tahmin etmek, doluluklarına bakmak, körüklü ise gerçekten körüklüyü hak edip etmediği hakkında fikir yürütmek filandır. Bu zevkten mahrum olurduk her taraf tek yön olsa (zırdeliliğin de çeşitleri var biliyorsunuz !!!).

Alıntı:
Daha geniş bilgiye www.ratp.fr sitesinden ulaşabilirsin,

Bir göz attım, bahsettiğiniz bölgeleri (8 adet) gördüm ve A,B,..,E gibi temel rotalara göz attım. Aslında bu derece detaya ihtiyacım yoktu, sizin mesajda verdiğiniz bilgiler benim için yeterli oldu, teşekkür ederim.

İyi akşamlar,
Hakan_1970


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 01:33

Kemal Bey, şimdi de uydu takip sisteminde bir benzerlik daha doğuyor yakın bir zaman sonra. İETT ve RATP benzer dijital kalkış bilgilendirme göstergeleri Sizin dünkü mesajınızda mevzubahis ettiğiniz göstergeler, aynı firmanın göstergeleri olsa gerek. Çok benziyorlar çünkü...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM