Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Aksit Ozkural

10 yıl önce - Çrş 14 Ekm 2009, 01:59

Haydarpasa gari ve AVM. oylemi?

Vah zavalli Turkiye'm vah.

Gar ve cevresindeki genis triyaj alanlarinin cok dikkatle ele alinmasi gerekir.

Cevresi ile beraber tarihi gar -egitim kurumu-muze-kultur merkezi-yesil alan ( mutlaka )-yapilabilir.

Gar, bakimli hale getirilip kamu hizmetine sunulmali ve cevresi de mutlaka yesil alan haline getirilmeli ve yesil alan fakiri Kadikoy halki, soluk alacak bir vaha kazanmalidir.

Bu arada Haydarpasa limaninin da sartlar elverisli hale geldiginde sokulerek tasinmasi gundeme gelecektir. Bu durum da hassas bir konudur. Bir takim cevreler de o bolgeye otel-motel-avm vs acarak sehrin en guzel gorunum alanlarindan birini halkin yararina kullanimina engel olmaya cabalamaktadir. Sanki cok gerekliymis gibi.

Dusunebiliyormusunuz? Yemyesil hale getirilmis gar ve liman cevresi, bogaz ve Marmara'nin sevda ile kavustugu yerde civil civil insan topluluklari, estetik ve tarih-kultur kucak kucaga, arkada Selimiye'nin hasmetli gorunumu, Haydarpasa Lisesi'nin olaganustu estetigi ve iste tarih-iste yesil iste guzellik dedirten harika bir Istanbul kosesi.

Biz millet olarak neden bu kadar bina meraklisiyiz? Hic mi cevremizden ders almiyoruz? Hicmi yesil ve duzen, sakinlik sevmiyoruz? Ufkumuz mu bu kadar dar yoksa egitim kalitemizin dusuklugunden dolayi bu kadar zavalli ve tahripkar fikirler uretebiliyoruz?

Isimde yanilabilirim ama ya Turk dusmani unlu Ingiliz politikaci Lord Byron soylemisti yada baska biri:
Turkler yesili ezip gecen, kurutan bir cekirge surusudur, bunlar mutlaka kucuk asyadan ( Anadolu'dan ) defedilmelidir diye.

Biz ( bu ) muyuz?

Gel de buyuk Ataturk'un ( kulturlerini ve milli benliklerini bilmeyen milletler baska milletlerin avidir )sozunu animsama.


aykute
10 yıl önce - Çrş 14 Ekm 2009, 03:29
laf lafı actı


Alıntı:
....uluslararası ticaret, kültür, sanat, kongre ve turizm merkezleri olarak kullanılması için çalışmalar yapıldığını belirtti


burdaki ticaret kelimesine odaklanmak lazim. Asıl dert limanı ve otobüs terminalini kaldırıp yerine maslakhattın mıdır manhattan mıdır benzerı bir projeyi hayata geçirmek gibi geliyor bana. Bölge inanılmaz ağız sulandırıcı.... "Asya ve Avrupanın kesiştiği noktada bir residans veya ofisiniz olmasını istemez misiniz" şeklinde olur reklamlarıda....

Alıntı:
... yoksa selçuklu kervansarayları da şu an kervansaray olarak kullanılmıyor benim bildiğim


O saraylar şehirler arası otobüs dinlenme tesisi olsa kimse hayır demezdi ama. Artı bundan birkaç yıl evvel sanayi devrimi binaları yılı idi. O zaman Haydarpaşa ile sanayi döneminde yapılmış ve hala kullanımda olan az sayıdaki yapıdan biri diye hava atılıyordu. Hey be.. Nankör dünya

Avrupanın dört bir yanında böyle eski garlar vardır. Neden o adamlar yıkıp yenisini yapmadı çok mu fakirler, sanmam. Almanya savaş sonrası yıkılan pek çok garını orjinallerine sadık kalarak onardı hatta yeniden yaptı, neden, aptal mı bu adamlar. Gar küçük geliyorsa yetmiyorsa yanına ek binalar yapar genişletirsin. Sen yeterki kullanmak iste


Alıntı:
...Haydarpaşa garıının mimarları bu ikisini de kimin finanse ettiği bu finansman karşılığında Almanlara bırakılan bugün ırakın sınırları içerisinde kalan petrol bölgeleri, alman kolonel imparatorluğunun doğu bölgesine ulaşmak için inşa etmek istedikleri basra limanı


yarın tez elden en başta ayasofya, bütün istanbul surları ve yerebatan yıkılsın derim. Onlarıda yüzyıllarca müslümanlara eziyet eden kafir kahpe bizans yaptı nede olsa.



Mehmet Kasım
10 yıl önce - Çrş 14 Ekm 2009, 10:19

Sahanın kent ormanı, şehir parkı gibi bir düzenleme ile yeşil alana çevrilmesini destekliyorum.

aykute
10 yıl önce - Çrş 14 Ekm 2009, 11:43

Aynen katılıyorum size Mehmet bey
Dünyada ki bütün büyük ve ünlü şehirlerin merkezlerinde insanların nefes alacağı geniş parkları mevcuttur; hatta bazı durumlarda ünleri şehrin ününün önüne bile geçmişdir

Central Park, New York

Retiro Park, Madrid

Tiergarten, Berlin

Monsanto Forest Park, Lisbon

Hyde Park, London

Luxembourg Gardens, Paris

kaldırım park, Istanbul

Sonuncusu hariç hepsini maps.google.com'dan taratabilirsiniz. Göreceksiniz ki bu parklar şehirlerin tam ortasında, öyle uçunda kenarında değil, tam göbekte tabiri caiz ise.


oytun71

10 yıl önce - Cmt 17 Ekm 2009, 14:57

Dünyanın hiçbir yerinde ana demiryolu hattının iptal edilip şehiriçi ulaşım ağını destekleyen bir metro hattına dönüştürüldüğü görülmemiştir. Koskoca İstanbul'un bir demiryolu bağlantısı kalmayacak bu proje ile...
Bilinçli olarak düzgün işletilmeyen demiryollarını revize etmek bahanesiyle böyle bir garipliğe ulaşıldı. Gebze İzmit'e bağlı ve Tekirdağ İstanbul dan 100 km uzaklıkta. Yani 15 milyon kişinin yaşadığı bir şehirde yük limanı olmayacak yakın zamanda...

Nasıl bir mantıktır, nasıl bir ileri görüşlülüktür ben bunu çözemedim...




turgutakbaş
10 yıl önce - Cmt 17 Ekm 2009, 15:49

haydarpaşaport projesi tamamen korkunçtu ya allahtan vazgeçildi ... yok 7 tane gökdelen dikilecek ... yok yükleme yapılan iskelelerin oralar doldurulacak villa milla bir şeyler yapılacak ...


tarihi binalar yıkılamaz ...

yerlerine avm gibi iş merkezi gibi binalar katiyen yapılamaz ...

çevrelerine konut alanları ve gökdelenler kurulamaz ...

istanbulun zaten şuan bir çok tarihi bölgesi mezbelelik halde ... bizler sık görmüyoruz ama özellikle tarihi yarımada ve beyoğlu ilçesi içerisinde bir çok külliyenin binaları garip gurip betonarmelerle çevrili durumda ... bir çok gariban çeşme yer altında kalmış görünmez durumda ... bunlar saymakla bitmez ...

gözümüzün önündeki koca haydarpaşayıda bu hale getirmemek için özel çaba sarfetmemiz lazım ...

tarihi kamu binalarını özelleştirmek bir kere kimsenin aklına gelmesin ... dünyanın en özelleştirmeci en serbest piyasa ekonomisine sahip ülkeleri bile tarihi değerler konusunda sapıkça bir tutuculuğa sahiptir ki iyikide öyleler ... onlardan çok ders almamız lazım ...

yeşillik konusunda park yapılması gerektiği konusunda yorumları olan arkadaşlar şahane bir yaklaşım içerisindeler ... bölge osmanlı zamanında da haydarpaşa bağçeleri olarak ün yapmış bir mesire alanıdır ... bu bölgeyi yeniden yeşillik hale getirmek dünyanın en mantıklı yaklaşımı olacaktır ... tabikide denizdeki kokunun giderilmesiyle beraber ...

haydarpaşa garıyla ilgili yapılacak bir kaç alternatifi belirtmiştim ... genede dile getireyim bir kez daha ... bu bina :

ya müze ...

ya okul ... (üniversite binası çok yakışır)

ya kütüphane ...

ya da bu tip kültürel bir kullanım için ayrılmalıdır ...

eh tabi ki de gar özelliğini kaybetmemesi dileğiyle ...


zafer yenidünya

10 yıl önce - Pzr 18 Ekm 2009, 01:46

Alıntı:
Dünyanın hiçbir yerinde ana demiryolu hattının iptal edilip şehiriçi ulaşım ağını destekleyen bir metro hattına dönüştürüldüğü görülmemiştir. Koskoca İstanbul'un bir demiryolu bağlantısı kalmayacak bu proje ile...
Bilinçli olarak düzgün işletilmeyen demiryollarını revize etmek bahanesiyle böyle bir garipliğe ulaşıldı. Gebze İzmit'e bağlı ve Tekirdağ İstanbul dan 100 km uzaklıkta. Yani 15 milyon kişinin yaşadığı bir şehirde yük limanı olmayacak yakın zamanda...

Nasıl bir mantıktır, nasıl bir ileri görüşlülüktür ben bunu çözemedim..


Oytun 71 kardeşim ağzına sağlık


Mehmet Kasım
10 yıl önce - Pzr 18 Ekm 2009, 13:27

Alıntı:
Dünyanın hiçbir yerinde ana demiryolu hattının iptal edilip şehiriçi ulaşım ağını destekleyen bir metro hattına dönüştürüldüğü görülmemiştir.


Evet maalesef dünyada bir ilki uygulayacağız. Ancak dünyanın hiç bir yerinde demiryolu bu kadar ihmal edilmemiş. Biz bu ihmalin kurbanıyız. Demiryolu ihmal edilmeseydi bu şekilde bir uygulama olmazdı. Hat o kadar pörsümüş ki rehabilite etmek için bir müddet hattın iptal edilmesi zorunlu. O da 18 ay.

Bu iptal durumunu demiryolları tasfiye ediliyor diye komplocu bir mantkla ele almaya çalışmak doğru değil.


serdar celebi

10 yıl önce - Pts 19 Ekm 2009, 01:21

Alıntı:
Koskoca İstanbul'un bir demiryolu bağlantısı kalmayacak bu proje ile...


demiryolu baglantısı artacak efendim. yanlısınız var. projeyi bir daha inceleyiverin isterseniz.

2 hat olan demiryolu 3 hata cıkarılıcak. ve edirneden cıkan bir hızlı tren ankaraya kesintisiz ulaşabilecek. bunun neresi demiryolu bağlantısını kesmekle ilgili onu anlayamadım.

haa sizin cok paranız varsa, gider delersiniz butun istanbulu gebzeden halkalıya biz de yararlanırız bundan.

bu sartlar altında yapılacak en iyi secim yapılmıstır. bunu demiryolu baglantısı kalmayacak sekilde nitelemek "gozlerini bardağın boş tarafına" dikmekten farksızdır!


Mehmet F.
10 yıl önce - Pts 19 Ekm 2009, 01:27

Alıntı:
edirneden cıkan bir hızlı tren ankaraya kesintisiz ulaşabilecek.


Tren Rusya üzerinden mi dolaşacak? Yoksa denizin üstünden mi geçecek?



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM