Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Gökçe Aydın
12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 18:43

Alıntı:

koskoca bir alanda, paslı tren rayları mezbele gibi, ucunda bir gar: haydarpaşa.
benim haydarpaşa sevgim bu değil.


Tren rayı sizin için sadece bir mezbeleliği temsil ediyorsa, öteden beri gar olarak varolagelmiş olan Haydarpaşa'ya yönelik ne gibi bir sevginiz olabilir ki sizin? Lütfen artık bırakalım bu demiryolu düşmanlığını. Ülkemize fayda karayolundan değil demiryolundan gelecek; artık bunu herkesin anlaması lazım.


Ekin Gerger

12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 21:20

trenlerin gece yarısından sonra tüp geçitten geçeceği doğru, fakat marmaray hattı aynı zamanda tren hattı olarak da hizmet vereceğinden gebze'de kalıcı bir gar yapıp yolcuları buradan marmaray'la şehrin içerisine getirmek de bir çözüm. iyi bir çözüm değil; fakat bu, haydarpaşa'yı başka bir amaç için kullanmayı kafaya koymuş insanların başvurabileceği bir çözüm.

haydarpaşa garı için verilecek kararın önemini anlatmak için başkentten bir örnek vermek istiyorum. ankara kalesi'ni gördüyseniz, buraya gelen Türklerin duvar inşa etmek için roma şehir kalıntılarını kullandıklarını görürsünüz. insanın içi gider mermer sütunları, heykel parçalarını, üzerlerinde yazı ve özenle yapılmış işlemeler olan taşları kale duvarının gelişigüzel yerleştirilmiş birer parçası olarak görünce. fakat akla şöyle bir düşünce insanın atalarından utanmaması için güzel bir bahanedir: "bu kaleyi inşa edenler, parçalayıp duvara kattıkları eserlerin gelecekte ne kadar çok anlam içereceğini nereden bileceklerdi." bahsi geçen duvarlar yüzyıllar önce inşa edilmiştir. biz bugün haydarpaşa garı'na sahip çıkamazsak kültürel değerlerin önemini bin yılda bile anlayamıyoruz demektir ve bundan hepimiz utanmalıyız; çünkü tarihin değerini Selçuklu Türklerinden daha iyi biliyor olmamız gerekir.

haydarpaşa garı sadece belli bir kesimin kullanımına açık olmamalıdır. ekonomik kaygılarla, prestij kazanma ve turist çekme amacına yönelik haydarpaşa garı'na yüklemek istedikleri işlev, garı sadece belli bir ekonomik sınıfın hizmetine mahsus kılacaktır. öte yandan burada yapılan "okul olsun" önerisi ise çok insani bir öneri olmasına rağmen garı sadece bir okulla bağlantısı olan insanların hizmetine sunacağından bence zayıftır. bu gar tüm istanbul'a aittir ve tüm istanbul'luların istediklerinde rahatlamak ve kültürel faaliyette bulunmak için gidebilecekleri bir mekan olarak değerlendirilmelidir.

çevresinde boş alan varmış. o zaman oraya park yapın! yani "şehirde park yok" desek "nereye yapabiliriz ki" derler, boş alan görünce de nasıl turiste ve paraya dönüştüreceklerinin, kime peşkeş çekeceklerinin hesabını yaparlar. rekreasyon alanlarından mahrum istanbul'un böyle bir alanda yapılabilecek büyük bir parka çok ihtiyacı var. burası park olduktan sonra içerisinde kalan gar da avrupa'nın sayılı müzelerinden biri haline gelebilir. müze önerisini başka bir başlıkta yapmıştım, bu başlıkta da yapılmış. bence güzel bir öneri. hatta fikir geliştirilirse; haydarpaşa garı birçok farklı aktivitenin yapıldığı bir kültür merkezi haline getirilebilir. çağdaş bir toplum, ekonomik gücüyle değil insanına ve tarihine verdiği değerle, kültürüyle gurur duyar ve uluslararası prestijini bunlarla ölçer.

açık hava konserleri ve sergileri, park içerisinde türk müziği ve oda müziği dinletileri, hatta kültürümüzün önemli bir parçası olan fakat aynı zamanda amerikan kültüründe yer almadığı için yok olmaya yüz tutan gölge oyunları ve orta oyunları... her nasıl değerlendirilecekse değerlendirilsin, burası insanların rahatlayacakları, kaynaşacakları, mutlu olmak için gelecekleri, alışveriş merkezi gibi paranın temel belirleyici olmadığı bir sosyal mekan haline getirilmelidir!

istanbul anadolu yakasında kaç tane alışveriş merkezi vardır?
peki ya kaç büyük park? kaç büyük kültür merkezi? kaç bu denli korunmaya muhtaç tarihi yapı?

tüm bu soruların cevapları haydarpaşa'nın eşsiz konumu ve tarihiyle birlikte değerlendirildiğinde aslında yapılması gereken şey çok açıktır.

bazıları beni popülizmle veya demagoji yapmakla suçlayabilir, fakat bunlar samimi fikrimdir. umarım belediye, Türklerin de çağdaş şehirciliği öğrenebileceğinin ilk sinyallerini bu bölgeyle ilgili alacağı sağduyulu kararlarla gösterir.



Gökçe Aydın
12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 21:25

Alıntı:
haydarpaşa garı sadece belli bir kesimin kullanımına açık olmamalıdır


Bu sözünüzün sonrasında öne sürdüğünüz fikirleriniz de güzel ama zaten Anadolu Yakası'nın terminal istasyonu olarak kullanılmaya devam edilmesi durumunda bu istediğiniz de kendiliğinden gerçekleşmiş olacaktır.


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 14:45

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/8208008.asp?gid ...p;sz=89796


Yıldırım, “TCDD'nin Haydarpaşa Garı ve Limanı'nı kapsayan projesi, yargı kararı ile ortada mı kaldı?” sorusuna, “Ortada kalan bir şey yok. Yargı kararı doğrultusunda çalışmalar devam ediyor. Tabii ki orayı Özelleştirme İdaresi yapacak. SİT alanı olarak bazı yerler tescil edildiği için SİT alanına uygun planlamaları yapıldı, projeleri hazırlandı. Belediyede onayları yapıldı. Bundan sonra adım adım o işler yapılıp gerçekleştirilecek” yanıtını verdi.


ulaş76
12 yıl önce - Cmt 23 Şub 2008, 01:06

H.Paşa Liman ve gümrük sahasının kapatılmasını kesinlikle olumlu ,Haydarpaşa Garının kapatılmasını ise çok yanlış buluyorum.Marmarayın,Ayrılıkçeşmesindeki aktarma istasyonu sayesinde Kadıköy bağlantısı sağlanacağından,şehir içi banliyö yolcularının,liman kalkacağı için de yük trenlerinin giriş yapmayacağı gar elbette ki eski yoğunluğundan uzak olacaktır.

Ancak Avrupa yakasında yeni inşa edilecek modern gardan olduğu kadar,Haydarpaşadan da bazı ekspres yolcu trenlerinin (Bazı hızlı tren seferleri de dahil) kalkış yapmasının uygun olacağını düşünüyorum.H.paşa,Asya yakasında oldukça önemli bir nokta olarak kalacak ve Avrupa yakasındaki modern garın yükünü de paylaşacaktır.

Anadoludan İstanbul'a gelen her yolcu trenini Avrupa yakasına geçirme mecburiyeti de ortadan kalkacak ve tüp geçide binecek yük te biraz olsun azalacaktır.Kapatıp kurtulmak yerine bir emek harcanarak bu tarihi garın sistem içinde varolması sağlanabilir.

Sonuçta,Marmaray projesine itirazın akla mantığa sığmayacağı gerçeği ortadadır.Konudaki geçmiş yazıları da okuduğumda,temelde iki noktada endişeler yoğunlaşıyor.

1- Haydarpaşa Garının sistem dışı kalması (Yıkılması değil zaten cesaret edemezler.Otel ya da sanat merkezi olması da bence yıkılmasıyla eşdeğerdir.)
2- Gebze-Söğütlüçeşme,Yenikapı-Halkalı hatlarının 3 hatta çıkarılmasının yeterli olup olmayacağı (Uzun vadeli düşünüldüğünde 3 hattın çok yeterli olabileceğini sanmıyorum.Marmarayın gelişmiş bir haberleşme ve sinyalizasyon sistemiyle desteklenmesinin yanında şimdiden yapılabilecek her noktada en az 4 hat döşenmesinin ve fiziksel olarak uygun ara istasyonlarda ki çoklu bekleme hatlarının arttırılmasının çok faydalı olacağını tahmin ediyorum.)



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Pzr 01 Mar 2009, 03:32

http://www.tcdd.gov.tr/genel/ankisthizliproje.htm

TCDD Hızlı Tren ile ilgili sayfalarında bilgi güncellemesi yapmış. Bu sayfada önceden HAYDARPAŞA demezlerdi. Bu defa Haydarpaşa zikredilmiş. Haydarpaşa için umutlu olmamız lazım.

LİNKİ KOPYALIYORUM: (EN SON SATIRA DİKKAT)

ANKARA - İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİNDE SON DURUM

Ankara-Eskişehir hızlı tren güzergahı helikopter çekimleri için tıklayınız

Hızlı Tren Projesi, Ankara-İstanbul arasındaki mevcut hattan bağımsız 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli, sinyalli yeni çift hattı hızlı demiryolu yapımını içermektedir.

Bugün için Ankara - İstanbul arasındaki mevcut hattın toplamı 576 km olup, tümü sinyalli ve elektriklidir.

Mevcut hattan bağımsız, 250 km/saat hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli, olarak inşa edilen Hızlı Tren hattı tamamlandıktan sonra, iki büyük kent arasındaki mesafe, 533 km' ye inecektir.

Proje 10 ayrı bölümden oluşmaktadır.

• Ankara-Sincan : 24 Km
• Ankara-Hızlı Tren Garı
• Sincan-Esenkent : 15 Km
• Esenkent-Eskişehir : 206 Km
• Eskişehir Gar geçişi
• Eskişehir-İnönü : 30 Km
• İnönü-Vezirhan : 54 Km
• Vezirhan-Köseköy : 104 Km
• Köseköy-Gebze : 56 Km
• Gebze-Haydarpaşa : 44 Km

Önceki bilgilendirmelerde Haydarpaşa geçmezdi. Gebze-Halkalı Marmaray kapsamında yapılacak derlerdi. Şimdi öyle dememişler. Haydarpaşa'yı katmışlar. TRENLER HAYDARPAŞAYA VEDA ETMEYECEK İNŞAALLAH.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 14 May 2009, 03:23

Haziran/Temmuz ayında banliyölerin iptali gündemde yine... Bu kez Haydarpaşa'nın tren yolcularına hizmeti durursa, bu durum, uğraklı vapur hatlarını da etkileyecek ve "Karaköy-Haydarpaşa-Kadıköy" ile "Eminönü-Haydarpaşa-Kadıköy" hatları da muhtemelen şekil değiştirecekler..

Akın KURTOĞLU


turgutakbaş
11 yıl önce - Prş 14 May 2009, 12:09

Alıntı:
Haziran/Temmuz ayında banliyölerin iptali gündemde yine... Bu kez Haydarpaşa'nın tren yolcularına hizmeti durursa, bu durum, uğraklı vapur hatlarını da etkileyecek ve "Karaköy-Haydarpaşa-Kadıköy" ile "Eminönü-Haydarpaşa-Kadıköy" hatları da muhtemelen şekil değiştirecekler..

Akın KURTOĞLU



ben hala en çok tren yolcularını ne şekilde karayolundan taşıyacağız onu düşünmekteyim ... iett 17 ve 16 gibi hatlara ek seferler koyacak mı ?


bu hattın yolcuları minibüs caddesi ve sahil yoluna kayacaktır ... trafik bakalım ilerleyen günlerde ne hale gelecek ...


Serdar YAZICI
11 yıl önce - Prş 14 May 2009, 12:14

yaklaşık 4-5 gün önce Maltepe tren istasyonuna Marmaray Projesiyle ilgili tabela dikilmişti. Demek ki hazırlıklar ciddiye bindi.

Rifat Behar
11 yıl önce - Prş 14 May 2009, 12:40

Birçok defalar söyledim. Eminönü, Beşiktaş kalkışlı karşıda Suadiye, Caddebostan, Bostancı, Kartal, Maltepe gibi ana iskelelere giden Boğaz hattı mantığında çalışan yolcu motoru seferleri başlatsınlar. Banliyoların kalkması yolcunun bedava otoyol olan denize çekilmesi için bir fırsat olabilir. Aynı mantık Üsküdar, Kadıköy kalkışlı olup Avrupa yakasında inşa edilecek iskelelere uğrayan yeni hatlar için de geçerli olabilir. Böylece hem banliyonun yolcusunun bir kısmı denize çekilir, hem de Boğaz'ın en az nüfuslu köylerine denizden sefer varken Marmara kıyısındaki çok daha büyük yerleşimlere neden vapur seferi yapılmadığının cevabı verilmiş olur.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM