Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
kemalcanhakkı

13 yıl önce - Çrş 13 Hzr 2007, 23:59

Mesajı simdi okudum saka gibi gercekten
koskoca yılların Haydarpasa tren garı alısveris merkezi yapılacak!
Allah askına baska yermi kalmadı koskoca istanbulda burasının tarihi
dokusu ne olacak ? Valla benim İstanbul diyince ilk aklıma gelen yerlerden
birisiydi Haydarpasa anlıyorumki ulke olarak tarihe sahip cıkamıyoruz


Ufuk Şanver

13 yıl önce - Prş 14 Hzr 2007, 23:07

Aslında ne olacağı tam belli değil.Haydarpaşa kalıyor diyen var,gidiyor diyen var Yeni haydarpaşa Garı(mevcut garın 300 metre ilerisine)yapılacak diyen var.

Demiryolu Sempozyumu esnasında da tic.dairesi başkanı haydarpaşa dan mutlaka tren çalışacak dedi;genel müdür de "bakarız duruma göre.tren çalıştırabiliriz de çalıştırmayabiliriz de " şeklinde yuvarlak konuştu.Yani Haydarpaşa nın ne olacağı konusu henüz net değil bildiğim kadarıyla

iyi akşamlar



turgutakbaş
13 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 14:02

haydarpaşanın geleceği bizlerin ona sahip çıkmasıyla yakından ilintilidir ... toplum ağırlığını koyarsa galataport gibi saçma projelerde olduğu gibi türkiyenin yararına bir sonuç alınır ...

Kemal A
13 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 14:37

Harrods dünyanın en çok tanınan alışveriş merkezidir ve Londra turizmine büyük katkısı vardır. Eski ve tarihi binalar günlük yaşamdan ayrı tutuldukça değeri anlaşılmaz, anlamı kalmaz. Alışveriş merkezine dönüştürmek, o binaya sahip çıkılmadığı anlamına gelmez. Bir müze olması tabii ki daha kayda değer olur ama yine de tarih elden gidiyor klişelerine gerek yok. Keşke Zeyrek'te, Süleymaniye'de, Balat'ta yok olup giden tarihi evler zamanında küçük alışveriş merkezleri, mağazalara dönüştürülseydi de bugün hala görebiliyor olsaydık.




 


Ayşen Dönmez

12 yıl önce - Prş 17 Oca 2008, 23:54

Haydarpaşa dünyanın sayılı garlarından biri Türkiyenin de en büyük garıdır. Anadolunun Avrupaya Avrupanın anadoluya açılan kapısıdır. Haydarpaşa 0 noktasıdır. 100 Yıldır gar olarak hizmet veren tarihi bir binadır. Ne kadar kolay vazgeçebiliyorsunuz Haydarpaşa'dan... 5 Yıl öncesine kadar böyle otel olsun, motel olsun, alışveriş merkezi olsun, müze olsun gibi tartışmalar hiç olmuyordu Şimdi oluyor.. birileri bizlerin Haydarpaşa'nın gar işlevi dışında başka bir amaçla kullanılması konusunu tartışmamızı istiyor..
Haydarpaşa hiçbir şekilde her kesimden halkla bu kadar içiçe olamaz.. Kars'tan,Van'dan,Muş'tan, Isparta'dan Adana'dan Afyon'dan ...... kısacası Ülkemizin her yerinden binlerce insanın ayaklarının altında, gözlerinin önündedir haydarpaşa. Bu muhteşem güzelliği halktan halkı da bu muhteşem güzellikten koparmak, Haydarpaşa'yı belli bir kesimin kullanımına terk etmek doğru değildir.
Marmaray projesi nedeniyle Haydarpaşa'nın atıl kalacağı söylenmektedir. işin gerçeği şu an TCDD'nin en üst düzey yöneticileri bile ne olacağını bilmemektedir. Çünkü Marmaray projesi Istanbul'un ulaşım sorununu çözmek için değil kentsel dönüşüm adı altında Silahlı kuvvetlerden sonra en fazla taşınmaz mala sahip olan TCDD'nin gayrımenkullerini yağmalamak için yapılmaktadır. Eğer Marmaray Istanbul'un ulaşım sorununu çözmek için yapılıyor olsaydı Mart 2008 'de Marmaray tüpünün yanına lastik tekerlekli araçlar için tüp yapılması konusunda ihale açılmazdı .. Yolcu potansiyeli belli olan ve TCDD nin yaptığı banliyö taşımacılığı ile günde 130.000-150.000 arası yolcu taşınan bir güzergaha aman yüzyılın projesini yapıyoruz burda saatte 75.000 yolcu taşıyacağız demek insanları kandırmaktan başka birşey değildir. 1/100.000 lik kentsel dönüşüm planı doğrultusunda 2020 yılında Istanbul kent içinde gar, meydan,liman,hastane,üniversite,fabrika kalmayacağı için insan da kalmayacaktır. saatte 75.000 yolcu taşıyacak denilen Marmaray hangi yolcuyu nereye taşıyacaktır. Yani sözün özü şudur ki : HAYDARPAŞA TREN GARIDIR VE ÖYLE KALMALIDIR



tugaykartal
12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 17:41

Trenler Haydarpaşa'ya veda edecek başlığı doğrudur.

Çünkü her gün onlarca yük yolcu treni Gebze, Adapazarı, Eskişehir, Ankara Kurtalan Tatvan, Antep, Konya İzmir varış(Bağlantılı)olarak Haydarpaşa gara veda ediyor.

Ancak aynı gün içinde veya bir gün sonra dönüp geri Haydarpaşa'ya geliyor.

Haydarpaşa ayrılıkların olduğu kadar buluşmalarında garıdır.

Trenin; dönüp, dolaşıp, geleceği yer, Haydarpaşa'dır.


Gökçe Aydın
12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 17:50

Bence Haydarpaşa ne olacak konusunu tartışmak anlamsız. Sonuçta Marmaray ile ilgili işletme planları belli oldu. Gece yarısından önceki saatlerde anahat ve yük trenleri tüpten geçemeyecekler. Bu durumda, anahat trenleri için Anadolu Yakası'nda bir terminal istasyonu ve ana depo yapılması gerekliliği doğacak. Söğütlüçeşme bu amaca hizmet edemez. Haydarpaşa bu iş için uygundur. Hem de demiryolu - denizyolu bağlantısı vardır. Haydarpaşa'da anahat treninden inen bir yolcu denizyolu bağlantısı ile Avrupa Yakası'nın birçok bölümüne ulaşabilir.

Eğer TCDD günde 130000 civarı yolcu taşıyorsa, benim tahminim Marmaray'ın da günde 200-250 bin civarı yolcu taşıyacağı. Saatte 75000 gibi bir rakamın ise yakınına gelinmesi bile olası değil.


En son Gökçe Aydın tarafından Cum 18 Oca 2008, 18:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ufuk Şanver

12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 17:54

Evet doğru..Trenler eğer Avrupa yakasına geçmeyeceklerse ,ki öyle gözüküyor, varış istasyonu kesinlikle Haydarpaşa olmalı.Eğer gebze olursa kimse trene binmez.

Lakin bir de mevcut Haydarpaşa garının 300mt ilerisine yeni bir Haydarpaşa Garı yapıp mevcut garı otel-motel-lokanta tarzı değerlendirmek isteyenler var ki bu düşünceyi de çok yanlış buluyorum.

iyi günler


osmancık
12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 18:17

Alıntı:
5 Yıl öncesine kadar böyle otel olsun, motel olsun, alışveriş merkezi olsun, müze olsun gibi tartışmalar hiç olmuyordu Şimdi oluyor.. birileri bizlerin Haydarpaşa'nın gar işlevi dışında başka bir amaçla kullanılması konusunu tartışmamızı istiyor..


gar işlevi dışına çıkmasının mahsuru ne?
burası da mı cumhuriyet kazanımı? dokunulamaz, ellenemez, zinhar tartışılamaz.

ne amacıyla yapıldığından ziyade, hangi şekilde etkin kullanılabilir, geleceğe taşınabilir bu güzellik. önemli olan budur.
yoksa selçuklu kervansarayları da şu an kervansaray olarak kullanılmıyor benim bildiğim.
tez elden develerle ticarete başlayıp, ipek yolunu mu canlandıralım kervansarayı kervansaray olarak kullanmak zorundayız diye.

haydarpaşa binasını gar olarak kullanmak ona yapılan haksızlıktır.
koskoca bir alanda, paslı tren rayları mezbele gibi, ucunda bir gar: haydarpaşa.
benim haydarpaşa sevgim bu değil.


Arda 2023
12 yıl önce - Cum 18 Oca 2008, 18:22

Tam yüz yıldır (1908 - 2008) Trenler bu gara giriyor, bu gardan çıkıyor ve tüm Anadolu'ya, Asya'ya ulaşıyorlar. Kilometrelerce öteden gelen insanlar bu garda İstanbul'la tanışıyor veya hasretini gideriyor. Kimbilir kaç bin belki de milyon kişinin bu garda ne güzel anıları vardır...
Marmaray bittiğinde de 5 trenden biri Haydarpaşa'ya gitmelidir. Yani mesela bir saat içnde tek yönlü 5 tane sefer var, bunların biri mutlaka Haydarpaşa'ya gitmelidir. Orada vapur iskelesi vardır tüm İstanbul'a ulaşılır, orada Kadıköy vardır her şey yapılır.
Atatürk'te İstanbul'a geldiğinde ilk ayağını bastığı yer Haydarpaşa'nın peronlarıdır...
Şehirdışından gelen trenler de eğer İstanbul'a geliyorlarsa Gebze de değil İstanbul'un ortasındaki yüz yıllık gar Haydarpaşa'ya gelmelidir.

Bunların gerçekleşmesi dileği ile... (Pek umutlu değilim ama )



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM