Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ömer_KSK
2 yıl önce - Prş 17 Mar 2016, 20:26

Alıntı:
İhale sonuçlandı mı acaba? Uzun süredir proje hakkında ses yok.

Daha herhangi bir bilgi yok. İhale sonucuyla ilgili yeni bilgiler ortaya çıktığında burada paylaşırız.

Alıntı:
ha birde Adana-Osmaniye arası çift hatlı olduğu zaman Yüreğir'e tren istasyonu yapılmalı zira Yüreğirliler İskenderun'a Ceyhan'a Osmaniye'ye trenle gitmek için kendileri için aksi istikamet olan Seyhan'a geçmek zorundalar Yüreğir'den Seyhan'a istasyon'a gitmek 2 dolmuş tek vasıtayla gidecekseniz biraz yürümek zorundasınız nerden baksanız 30 dakikanızı alır ama Demiryolu çift hattlı olursa ve birde tren istasyonu yapılırsa Yüreğirlilerin trenleri kullanma oranı bi hayli artacaktır birde banliyo treni bu hatta Yüreğir - Seyhan arasında işletilebilir. Yüreğir'deki İstasyon ise Kozan Yolu Serinevler Toplu konutları civarında olmalıdır zaten orda bi tren durağı var orası İstasyon haline getirilebilir aslında.

Adana'nın bulunduğu Çukurova coğrafyasındaki güçlü nüfus ve yerleşim potansiyelinden dolayı banliyö tren hattını sadece Adana eksenli düşünmek vizyonluluk olmayacaktır. Zamanında işin içine Mersin ve Osmaniye'yi de katarak şu harita üzerinde 5 etaplı bir Çukurovaray banliyö tren sistemi projesi çizmiştim.

https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=21 ...fd75c06a67

Haritadan da görüleceği üzere hattın Adana il merkezinden geçen kısmında 12 istasyon planlamıştım.

- İncirlik
- Çamlıbel (Potansiyel yeni Yüreğir Otogarı istasyonu)
- Kiremithane (Mevcut tren durağının istasyon hali)
- Yavuzlar
- Adana (Gardan metro Vilayet istasyonuna kadar bir yer altı aktarma koridoru açılabilir)
- Narlıca
- Şakirpaşa (Mevcut tren durağının istasyon hali)
- Fevzipaşa
- Aydınlar (Adana Merkez Otogarı istasyonu)
- Şehitlik
- Yeşiloba (Hipodrom istasyonu)
- Küçükdikili

Bu istasyonlar ve proje kapsamında çizdiğim diğer bütün istasyonlar etap etap yapıldı mı sadece Adana'nın değil, bütün Doğu Akdeniz coğrafyasının doğu-batı aksındaki ulaşım ihtiyacı karşılanmış olur zaten. Ama her şeyden önce bürokratlarımızın böylesine bir projeyi gündeme taşıyabilmeleri gerekli tabi.


önens

2 yıl önce - Cmt 23 Nis 2016, 19:58

Adana'nın Kozan ilçesine demir yolunun gelmesi için ön çalışma başlatılıyor. Hattın Adana -İmamoğlu-Kozan ve Kadirli üzerinden geçerek Osmaniye'ye bağlanması noktasında ön çalışma başlatılacağı belirtildi.


Adana'nın Kozan ilçesine demir yolunun gelmesi için ön çalışma başlatılıyor. AK Parti Adana Milletvekili Tamer Dağlı, Devlet Demiryolları 6.Bölge Müdürü Mustafa Çopur ile Kozan Kaymakamı Avni Oral ile bir araya gelen sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, ilçeye demir yolunun gelmesi için ön çalışma için fikir alışverişinde bulunuldu.





Kozan Ticaret Odası toplantı salonunda yapılan toplantıda Osmaniye'nin Kadirli ilçesinde daha önce ön çalışma başlatıldığı belirtilen demir yolu ile ilgili hattın Adana -İmamoğlu-Kozan ve Kadirli üzerinden geçerek Osmaniye'ye bağlanması noktasında ön çalışma başlatılacağı belirtildi.




Toplantıda, Kozan ve çevre ilçeler ile birlikte toplam 500 bin nüfuslu bölgede yılda 320 bin ton narenciye 300 bin ton buğday ve mısır ile 400 bin ton madenin karayolu ile taşındığı, bu ürünlerin taşınması noktasında demir yollarının daha uygun olacağı görüşleri dile getirildi. Bu ürünlerin demir yolu hattı ile fabrikalara nakledilmesi noktasında İmamoğlu, Kozan, Kadirli ve Osmaniye üzerinden bir demir yolu hattı döşenmesi için ön tespit çalışmasının başlatılabileceği belirtildi. Bununla birlikte yaklaşık 500 bin nüfuslu bölgede yolcu taşımacılığının da yapılabileceği kaydedildi. Öte yandan demir yollarının gelmesi durumunda Kozan Organize Sanayi Bölgesindeki fabrikalarda artış yaşanacağı kaydedildi.




Kaymakam Oral, Milletvekili Dağlı; Kozan'da yılda 300 bin ton buğday, 400 bin ton cevher maden üretildiği ve ham maddelerin ürüne dönüştürülmesi noktasında fabrikalara daha kolay bir ulaşım yolu olması açısından Kozan'ın da tren yolu hattına kavuşması için çalışma başlatılabilmesi için bölgenin ekonomik tarım ve endüstriyel ile organize sanayi bölgelerinin kapasiteleri ile çevre ilçelerin ekonomik durumlarının tespiti noktasında bir çalışma başlatılacağını ifade ettiler. Ayrıca Kadirli, Kozan ile İmamoğlu ilçelerini içine alacak bu çalışma ile tonaj ve yolcu sayılarının daha da artacağı görüşünde birleşildi ve bu çalışmaların rapor halinde yetkililere sunulacağı kaydedildi.



http://reklam_link.com/adana-kozana-demiryolu-gel ...yor/458097


imrancuhadar

2 yıl önce - Pts 25 Nis 2016, 09:00

Alıntı:
Adana'nın Kozan ilçesine demir yolunun gelmesi için ön çalışma başlatılıyor. Hattın Adana -İmamoğlu-Kozan ve Kadirli üzerinden geçerek Osmaniye'ye bağlanması noktasında ön çalışma başlatılacağı belirtildi.


Bu şekilde bir çalışma en az 15 sene sürer. Veya daha fazla. Bizim bu taraflardaki yol gibi projelerin başlaması yapımı ve bitimi ne yazık ki çok uzun yıllar alıyor. Ben bu projenin hayata geçirileceğinden de şüpheliyim. Ama geçirilmesini de dört gözle beklerim. zira Kadirli OSB artık epey büyüdü. Sadece karayolu ile trafik epey sıkıntı. Hele hele şu günlerde Kadirli için söylüyorum çevre yolunun olmaması cidden çok kötü. Osmaniye de de durum pek farklı değil. Kozan konusunda pek bir fikrim yok kabataslak biliyorum oranın da Kadirli gibi pek ufku açık olmadığını görüyorum.



Ömer_KSK
1 yıl önce - Prş 13 Ekm 2016, 16:40

Alıntı:
ADANA TOPRAKKALE ARASI HIZLI TREN

Diğer bir çalışmanın Adana - Toprakkale Hızlı Tren Projesi olduğunu belirten Saygılı şunları kaydetti:

"Buradaki 80 kilometrelik hattın ihalesini şubat ayında yaptık. Bununla ilgili son kararlar verildikten sonra 450 milyon liralık bir sözleşme imzalamak üzere firmayı davet edeceğiz. Bu yıl için içerisinde başlamayı planlıyoruz ve bu yıl başlayabilirsek 2019 yılında tamamlayacağız. Bu proje için bu yıl 32 milyon liralık bir ödenek ayrıldı. Proje tamamlanması ile Adana Toprakkale arasındaki 160 kilometrelik hatta hızlı trenlerimiz çalışacak."

Kaynak: http://www.milliyet.com.tr/turkiye-nin-en-uzun-de ...i-2326594/

İhale değerlendirmesi bu kadar uzun sürdüyse inşallah ihale sonucuna itiraz edecek birileri çıkmaz ve hemen inşaata başlanır.


Yunus65
1 yıl önce - Prş 13 Ekm 2016, 18:23

Heryere hızlı tren ama nezaman yapılacak orası muamma..

Murat Ds
1 yıl önce - Prş 13 Ekm 2016, 18:49

Hizlı tren degil Yht olmalı. Ht'nin Normal trenden tek farkı elektrikli olması. :/



Misafir afe

1 yıl önce - Pts 07 Ksm 2016, 14:24

08.11.2016 Salı Günü, Yani Yarın, İncirlik'den - Adana Şakirpaşa ya Kadar Olan TCDD Hattına Elektrik Akımı Verilecektir,
Bence Yarın Adana Tarihi Bir Günü Yaşayacak,
Tarihinde İlk Defa Adana İstasyonundan Elektrikli Trenler Kalkış Yapacak, Adana dan Kalkıp Elazığ'a Malatya'ya, İskenderun'a Kalkan Yolcu Trenleri Artık İncirlikte Lokomotif Degişimine İhtiyaç Duymadan, Tek Kalem de, Elektrikli Lokomotifler ile Hızlı ve Konforlu Yolculugun Keyfini Yaşayacak, Bu Adana dan Doğu Yönüne Giden Yük Trenleri İçin de Geçerli Olacak, Adana'mıza Şimdiden Hayırlı Uğurlu Olsun, Darısı Adana - Mersin, Adana - Ankara Hatlarına Olsun.


Murat Ds
1 yıl önce - Pts 07 Ksm 2016, 15:09

Tam olarak bu elektrikli trenler dediğiniz şey nasıl birsey.

Misafir afe

1 yıl önce - Pts 07 Ksm 2016, 15:26

Sarı ve Mavi Renkler de Olan Lokomotifler, 2 Gün Sonra Adana İstasyona Giderseniz Görürsünüz.

Ege_21
1 yıl önce - Pts 07 Ksm 2016, 15:43

Mavi renkli lokolar toshiba mı ve bu toshiba adanada yolcu trenlerinde kullanılacak mı yoksa yükte mi?



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM