Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
önens

2 yıl önce - Sal 05 Oca 2016, 22:29

Tarihi bir köprü olduğu için buraya dokunulmaması gerekli . İki trenin aynı anda geçmesinin gerekli olduğunu sanmıyorum .

Misafir 662

2 yıl önce - Pts 11 Oca 2016, 18:50

yanından geçilir yapılacak köprü betonarme olur. Karşıdan karşıya 300 mt olduğundan en az 10-11 tane da orta ayak olur. Kapatırlar barajı kuruturlar suyu yaparlar inşaatı. şehir tarafından bakılınca görüntü bozulmamış olur. diğer türlü yapılmazı daha maliyetli olur.

Misafir 867

2 yıl önce - Prş 14 Oca 2016, 17:42

Tarihi Demirköprü Adana'nın en önemli simgelerinden biridir. Bildiğim kadarıyla Adana -İncirlik-Toprakkale 2. Hat projesinde Seyhan nehri geçişi betonarme köprü olarak öngörülmüş. Mevcut demiryolu güzergahı iki hatta uygun şekilde Demirköprü'nün kuzeyinden yeni yapılacak betonarme köprü ile Yüreğir tarafına geçirilirse tarihi Demirköprü de korunmuş olur. Uzun vadede koruma kurulu, valilik, TCDD, büyükşehir belediyesi işbirliğiyle tarihi dokuya zarar vermeden uygun bir yürüme platformu inşaa edilip yaya trafiğine açılabilir, hatta turizm amaçlı olarak da hizmet verebilir. Vatandaş olarak üzerimize düşen görev doğal ve kültürel miraslara sahip çıkmak ve üzerimize düşeni yapmaktır.
Saygılarımla,
Ali Telmaç
İnşaat Mühendisi



ads 1940
2 yıl önce - Cum 15 Oca 2016, 10:40

Alıntı:
Demirköprü, 1.Dünya savaşından önce yapılmış, Yani tam 103 yıllık bir köprü, Normal şartlarda Tarihi Eser niteliğinde olması gerekiyor.. Tabi Nasıl bir yol izlenir hep beraber göreceğiz..

Görüldüğü üzere Köprü üzerinde tek Hat mevcut...

O Demirköprü'yü genişletmek bu kadar mı zor?

İstenirse orası genişletilebilir hatta orjinaline sadık kalınarak 4 hatlı bi köprü bile yapılabilir bunun için Adana'daki sivil toplum kuruluşlarına özellikle de Adana Demirspor taraftarına büyük görev düşüyor.


Resul GUL

2 yıl önce - Cum 15 Oca 2016, 10:55

Alıntı:

O Demirköprü'yü genişletmek bu kadar mı zor?

İstenirse orası genişletilebilir hatta orjinaline sadık kalınarak 4 hatlı bi köprü bile yapılabilir bunun için Adana'daki sivil toplum kuruluşlarına özellikle de Adana Demirspor taraftarına büyük görev düşüyor.



Önceki sayfada bunun olabileceğini belirtmiştim. Ama bu Köprü Tarihi Eser niteliğinde Ne kadar müdahale edilebilir bilemiyoruz..
Yapılmaz değil Yapılabilir..

Hatta O mesajda 4 Hatlı Demir Köprü nün bir Projesini de gösterdim.. Nasıl uygulanabileceğini de..

Yani aslına uygun aynı malzemeden yanına bir Hat Demir Köprü yapılabilir Ama Eserin ilk halinin korunması daha öncelikli olabilir..

Yanına yine bu silüeti bozmayacak 4 Hatlı bir Demiryolu Köprüsü de seçenekler arasında her zaman vardır.

Belki hiç müdahale edilmeyecek aynı kalacak..

İnşaallah, Zamanı geldiğinde hep beraber tanık olacağız..

Konuyla ilgili Önceki Mesajım.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=4721467#4721467


aytac2011
2 yıl önce - Cum 15 Oca 2016, 18:11

Önens Bey'in de dediği gibi ortada iki tane trenin geçmesini gerektirecek bir durum görmüyorum, ilerde de böyle bir durum oluşacağını zannetmiyorum. Bu durum ancak İzmir İzban Banliyösü gibi 2 dakkada bir tren geçişini gerektirecek bir durum olursa tartışılabilir.

Evet Adana-Mersin arasında çok fazla tren çalışıyor ama bu trenler zaten bu köprüyü kullanmıyorlar.

Betonarme köprü 320 metre açıklıkta intihar olur. Asıl görüntü ozaman katledilir. Çok kaba kesitlere ve çok sık ayaklara sahip olmadan bu kadar uzun bir mesafeyi tren hattı için geçmek mümkün olmayabilir. Genelde çok yüksek ağırlık ve titreşimden ötürü çelik yapılıyor demiryolu köprüleri.

İkiz bir köprü nün de iyi duracağını zannetmiyor ve şimdilik ikinci köprüyü gerektirecek bir durum olmadığını ve en az 15 yıllık gelecekte de olacağını düşünmüyorum. Tabii şehiriçi banliyö sistemi düşünen falan yoksa ..



Ömer_KSK
2 yıl önce - Cum 15 Oca 2016, 19:50

Şimdi bile 45-60 dakika sıklıkla çalışan Adana-Mersin trenleri tıklım tıklım dolu gidiyorsa ve Adana-Mersin arası çift hatlı demiryolu rahatlığının Osmaniye'ye de gelecek olması dolayısıyla Adana-Mersin arası tren talebinin bir benzeri Adana-Osmaniye için de geçerli olacaksa yakın gelecekte 10-15 dakika sıklıkla çalışacak Osmaniye-Adana-Mersin arası Marmaray ve İZBAN benzeri banliyö tren sistemi kaçınılmaz olacak. O yüzden tarihi Demirköprü için birtakım revizyonlar illa ki gerekecek, bu köprüye dokunmama lüksü ortadan kalkacak. Burada önemli olan şey vizyon meselesi. TCDD yetkilileri Osmaniye-Adana-Mersin demiryollarının geleceğini bugünden doğru ve verimli olacak bir biçimde planlayabiliyorlar mı? Eğer bunu yapabiliyorlarsa zaten halkın istediği demiryolu politikalarını uygulamaya koyarlar.

Bu arada ihale tarihi 2 Şubat'a ertelenmiş.
Alıntı:
ZEYİLNAME-1

14/01/2016 tarihinde ihalesi yapılacak olan Adana-İncirlik-Toprakkale İstasyonları Arası 2. Hat Yapılması ve Mevcut Hattın Rehabilitasyonu yapım işine ait ihale dokümanları ile ilgili olarak, ekte sunulan Açıklama-1 ve Zeyilname yayınlanmış olup, söz konusu ihale tarihi zeyilnameye istinaden görülen lüzum üzerine 02/02/2016 günü saat 10:00' a ertelenmiştir.


Ömer_KSK
2 yıl önce - Cum 12 Şub 2016, 22:28

2 Şubat'ta gerçekleştirilen yapım ihalesine 22 şirket katılmış.
Yaklaşık bedeli 479.009.475,68 TL olarak belirlenen bu ihaleye verilen teklifler:
Alıntı:
1. Çelikler Taahhüt 248.307.009
2. Ultra Teknoloji – Nas İnşaat 254.342.469
3. Belen İnşaat – Nuhoğlu İnşaat 257.340.764
4. Akkol – Kolin – Kalyon İnşaat 259.456.970
5. Ballast Nedam – Ree Uluslararası İnşaat 274.523.159
6. Seza – Açılım İnşaat Konsorsiyumu 278.885.000
7. KMB Metro – Akçadağ İnşaat 279.816.369
8. Aga Enerji 288.115.342
9. İmaj Demiryolu – Yedigöze İnşaat 298.156.892
10. Comsa SAU 306.000.000
11. Özaltm – Özkar O.G. – Mön Kons. 310.260.071
12. Dido – Ray Yapı – Demce Yapı 315.914.301
13. Pers Yapı – Bergiz İnşaat 318.000.245
14. Şenbay Madencilik 318.149.100
15. Mezre Turizm – Akm Yapı-Özka İnşaat 319.722.321
16. Nurol İnşaat 328.662.816
17. Yapı Merkezi 332.717.180
18. Doğuş İnşaat 349.735.562
19. Limak İnşaat 369.888.613
20. Öztaş İnşaat – Femas İnşaat 378.116.702
21. G.C.F Generale – Peker İnşaat 378.564.551
22. Makyol İnşaat 385.472.883

Kaynak: Yatırımlar 1267/ 18 Ocak 2016 (ÖA)


mirzan

2 yıl önce - Prş 17 Mar 2016, 16:28

İhale sonuçlandı mı acaba? Uzun süredir proje hakkında ses yok.

ads 1940
2 yıl önce - Prş 17 Mar 2016, 17:09

Alıntı:
Şimdi bile 45-60 dakika sıklıkla çalışan Adana-Mersin trenleri tıklım tıklım dolu gidiyorsa ve Adana-Mersin arası çift hatlı demiryolu rahatlığının Osmaniye'ye de gelecek olması dolayısıyla Adana-Mersin arası tren talebinin bir benzeri Adana-Osmaniye için de geçerli olacaksa yakın gelecekte 10-15 dakika sıklıkla çalışacak Osmaniye-Adana-Mersin arası Marmaray ve İZBAN benzeri banliyö tren sistemi kaçınılmaz olacak. O yüzden tarihi Demirköprü için birtakım revizyonlar illa ki gerekecek, bu köprüye dokunmama lüksü ortadan kalkacak.

Seninle aynı fikirdeyim köprü genişletilmeli hatta ileriyi de düşünerek son derece güzel görünümlü 4 hatlı yeni bir köprü yapılmalı ha birde Adana-Osmaniye arası çift hatlı olduğu zaman Yüreğir'e tren istasyonu yapılmalı zira Yüreğirliler İskenderun'a Ceyhan'a Osmaniye'ye trenle gitmek için kendileri için aksi istikamet olan Seyhan'a geçmek zorundalar Yüreğir'den Seyhan'a istasyon'a gitmek 2 dolmuş tek vasıtayla gidecekseniz biraz yürümek zorundasınız nerden baksanız 30 dakikanızı alır ama Demiryolu çift hattlı olursa ve birde tren istasyonu yapılırsa Yüreğirlilerin trenleri kullanma oranı bi hayli artacaktır birde banliyo treni bu hatta Yüreğir - Seyhan arasında işletilebilir. Yüreğir'deki İstasyon ise Kozan Yolu Serinevler Toplu konutları civarında olmalıdır zaten orda bi tren durağı var orası İstasyon haline getirilebilir aslında.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM