Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
göKhaN

17 yıl önce - Prş 23 Hzr 2005, 21:28
BUR » A7.28. Bursa Trafiği Felaketten Çıkmış Gibi !




Şehir adeta bir şantiyeyi andırıyor. Şehir merkezi kaldırım çalışması yüzünden kazılı ve iş makinaları şehiriçi trafiğini felç etmiş durumda. Şehrin can damarı olan Cumhuriyet Caddesinin tek alternatifi Haşim İşcan Caddesi 5 ay önce Bursaray B Etabı için trafiğe kapatıldı. 5 aydır trafiğe kapalı olan caddede inşaat 4 gün önce başladı. İzmir yolu üzerinde Orhaneli mevkiinde kavşak çalışması var. Temmuz sonu gibi bitecek. Yine Bursanın can damarı sayılabilcek bir nokta olan Acemler, kavşak çalışması için kaç ay önce kapatıldı hatırlamıyorum ama bölgede arazisi bulunan bir şahısın kendi çıkarları yüzünden Haziran ortasında bitmiş olması gereken Acemler Köprülü Kavşağı inşaatına halen başlanamadı. Önümüzdeki günlerde de yine kent için önemli bir nokta olan Merinos'a köprülü kavşak için kazma vurulacak. İhaleye çıkarıldı diye duydum...

Sözün kısası Bursa felaket durumda, canım evden dışarı adım atmak istemiyor. Zaten yolu olmayan Bursanın varolan yollarıda kapanınca trafik içinden çıkılmayacak bir hal alıyor!


Ebru K.Türk
17 yıl önce - Prş 23 Hzr 2005, 22:50
Gerçekten haklısın..


Gökhan gerçekten haklısın bencede fakat tüm çalışmlara aynı anda başladı ve doğal olarak da birbirine yakın tarihlerde hepsi bitecek. Aslında şu anki halini hiç beğenmesemde bittiği zaman herşeyin çok daha iyi olacağına inanmak istiyorum. Malum, Bursa'nın yıllardır biriken sorunları nedense hep "aman şimdi milleti rahatsız etmeyelim" diyerek geriye atılmış. Bu yüzden de ana caddeler bile vaktinde oluşturulamamış. Hatta ana caddelerden vazgeçtim, doğru düzgün altyapı bile yapılmamış. Açaıkcası hazır başlanmışken kentin önemli yerlerinde ne var ne yoksa biran önce bitirilip diğer işlere yönelmelerini umuyuorum. Bursanın neresindensin bilmem ama şehrin doğu tarafına doğru gittiysen Kaplıkaya-Siteler dışında Yıldırım ilçesi içinde hiç bir yer yokki yıkılmadan güzelleşebilsin. Güzel şeylere kavuşmadan önce biraz zahmet çekmemiz gerektiğini düşünüyorum..

Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cum 24 Hzr 2005, 00:57

Bursaray'ın "B" etabı, "A" etabına nazaran daha kısa sürede tamamlanacak gibi gözüküyor. Çünkü şu anda inşasına başlanan etap, halihazırda kullanılan çatallı yapıdaki etabın 1/3'ü kadar bir mesafe katedecek (En azından ilk başta bu kadarlık bir ilerleme gösterecek, sonraki dönemde daha da uzatılması gündemde olsa da). Bir noktadan sonra yerüstüne çıkacak olan "B" etabı, seri bir şekilde tamamlanacak (Umarım!). Acemler'deki kavşak inşaatı ise Bursa trafiğine çok olumlu katkılarda bulunacak bir çalışma... Biraz daha sabır... Sonunda çekilen tüm bu sıkıntılar unutulacaktır (İstanbul'da "Aksaray-Esenler" metro inşaatı süresince, şehrin en önemli ana arterlerinden biri olan Vatan Caddesi yıllarca kapalı kalmıştı. Bugün ise bu inşaatı ve çekilen sıkıntıları hatırlayan dahi yok. Metronun hızını, keyfini ve konforunu ise hep birlikte sürmekteyiz) Darısı başınıza...

Akın KURTOĞLU


hasansemre

17 yıl önce - Cum 24 Hzr 2005, 10:49

Hatırlanacak kadar yakın zamanda yapılmış bir çevre yolu var...
Eski fakülteden girip Buski civarlarında tekrar izmir yolu ile birleşen yol. 3-4 aydır o yolda doğalgaz hattı döşeme çalışmaları var...
Yapılmasın demiyorum mutlaka bir zaman yapılacak ama şehrin her yerinde çalışma var insanlara alternatif bırakmıyorlar ve trafiğin içine gömülüp kalıyorsunuz.
Hatta Heykel'de bile çalışma var şeritler azalmış akşam saatlerinde heykele direksiyon başında çıkmak ölüm geliyor...


ismailbayram
17 yıl önce - Cmt 25 Hzr 2005, 03:11

Bursalıyım gururluyum yorgunum.Canım ülkem Türkiye'min en güzel şehri o kadar kirlendiki(bu kirliliğin ne olduğunu Bursa nın eski halini bilen gerçek bursalılar daha iyi bilirler) artık Bursadan kaçası geliyor insanın benden önce bu konuda yazan arkadaşlarıma saygı duyarım ama şu kadar söylüyorum belediyecilik bu değil....nedir derseniz bilmiyorum.o zaman niye -bu değil- diyorsun diye düşünen arkadaşlara cevabım, <> eğer bursada yaşmakla özdeşleştirilmiş ise bursa da yaşamadıklarını bu eziyeti çekmediklerini düşündüğümü söylemek olacaktır.Ulaşım işini özel halk otobüslere devreden evvelki belediyeyede iyi niyetlerimi !!! sunmadan geçemeyeceğim.Adamlar kamu hizmeti verdiklerinin hala bilincine varamadılar.Vatandaşı fazla yolcu alma dedi diye dövenmi ararsın,saç sakal birbirine karışmış hint fakiri kılıklı sürücülük yeteneği olup olmadığı şüpheli trafik teröristi TÜRKÇE bilmeyen sürücü ve biletçilerin tehditkar tavırlarınamı yanarsın.Canım belediyenin(eskileri kasdediyorum)hizmet amaçlı görev anlayışının yerini almış olan para gelsin de nasıl gelirse gelsin araba benim ben istediğimi yaparım zihniyetini şiddet ve nefretle kınıyorum.Özelleştirme kalite getirir bu günkü gibi dejenere olmuş bir ulaşımı değil.Hepsi demiyorum ama adamlar ne kural ne kaide ne de kibarlık bilmiyorlar.söylemek istemiyorum çünkü reklamları yapılıyor içlerinde ulaşım sırasında bölücü bir şekilde siyasi amaçlı olduğunu düşündüğüm Kürtçe kaset koyup bangır bangır dinletenler var.Benim Bursam bu değildi geri istiyorum canım BURSA mı.



Fatih
17 yıl önce - Cmt 25 Hzr 2005, 13:06

Bursa adamı yoruyor hakkaten. Şimdi şehrin ana arterlerine bir göz atarsak sebebini anlarız:
1) İstanbul yolu: Bu yolun tıkalı olması için herhangi özel bir duruma gerek yok. Tofaş ve Özdilek çıkışlarına özellikle iş çıkış saatlerinde öyle bir sıkışıyorki. Bu yolu çözmek için trafiği kavşaklarda yer altına (Ankara) ya da yer üstüne (İzmir) taşımaktan başka çare yok. Bursaray geldiğinde ne olacak düşünmek bile istemiyorum.
2) İzmir yolu: Carrefour'un önündeki kavşak yer altına alınıyor. Trafik tamamiyle İhsaniye içine alınmış durumda. O kadar para verip şehrin bu en "sakin" ve modern semtinden ev alan vatandaşlar ise şaşkınlar tabi.
3) Ankara yolu: Tam yüksek ihtisas kavşağı açıldı düğüm çözüldü diye seviniyorduk ki Bursaray B etabı başlayıverdi ve bizlere gene sabır üstüne sabır eklemek düştü.
4) Şehir içi: Altıparmak, Heykel, Cumhuriyet caddesi ve Setbaşı bu belediye tarafından da geleneksel olarak Allah'a havale edildi. Hepberaber mucize bekliyoruz.
5) Merinos kavşağı ve Acemler: Bu hikaye bitmez. Çiftliğin şımarık mirascıları yüzmilyarları gene beğenmeyip Bursalı şoförlerin korna ve küfür protestolarınada aldırmadan işten caymış durumdalar. Demokratik belediyemizin eli kolu bağlandı yine. Allah hepimize sabır versin ne diyeyim.
Son olarak geçenlerde bir arkadaşımın Zafer Plazadan terminale 1 saat 10 dakikada geldiğini eklersem durumun vehametini anlamış olursunuz herhalde.


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cmt 25 Hzr 2005, 13:29

Nereden nereye... 20 yıl önce Bursa otobüs duraklarında gelecek olan otobüsün saati; dakika bazında verilirdi ve araç dakikası dakikasına durakta olurdu (Bazen 1-2 dakika gecikirse, bekleyen yolcularda huzursuzluklar, mırıldanmalar başlardı). Trafik ışıkları bile ya hiç yoktu, ya da sadece Heykel civarında numunelik birkaç adet vardı...

Heykel-Ulucami-Çakırhamam arası çift yönlüydü. Yine de araç yükünü rahatlıkla kaldırırdı... Şimdi herkesteki otomobil çılgınlığı (İstanbul'daki gibi) alıp başını gidince, haliyle yollar da bu yükü kaldırmaz oldular...

Akın KURTOĞLU


Emre_Uzan
17 yıl önce - Sal 28 Hzr 2005, 14:02

Süper insan başkanımız Hikmet Şahin ısrarla metroyu terminale ve uludağ ünversitesine uzatmamata. Nedeni basit: Terminali kullanan yolcu seçimlerde oy vermeyebilir çükü çoğu transit. Ya yıldırım semti öyle mi? Seçimde bu semtten % 70 oy alarak rekora uçtu. Tabii ki yatırımı bu bölgeye yaparak koltuğunu sağlama alacak. Keza Uludağ üniversitesi de terminal yolcuları ile aynı kaderi paylaşacak. Bursaya otobüs ile gelen yolcular kent içine ulaşım için 1987 model mercedes 303 otobüsleri ile iğrenç kokular ve adam öldüren sıcakla birlikte yolculuk edicekler.

göKhaN

17 yıl önce - Sal 28 Hzr 2005, 16:09

Bursaray'ın terminale gitmesinin nasıl bir güzellik yaratacağını düşünemiyorum bile.. Düşünsenize şehir merkezinden(şehreküstü istasyonundan) Bursaraya binip en fazla 20dk. içinde terminalde olacaksınız.. Ne o eski model, köhne otobüslerin gıcırtısını çekeceksiniz, ne de gereksiz yere bir sürü mahalleden geçeceksiniz. Dün İstanbuldan Bursaya geldim ve yarım saatten fazla terminal otobüsünün kalkmasını bekledim. Bursaray şart terminale. Belki boy-koop'un başkanları fazla para kazanamayacak ama en azından Bursa halkı için birşeyler yapılmış olacak

Mustafa Taşlı

17 yıl önce - Sal 28 Hzr 2005, 17:42

Bursa en çok göç alan şehirlerin başında geliyor.Geleceğe dönük pek çok yatırım yapılmasına rağmen gelecekte de bu nüfus fazlalığı bize rahat vermeyecektir.Biz İzmir'in trafiğini beğenmiypruz derken Bursa'yı görünce halimize şükreder olduk.Şerit çizgilerinin olduğu geniş çevre yollarında bile her an birisi üzerinize çıkabilir.Tabi ki bence en büyük sebep Türkçe konuşmaya tenezzül etmeyen kişiler.
Bursa hep tarihi,kültürü,yeşilliği ve hoş insanları ile bilindi.Ama maalesef bu güzellikleri başka görenler de olmuş ki artık Bursa deyince aklımıza sadece bu güzellikler gelmiyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara