Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 10
Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Prş 26 May 2011, 01:38

Alıntı:
Camialtı I ve II den önceki vapurlar isim değil numara taşıyorlardı. Dolayısıyla bu da 16 numaralı vapur

Camialtı kardeşlerden oldukça evvel bir vapur bu. Haliç Vapur Şirketi'nin teknelerinden. Camialtılarla birlikte bacaları kesilen Sarıyerler, Rumelikavağı, Altınkumlar falan var arada. Gerçi sakallı doçent beyin dediği de doğru. Camialtılar 961 yapımıdırlar. Bu foto da Cumhuriyet'in ilk dönemine atıfta bulunur bir görsellikte. Numaralılar 50'lerde ve 60'larda sıklıkla kulanılıyorlar (Ben de ne dediğimi kendim de anlamadım yahu. Şimdi Yılmaz amca haksız mı? O da haklı ).

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

9 yıl önce - Prş 26 May 2011, 10:52

Alıntı:
Camialtılarla birlikte bacaları kesilen Sarıyerler, Rumelikavağı, Altınkumlar falan var arada.


Akın'cığım sivil profesörüm, Sarıyerler, Rumelikavağı, Altınkumlar arada değil camialtılardan sonra Halice giriyor ve hem camialtılarla beraber hem de camialtılar sonrasında çalışıyorlar



mehmet özerhun
9 yıl önce - Prş 26 May 2011, 13:07

16 numaranın iskele tarafından bir fotosu sitede mevcut


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14636& ...mp;start=7


ben eski haliç vapurlarından 4, 6, 9 ile 15, 17 numaraları gördüm ve bindim
7, 8, 10 ile 16 numaraları ve daha değişik olan 11 numarayı yaşım tutmasına rağmen hiç hatırlamıyorum

16 numara yukarıdaki vapurlardan 15 ve 17 numaralara daha çok benziyor
15 ve 17nin alt kat pencerelerinden dışarısı oturduğunuz yerden görünürdü ve vapurlar daha ferahtı

diğerlerinden ise, camlar temizse sadece "bir avuç gökyüzü" görünür ve alt katlar oturmak için pek tercih edilmezdi.

haliç hattı vapurlarında, can simitleri eser miktarda idi, toplasanız beş altı tane.
filikaları ise hiç görmüşlüğüm yok.

ahşap kısımları son zamanlarında beyaza boyalı idi ama boyandıktan kısa bir süre sonra kömür kirinden siyaha yakın grimsi bir renk alırlardı. { daha önceleri kahverengi imiş, fotograflarda var }

ben haliç vapurlarını çok severdim. kadıköyden köprü'ye gelir, eyüp'e kadar gider ve inmeden
aynı vapurla gerisin geriye köprü'ye dönerdik


hürmetler
mehmet özerhun


Tarık Akın
9 yıl önce - Prş 26 May 2011, 13:22

Alıntı:
Sarıyerler, Rumelikavağı, Altınkumlar arada değil camialtılardan sonra Halice giriyor ve hem camialtılarla beraber hem de camialtılar sonrasında çalışıyorlar


Evet, hem Camialtılarla hemde sonrasında çalıştılar. Sanırım Sarıyer, Rumelikavağı 1979, 1980 yıllarında Haliç'te işletmeye alındı. Camialtı'larında ayakta yaptığımız yolculuklardan sonra bunlar daha kapasteli oldukları için rahat etmiştik.


tunc sirman

9 yıl önce - Prş 26 May 2011, 19:46

Acaba bir Halic Vapuru mu ?


(+)




yılmaz büktel

9 yıl önce - Cum 27 May 2011, 00:04

Alıntı:
Acaba bir Halic Vapuru mu ?


Bu kadar yükseltiyle kesinlikle değil. Haliç vapurlarının özelliği ancak Unkapanı-Atatürk köprüsü altından geçebilecek kadar yüksek olmalarıdır.

Öte yandan biraz değişik görünse de bana Üsküdar vapurunu hatırlatıyor


ali_bozoglu

9 yıl önce - Cmt 28 May 2011, 00:09

Yılmaz Büktel kardeşim ile aynı görüşteyim gemi 72 Üsküdar kardeşi 73 Rumelikavağı gemilerine benziyor



(+)




mustafa taşanyürek
9 yıl önce - Pts 30 May 2011, 12:47

Altınkum Haliç'te çalışmamıştır.Sadece Sarıyer ve Kocataş bacaları kesilerek(kısaltılarak) bütün Haliç vapurları ıskat edildikten sonra Haliç'te çalışmışlardır.Haliç vapurları ile aynı anda çalışmamışlardır.

mert1969

9 yıl önce - Cum 09 Eyl 2011, 17:21

1950'li yılların sonlarına ait olduğunu tahmin ettiğim resimde, numaralarını "4" ve "5" gibi gördüğüm iki adet Haliç vapuru köprüde.


(+)


mert1969

8 yıl önce - Pts 02 Oca 2012, 00:16

9 numaralı Haliç vapuru Galata köprüsü istikametinde...(1965)


(+)




sayfa 10
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM