Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
ali_bozoglu

13 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 00:06

Hiçbiryerde göremiyeceğiniz 3 Numaralı Haliç vapuru bu resim Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin unutulmaz kaptanlarından Mehmet İhya Görgün'ün oğlu Prof.Dr. Bedrettin Görgün tarafından şahsıma vermiştir. Bu resmi sizlerle paylaşmaktan dolayı da mutluyum




(+)


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 00:14

Ben de Ali Ağabey'ün bu nefis resminin altına, "3" numaranın detaylarını sıralayayım bari

1910 yapımı, 141 grostonluk Haliç Şirketi'ne ait vapur olup, Hollanda yapımıdır. 5 yıl sonra 1915'de batırıldıysa da, yeniden çıkartılıp onarıldıktan sonra, Haliç'te çalışmaya devam etmiştir. Gazi bir vapurdur  

Akın KURTOĞLU



ali_bozoglu

13 yıl önce - Çrş 21 Hzr 2006, 23:18

Sizlere tertemiz bir vaziyette Haliç Vapurları resmi




(+)





(+)





(+)





(+)





(+)


ali_bozoglu

13 yıl önce - Çrş 21 Hzr 2006, 23:20

bir adet resim daha temizinden




(+)


Arda Alkaya
13 yıl önce - Çrş 21 Hzr 2006, 23:35

Bir önceki mesajdaki fotoğrafın çekim tarihi hakkında bir fikir yürüteyim. Arkada bir Fairfileds var. Sanki camları örtülü ve can simitleri yok. Bence http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=217862#217862 bu adresteki yazı ile uyuşuyor. Yani 1960 olabilir.

Aynı şekilde hurdaya çıkmış bir Fairfields da olabilir ama ilk kayıplarını 1985'te A.Kavağı yangını ile verdi 9 kardeş. Yani fotoğraf 1985'ten sonrası da olabilir ama o zaman da neden siyah beyaz sorusuna yanıt bulamıyorum.

Bence 1960 daha yakın gibi duruyor.



mordehay kohen

13 yıl önce - Çrş 21 Hzr 2006, 23:43

valla ben bu fotolara eline sağlık derim zaten son zamanlarda aynı fotoları defalarca yüklüyorlar önemli olan sitede olmıyan fotoları yüklemek
şu anda ıstanbul sularında çalışan vapurların defalarca yüklemenin manası  yok
vapur severler lütfen fotoları ender  veya hiç yüklenmemiş vapur resimlerini  yükleyelim .
not: bu bir ricadır


mehmet özerhun
13 yıl önce - Pzr 25 Hzr 2006, 14:51
15, 17, Camialtı1 & 2


17 numara galiba 1974e kadar Unkapanında köprüye yakın bir yerde yıllarca yattı durdu.
Sanki bir hizmet görevi vardı. Mudanya arabalısı çürüğe çıkınca 17nin yerini aldı gibi.

15 numaranın römorkör olduğu söyleniyor. Bilen var mı?

Camialtı I veya Camialtı II nin numaranın römorkör olduğu söyleniyor. Bilen var mı?

İstinye koyunda yatan, kablo gemisinin haliçlerden biri olma ihtimali var mıdır?

Mehmet Özerhun


Murat Koraltürk
13 yıl önce - Sal 24 Ekm 2006, 00:54
Cam negatiften bir Haliç Vapuru fotoğrafı


Haliç'te işleyen yandan çarklı vapurlar 1909'da kurulan ve 1941'e kadar Haliç'te faaliyette bulunan Haliç Vapurları Şirketi'nden evvel yine Haliç'te faaliyet göstermiş olan işletmeye ait idi. Bu vapurlara ilişkin az fotoğraf günümüze ulaşmıştır. Bunlardan birini daha önce konu ile ilgili olarak yayınladığım kitabın kapağında da yer alan 11 numaralı vapura ait cam negatiften basılmış olan fotoğrafı aşağıya ekledim. Dikkatli Vapurseverler vapurun yandan çarklı olması yanı sıra en bariz özelliklerinden bir diğerinin başının da kıçının da aynı formda olması olduğunu hemen göreceklerdir. Tıpkı arabalı vapurlar gibi. Sanırım dar bir su yolu olan Haliç'te, Köprü ve diğer iskelelerde manevra kolaylığı için düşünülmüş olsa gerek.  



(+)


Kutlu Singil

13 yıl önce - Sal 24 Ekm 2006, 03:24

Alıntı:
1910 yapımı, 141 grostonluk Haliç Şirketi'ne ait vapur olup, Hollanda yapımıdır. 5 yıl sonra 1915'de batırıldıysa da, yeniden çıkartılıp onarıldıktan sonra, Haliç'te çalışmaya devam etmiştir. Gazi bir vapurdur


o halde savasan vapurlar basliginada bu vapurumuzu koyalim mi?


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 24 Ekm 2006, 12:49

Alıntı:
o halde savasan vapurlar basliginada bu vapurumuzu koyalim mi?

Tabi, bir kopyası oraya da iliştirilebilir ama Haliç Vapur Şirketi'nin tek gazi vapuru bu olmayıp, bundan başka diğer teknelerinin çoğu da Kurtuluş Savaşı gazisidirler...

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
« önceki   1234 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM