Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 18:27
İstanbul Haliç Vapurları



Aşağıdaki resim, aslında sitemize yeni üye olan ve eski İstanbul ile ilgili mükemmel bir arşive sahip olduğunu söyleyen "Mordehay Kohen"in hazırladığı eski bir resimdir. Lâkin Mordehay Bey (siteye resim yüklemede karşılaştığı teknik birtakım zorluklardan ötürü) bu resimleri bana gönderdi ham olarak. Ben de onları biraz işleyip WOW standartlarına getirdim ve de bu resmi aşağıya onun izniyle iliştiriyorum...



(+)

Haliç hattında sefer yapan numaralı vapurlarımızdan, 1910 yapımı "9" numara olanı... (Resim: Mordehay KOHEN)
138 groston ve toplam 17 adet olan bu vapurların (daha doğrusu şimdinin motorbotlarının dedeleri olup, 1910-1920 yılları arasında inşa edildiler) en son seferden kaldırılanıdır (Ekim 1973'de hizmet dışı bırakıldı). 1961 yılında "Camialtı-I" ve "Camialtı-II" adlı, altları düz motorbotların inşasıyla birlikte peyderpey seferlerden alındılar...

(Biraz ekip çalışması oldu. Resim Mordehay Bey'den, altyazılar benden...)


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 08 Hzr 2005, 22:22
Haliç Vapurları




(+)

Haliç motorbotlarından, 1961 yapımı "Camialtı-I"... (Resim: Mordehay KOHEN'den)





(+)

Yine "Camialtı-I"in başka bir görüntüsü... (Resim: Mordehay KOHEN'den)





(+)

Haliç'te ahşap "8" numaralı vapur (1910 yapımı olup 138 grostondu, 1966'da hizmet dışı bırakıldı)... (Resim: Mordehay KOHEN'den)

Yine resimler Mordehay Bey'den, altyazılar benden...

NOT: Mordehay Bey bana herhangi bir kaynak belirtmediği için ben de yolladığı resimleri olduğu gibi yapıştırdım. Bu mesajın altına Mordehay Bey kaynakları da belirtirse, herhangi bir etik hataya düşmekten kurtuluruz.

Akın KURTOĞLU


mordehay kohen

14 yıl önce - Çrş 15 Hzr 2005, 22:23
Haliç Vapurları


Arkadaşlar dikkat ettim vapurlar arşivinde pek haliç vapurlarına yer verilmedi
ve hatirlatilmadı. işte ben bu konuda alındım. haliçte hasköy semtinde doğma büyüme olarak semte yakin bir önemli tersanesi olarak bu konuyu geliştirmemizi zannediyorum.
hasköy tersanesinden baska camialtı tersaneside semtimize yakındı. askeri araçlarla ilginenmediğim için taşkizak tersanesini hatirlatmiyorum. haliç vapurlari hakkinda bilgisi ve eski resimleri olan bütün wow üyelerini davet ediyorum...



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 16 Hzr 2005, 01:56

HALİÇ VAPURLARI 1910 - 1980 ARASI

Aslında Boğaziçi vapurları, Adalar vapurları neyse, Haliç vapurları da odur. Her üçü de aşağı-yukarı aynı zaman dilimi içerisinde İstanbul'a hizmet vermeye başlamışlar ve bugünlere kadar gelmişlerdir. Ancak nedense Haliç hattının tek olması, çalışan vapurlarının pek de fazla albenili olmaması ve Haliç'in Boğaz ve Adalar'a göre nisbeten sapa kalması yüzünden hep ikinci plânda bıraktık burayı... 95 yıl boyunca günümüze dek hiç kesintisiz olarak hizmet veren bu vapur hattı, Haliç'in eskiye göre daha bir temiz olmasından dolayı, günümüzde yeniden önem kazanmaya başlamıştır.

Haliç'te çalışan ilk vapurlar, üzerlerine numara verilmiş bugünün motorbotları ebatlarında küçük taşıma araçlarıydılar. Bunlar toplam 17 adet olup, tümü de 1910-1920 yılları arasında Hollanda'da inşa edilmişlerdi. 61 ilâ 260 groston arasında değişmekteydiler. Hepsine de; 1-17 arası numara konulmuştu, ayrıca kendilerine ait bir isimleri yoktu... Kimisi şanslı olup 63 yıl hizmet verdi ("7" numara), kimisi de sadece 2 yıl hizmet verebildi ("14" numara)...

Bazıları, I. Dünya Savaşı sırasında batırıldı, bazısı ise sonradan feribot oldu ("13" numara) ve "Kabataş-77" ismini aldı.

1961 yılında "Camialtı-I" ve "Camialtı-II" motorbotları inşa edildi. İlkinde eski Göksu (56) vapurunun, ikincisindeyse eski Bebek (55) vapurunun motorları kullanıldı.

"73-Rumelikavağı", "75-Kocataş" ve "76-Sarıyer" vapurları ise bacaları kesilerek köprülerin altlarından geçebilecek seviyeye indirilerek Haliç vapuru olarak kullanıldılar (Bu üçü; 1983-84 yıllarına kadar hizmet ettiler).

Ayrıca Denizyolları'nın "56" ve "59" borda numaralı hizmet tekneleri de 1963-1980 yılları arasında Haliç vapurluğuna terfi ettiler. Son olarak da "Cibali" adlı hizmet teknesi 1979-80 yılları arasında Haliç'te çalıştı.

1980'den itibaren eskiye nazaran daha bir derli toplu ve daha bir modern inşa edilen yeni motorbotlar dönemi başladı...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 01 Tem 2005, 22:42
"Eyüb-Eminönü-Karaköy-Üsküdar" hattında neler oluy


"Eyüb-Eminönü-Karaköy-Üsküdar" arasında çalışan şehirhatları motorbotlarının kaldırılıp, yerlerine özel deniz motorlarının konduğuna dair bir muhabbete şahit oldum bugün... Bunun gerçekle bir alâkası var mı? (Mustafa Noyan ya da Kemal b, işin doğrusunu mutlaka bilirler bu konu hakkında)

Eğer doğruysa, İstanbul Şehirhatları bir hattını daha mı kaybetti? (Hem de İstanbul'un en eski 4. vapur hattıdır) Çok yazık... Tabii elde 8 motorbot kalınca!...

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

14 yıl önce - Cum 01 Tem 2005, 23:11
Haliç Seferlerini Turyol Motorları Yapıyor.


Haliç Seferlerini İDO adına Turyol Motorları Yapıyor. 22 Haziran'da haberini vermiştim.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14375& ...c&start=40

Alıntı:
son gönderilen Eminönü Haliç İskelesi resminde de görülen burundan yanaşan motorların yolcuları için konulmuş merdivenden anlaşılacağı gibi Üsküdar Karaköy Haliç Hattında artik motorbotlar yerine Turyol motorları seferleri gerçekleştiriyorlar.

İBB nin bültenlerinde daha önce bahsedilen burundan yanaşan modern gemilerin ne olduğu sanırım açıklığa kavuştu


Turyol'dan kiralanan Urfalı Cemal ve Kaptan Dursun Güler motorları Üsküdar Karaköy Eminönü eyüp seferlerini yapıyorlar. Yine Arnavutköy Bebek Kanlıca Emirgan seferleri de Turyol motorları ile yapılıyor. Yalnız Sarıyer Kavaklar hattını henüz göremedim.




(+)





(+)





(+)



Peki sonuç nasıl oldu diye soracaksınız diye dün bizzat denedim, intibalarım:
1. Eyüp Haliç Yolcu sayısında bir değişiklik yok, sadece Karaköy Üsküdar arasında biraz daha fazla yolcu gördüm.
2. Tekne daha büyük olduğu için rahat oturulabiliyor, ancak bu sefer de devamlı etrafınızda dolaşan gemiciler size çay ve kağıt helva satmaya çalıştıkları için yine rahat edemiyorsunuz.
3. Tekne büyümüş ama WC arızalı(!)
4. Burundan yanaştığı için daha hızlı hareket etmesini beklediğimiz motor, iskeleleri terkederken metrelerce tornistan gittiği için daha da verimsiz ve yavaş hareket ediyor, habire olduğumuz yerde dönüyormuşuz hissine kapıldım. Motorbotların kıvraklığı sayesinde 50 dakikada tamamlanan Eyüp Üsküdar seferini Turyol motoru 65 dakikada yapabildi ve bir sonraki seferine Üsküdar'dan 10 dak. rötarla kalktı.
5. Turyol motorlarının estetik olmayan görüntüsü Haliç 'de daha bir sırıtmış. Motorbotların dizaynının hoşluğunu ve Haliç kıyılarına yakışmasını zaten wowturkey üyeleri biliyor.

Peki hiç mi iyi haber yok ? var:
Beşiktaş Üsküdar Kabataş arasında motorbotlarımız tekrar çalışmaya başladılar.
Acaba Van' a gönderilenler ne halde?

Bir de İDO Kadıköy iskelesine pankart asarak verdiği rahatsızlıktan dolayı özür dilemiş !?...



(+)





(+)


En son Mustafa Noyan tarafından Cmt 02 Tem 2005, 09:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mordehay kohen

14 yıl önce - Cum 01 Tem 2005, 23:31

mustafa bey vc arızalı değil o vc yanlız personele ait ben bir kere hayatimda 2 sene evvel
haydarpaşadan bindim personelden birine vc den çıkarken adeta yalvardım az daha
patlıyacaktım ama olmaz yasak dedi bende eminönü ye kadar talim anlarsınızya
hemde turyol motorları son iskelenin yeri neresi ..... vc taaaa bahcekapının girişinde
nimet ablaya yakın cami avlusunda ah nerde benim vapur akrabalarım



Alexandros

14 yıl önce - Sal 19 Tem 2005, 13:15

Elektron gunaydin.
Sana yollamis oldugum resim, dikkat edersen karli havada cekilen bir fotograf.
Bu vapura benziyen iki fotograf daha yolluyorum. Kitapta ikisinide Halic adli vapur diye soz ediyor. Sanirim bir matbaa yalnisidir. Dikkat edersen vapurlarin altaki pencereleri degisik.


(+)

Halic-8



(+)

Halic-16

Kaynak : Turkiye Denizcilik Isletmeleri Anonim Sirketi Genel Mudurlugu.
Kitabin adi : Dunden Bugune Gemilerimiz. Osmanli Devletinin 700. Kurulus Yildonumu

Ufak bir duzeltme, Elektron arkadasim diyorsun ki:
Bizde bir adet vardir............
Bu sitede kendimi bazen yabanci hissediyorum.Unutmaki bende bu aziz Istanbul topraklarin evladiyim. Babamin soyu,Vanikoy, Cengelkoy, Kuzguncuk, Beyoglu ve Kurtulus. Anamin soyu Fener ve Cihangirli.
50 sene evvel, cigerlerime cektigim ilk nefes ISTANBULLUM havasi idi. (Sisli Etfal Hastahanesi)

Ah Guzel Istanbulum, gozumde tutuyorsun.

Degerli Istanbullu arkadaslarim, bastiginiz topragin degerini bilin, Istanbullun guzelligini dunyanin hic biryerinde bulamassiniz. Gozunuzun nuru gibi bakin ve genc nesillere ve gelecek nesillere, insanlik hazinesine ait olan Istanbulumuzu, mumkun oldugu kadar sanina ve unune deger bir vaziyete teslim ediniz.. Bu sizlerin ve bizlerin (koparilmislarin) gorevidir.

Hoscakalin.



[quote]



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 19 Tem 2005, 14:28

Alexandros Bey'in resimlerini yolladığı "8" ve "16" numaralı "Haliç" adlı vapurlar hakkında bir düzeltme:

Bu isim, kitapta muhtemelen yanlış çıkmış olup, doğrusu; "Haliç Vapurları" olacaktır. Çünkü bu yapıda ve bacadan numaralı vapurlar, "Haliç Vapur Şirketi"nin araçlarıdır.

  • 8 Numara: 1910 yapımı, 138 grostonuluk vapur olup, 1966'da servisten çekildi. 56 yıl hizmet verdi (Kardeşleri; 6, 7, 9 ve 10 numaralardır).

  • 16 Numara: 1920 yapımı, 260 grostonuluk vapur olup, 1961'de servisten çekildi. 41 yıl hizmet verdi (Kardeşi; 17 numaradır).


Akın KURTOĞLU


simon

13 yıl önce - Çrş 07 Arl 2005, 00:40
Haliç Vapuru (15)


BİR HALİÇ NOSTALJİSİ

15 No'lu Haliç vapuru




sayfa 1
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM