Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Burç

4 yıl önce - Pzr 19 Tem 2015, 21:21

Alıntı:
ben şahsen hiç kullanmayacağım, yada çok nadiren kullanacağım bu iki köprüyü ve 3.Havalimanını finanse etmek istemem.


"Benim de çocuğum yok, Milli Eğitim bakanlığını finanse etmek istemem" demek kadar komik.

Ben de şahsen üçüncü köprüyü çok nadir kullanırım ama ikinci köprüdeki TIR ve kamyonlardan kurtulunca bana da büyük rahatlık olacak. Çok yönlü düşünmek lazım.


Misafir 676

4 yıl önce - Pzr 19 Tem 2015, 21:35

Alıntı:
Ben de şahsen üçüncü köprüyü çok nadir kullanırım ama ikinci köprüdeki TIR ve kamyonlardan kurtulunca bana da büyük rahatlık olacak. Çok yönlü düşünmek lazım.


Yasal çalışan, vergisini veren biri olarak her ne kadar istemesem de payıma düşen kısmını mecburu olarak finanse edeceğim. Benim demek istediğim, öncelikli finansman buradalarda garanti edilmiş trafik oluşturularak genel bütçenin en az şekilde zarar görmesi... Sonuç olarak başta 3. Köprü, bu körüler ve havalimanı sizin;


Burç

4 yıl önce - Pzr 19 Tem 2015, 21:41

Alıntı:
her ne kadar istemesem de payıma düşen kısmını mecburu olarak finanse edeceğim


Trafikte harcadığın saatlerin ve benzinin sana çok daha pahalıya mal olduğunu ve bu köprüler sayesinde cebinde daha çok para kalacağını hesap edemiyorsun tabii.

İşte böyle vizyonu olmayan, hiç bir yatırım yapamayan iktidarlar tam size göre...
Gerçi adamlar IMF'den borç almadan bütçeyi bile denkleştirmiyordu ki yatırım yapsın.



Osman_as

4 yıl önce - Pzr 19 Tem 2015, 22:56

Benim fikrim:Mevcut ucretler ve duzenle trafikte iyilesme olmayacagi...Gece trafigi haliyle rahatliyacaktir.Tirlar gece geciyor tabiki.Gunduz trafinde fiyatxtalep dengesi kurulmak zorunda.
Soyle diyelim,tunel tamire giren koprunun artigini topliyacak.Orda zaten 10 lira ustu gecisler.2.kopru gunduz yogun oldugu,ilave olarak 1 den de trafik cekecegi icin yigilma olacak.Sehirlerarasi otobusleri zorunlu 3 e yonlendirirlerse kismen iyilesme olur.Ama iste 3, sehir icin hem zaman hem mazot kaybi.Bunu dengelemek zorundalar.

Korfez neden 35 dolar?Devami otoban oldugu icin degil.70-80 km yolu kisaltacagi icin.

Ayni olmasa da simdikinden farkli fiyatlandirma yapmak zorundalar bana gore.

Bu analizi yapma amacim kotu is yapildigi icin degil,ideal cozumu bulmak icin.


Osman_as

4 yıl önce - Pts 20 Tem 2015, 23:36

İzmir otoyolu ve Körfez köprüsü için 35 dolar + otoyolun tamamı için 20 dolar civarı olarak belirlenen miktarda tartışma konusu. Diğer linkte az bilgiyle yorum yapmaya çalıştım. Ama beğenmedim.Tekrar araştırdım.Köprüden geçmesi gereken 40000 bin araç garantisi devleti 511 milyon dolar (kdv'siz) gibi bir yükümlülük altına sokuyor. Yani 0 araç bile geçse müteahhide devlet sırf köprüden 511 milyon dolar ödeyecek yaklaşık 19-20 yıl. Bu parada yaklaşık 10 milyar dolar ediyor toplamda.

Köprünün maliyetini 1,1 milyar olarak planlamışlar.Kaçırdığımız nokta, müteahhidin yolun tamamı için yükümlülük altına girmesi. Yani 22 yıllık sürece inşaat süresi de dahil. Otoyolun tamamı için 7 sene öngörülmüş. Maliyet kesin olmamakla birlikte yaklaşık 8 milyar tahmin ediliyor anladığım kadarıyla. 5 milyarını yerli+yabancı krediyle temin etmişler.

Yolun tamamı için girilen bu masraflar geri dönüşleri+kredi faizleri hesaplandığında toplam maliyet 2 katından fazla oluyor. Bunlar yaklaşık tahminler.Çünkü geri ödeme 2013 yılından itibaren 22 yıl sürecek.Ana getirisi olan köprü 2016 yılında ani 3 yıl sonra faaliyete girecek.Yani devlet hiç araç geçmesede ilk taksidini 2017 de ödeyecek.19 yıl devam edecek bu ödeme. Kredi ana para ve faizi ödemesi en erken 3 ve en geç 7 yıl sonra başlıyacak. otoyol içinde ortalama 20 dolar geçiş ücreti düşünülmüş. Ortalama 25000 araç garantisi verilmiş. Ortalama aldım bunu çünkü 3 farklı rakam var. Bu da yılda 182 milyon dolar yapıyor.+511 köprü=693 milyon her sene ödeme zorunluluğu olsa bile yaklaşık 19 yıl sürüyor harcanacak 8 milyarın geri ödemesi.Bunlar yaklaşık rakamlar.

Daha da önemlisi sıfır araç geçişi düşündüğümüzde bu rakamlar. Senede temsili 10 araç bile geçse devletin yükü düşecek . 40 bini yakaladığında zaten böyle bir mevzu sözkonusu değil. Köprünün maliyetine göre düşünmemek gerekiyor.Devamında 400 km otobanda var.Müteahhid bunu da yapacak.Ve en erken 2020 den önce ödeme almayacak.

Ha otoyol lazımmı?Sade köprü olsa idare etmezmiydi?Tren geçse idi vs vs.

Ben bi ayrıcalık göremedim.2. teklif 34 yılmış. Onlarda meşhur cengiz-limak-kalyon hani 25 aralıktaki sözde çete.


(+)


http://www.otoyolas.com.tr/?page_id=5124

http://www.milliyet.com.tr/istanbul-izmir-arasi-3 ...efault.htm



erkin1
4 yıl önce - Sal 21 Tem 2015, 00:05
Patron Çıldırdı, Hesaplar şaştı..


Osmanın hesapların tam bir komedi

1. Köprü+ Tüneller muhtemelen sigortalı olacaktır. Krediyi kullanırken totoyu herhalde ipotek göstermediler.
gelecek, Gelirler gösterildi, bu yüzden sigorta maliyeti var 22 yıl boyunca.

2. Otoyol giderleri, yüzlerce çalışan personel, bakım ve aydınlatma elektrik masrafları yolculuk maliyetinin içinde+ kredi geri ödemesi. Kaç bin aydınlatma lambası kullanılacağını yazsın osman bey.
3. Yollar 5 senede bir asfalt yenilenmesi yapılacak. Viyadük, Köprü derzleri 2 senede bir yapılmak zorunda.
4. Köprü bakım maliyeti.
5, Yol Şerit ve uyarı levha yenileme
6- Elektrik bakım onarım.


Yol kışın tuzlama maliyeti, Köprülerde RF ile çalışan buzlanma engelleyici klorlama sistemi ?
Yolda meydana gelecek kazalar ve bu kazaların otoyol kaynaklı olması durumda mahkemelerde ödenecek tazminatlar.

İncele Osman; Sonra bir kez düşün.
http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGM ...aliyet.pdf


Osman_as

4 yıl önce - Sal 21 Tem 2015, 21:27

Neyi inceleyim? Derdin ne anlamadım erkin?

CR3 başlığındaki bir tartışmayı buraya taşıdım.Misafir rumuzlulara direk cevap yazmak istemediğimden alıntı göstermedim. Belki o nedenle algılayamadın. Tek mazaretin bu gibi gözüküyor....ama hitap tarzın ve yaklaşımın hoşuma gitmedi.

Ben 0 araç trafiği olduğunda kamunun üzerine düşecek yükü kıyas ettim. Hesaplarım kabaca,belirttim.Köprü geçiş ücreti ile oluşan bir spekülasyon mevcut.Köprünün maliyetine, araç garantisinden kaynaklanan kamu yükü orantısız görünüyor. Otoyolun tüm maliyeti katılmadığı için yanılgı oluşturuyor.Kredi maliyeti, yatırımın tümü en erken 3 yıl,en geç 7 yıl sonra para kazandırmaya başlıyacak.

Yazıyı önce doğru oku. Sonra anlamaya çalış.



skemal42
4 yıl önce - Çrş 22 Tem 2015, 10:14

Toplu ulaşım hizmeti makul fiyatla, köprü/yol hizmeti ücretsiz sunulmalı.
Yolu paralı kullanacaksak, köprüden paralı geçeceksek, evimizin önüne dökülen asfalt bedeli bizden alınacaksa, sağlık hizmeti paralı olacaksa, denize para verip gireceksek, çöpümüzden vergi alıncaksa bizim verdiğimiz vergiler nereye harcanacak? Toplanan milyarlarca lira vergi nerede kullanılacak. Her şey paralı olsun vergiler kalksın o halde!!


Misafir afd

4 yıl önce - Çrş 22 Tem 2015, 16:16

Almanyada otoyollarda hususi otomobilden ücret alınmaz ama kamyon ve otobüs gibi ağır araçlardan alınır.

Osman_as

4 yıl önce - Prş 23 Tem 2015, 17:55

Olmaz çünkü devletin geliri giderini karşılamıyor.Sadece faiz gideri 500 milyarlık bütçenin %11-12 sine denk geliyormuş.Devletin işini yapsın diye tuttuğu personele ödediği maaş bütçenin en az %25 i.

İhracat dediğimiz net gelirimiz ithalatımız olan net giderimizi %70 oranında bile karşılamıyor.Para biriktiremiyoruz. Bu yüzden şunların bunların bedava olma ihtimali bir hayal.Olmasında zaten.Kullanan ödesin.Çorum iskilipte ayakkabı diken adam Boğaz köprüsüne para vermesin.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM