Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
brk1979

4 ay önce - Cum 26 Oca 2018, 15:02

Alıntı:
Aynı haber Büyükşehir Belediyesi'nin sitesinde de paylaşılmış:


haberleri zaten büyükşehir yapıyor yerel gazetelerin hepsi büyükşehir sitesinden alıp kopyala yapıştır yapıyor. Özel haber yapacak muhabir yok maalesef kopyala yapıştır gazeteciliği var


emrenmert

4 ay önce - Cum 26 Oca 2018, 15:15

İzmit'e de metro yapılmalı. Şöyle bir hat düşünüyorum:

Yarımca-Havalimanı
* Yarımca
* Tüpraş
* Askeri Hastane
* Derince Limanı
* Şirintepe
* Kapalı Cezaevi
* İzmit Gar
* Devlet Hastanesi
* Yahyakaptan
* Sabancı Holding
* Köseköy
* Uzunçiftlik
* Havalimanı

Ayrıca bu metro hattına bağlantı sağlayacak Üniversite-Otogar-Tren garı şeklinde bir otobüs hattı işlemeli.


Misafir d73

4 ay önce - Cum 26 Oca 2018, 15:20

İlk kazma 2019'da



Cemoli D18
4 ay önce - Cum 26 Oca 2018, 15:50

Kocaeli için geç kalınmış bir proje.

pala sinan
4 ay önce - Cum 26 Oca 2018, 15:59

İlk kazma 2019da olmaz,1 şubatda ihale yapılır,ihaleyi kazanan firma açıklandıktan sonra,sadece yer teslimi bikaç hafta zaman alıyor,yani bu sene martı bulmadan çalışmalar başlar.

Misafir b39

4 ay önce - Cum 26 Oca 2018, 20:18

Gebze bölgesinin nüfusu 750 bin ve bu nüfus hızla artmaya devam edecek gibi duyuyor.750 bin'in üzerinde kaç şehir var ülkemizde 10 tane bile yoktur...Üstelik bu kadar gelişmiş sanayisi ve bundan dolayı aktif nüfusu olan fazla olan çok az şehir var ülkemizde.

Gebze'nin şehiriçi raylı sisteme ihtiyacı vardı ve bunun tek olur yanı Metro olmasıydı...



sametykcll
3 ay önce - Cmt 27 Oca 2018, 21:00

Alıntı:
İzmit'e de metro yapılmalı.


Gebze-Darıca Metrosu'nun da projesini yapan Arup'un sitesinde İzmit için yapılmış, toplam 33km uzunluğunda, toplam 23 istasyonlu 3 farklı hattan oluşan bir LRT projesine rastladım. Muhtemelen KBB İzmit için arkada bazı hazırlıklar yapıyor fakat şu an için Kocaeli ulaşımında öncelikli olan hatlar Gebze-Darıca metrosu ve Akçaray Sekapark-Plajyolu uzatması olduğu için İzmit'e metronun gelmesi uzun süre alacaktır.

Bahsettiğim projenin linki: https://www.arup.com/projects/kocaeli-light-rapid-transit


serkan çınar
3 ay önce - Prş 01 Şub 2018, 14:09

İhaleye 15 teklif gelmiş.


Alıntı:
13:27 01 Şubat 2018
Dev ihaleye 15 teklif
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen 15,6 kilometrelik Gebze Metro Hattı’nın ön yeterlilik
ihalesine Türkiye’nin önde gelen firmaları katıldı.
01.02.2018 Dev ihaleye 15 teklif
http://www.ozgurkocaeli.com.tr/dev-ihaleye-15-tek ...43246h.htm 2/4
KOCAELİ'MİZE HAYIRLI OLSUN 
İhale sonrası açıklamalarda bulunan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, “Kocaeli için oldukça önemli bir gün.
Bugüne kadar Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı en büyük ihale. Kentimizin önemli bir ihtiyacıydı. Projemizin ön yeterlilik ihalesini
yaptık. 15 firma katılım gösterdi. Bu firmalardan 7 tanesi yeterlilik alarak ikinci aşamaya geçecek. Gelen firmalar arasında
Türkiye’nin en büyük firmaları var. Bu anlamda mutluyuz. İşi bilen firmalar burada. İnşallah bunların 7 tanesini komisyon seçecek.
Ve kısa sürede ikinci aşamaya geçeceğiz. Yeterlilik alan firmalara hazırlanmaları için 40 günlük bir süre vereceğiz. İkinci ihaleyi
Mart’ın ikinci yarısında yapmayı planlıyoruz. Bu senenin ilk yarısında metro inşaatına başlamak istiyoruz. İnşallah Kocaelimize,
ülkemize hayırlı olur” dedi. 
KOCAELİ BİR ÜST LİGE ÇIKTI
İstanbul’a entegrasyon konusunda da değerlendirmelerde bulunan Bayram, “Gebze Marmaray İstasyonu ortak noktamız olacak
olan Gebze OSB’deki istasyonumuzu Sabiha Gökçen Havalimanına kadar götüreceğiz. Bu çalışmalar planlara işleme aşamasında.
Bu kapsamda da İstanbul’a metromuzu entegre etmeyi planlıyoruz. İhalemiz 4 buçuk yıl proje için öngörüldü. Finansmanını
büyükşehir olarak biz sağlayacağız. Aylık 50 Milyon TL civarında hak ediş ödemesi gerçekleştirilecek. Bu önemli bir finans
hadisesidir. Bu proje Kocaeli’nin bir üst lige çıktığını gösterir” dedi. 
İHALEYE KATILAN İŞ ORTAKLIKLARI
Bimhol inş.+Demce Yapı+Bestaş Yapı+Efecemler İnşaat
Genç İnş+Yüksel İnş.+Dentaş İnş.+Özka İnş.
Stroytransgaz AŞ.+Güriş İnş.+GLS inş.
Pers A.Ş+Asmin İnş.+Kuzu AŞ
Denk Aş+Özgün İnş.
Makyol İnş.+IC İçtaş İnş.+Astur İnş
Dbh Yo Aş.+Gürbağ İnş.+Yedgöze İnş.+Teb Ener. AŞ.+Ohitan İnş.
Cengiz İnş.+SSC İnş.
KMB Metro İnş.+Kutlutaş AŞ.+Çelikler İnş.+YSE Yap AŞ.
Gülermak İnş.+Doğuş İnş.+Nurol İnş.
Galgıç Ray+Metrostav İnş.+Tamyap Aş.+Fernas İnş.+İmaj Altyapı
Yapımerkezi İnş.+ Özaltın İnş.+ Tavtepe İnş.
Meting Raylı AŞ.+Met-Gün İnş.+Eze İnş.+Gökçe İnş.
Bayburt Grup AŞ.+Kolin inş.+Aga En. Aş.+Özgün Yap.+ Şenbay Mad.
RBI İnş.+Didoray AŞ. 
HATTIN YÜZDE 94’Ü YERALTINDAN GEÇECEK
İnşaat çalışmaları sırasında günlük yaşamın olumsuz etkilenmemesi için çalışmalar  "derin tünelle" geçilecek. Hattın 14,7
kilometresi tünel 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz tam otomatik metronu kullanılacağı
Gebze metro hattı 1080 yolcu kapasiteli olacak. Sürücüsüz metro 12 istasyonlu, 15,6 kilometrelik metro hattında sinyalizasyon
ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak. Gebze-Darıca arasında uzanacak 15.6 kilometrelik
metro hattı çalışmasının bin 560 günde tamamlanarak hizmete girmesi planlanıyor. Darıca, Gebze ve OSB'ler arasında ulaşım 19
dakikada sağlanacak. 
01.02.2018 Dev ihaleye 15 teklif
http://www.ozgurkocaeli.com.tr/dev-ihaleye-15-tek ...43246h.htm 3/4
12 İSTASYON 19 DAKİKA 
Metro araçlarının her türlü bakım ve onarımına cevap verecek bakım onarım sahası ile araç deposu ve kontrol kumanda merkezi
hattın sonundaki Pelitli bölgesinde yapılacak. Planlanan TCDD Gar istasyonu ile Marmaray ve Hızlı Tren üzerinden İstanbul başta
olmak üzere diğer şehirler ile bağlantı sağlanacak. İlk istasyon olan Darıca Sahil İstasyonundan başlayacak olan yolculuk, 12. ve
son istasyon olan OSB istasyonunda 19 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanacak.
ARAÇLARDA SÜRÜCÜ OLMAYACAK
Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. Otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek.
Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti sürücüsüz, yolcu taleplerine daha iyi yanıt
verebilme metroların cazibesi artırıyor.  Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi GebzeDarıca
hattında da uygulanacak.
SEFER SAYILARI İSTENDİĞİNDE ARTTIRILABİLECEK
Bu sistem daha iyi ivmelenme, frenleme ve işletme hızı sayesinde son duraklar arası minimum yolculuk süresi ile daha üstün bir
hizmet sağlıyor. Buna bağlı olarak yolcunun ortalama bekleme süresinde azalırken yolcu yığılmalarının da önüne geçiliyor.
İstasyonlardaki bekleme süreleri şartlara göre Kontrol Merkezi’nden ayarlanabiliyor. Personel bulunmayan trenlerde tren
arızalarında daha fazla gecikme olabiliyor. Gecikme süresi uç istasyonlarda trenler hemen geri döndürerek giderilebilir veya
boşlukları gidermek üzere sisteme yedek trenler dahil edilebilir. 
TÜM MÜDAHALELER KONTROL MERKEZİNDEN 
Sürücülü trenlerde sürücünün kabin değişmesi zaman alacağından bu gecikme süresi daha zor gideriliyor. Sürücüsüz metro
sistemlerinde sürücü bulunmadığından sürücünün yaptığı tüm müdahale ve kontrolleri elektronik sistemler yardımı ile Trafik
Kontrol Merkezi’nden yapılıyor. Trenin arıza, yangın, acil durum gibi durumlarda Kontrol Merkezi’ndeki tren ile ilgili iş istasyonuna
gelen alarm bilgisine göre trene müdahale ediliyor. Tüm müdahaleler Kontrol Merkezinden yapılıyor.
MİLYONLARCA EURO TASARRUF SAĞLANMIŞ OLACAK
Gebze metro hattının devreye alınması ile birlikte 2023 yılında 11 milyon araçtan başlayarak her yıl artan oranla 2035 yılında 37
milyon aracı aşan bir karayolu araç değerlerinde azalma sağlanacak. Bu da 2023 yılında 6 milyon Euro ile başlayıp her yıl artarak
2035 yılında 16 milyon Euro’yu aşan tasarrufu beraberinde getirecek. 2035 yılına gelindiğinde toplamda 136 milyon Euro’yu aşan
bir tasarruf sağlanmış olacak. Bunun dışında 2 milyon TL’lik karayolu bakım onarım maliyetinde tasarruf gerçekleştirilecek.
EMİSYON SALIMI OLMAYACAK DOĞA KİRLENMEYECEK
Gebze metro hattının işletmeye başlamasıyla çevre kirliliğinin giderilmesi için kullanılacak maliyetler aşağıya çekilmiş olacak.
2023 yılında 126 bin Euro ile başlayan, her yıl artarak 2035’de 387 bin Euro’ları bulması öngörülen çevresel maliyetler ortadan
kalkacak. Böylelikle 2035 yılına kadar 3,3 milyon Euro’luk çevre kirliliğinin bertaraf maliyeti önlenecek. Depo sahasında yapılacak
olan 5000 metrekarelik güneş paneli tarlası ile işletmenin iç ihtiyaç için harcayacağı elektrik giderlerinin ortadan kaldırılması
planlanıyor. Araç yıkıma ünitelerinin sularının tekrar tekrar kullanılması ile su tüketimi minimize edilerek gelecek nesillere yeşil bir
dünya bırakma vizyonu oluşturuluyor.


http://www.ozgurkocaeli.com.tr/dev-ihaleye-15-tek ...43246h.htm


Cemoli D18
3 ay önce - Cum 02 Şub 2018, 08:59
Gebze'yi Kartal'a bağlayacak metro hattında ilk ihale


Kartal ya da Pendik tarafına uzatılması yapılabilir mi?

http://www.ensonhaber.com/gebzeyi-kartala-baglaya ...ihale.html

Linkte haber bu yönde.


Tevfik Metin Tanöven

3 ay önce - Cum 02 Şub 2018, 10:53

Arkadaşlar ilk önce Gebze nereye bağlı . Gebzenin ulaşım sorunu İBB nin sorunu değil KBB sinin sorunu . Gebze - Darıca metrosunun Pendik yada Kartala uzatılması KBB nin temennisi . KBB bu metroyu ancak İstanbul il sınırına kadar uzatabilir .



sayfa 7
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara