Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kocaeli Gebze-Darıca Metro (LRT) Hattı İnşaatı
« önceki   123 ... 1314151617   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 14
Hamza Koçak
2 ay önce - Pzr 07 Ekm 2018, 21:27





sametykcll
2 ay önce - Pts 08 Ekm 2018, 23:14

Şehrin bazı bölgelerindeki billboardlara "Derinlerde bir yerde" sloganlı bir reklam asılmaya başladı. Reklamda metro ile ilgili yazılı bir bilgi olmasa da yazının üstündeki çizgi ve noktalar, metronun hat planının sağa yatırılmış hali olduğu için metroyla ilgili bir reklam olduğu anlaşılıyor.

Sanırım önümüzdeki 1-2 hafta içinde temel atma töreni ile ilgili bir duyuru yapılır.


(+)


Misafir 830

2 ay önce - Sal 09 Ekm 2018, 00:08

Süresi 5 seneymiş,yani 2013te haydarpaşa pendik arası banliyö hattı kapatıldığında eş zamanlı burayıda başlatsalardı,şimdiye açılmıştı.Banliyö hattı açılmak üzere,daha yeni akıl ediyorlar.Bizde her iş,yumurta kapıya dayanınca.



sametykcll
1 ay önce - Pts 15 Ekm 2018, 19:11

Temel atma tarihi belli oldu:


(+)


Umarım temel atıldıktan sonra proje (her ne kadar günümüz şartlarında çok zor bir ihtimal olsa da) beklenen sürede tamamlanır.

------------------------------

KBB Genel Sekreteri İlhan Bayram, Özgür Kocaeli gazetesine metro projesiyle hakkında açıklamalar yapmış: http://www.ozgurkocaeli.com.tr/service/amp/bayram ...61152h.htm

Açıklama, güzel bilgiler içerse de "Kocaeli'nin, Türkiye'de metro hattına sahip 4.il olacağı" bilgisi hatalı. LRT'leri de metro kapsamına alırsak ülkemizde İstanbul, Ankara, İzmir haricinde Adana ve Bursa'da da metro hatları var; yani Kocaeli (eğer inşaat süresince başka bir ilin metro hattı hizmete girmezse) metroya sahip 6.il olmuş oluyor.

Ayrıca hattın toplam maliyetinin yaklaşık 5 Milyar TL (2,5 Milyar TL İnşaat + 1 Milyar TL Metro içi malzemeler [muhtemelen vagonların parası da dahildir] + 1,5 Milyar TL kamulaştırma) olacağını da öğrenmiş olduk.


melihaka8

1 ay önce - Sal 16 Ekm 2018, 17:53


(+)


ramir3438
1 ay önce - Prş 18 Ekm 2018, 10:33

Kocaeli'nin Gebze-Darıca ilçeleri arasında hayata geçirilecek insansız metro hattında temel atılıyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan proje tamamlandığında İstanbul'daki metro hattına entegre edilmesi planlanıyor. Hayata geçirilecek metro hattının temeli 20 Ekim'de atılacak.





MRT1977
1 ay önce - Cmt 20 Ekm 2018, 17:09



Metronun temelini atan Yıldırım'dan Kocaeli'ye bir müjde daha!

Kocaeli’nin ilk metro hattı olacak olan Gebze OSB-Darıca Sahil Hattı'nın temel atma töreninde konuşan TBMM Başkanı Binalı Yıldırım'dan Kocaeli'ye bir müjde daha geldi.

Gebze OSB- Darıca Sahil Metrosu birinci temel atma töreni Gebze Kent Meydanı’nda gerçekleşti. Temel atma törenine TBMM Başkanı Binali Yıldırım, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt, Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy, Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, AK Parti Milletvekilleri Fikri Işık, İlyas Şeker, Radiye Sezer Katırcıoğlu, eski Milletvekilleri Eyüp Ayar, Mehmet Ali Okur, İl Jandarma Komutanı Albay Osman Aslan, İl Emniyet Müdürü Necati Denizci, KOÜ Rektörü Sadettin Hülagü, AK Parti İl Başkanı Abdullah Eryarsoy, Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker, Derince Belediye Başkanı Ali Haydar Bulut, Gölcük Belediye Başkanı Mehmet Ellibeş, Karamürsel Belediye Başkanı İsmail Yıldırım ve çok sayıda protokol üyesi katıldı.

“İÇ VE DIŞ GÜÇLERE EN GÜZEL CEVAP”

Ülkemiz ve milletimiz için bugün hayırlı bir hizmetin ilk harcını koymak için bir arada olduklarını söyleyerek konuşmasına başlayan TBMM Başkanı Binalı Yıldırım ”Atacağımız bu temel, dış güçlere en güzel cevap olacaktır. Ekonomimizi zora sokacak dış mihraklar şaşkınlıklarını gizleyemeyecekler. İstikrarımızdan rahatsız olanları biliyoruz. Ensesine vurulup lokması alınan bir Türkiye yok artık. Artık olayları seyreden değil yöneten bir Türkiye var. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan önderliğinde daha çok çalışarak, cennet ülkemizi cehenneme çevirmek isteyen iç ve dış mihraklara cevap niteliğindeki şimdi temelini atacağımız metro gibi hizmetleri üretmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

“SEVGİ BİZİM GIDAMIZ”“

Bu topraklarda atılan her kazma ile dikilen her sütun ile coşku ve heyecanı katlanarak büyüyen vatandaşlarımıza sevgilerimi sunuyorum“ şeklinde konuşmasını sürdüren Yıldırım “Sevgi bizim gıdamız, milletimize sevgi ile hizmet üretiyoruz. Biz bu sevgiyi ne kadar yayarsak o kadar toplum olarak mutlu oluruz. Türkiye güçlü bir ülke. 81 milyon vatandaşımızı doyuracak bir güce sahibiz. Bu noktada Kocaeli çok önemli bir güce sahip. Arazisi en küçük illerden birisi olmasına rağmen Kocaelili insanımızın çalışkanlığı ile 192 ülkeye ihracat yapan bir il. İnsanlara iş ve aş kapısı olan bir kent. Bu noktada ulaşım için artık yer üstü yetmiyor. Yer altından yollar yapmak gerekiyor. Kocaeli’nin çalışkan başkanı İbrahim Karaosmanoğlu bugün işte verdiği sözü tutuyor. Onun mutluluğunu yaşıyoruz hep birlikte” dedi.

“BİR MÜJDE DE KUZEY OTOYOLU

”Temeli atılacak çalışmanın Kocaeli’nin kalitesini daha da yükselteceğini kaydeden Yıldırım ”Gebze OSB – Darıca Sahil Metro Hattı ile Kocaeli’de toplu taşıma kuzeyden güneye artık çok daha rahatlayacak. Dünyanın en son teknolojisi kullanılacak. Benzerlerinden farklı olarak akıllı metro şeklinde hizmet verilecek. Sürücüsü olmadan merkezden hareketler yönlendirilecek. Ayrıca bir müjde daha vermek istiyorum. Önümüzdeki süreçte E-5’e, TEM’e İzmit’in arkasından geçen Kuzey Otoyolu bağlantısı tamamlanacak. Böylece hem Anadolu yakasına hem de Avrupa yakasına rahatlıkla ulaşabileceğiz” şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından protokol ile birlikte Gebze OSB – Darıca Sahil Metro Hattı’nın temeli atıldı.

METRO HATTI, YENİ YATIRIMLARLA BÜYÜYECEK

Yüksek teknolojili, sürücüsüz, ekonomik, güvenli, esnek, geliştirebilir olarak tasarlanan Gebze OSB – Darıca Sahil Hattı 15.6 km uzunluğunda, 6,5 metre çapında iki tünelden oluşacak. 12 istasyondan oluşan hattın tamamı yerin altından geçiyor. Hat, 2022’de hizmete girecek. Gebze OSB – Darıca Sahil arası 19 dakikaya inecek. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi metro hattıyla; Gebze OSB bölgesindeki trafik yoğunluğunu ortadan kaldırmayı, şehir içi trafik yükünü asgari düzeye indirmeyi, kent merkezleri ve sanayi bölgelerine hızlı erişim sağlamayı, Darıca Sahiline ulaşımı kolaylaştırmayı, Kocaeli’yi ulusal ve uluslararası kara, hava ve raylı sistemlere entegre etmeyi, 2 metropol şehri yerin altından birleştirmeyi hedefliyor. Metro hattı, yeni yatırımlarla büyüyecek.

936 ARAÇLIK YERALTI OTOPARKI

Çift yönlü olarak saatte 64 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metro hattı; İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, Marmaray’a, TCDD Hızlı Tren Garı’na, ulusal ve uluslararası toplu taşıma ağlarına, kent merkezlerine entegre olacak. İki metropol yerin altından da birleştirilecek. 90 saniye aralıklarla sefer düzenlenecek. 936 araçlık yeraltı otoparkı, zemin üstünde otobüs peronlarını da kapsayan Park et Devam Et merkezleri inşa edilecek. 144 metro aracı kapasiteli Depo Merkezi’nde çevreci enerjiler kullanılacak. Hafif ve ağır bakımların yapılacağı Depo ve Kontrol Merkezi planlanan diğer hatlara de hizmet verecek. Kocaeli Büyükşehir tarihinin en büyük yatırımı olan Kocaeli Metrosunun 1. Etabı 5 milyar liraya mâl olacak. Yatırım, Kocaeli Büyükşehir’in öz kaynaklarıyla tamamlanacak.

”METRO PROJESİNDE HER ŞEY DÜŞÜNÜLDÜ

Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. otomasyon düzeyinde bulunan tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti, yolcu taleplerine daha iyi yanıt verebilme metroların cazibesi artırıyor. Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi Gebze hattında da uygulanacak. Sistem daha iyi ivmelenme, frenleme ve işletme hızı sayesinde son duraklar arası minimum yolculuk süresi ile daha üstün bir hizmet sağlıyor. Buna bağlı olarak yolcunun ortalama bekleme süresinde azalırken, yolcu yığılmalarının da önüne geçiliyor. İstasyonlardaki bekleme süreleri şartlara göre Kontrol Merkezi’nden ayarlanabiliyor. Personel bulunmayan trenlerde tren arızalarında daha fazla gecikme olabiliyor. Gecikme süresi uç istasyonlarda trenler hemen geri döndürerek giderilebiliyor veya boşlukları gidermek üzere sisteme yedek trenler dahil edilebiliyor.

TRAFİK KONTROL MERKEZİ

Sürücülü trenlerde sürücünün kabin değişmesi zaman alacağından bu gecikme süresi daha zor gideriliyor. Sürücüsüz metro sistemlerinde sürücü bulunmadığından sürücünün yaptığı tüm müdahale ve kontrolleri elektronik sistemler yardımı ile Trafik Kontrol Merkezi’nden yapılıyor. Trenin arıza, yangın, acil durum gibi durumlarda Kontrol Merkezi’ndeki tren ile ilgili iş istasyonuna gelen alarm bilgisine göre trene müdahale ediliyor.

ULAŞIM 19 DAKİKADA SAĞLANACAK

Gebze metro hattında bin 80 yolcu kapasiteli, 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz metro kullanılacak. Sürücüsüz metro 12 istasyonlu, 15,6 kilometrelik metro hattında sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak. Gebze-Darıca arasında uzanacak 15.6 kilometrelik metro hattı çalışmasının bin 560 günde tamamlanarak hizmete girmesi planlanıyor. Gidiş-dönüş toplam 32 kilometrelik bir hat yapılacak. Hattın yüzde 94’lük kısmı yerin altından işleyecek. Hatta 12 istasyon yer alacak. Darıca, Gebze ve OSB’ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak. Hattın 14,7 kilometresi tünel 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. Metro araçlarının her türlü bakım ve onarımına cevap verecek bakım onarım sahası ile araç deposu ve kontrol kumanda merkezi hattın sonundaki Pelitli bölgesinde yapılacak. Planlanan TCDD Gar istasyonu ile Marmaray ve Hızlı Tren üzerinden İstanbul başta olmak üzere diğer şehirler ile bağlantı sağlanacak. İlk istasyon olan Darıca Sahil İstasyonundan başlayacak olan yolculuk, 12. ve son istasyon olan OSB istasyonunda 19 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanacak.
Alıntı:
özgürkocaeli gazetesi


Yakup

1 ay önce - Cmt 20 Ekm 2018, 22:00

Trafigi rahatlatmak icin atilan cok güzel bir proje..


Insallah en kisa sürede biter...

insanlar bunun sayesinde arabalarini birakip ise metro ile giderler insallah...


AhmetDemir

1 ay önce - Cmt 20 Ekm 2018, 22:05

Kocaeli buyuksehir bld iyi bir depar atiyor imrenerek izliyoruz hayirli ugurlu olsun insallah. 10 seneye kadar rayli sistem hatlari olup uzunluk siralamasinda ilk 5 icinde olur diye dusunuyorum

Ağalbay
1 ay önce - Pzr 21 Ekm 2018, 00:25

KBB nin işi zor biri 1 milyonluk, diğeri 750.000 nüfuslu iki ayrı şehre hizmet ediyor. Proje doğru bir proje olmasına rağmen ilk metronun İzmit'te yapılması daha hoş olurdu.



sayfa 14
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 1314151617   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara