Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Tunc

13 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2005, 11:53

Benim Bir projem vardi.(Dusuncem... Planim...) Havaalaninin Yesilkoy den Tamamen Kaldirilmasi Ve Sabiha Gokcenin daha Aktif Hale gelmesi ile ilgili, Ama dusuncelerimde 3. Havaalani yoktu tabi.

Hava alaninin Yesilkoyden kaldirilmasi ile birlikte, Bulunan yerdeki araziye Buyuk bir park, Guzel stadyumlar, Alisveris merkezleri Spor salonlari , Kongre Merkezleri Acik hava Tiyatrolari , Olimpiyat ile ilgili Diger kompleksler, eglence Merkezleri, Daha neler neler yapilir, Denize sifir olmasi dolayisi ile, Su sporlari ile ilgili daha baska Komplekslerde Yapilabilir, Bildigim kadari ile zaten Sahil seridinde Biten ve yapimi devam eden kamulastirma calismalari ve Sahil seridi duzenleme calismalari yapilmaktadir.


Selcuk
13 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2005, 12:06

Bence Havalimani gelecekte sart olacak, bu kesin! Simdiden planmali ve hazirkliklar yapilmali. Havalimani en erken 2015´te acilir! Belki de Cumhuriyetimizin yüzüncü yilinda dev bir yeni havalimani acilir!

Mesela Madrid Barajas havalimani:

http://photos.airliners.net/photos/0/3/8/755830.jpg

Eski Terminalin kapasitesi 25 milyon ama simdi yep yeni ve büyük bir terminal yaptilar. Böylece kapasite 70 milyona cikti! Terminal iki kompleksli ve toplam 64 yolcu köprüleri var! Maliyeti 750 milyon €


Selcuk
12 yıl önce - Cum 25 Ksm 2005, 14:22

Bu projede yeni gelismeler var mi acaba? Atatürk Havalimani gecen yil yolcu sayisinda yüzde 25´lik artis gösterdi ve 17 milyon kisiye hizmet verdi. Bu yüzde 25´i gelecek yillarda da saglanilirsa kapasitesi 25 milyon olan Atatürk havalimani dolur tasir... Ondan simdiden planlar hazirlanmali ve bir kac yil sonra ilk ihaleler yapilmali!

Sabiha Gökcen ´de büyütme imkani yok ve bence de büyütülmesin cünkü Sabiha Gökcen´i daha cok tarifeli ucak sirketleri kullaniyor (Low-Cost-Carrier) ve böylece Sabiha Gökcen gelecekte de doluluk orani yükselecek.

Yeni havalimani sart ve gelecekte mutlaka yapilmasi lazim ve böylece Atatürk havalimani Yesilköy´den kaldirilmali. Yeni havalimani öngörüslü planlamali: kapasitesi en az 60-70 milyonluk olmasi lazim ve yeni ucak modelleri icin uygun olmasi lazim (Airbus A380). Yeni havalimanina cok iyi bir ulasim saglanmali (otoyol, metro).

Bir kac örnek:

Yeni Bangkok havalimani


Yeni Pekin havalimani


Yeni Incheon havalimani




Haldun34

12 yıl önce - Cum 25 Ksm 2005, 14:57

3.limanımız bunlardan da büyük yapılmalı.

Hedefimiz yeni Hong Kong havalimanı olmalı.

Çıtayı daha da yükseltip Avrupanın en büyük alana yayılan en uzun pistli  limanını yapmalıyız.


Tunc

12 yıl önce - Cum 25 Ksm 2005, 15:19

Istanbul a 3. Hava alani yapilmaz. Bu sartlar altinda Mantikli degil... Daha onceki yazimda da belirttigim gibi Hayali Projem olan Yesilkoy un Kaldirimlasi ile, Yerine avrupa yakasinda yapilabilir ancak, Istanbul a 100 km mesafede Corluda Bir hava alani var.. Orasi genisletilebilir, Corlu havaalani civarlarinda Yeteri kadar bos arazi mevcut... Ayrica tek ve cift pervaneli kucuk ucaklar icin Buyukcekmece de , Hazarfen Havalani mevcut...

Selcuk
12 yıl önce - Cum 25 Ksm 2005, 16:05

100km cok uzak degil mi? Bence Istanbul ve Corlu arasinda yapilabilir! Mutlaka sehir disi olmasi lazim!



Mehmet BERBER

12 yıl önce - Cmt 26 Ksm 2005, 11:57

bence İstanbul'a 3. havalimanı yapılır. belki önümüzdeki 2-3 senede değil ama ondan sonrasında mevcut havalimanlarının kapasitesi yetmeyecektir. Son 2 yıldır iç hat hava taşımacılığı ciddi oranda yükseldi ve de yükselmeye devam edecek..

her ne kadar yeşil alanı tahrip edecek olsa da şu an itibariyle yeni havalimanı için en uygun yer Avrupa yakasında Karadeniz kıyısı olarak görülüyor. Taksim-Levent metro hattını da Ayazağa'dan sonra yeni yapılacak havalimanına kadar uzatmak gerek tabii bu durumda...


metinn
12 yıl önce - Çrş 29 Mar 2006, 18:36

Once bir Sabiha Gokcen havaalanini dogru duzgun faaliyete gecirsinler daha sonra ihtiyaca gore yapilir....
Sabiha Gokce. havaalaninin yeri cok musait, genislemeyede acik, tek sorun ulasim...Rayli sistemi oraya kadar gotursunler... Ataturk havaalani kadar populer olur.
En onemli sorun ulasim, Avrupadaki buyuk sehirlerdede 2-3 tane havavani var fakat adamlar ulasimi halletmisler, hangi havaalanina inersen in 30 dak. da sehir merkezindesin.
3. bir havaalani icinde yeri simdiden ayarlasinlar 10 sene sonra her yer dolunca. Karadeniz kiyilarina falan yapmak gerekir ...


tolginho

12 yıl önce - Çrş 29 Mar 2006, 19:33

İç hatların kullanımı her geçen gün artıyor. Son yapılan 9 ve 19 YTL promosyonlarının da amacı bu zaten.

Dış turizmi de geliştirmek istiyoruz. İstanbul'a 5 milyon turist getirelim iddiası var.

Dünyanın birçok şehrinde hepsi uluslararası ölçekte olmasa bile çok sayıda havalimanı oluyor.

Şuanki Atatürk Havalimanı da yetersiz kalıyor. Tüm bunları bir araya getirince üçüncü havalimanının şart olduğu gerçek. Kemerburgaz için bir ara böyle bir proje vardı. İstanbul'un Kuzey aksının da geliştiğini (gerek Kemerburgaz tarafındaki lüks villalar, gerekse Maslak tarafı) hesaba katarsak üçüncü havalimanı kuzeye yapılabilir.

Hem üçüncü köprü için de bahane olur.

TOLGA KAPROL


fatih civelek
11 yıl önce - Pts 14 Ağu 2006, 19:07

Benim düsündügüm:

Berlin ve Paris'te 3'er havaalanlari var. ve bunlar yer altinda birbiriyle rayli sistemlerle bagli. Arastirmalarim bunu gösteriyor (hatali olabilirm belki bu sehirlerde yasamadigim için).

En önemlisi Avrupa yakasinda iki havaalani birbirleriyle kesin rayli sistemle baglanmali. Ayrica baglanirken, örnegin 2020-2024 veyahut 2028'de büyük ihtimal bir Olimpiyat Oyunlari düzenlenirse istanbul'da muhakkak bu iki havaalaninda Olimpiyat stadi ve Olimpiyat köyüne ve en önemlisi Olimpiyat Medya olarak kurulacak/işlenecek olan yere baglanmali. Hatta bu iki havaalaninin ortasini bulan bu dedigim yerler ara istasyon olmali. Bu durumda da havaalanlari arasi aktarmalarda rahatlar ve yüzbinlerce olacak olan insanlar Olimpiyatlar öncesi, ve sonrasinda da iki uçta bulunan havaalanina yolculari aktarmis olacaktir. Kisacasi, o kadar çok insani bir istikamete degil de 2 istikamete yönlendirip yükü hafifletmesi lazim gereken bir sistem olmali. 3. istikamet ise zaten bagcilara dogru gideceginden 3-çatalli merkezden disariya dogru bir sistmele insanlari yolcu olarak dagitmak daha verimli ve dogru olacagini düsünmekteyim. Uzun vadede gördügüm problem ise dünya'nin her yerinde insanlarin ekonomik ve refah düzeyi arttikça daha da çok ziyaretçi yükünü kaldirmak için bu 3. havaalaninin nasil bir rol oynayacagidir. Eger kompakt oyunlar olacak ise ve rayli baglantilarin her türlü insanlara hizli hizmet bakimdan 2020 ve sonrasi teknolojlere ayak uydurak bir sistem simdiden düsünülürse bu 3. havaalani projesi kesinlikle 'puzzle - yap boz' olarak yerini bulmus olacaktir. Ayrica binicilik sporu için yurt disindan delegasyonlarin getirilecekleri atlarin yükünü bu 3. havaalani rahat tasiyabilecek ve silivride bulunan Classis Golf-Country Club istikametine dogru tasinabilecektir. 3. Havaalanindan Silivri'ye de muhakkak bir rayli baglanti bile olmasi icab edebilir düsüncesindeyim. çünkü istanbul Esenler'den çanakkale üzerinden yola çikacak bir otobus Silivriden geçecektir. Bu durumda Silivri ve Olimpiyat köyü, Esenler istikametine gidecek olanlari otobuslerle bile taşınabilecektir.

Olimpiyat bakışaçısıyla bir izlenim ...

Sevgiler
cem



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM