Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Selcuk
13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 10:38

Aslinda Atatürk´te genisletme imkani var:



(+)


- Eski Terminali (Ic-Hatlar) yikmali ve oraya yeni ve büyük bir Terminal yapilmali
- Su an ki Dis Hatlar Terminali uzatilmali
- baglanti yollari düzenlenmeli
- pist uzatilmali

Böylece kapasite ikiye katlanmis olur! Ama unutmayalim böylece o bölgede ki hava trafigi büyüyecek ve cevre icin büyük bir problem getirecek!


Altay
13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 10:53
3.Havalimanı gerçekten gerekli mi?


Sevgili arkadaşlar,bende 3.havalimanı yapılacağını duyduğum zaman gerçketen heyecanlandım.Bencede yeni bir havalimanı yapılması gerekliydi çevresinde şehirleşme olmayan.Ama gelen bir e-mail kafamı allak bullak etti.3.Havalimanı'nın gerçekten gerekli olup olamayacağını düşünmeye başladım.Bu e-mail i sizinle paylaşmak istiyorum.E-mail aşağıda...

Nereden çıktı bu üçüncü havaalanı?

Eksik yolcu nedeniyle TAV'a tazminat ödeniyor...



Sabiha Gökçen boş ama hükümet yetkilileri İstanbul'da üçüncü havaalanı için yer arıyor.

Atatürk Havalimanı yüzde 50, Sabiha Gökçen yüzde 7 kapasite ile çalışıyor. 'Eksik yolcu' nedeniyle TAV'a tazminat bile ödeniyor


Atatürk Havalimanı kapasitesinin yarısı, Sabiha Gökçen Havaalanı'nın yüzde 7'si kullanılabiliyor. Her tür uçuşa elverişli hale getirilen Atatürk Havalimanı üçüncü pisti geçici kabul aşamasında. Ama günlerdir İstanbul'un acilen uluslararası bir havalimanına kavuşturulması konuşuluyor.
İstanbul'a üçüncü bir havaalanı yapılması gerekliliği ilk kez Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından ortaya atıldı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da Atatürk Havalimanı'nın trafik artışını karşılamakta zorlandığını savunarak, Avrupa yakasına ikinci bir havaalanının zorunluluk olarak gözüktüğünü söyledi. Yıldırım, son 1-1.5 yıl içinde İstanbul'da hava trafiğinin dış hatlarda yüzde 25, iç hatlarda yüzde 63 oranında arttığını vurguladı.

Atatürk Havalimanı'nın saatte 30 uçağa hizmet verebilecek kapasitesi bulunduğunu kaydeden Yıldırım, şunları söyledi: "Öyle günler oluyor ki sayı 48'e kadar çıkıyor. Hele Avrupa Şampiyonlar Ligi final karşılaşmasında bu sayı 60'ları buldu Avrupa yakasına ikinci bir havaalanı zorunluluk olarak gözüküyor." Yıldırım'ın bu açıklamalarına karşın Ulaştırma Bakanlığı'nda henüz üçüncü havaalanı konusunda ön çalışma bulunmadığı öğrenildi.

Rakamlar farklı söylüyor

İstanbul hava trafiğinin ana yükünü çeken Atatürk Havalimanı'na inen toplam uçak sayısı 2002'de 160 bin 364, 2003'te 161 bin 827, 2004'te de 187 bin 487 oldu. Uçak sayısı bir önceki yıla göre 2003'te yüzde 1, 2004'te ise yüzde 15.9 oranında arttı. Bu yılın ilk dört aylık döneminde ise geçen yılın aynı dönemine oranla uçak sayısı yüzde 14'lük artışla 54 bin 177'den 61 bin 792'ye yükseldi. Bu arada 2003 yılında 'görerek' inişe elverişle şekilde inşası tamamlanan üçüncü pistin her türlü uçuşa elverişli hale getirilmesi çalışmaları da geçici kabul aşamasına getirildi.
Atatürk Havalimanı'nın toplam yolcu kapasitesi 27.5 milyonu buldu. Buna karşılık, Atatürk Havalimanı'na 2003'te 3.1 milyonu iç, 9 milyonu dış hat olmak üzere 12.1 milyon, 2004'te ise 5.4 milyonu iç, 10.2 milyonu dış hat olmak üzere toplam 15.6 milyon yolcu geldi. Bu yılın ilk 4 aylık döneminde ise 2 milyonu iç hat, 3.4 milyonu dış hat olmak üzere 5.4 milyon yolcu geldi. İç hatlarda kapasite kullanımı 2003'teki yüzde 43'lük seviyeden geçen yıl ilk kez yüzde 72'ye ulaşırken, dış hatlarda 20 milyonluk kapasitenin ancak yarısında kaldı.


Tazminat ödeniyor!

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), 'yolcu yetersizliği' nedeniyle Tepe Akfen Vien (TAV) konsorsiyomuna tazminat ödemekten ilk defa 2004'te kurtulabildi. Terminal inşaatı anlaşmasının bir parçası olarak TAV'a her yıl 4 milyon yolcu garantisi veren DHMİ, eksik yolcu için tazminat ödüyor, 4 milyonu aşan yolcudan elde edilen gelirleri ise paylaşıyor. Deprem ve 11 Eylül terör saldırılarının da etkisiyle dört yıllık dönem için toplam 13 milyon 198.7 bin dolar tazminat ödeyen DHMİ, sadece geçen yıl kapasiteyi tutturarak tazminattan kurtuldu.


'Asıl pist yetersiz'

Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği Başkanı Şahabettin Bolukçu pist eksikliğinin altını çizdi. Bolukçu, "Evet, yeni havalimanı gerekli. Atatürk Havalimanı'nda üç pist var. Biri paralel pist olduğu için, havacılık standartları gereği kullanılamıyor. Ana pistle, küçük pisti, rüzgârlar nedeniyle yılın yüzde 70'inde kullanamıyoruz. Bu, uçak iniş kalkışlarına etken, tek piste inildiğinde kapasite 35-40 uçağı aşamıyor" dedi.


Kıpırdandı

Yolcu kapasitesi: 3 milyon (dış hat), 500 bin (iç hat)
Gelen yolcu sayısı (2004): 235 bin 278 (dış hat) 10 bin 323 (iç hat)
Uçak sayısı (2004): 9 bin
Pist sayısı: 1
Atatürk Havalimanı kapasitesinin yaklaşık yarısını kullanabilirken, İstanbul'un Anadolu yakasındaki Sabiha Gökçen Havaalanı ise neredeyse sinek avlıyor.
3 milyonu dış hat, 500 bini de iç hat olmak üzere yıllık 3.5 milyon yolcu kapasitesi bulunan Sabiha Gökçen, geçen yıl 235 bin 278'i dış hat, 10 bin 323'ü de iç hat olmak üzere toplam 245 bin 601 yolcuyla, kapasitesinin ancak yüzde 7'sini kullanabildi. THY'nin nisan ayında İzmir, Antalya, Adana ve Trabzon'a günlük seferler başlatması nedeniyle hareketlenmeye başlayan Sabiha Gökçen, THY ile aylık 27 bin 120 yolcu sayısına ulaşabildi. Daha çok ucuz havayolu şirketlerince tercih edilen Sabiha Gökçen'den altı AB ülkesine düzenli sefer yapılıyor.


Atıl halde

Yolcu kapasitesi: 600 bin
Uçak kapasitesi: 96 bin
Gelen uçak (2003): 945
Gelen yolcu (2003): 14 bin
İstanbul kent merkezine 1.5 saat mesafedeki (TEM çevre yoluyla 100 km, E5'le 90 km) uzaklıktaki Çorlu Havaalanı'nın yıllık yolcu kapasitesi 600 bin, uçak kapasitesiyse 96 bin 360.


Ruslar da gitti...
2004 yılında yolculuk sayısı 9 bin 964'e düşen alan, Atatürk Havalimanı'nın yoğunluğunu azaltmak için Sovyetler Birliği'nden dağılan ülkeler ve Türk cumhuriyetlerinin kargo uçakları için düşünüldü ve 1998 yılında hizmete alındı. 2000 yılında 3 bin 687 uçak 95 bin 496 yolcu, 2001'de 3 bin 18 uçak 96 bin 726 yolcu ağırlayan Çorlu Havalimanı'na, 2002'de bin 644 uçak 51 bin 58 yolcu, 2003'te 945 uçak ve 14 bin 251 yolcu geldi. Çorlu Havalimanı'nı kullanan Rus ve Ukraynalı havayolu şirketlerinin Sabiha Gökçen Havaalanı'naa yönlendirildiği, bu nedenle sadece dış hatlara açık olan Çorlu Havalimanı'nın yeniden atıl kaldığı öğrenildi.


AgaH
13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 13:33
Atatürk Havalimanı işletmesi TAV’ın


İstanbul Atatürk Havalimanı iç ve dış hatlar terminal binası, katlı otopark ve genel havacılık terminalinin işletme hakkının 2021 yılına kadar kiralanması için açılan ihalede en yüksek teklifi 2 milyar 950 milyon dolarla Tepe-Akfen-Vie verdi. 3 firmanın teklif yaptığı ihalede, Alarko-Corporation America SA teknik yetersizlikler nedeniyle ihale dışı kaldı. Daha sonra yapılan açık artırmada Malezyalı konsorsiyumdan daha fazla teklif veren TAV, havalimanının 15.5 yıllık işletme hakkının sahibi oldu.

ntvmsnbc.com

3. havaalanını fikrini ortaya atarak ihalede fiyat arttırmak istediklerine dair bazı yorumlar da okumuştum. Belki de yeni havaalanı tamamen bir balon olabilir.



Barbaros
13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 13:44

Bu eksik yolcuya tazminat ödeme uygulaması yeni sözleşmede yer almıyor. Bu işe tek taraflı bakmış yazan. Fazla yolcunun karınıda devlet alıyordu eskiden. Şimdi kar da zarar da TAV'ın. Hem bana kalırsa Atatürk Havalimanı işletmesini sonuna kadar hak ediyor TAV.

Orhan
13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 15:31

Bilakis bence hukumetin beceriksizligidir bu 3. havalimani aciklamasi.

15 yillik bir ihale oncesi biz Istanbulá 3. bir havaalani yapmayi dusunuyoruz derseniz sizce o ihleye girecek firmalar fiyati artirir mi? azaltir mi?

Bence bu yapilan aciklama bilincli olarak yapilan bir aciklama ve bizim tahmin edemedigimiz bir amaci var. 3. havaalanina verilecek parayla Ataturk havaalaninin etrafini istimlak eder istenilen yer acilir ve cok daha az masrafla istenilen kapasiteye ulasilir.


onders1976

13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 18:36

Istanbul'a yapilmasi dusunulen 3.havalimani icin aciklamalara gore oncelikle 10 Milyon /m2 bir bos alan gerekiyor.Bu kadar bos alan Istanbul'un bir yerlerinde muhakkak mevcuttur.
Fakat verilen bilgilere gore Ataturk Havalimaninin %50 kapasite ile calistigi goz onune alinirsa 3.havalimani gereksiz gibi gorunuyor.
Bence bu projede goruslerine 1.derecede onem verilmesi gereken insanlar pilotlar ve kule gorevlileridir.Eger bir karmasalik ,yogun hava trafigi ve gelis-gidis hatlarinda yolcu yigilmasi gibi olaylar yasaniyorsa yeni hava limani yapilmasi uygun olabilir.



Oguz Meric
13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 20:08

Hukumetlerin beceriksizligi senelerden beri basimizin derdi.....
Bu konuda pek cok kisinin bilmedigi bazi bilgileri vermek istiyorum.
Onceki yazilardan birinde Hazerfen 3. havalani degil mi gibi bir soru vardi.
Isterseniz oncelikle Istanbulun Havaalanlarini soyle siralayalim.
Yesilkoy ve Sabiha Gokcen' i herkes biliyor.
Hazerfen de kucuk ucaklarin inebilecegi ama oldukca atil durumda ve kanunen kacak olarak yapilmis bir meydan (gol havzasinda oldugu icin kacak bir yapi durumda)
Bunlarin disinda Istanbulda bir tane Tuzla Piyade okulunda, Bir tane de Samandira'da
havaalani olabilecek iki meydan daha var. Samandira'da iki pist var, Tuzla'da bir pist var ama askerler sabah kosularini bu pistte yapiyor.
Bir tane de Maslak'in kuzeyinde ormanlarin icine yapilmis bir toprak pist var.
Kisa sayilmayacak bir buyuklukte.
Ama orman bakanligi tarafindan binlerce metre kare orman kesilerek yapilan bu pist yanlis yone yapildigi icin
(ucaklar inis ve kalkisi ruzgari karsidan alarak yaparlar, yandan gelen ruzgar inisi ve kalkisi zorlar)
Donemin basbakani tarafindan(tansu ciller) buyuk bir olaymis gibi acilmistir.
Bugune kadar hicbir ucak tarafindan kullanilmamistir.
Sabiha gokcen nerdeyse atil duruken, Sile'ye havaalani yapmak fikrinin altinda ne yatar? bilinir de bilinmez.
Kaldi ki az ilerde Corlu meydani (ki gelisime cok uygundur.)
Biz dunyada en az ucak sayisi, ucus saati ve havacilik faaliyeti gosteren ulkelerden biriyiz, ama hemen her ilimizde yapilmis ama kullanilmayan bir yigin
havaalani var.
Hatta Yesilkoy'de gectigimiz senelerde 3. bir pist daha yapildi ama paralel durdugu piste o kadar yakinki uluslararasi kurallara pist acilamadi.
(sayfanin en ustundeki hava fotografinda gorebilirsiniz. Lastik izleri olmadigi icin pek dikkat cekmiyor)
Kac trilyon harcandi bilmem ama cope gitti. Yesilkoy'de biraz duzenleme ile kapasite arttirima gidilebilir. Ilk akla gelen meydanin guneybatisindaki Hava harp okulunun tasinmasi. Kazanilacak alan ile pistin uzatilmasi dusunebilir.
Hava trafik kontrol memurlarini daha iyi egitip pisti daha iyi kullanmalari ogretilebilir.
Atil durumda bulunan diger meydanlara ozellikle kucuk ucaklarin ve business jetlerin kullanimina acilmasi saglanabilir.
Ama bunlarin hicbiri yapilmayacak, cunki bu is bizler icin olmasa da bazilari icin cok karli bir rant kaynagi.
Oguz Meric


Erkut A2.

13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 21:47

Kusra bakmayin ama benim dikkatimi cekiyor. Sabiha Gökcen havaalani sanki cok kullaniliyorda simdi birde 3. sü mü yapilacak? Bundan 5 sene önce Ordu-Giresun (Orgi) havalimani yapilacakti,yattı.

xgokhan
13 yıl önce - Cmt 11 Hzr 2005, 23:43

Arakdaşlar havaalanı planlaması ve inşaatı gökdelen ya da alışveriş merkezine benzemez, sadece etüdleri bile yıllar sürüyor moden çağda havaalanı inşaatının. Uygun arazinin bulunması, etüd yapılması, proje çizimi, rüzgar ve gürültü testleri, ulaşım planlaması, kalkış iniş koridorlarının belirlenmesi, inşaat, testler vs derken en iyimser 10 yıl gerekir havaalanı yapalım dedikten sonra hizmete açılması için. Bugün konuşulursa belki (o da eskisi gibi değil de doğru dürüst planlama yaparsak) 2015'te açılır ve 2020'ye doğru ancak Atatürk'ün yerini alır. O tarihte de zaten bu havaalanı pist kapasitesini aşmış olacak.

buyukdereli

13 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2005, 00:01
Bravo


3. havalimani cok iyi bir fikir. Bence gecekondularin yogun oldugu genis bir araziye yapilsin, boylece gecekondu sorunuda bir nebze hallolur. Havalimani gelirleriyle (vergiler) toplu konutlar yapilir insanlar oraya zamanla aktarilir. Bir tasla iki kus diyorum!!!

Saglicakla
Ahmet



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM