Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1309
mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 14:23

Yukarıdaki şema/plan ve görseli yükleye Raub nick'li arkadaş, biraz da izahat verebilir mi bunlar hakkında?

Zannederim bunların benzerleri (ama belki bir eski sürümü) ya bu başlığa, ya da M11 başlığında yine kendisince paylaşılmıştı.

Bugün paylaştıklarında dikkatimi çekenler:

1) Niye "metro hattı" olacağı bilinen M11 için "Express Rail" ve "Transit Rail" taımlamaları yapılmış?
2) Buradaki "Express Rail" branşmanı T1 ve T2 Terminalleri'nin hem iç hat, hem de dış hat bölümlerine mi gitmekte? (bu bransman gözükürde "airside" tarafında ve her iki terminalin de "dış hatlar" tarafında gibi, ama tabi ki yapı içinde iç/dış hat ayırımı yapılabilir....)
3) Yine bir "metro hattı" olacağı hemen hemen kesinlikle bilinen Halkalı-INA hattı "Commuter Rail" (=Banliyo Hattı) tanımlaması yapılmış, acaba neden?
4) Faz 4'e bakarsanız toplam 200 milyon pax kapasiteli 2 ikiz terminalin ortaya çıkması söz konusu, yani terminal başına 100 milyon pax. Ancak Faz 3'te bu 2. terminalin çok küçük bir bölümü (ST ile gösterilmiş...) yapılacakmış gibi gösterilmekte. Bu kadarlık bir bölümün "135-100=35 milyon pax" taşıyabileceği bana göre şüpheli.

Daha fazla detay biliyorsa, Raub Forumdaş'tan bunların Türkçe mealini rica etsek?


dubişler
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 14:30

Sayın Raub un görselleri fikir beyanından öte gerçek projeden ise birçok bilinmeyeni anlatıyor. Daha önce paylaşşa idi keşke.

mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 14:45

Alıntı:
..Yıllık yüzde 5 büyüme hiç de iyimser bir sayı değil. Bu havalimanı büyük ölçüde küresel uçuş pastasından pay kapacağına göre, küresel uçuş talebindeki artışı göz önüne almalıyız.Son 10 yıla bakıldığında yıllık yüzde 7 gibi bir büyüme görülüyor. Ayrıca büyüme bizim aktarmalı uçuş pazarımız olan Asya ve Afrika'da çok yüksek. Küresel uçuşlardaki büyümen üstünde bir yolcu talebini IGA'da beklemeliyiz.


Şükrü Bey, zaten Türkiye'deki 2017 için olan yıllık büyüme bir yıl öncesine göre %10.7; yani global ortalamanın üzerinde ama mevcut IST (AHL) için bu oran sadece %5.5'da kalmış durumda. Peki de bu az artışın yegane sebebi AHL'nın slot sıkışıklığı mıdır? Başka siyasi ve ticari nedenler varsa, bunlar INA'da da devam etmeyecek midir? (LCC'lerin olmayışı/olmayacağı, charter'ların olmayışı/olmayacağı)

Bu nedenlerle ben INA için, ISG'in durumundan bağımsız, öyle %10'luk yıllık artışlar öngöremiyorum.

Üstelik ISG'de 2. pist ve terminal tamam olduktan sonra (2022 diyelim...), eğer AHL'daki artışı önleyen slot dışı nedenler ortadan kalkmazsa INA ISG'ye daha fazla yolcu dahi kaptıracaktır...

Yukarıda diğer arkadaşın AB Gümrük Birliğinden birtakım yeni ve radikal olanakların çıkıp INA'nın bundan fayda görmesini beklemek konusu teoride doğrudur ama karşılıklı olarak uygulanabilecek bu yeni statü acaba Türkiye'li havayollarına ne getirir, ne götürür? INA para kazansın diye THY (AnadoluJet bölümü) ya da Pegasus batsın mı?



mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 14:53

İlker Aycı demiş ki:
Alıntı:
Örneğin; yolcunun havalimanı içinde ulaşımını kolaylaştırmak için metro çıkışlarına check-in masaları konulabilir" dedi.


Vallahi ben daha önce bunu tersten okumuş/anlamış ve "metro başlangıç istasyonlarına check-in masaları konulabilir" diye algılamıştım (yani "City Check-In" yapılması...). Aycı, metro istasyonlarının Yeni Havalimanı tarafına check-in masaları konulmasından bahseder imiş!???

Yani ben yolcu olarak ağır valizimi şuyu buyu metroya kadar taşıyacağım, o valizlerle metroda 35+ km. yol gideceğim, sonra havalimanı çıkışında normal check-in kontuarlarına kadar yürümeden (ki orada artık mebzulen bagaj arabaları vb. taşıma olanaklarının bulunması gerekir...) hemen oracıkta check-in yapacağım!... El insaf; bu kadar sığ ve palyatif bir düşünce olabilir mi?


Efe Elaldı

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 14:59

Diger tarminalin paylasimlarda hemen yanda ayni buyuklukte yapilacagi son paylasimda kesinlesti artik yanliz faz 4 te yapimi planlaniyor terminal 2 biraz bekleyecek anlasilan yakin zamanda olmayacak

mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 15:06

1308. sayfada ali almi012'nin yaptığı hesaplamaya pek katılamayacağım. Her yıl başına10 milyon yolcu arttırımını sabit olarak katmak bana fazlaca bilimsel gelmiyor...

Ama öyle olduğunu varsayalım: bu sefer hakikaten 2020 ortalarında 2. Terminal'in inşaatı başlatılmalı ki 2023 sonunda 1. Terminal 120 milyon gibi çok sıkışık bir noktaya geldiğinde 2. Terminal bu yükün 20 milyonluk kısmını devralarak hizmete girsin.

Ancak bu tempo ile devam edilirse (yani yılda sabit 10 milyon artışlar!) iki terminalin toplam yolcu sayısı 2033 sonunda 220 milyona ulaşır ki orada deniz biter! IGA'nın orada daha 10 yıl kalma hakkı var? Nasıl ve nerede büyüyecek? Ne terminal, ne ilave pist yapılacak arazi kalmış değil! IGA'ya tanınmış arazi sınırlarına da hiç bakılmasın; oraları da zaten çoktaaan dolmuş bulunacak! Deniz üstüne ilave terminal ve/veya pist yapılacak? Ayrıca ISG'nin de 2. pist ve terminali yapıldıktan sonra hiçbir yere büyüme, genişleme şansı yok; orası da 60-70 milyon yolcuyla çakılıp kalacak!

Nasıl bir çözüm olacak Istanbul için? Demek ki 4. Havalimanı Projesi için şimdiden yer bakınılmaya başlanması gerekiyor.



mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 15:08

Alıntı:
Diger tarminalin paylasimlarda hemen yanda ayni buyuklukte yapilacagi son paylasimda kesinlesti artik yanliz faz 4 te yapimi planlaniyor terminal 2 biraz bekleyecek anlasilan yakin zamanda olmayacak


Raub'un paylaştıklarında bahsedilen 3.ve 4. Fazlar ile IGA Sitesinde halen gösterilen 3.ve 4. Fazlar tam olarak örtüşmüyor olabilir.


Efe Elaldı

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 15:16

Aslinda şuda var biz kendimizce tahmin yapiyoruz ama 2 sene sonrasini kimse bilemez tabi bu is parayla endeksli sirket 25 yil boyunca burdan para kazanacak 2.terminali arz talebe göre yapacaklar bunun icin net bi tarih onlarda veremez olduda 2020 icinde havaalani yogunlugu kaldiramayacak duruma gelirse hemen 2.teeminal insaati baslayabilir dedigim gibi arz talep para bunlar belirler yapilacak yatirimi

igaspotter
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 15:18

Alıntı:
Yine bir "metro hattı" olacağı hemen hemen kesinlikle bilinen Halkalı-INA hattı "Commuter Rail" (=Banliyo Hattı) tanımlaması yapılmış, acaba neden?


Keşke öyle olsa Küçükçekmece’de metrobüsten inen biri tek aktarmayla havalimanına ulaşabilse


mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 15:25

Valla bu 2. Terminal konusunda:

1) Bülent Küçük arkadaşımızı takip ediniz derim, o ne zaman ki "temeli atılıyor" diyecek, o tarihten sonra 3 ila 4 yıl arası koyunuz 2. Terminal'in devreye alınması için (eğer komple devreye alınırsa....).
2) Benim bu konuda bilgi alımım olabilir ama şimdilerde değil. Yine o temelin atılmasından sonra benim duyabileceklerim gündeme gelebilir; daha önce değil. Benden gelecek bilgi Bülent Bey'in "sağlaması" olabilecektir. Zira benim bilgim FIDS'in 2. Terminal etabının çalışması başlatıldığında daha kesinleşmiş hale geleecektir.



sayfa 1309
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM