Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Tugrul
13 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 22:12

Sanırım avrupa yakasında en uygun yerler Başak şehir olimpiyat stadı ya da bahçeşehir çevresi.

Selcuk
13 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 22:47

Yeni Havalimani

- Istanbulun disinda olmali
- Otoyola baglanmali
- büyük bos bir alanda insa edilmeli
- gelecegi bakarak planmali

Bana en uygun yer Büyükcekmece etrafi!

Burasi mümkün olabilir:



(+)


Burç

13 yıl önce - Pts 06 Hzr 2005, 23:13

düşündüm de hava trafiği açısından Yeşilköy'e yakın olması sorun yaratabilir.
Bir de şu anda varolmayan üçüncü köprü çevreyolu üzerinde yapılması fikri
mutlaka zamanla gündeme gelecektir.



HakanT

13 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 01:34

Selcuk'un gösterdiği yer olmaz cunku tam gösterdigi yerde Alkent 2000 sitesi var..Tem'le e-5 arasında uygun ancak Tem'in kuzeyi..

Bu arada eğer 3. Köprü ve cevre yolları Sarıyer tarafına yapılırsa ve Yeni havalimanıda bu artere insa edilirse Istanbul'un elde kalan son yeşilliklerinede el fatiha demiş oluruz..

Haritaya göre en uygun alan Tem'in kuzeyinde kalan Çatalca -Boyalık arasındaki alan..orası yeterince düzlük ve Atatürk havalimanını etkilemeyecektir diye düsünüyorum.


deniz74
13 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 05:31

kemerburgaz'da yapilacakmis havaalani.

Alp
13 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 06:02

DHMİ çalışan bir bürokrat(çaycı) dostum ile görüştüm.Neresi sorusunu ona sorduğumda yıllardır bir tane bile çivi çakılmamış ve yatırım sözü verilmiş olan bir yer Silivri'de yapılacağını söyledi.Nedeni basit İstanbula en yakın yerlerden biri ve zemini gerçekten sert ve düz alanları çok fazla var.Gerçi isterse dağ olsun TAV onu zemin yapmasını bilir...



Haldun34

13 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 08:38

Yeni havalimanı her nereye yapılırsa yapılsın ATU gibi denizden inişe'de olanak sağlayacak bir konumda yapılması düşünülüyor. Yani Sabiha Gökçen gibi bir iç bölgede olmayacak. Bunun nedeni ise yine Sabiha Gökçen çevresinde de mutlaka otobandan Gebze-Kartal aralığında geçenler rastlamışlardır, sabahları oluşan yere yakın sis (horizontal land mist) birikimi.
Sis oluşumu Ankara Esenboğa havalimanı için de ciddi bir sorun olarak devam ediyor.

Talimatın içeriği hakkında şu anda kimse birşey bilmiyor olsada Büyükçekmece, Silivri, Tüyap çevresi diyenler daha destekli sallamış oluyorlar bence.

Olimpiyat köyü,Başakşehir diyenler ise tamamen Havacılık kurallarını bilmeden sallıyorlar. kesinlikle olamaz. Neden iki havalimanının hava koridorlarının yaratacağı intersection ve havadaki trafik yoğunluğu. İstensede zaten izin alınamaz, imkansız. Başakşehir'e ATU'yu kapatmadan yapılacak liman uçak kazası demektir. Bu trafiğin altından hiçbir kule ikilisi kalkamaz. Bu nedenle Burç'un da dediği gibi ya Silivri tarafı ya kuzey taraflar.
Kuzey taraflar deyince biraz aykırı kaçabilir ama tamamen Kilyos yani kuzey kıyısına paralel veya dik Kilyos bölgesi olma ihtimalini de lütfen göz ardı etmeyin. Sayın Başbakanımızın 3. köprünün Sarıyer, Büyükdere-Beykoz arasına yapılması fikrine daha sicak olduğu hakkında duyumlarım var. Bununla birleştirince Kilyos bölgesi de mantıklı. Ayrıca direkt Karadeniz üzerine kalkan uçaklar Varna-Bulgaristan-Macaristan-Doğu Avrupa koridorunu kullanacaklardır.


irfan x
13 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 10:22

Alıntı:
3'üncü havalimanı Kemerburgaz'a

Başbakan açıkladı: "İstanbul'a dev havalimanı yapacağız." Ulaştırma Bakanı yer sinyali verdi: "Gözüm Kemerburgaz'da..." Eski kömür ocakları bölgesinde inceleme çalışmaları başladı


Haberin kaynağı ve devamı için
http://www.sabah.com.tr/eko101.html


Senol Sabah
13 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 11:14

istanbul'da denize yakin bölgelerde yer olmadigi icin havalaninin ic bölgelerinde yapilmasi gereklidir. tabiki bir cok faktörü degerlendirmete yarar var.
1. cevre faktörü(orman bölgesimi? (agac kiyimi), yerlesim birimlerine uzakligi (hava kirliligi), sis bölgesi? ses gürültüsü vs.,
2. Pistlerin yönü
3. havalani kurulacak bölgenin gelismeye uygun olmasi.  en az 30 km2 (3000 ha)
4. ekonomik getiri ve götürünün karsilastirilmasi.
5. topografi vs.

bu durumda havaalanin silivri taraflarinda yapilmasi sözkonusu olabilir.

ekte modern bir havaalanin nasil olabilir seklinde bir öneri:
pistler 2000 ile 2500 m aralikla parallel ve baslangic noktalari 500m mesafeli.
böylelikle saatte en az 120 ucagin kalkis ve inisi her türlü hava sartlarinda mümkün. 3.4. parallel pistlerle inis kalkis frekansida tabiki yükselir.

iki terminal, metro yada banliyö baglantisi, otoyol baglantisi.




(+)



[Buyutulemeyen resim duzeltildi - Anıl - Çrş 29 Mar 2006, 20:10 ]


enderakay
13 yıl önce - Çrş 08 Hzr 2005, 19:46

istanbula 3. de 4. de şart lakin önce köprü ve şehrin başından sonuna ulaşan metro lazım.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM