Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
İETT Otobüsleri - Hat Tabelaları
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 98, 99, 100  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ümit 806

6 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 03:32

İşte, wowturkey'deki Citaro, DAF ve Capacity başlıklarından topladığım tabela fotoğraflarından ürettiğim tabelalar...

Ön tabelaları büyük, yan tabelaları biraz daha küçük hazırladım, halbuki hepsi 112x16 matristen oluşuyor. İkinci tabela 1A'nın bir ara citaro'lardaki yan tabelası. Altunizade-Üsküdar arası sığdığı için otobüslerde de hareketsiz duruyordu.

Gözlemlediğim kadarı ile genel itibari ile çoğu hatta 2 ya da 3 turda bütün duraklar tamamlanıyor. 5 tur ile 129T ve 130 şu an için gördüğüm en çok tur yapan yan tabelalar.

Normalde Citaro tabelalarında iki satırlı yazıların arasında sadece bir lamba sırası boşluk oluyor ama ben animasyonlarda en alttaki bir sıra boşluğa yazıları kaydırıp ara boşluğu 2 sıra yaptım.

Bu ilk tabelayı da Barış Çetin'in bozuk Citaro tabelası fotoğraflarına bakaraktan yaptım.

122M Yan tabela


1A Yan tabela


1A Yan tabela


1B Ön tabela


1B Yan tabela


9D Yan tabela


12A Yan tabela


19T Ön tabela


21MK Ön tabela


28T Ön tabela


29C Yan tabela


35C Yan tabela


43R Yan tabela


58N Yan tabela


61B Ön tabela


76E Ön tabela


83 Ön tabela


87 Ön tabela


96A Ön tabela


96K Ön tabela


96K Yan tabela


96T Ön tabela


125 Ön tabela


129K Ön tabela


129K Yan tabela


130 Yan tabela


DT1 Ön tabela


DT1 Yan tabela


E3 Ön tabela


E9 Ön tabela


E10 Ön tabela


Bu aşağıdakiler de aynı hattın zamanla değişen tabelaları Hat numaralarında genel itibari ile genişleme olurken 15F'nin hat numarası fontu genişken sonradan daralmış.

2 Ön tabela


4 Ön tabela


15F Ön tabela


22 Ön tabela


25T Ön tabela


28 Ön tabela


35 Ön tabela


35A Ön tabela


40 Ön tabela


61B Ön tabela


77 Ön tabela


122C Ön tabela


125'in hat tabelası diğerlerinden farklı, çünkü güzergahı da farklı, fakat ben yine aynı animasyona ekledim.

125 Ön tabela


Bu aşağıdakiler de fotoğrafları tamamlanmadığı için güzergahı eksik kalan yan tabelalar:

22RE Yan tabela


25E Yan tabela


83 Yan tabela


120 Yan tabela


127 Yan tabela


127 Yan tabela


129L Yan tabela


Normalde wowturkey'de mesajlara iliştirilmiş her resmin başına ne olduğunun yazılması taraftarıyım, çünkü Google sayfa indekslerken grafik aramalar için de resimlere en yakın kelimelerle resimleri ilişkilendiriyor. Örnek; google grafik aramalarda 99-180 yazıldığında wowturkey'deki 99-180'in fotoğrafı eğer başına 99-180 yazılmışsa karşınıza gelir. Google'ın henüz hareketli GIF indekslediğini görmedim ama yine de her tabelanın hem dosya adına hem de başına ne olduğunu yazdım.


Seyhun
6 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 18:53

35 Ön tabela




35A Ön tabela


35C Ön tabela


Tabelaları Ümit abinin fotoğraflarını kullanarak yaptım (aynısını göremediğim ve Ümit abi renklerini biraz açık yaptığı için)..35 ve 35A'nın tabelaları hazırdı ben sadece rengini değiştirdim ama 35C tabelasını kendi uğraşlarımla yaptım...


En son Seyhun tarafından Pts 24 Arl 2007, 19:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


:BARIŞ:

6 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 19:09

Ümit abi, bu 2 tabela'da ellerinden öper,

8A tabelası

122B tabelası; Bu hatta 1 kere körüklü citaro (2006-840) çalışmıştı.


Çağrı Tekin

6 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 19:56

İETT citarolar geldiğinde Uğur Mumcu'nun tüm hatlarını denemişti, fakat 17S'nin yolcusu standartlara erişemediği için citarolar bu hattan çekildiler. O zamanlar benim fotoğraf makinem yoktu, şimdi var, gönderiyorum. (yuh )



123 Hattında da kaldırılmadan önce citarolar geceleyin gizlice sefere çıkmışlardı, ama Kartal'ı pek sevmeyen idare bunları hemen servisten çekmişti.



Fotoğraflar için Barış'a teşekkürler.


ümit 806

6 yıl önce - Sal 25 Arl 2007, 04:27

Mercedes citaro Tabelalarındaki harf şekilleri.

Dar punto. Yan tabelalardaki güzergah detaylarında kullanılıyor daha çok. Rakamlardan 7 eksik. Harflerden de Q, W ve X.


Az geniş punto. İnce yazılı harflerin en genişleri. Otobüsler ilk geldiklerinde bazı hatların yan ve ön tabelalarında kullanılmış. Şimdi ise 96T, 96A, 35, 35C, 35A tabelalarına zor sığan KOCAMUSTAFAPAŞA, HAREKET SAATİ, ATATÜRK AIRPORT gibi yazılarda kullanılmış. Bunda da elimde 3 rakamı, Q, W, X ve J harfi eksik.


Bu aşağıdaki karakter kümesi daha çok ön tabelalarda gördüğümüz küme. Rakamlar ise genellikle Hareket Saati yazılarında kullanılmış. Bu kümede de 4, Q, W, X karakterleri eksik.


Bu aşağıdaki küme de genellikle hat numaralarının yan tabelalarda yazımında kullanılmış. 9D, 78 gibi hatlarda yan tabelada daha genişi kullanılmışken 35C, 35A gibi hatların ön tabelalarında da KOCAMUSTAFAPAŞA gibi uzun ifadelerin sığabilmesi için tercih edilmiş. Bunda da Q, W, Ğ, Ü, J, Ş, Z, X ve Ç karakterleri eksik.


Bu aşağıdaki karakter seti ise çok özel bir durum olmadıkça ön tabelalarda kullanılan küme. Q, W, Ğ, G, J, X ve Ç karakterleri eksik.


Bu aşağıdaki de 1 ve 2 haneli hat numaralarında kullanılan küme. Maalesef bunda eksik çok.


Aslında yüzlerce fotoğrafı tarayarak programa kaydettiğim şekiller bunlardı. Bu harfleri bir kere kaydederek okunmayan tabelaların bile aslında ne olduklarını bulmak mümkün.

Sevgili Yaşar GÜL'ün bir mesajındaki (*) fotoğraflardan biri olan aşağıdaki fotoğraftaki tabelayı noktası noktasına tesbit etmek bu aşamadan sonra çok kolaylaşıyor



(+)




Toplam 900 küsür fotoğraftan farklı 256 hat tabelası görüntüsü oluşturmuştum.

İşte bunların ön tabelalara ait olanlarının peşpeşe geçtiği GIF. Tam 174 Frame. 4 dakika 18 saniye civarı tutar.


Ve bu da yan tabelalara ait olanlarının peşpeşe geçtiği GIF. Tam 84 Frame. 2 dakika 6 saniye sürmesi lazım.


Bunlar da daha küçük halleri. Cep telefonu dostu modelleri yani




Hakan Koltaş
6 yıl önce - Çrş 26 Arl 2007, 18:47

Bu da kalemle yazılmış 15 BK ama tersten.


Nejat Bilginoglu

6 yıl önce - Prş 27 Arl 2007, 03:29

15-P Üsküdar- Çiğdem Mahallesi



Nejat BİLGİNOGLU


ümit 806

6 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 02:55

Sevgili Hakan Koltaş'ın kalemle yazılmış 15BK tabelası bugün 93-145'te kullanılıyordu, hem de tersten de değil, düzden. Ön cama sıkıştırılmıştı.

93-145'in şöförü Göztepe Köprüsü'nde Akbil doldurmak için inince şu fotoğrafı aldım




Otobüs Baykoz'a şöför Rasathane'ye gidiyor


Çağrı Tekin

6 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 21:32

19Z'deki citaro'nun akıbetini öğrendim. Sabahleyin Zümrütevler'den gelen oto gün boyu 4 numaranın orada yatan citaro'dan başkası değil. Yani büyük ihtimalle sabah bir servis 19Z atan oto hiç çalışmadan bütün gün peronlarda yatıyor, gün içinde de aracı arızalanan hatlardan birine gönderiliyor.



:BARIŞ:

6 yıl önce - Cum 28 Arl 2007, 21:42

Alıntı:
19Z'deki citaro'nun akıbetini öğrendim. Sabahleyin Zümrütevler'den gelen oto gün boyu 4 numaranın orada yatan citaro'dan başkası değil. Yani büyük ihtimalle sabah bir servis 19Z atan oto hiç çalışmadan bütün gün peronlarda yatıyor, gün içinde de aracı arızalanan hatlardan birine gönderiliyor.


Yok canım hiç öyle şey olurmu, söylediğin şey aklıma yer usta'sının yedek otobüsünü getiriyor, ama o da ikarustur.Nasıl iş anlamadım.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM