Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Şehirhatları Vapurları - Nostalji ve Hatıralar
« önceki   1234 ... 152153154   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 19 Mar 2005, 05:00

TDİ'ye ait "Motorbot" işleyen hatlar bildiğim kadarıyla şunlar:

-Üsküdar-Beşiktaş - 2 motorbot
-Üsküdar-Kabataş - 1 motorbot (Pik hat)
-Üsküdar-Karaköy - 1 motorbot (pik hat)
-Üsküdar-Eyüb - 2 motorbot
-Kanlıca-Bebek (Ring) 1 motorbot
-A.Kavağı-R.Kavağı-Sarıyer - 1 motorbot

(-Sarıyer-Poyrazköy) - Sadece yaz tarifesinde. (1 motorbot)

8 + (1 / sadece yazları) = 9 çalışan motorbot bulunmakta...

Doğru mu biliyorum?


Kemal b
12 yıl önce - Cmt 19 Mar 2005, 05:05

Ben bir de Beykoz-Yeniköy ring seferini biliyorum.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 19 Mar 2005, 05:08

Yeniköy-Beykoz hattı (bu da pik hattı; yani sadece sabah ve akşam çalışır, öğlenleri ölü saatlerde, yaklaşık 6 saat kadar sefer yapmazdı), 2 sene kadar önce iptal edildi, artık çalışmıyor...

Bazı seferlerinde Paşabahçe ve İstinye'ye de uğrardı.



Kemal b
12 yıl önce - Cmt 19 Mar 2005, 05:14

Doğrudur.Akın bey,bir ara Küçükçekmece civarlarına vapur seferleri yapılıyordu.Bu seferler hala var mı?

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 19 Mar 2005, 05:23

Hayır, artık yapılmıyor. Tahmini olarak 2000 yılının başında (kesin emin olmam için dosyalarıma bakmam lâzım), "Eminönü-Büyükçekmece" arasında sabah/akşam (1+1) seferlik bir pik hat oluşturuldu ve bu 2-3 sezon sürdü. C tipi bir vapur işlerdi (ortalama 770 kişiliklerden). Seferler hiçbiryere uğramadan direkt olarak yapılırdı. Bu hat, aynı zamanda en son 1920'lerde işleyen ve sonradan kaldırılan "Sirkeci-Yenikapı-Yedikule-Bakırköy-Yeşilköy" hattından sonraki 80 yıl içinde hayata geçirilen, Marmara'nın Avrupa kıyılarına giden hattı... Verimli olmadığından kaldırıldı. Sefer süresi 90 dakikaydı. Açıldığı günün arşiv küpürleri var elimde. Halk pek heyecanlı, vapur Büyükçekmece'de, tantana-tören ama, sonu fos...

Kemal b
12 yıl önce - Cmt 19 Mar 2005, 05:28

Bir aralar da yazın Çınarcık'a giden bazı vapurlar Çınarcık'tan sonra Esenköy'e giderlerdi.Şimdi de yaz sezonunda gidiyorlar mı acaba?



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 19 Mar 2005, 13:54

Esenköy'e giden Çınarcık vapur seferleri artık yok... Daha doğrusu Esenköy'e artık vapur seferi yok. Bu işi İDO üstlendi.

Sadece yaz sezonunda Cumartesi ve Pazar günleri Yalova'ya giden 9.30 Kabataş seferi, 11.40'da Yalova'da bağlamayıp, yolcusunu indiriyor, sonra da sahile paralel yoluna devam ediyor ve Çınarcık'a kadar gidiyor. 13.30'da yeniden Çınarcık'tan kalkıp aynı yolla geri dönüyor. Fakat ne saçma uygulamadır ki, Yalova'dan Çınarcık'a yolcu almıyor (parasıyla). Halbuki 1.000.000 gibi bir ücretle, karayoluyla 40 dakika süren bu yol, denizden 22 dakika sürüyor. Ama ısrarla yolcu kabul etmiyorlar (Denizyolları neden hep zarar ediyor diye düşünenlere ufak bir örnek). Sadece Yalova'da yolcu indiriyorlar. Ümit ediyorum ki, İstanbul Belediyesi'ne devirden sonra mantıklı uygulamalara geçerler.

Bu hafta sonu seferlerinde, sürekli olarak; "Barış Manço" vapuru çalışıyor. İstanbul'a dönünc de gece Moda-Boğaziçi özel gezi seferine giriyor.

Akın KURTOĞLU


Kemal b
12 yıl önce - Pzr 20 Mar 2005, 00:58

Günümüzde kullanılan eski vapurların eski fotoğraflarını gördükçe dikkatimi çeken bir nokta var.Tahminime göre 1970 yılı öncesi yapımlı gemilerin radarları 1970 li yılların başında değişmiş.Örneğin;Maltepe ,Suadiye,9 kardeş ve bahçe tipi gemiler.Bu gemilerin radarları eskiden düz bir çubuk şeklinde değilmiş.Yandan bakıldığında elips şeklinde bir görünümü varmış ve iki ucundan hafif kıvrıkmış.Bu eski tip radarlar İnciburnu,S.adası ve Bostancı ve daha sonra yapılmış olan hiçbir vapurda yoktu diye hatırlıyorum.Bu bacadan direkliler 1973 yılında yapıldığına göre ve Suadiye de 1964 yılında yapıldığına göre (ben 1963 biliyorum) bu yıllar arasında radarlar değiştirilmiş olmalı.Bu eski radarlar değiştiğine göre mutlaka teknolojik açıdan daha üstün özelliklere sahip olan şimdiki radarlar konulmuş diye düşünmekteyim.

Mustafa Noyan

12 yıl önce - Pzr 20 Mar 2005, 03:29
Listeyi biraz geliştirdim


Listede doğruluğundan emin olmadığım bilgilerin alanları boş bırakıldı...


GEMİ ADI - İNŞA NO - GROSTONAJ - BOY (m) - İNŞA YERİ ve YILI
PAŞABAHÇE 141 1042 73,72 Cantieri Navali di Taranto SPA Taranto 1952

DOLMABAHÇE --- 994 ---- Dumbarton Denny & Bros.Ltd Glasgow 1952
FENERBAHÇE --- 994 73,99 Dumbarton Denny & Bros.Ltd Glasgow 1953

MALTEPE 21 589 67,05 İstinye Tersanesi İST 1962
SUADİYE --- 589 67,05 İstinye Tersanesi İST 1963

KUZGUNCUK 802 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961
KANLICA 803 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961
PENDİK 804 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961
ANADOLU KAVAĞI 805 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961
ATAKÖY 806 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961

İNKILAP 807 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961
HARBİYE 808 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961
TEĞMEN ALİ İHSAN KALMAZ 809 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961
TURAN EMEKSİZ 810 781 69,87 Fairfield Govan Glasgow 1961

SEDEFADASI 195 589 67,00 Camialtı Tersanesi İST 1973
(PROF.DR.AYKUT BARKA)
İNCİBURNU 196 589 67,00 Camialtı Tersanesi İST 1973
(BARIŞ MANÇO)
BOSTANCI --- 589 67,00 Camialtı Tersanesi İST 1974
(H.AHMET YILDIRIM)

ŞEHİT ADEM YAVUZ 188 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1976
ŞEHİT KARAOĞLANOĞLU 189 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1976
ŞEHİT NECATİ GÜRKAYA 191 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1977
ŞEHİT SAMİ AKBULUT --- 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1977
ŞEHİT CANER GÖNYELİ 192 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1977
ŞEHİT İLKER KARTER 194 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1980
ŞEHİT TEMEL ŞİMŞİR --- 456 58,20 İstinye Tersanesi İST 1977
AYDIN GÜLER --- 456 58,20 İstinye Tersanesi İST 1981
HAMDİ KARAHASAN 195 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1980
ŞEHİT MUSTAFA AYDOĞDU 197 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1981


ŞEHİT METİN SÜLÜŞ 216 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1986
BEŞİKTAŞ-I 217 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1986
SARAYBURNU 218 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1988
MODA 219 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1986
KALAMIŞ 220 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1987
CADDEBOSTAN --- 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1987

BAYRAKLI 222 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1985
(NURETTİN ALPTOGAN)
KARŞIYAKA --- 456 58,20 Haliç Tersanesi İST 1985
(İ.HAKKI DURUSU)

RUMELİ KAVAĞI 270 307 47,32 Haliç Tersanesi İST 1987
MEHMET AKİF ERSOY 271 307 47,32 Haliç Tersanesi İST 1988
ANADOLU FENERİ 272 307 47,32 Haliç Tersanesi İST 1988
KİLYOS III 273 307 47,32 Haliç Tersanesi İST 1988
(KAPTAN GÜNDÜZ AYBAY)

RUMELİ FENERİ --- 307 47,32 İstinye Tersanesi İST 1988
(İZMİT/ATATÜRK)
BÜYÜKADA 61 307 47,32 İstinye Tersanesi İST 1988
KIZILTOPRAK 62 307 47,32 İstinye Tersanesi İST 1988
TUZLA 78 307 47,32 Alaybey Tersanesi İZM 1988

BAHÇEKAPI 268 658 78,40 Haliç Tersanesi İST 1989
(EMİN KUL)
FAHRİ S. KORUTÜRK 269 658 78,40 Haliç Tersanesi İST 1989

SÜTLÜCE --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1981
HALICIOĞLU
(İZMİT/İNÖNÜ) --- --- ---

DEFTERDAR --- 58,43 --- Haliç Tersanesi İST 1985
KAĞITHANE 266 --- --- Haliç Tersanesi İST 1985

AYVANSARAY 279 --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
AYNALIKAVAK 280 --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
KÜÇÜKSU --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
GÖKSU II --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
KÜÇÜKÇEKMECE --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
BÜYÜKÇEKMECE --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
ARNAVUTKÖY 283 --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
SELİMPAŞA --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
ASMALI --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1989
KUMLA --- --- --- Haliç Tersanesi İST 1989


En son Mustafa Noyan tarafından Pzr 20 Mar 2005, 21:05 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 20 Mar 2005, 03:46

Sayın Mustafa Bey'ciğim...

Çok doğru... Aslında aradaki gemiler de "Bahçe" sonekini almıyorlar: Maltepe, Sedef, İnkılap, Ataköy vs... Halbuki bunlar da "Bahçe" sınıfı kabul ediliyorlar... Allah bilir, "Fahri Korutük" için düşünülen ilk isim de belki bir "bahçe"li isimdi (Yenibahçe, Güzelbahçe, Bahçeköy gibi)... Sonradan Cumhurbaşkanına vefa amacıyla değiştirmiş olabilirler. Korutürk'ün ölüm yılını araştırmak lâzım, vapurun inşa edildiği yıl veya ona yakın bir zamanda mı vefat etmiş? O zaman olay açığa çıkar...

Zaten şimdi de İstanbul'la bütünleşmiş, İstanbul'un adeta bir parçası olmuş köklü gemilerin o eski ve naif isimlerini silip silip atmıyorlar mı? "Sedefadası", "İnciburnu", "Bostancı" vs... Hatta "Bahçekapı"nın adı bile artık değişti ve "Emin Kul" oldu. Tamam, yeni isimlerinin verildiği şahıslar, Türkiye için kıymetli, hepsi kendi alanlarında uzmanlaşmış değerli insanlar ama, ha deyince de isim değiştirilmez ki!... Vatan ve Millet caddelerinin adını 10-15 yıl önce; "Turgut Özal" ve "Adnan Menderes" olarak değiştirdiler. Kim kullanıyor Allahaşkına bu isimleri? Hâlâ şoföre; "Vatan başında inecek var" veya "Millet caddesinden mi, sahilden mi gitsek, hangisinde trafik akıyordur?" diyoruz...

Cihangir'den Fındıklı'ya kıvrıla kıvrıla inen dimdik bir yokuş vardır. Adı: "Tavuk Uçmaz Yokuşu"... Buranın ismini de yıllar önce değiştirdiler... Halbuki bu ismi; "yokuş öyle dik ki, tavuklar bile buradaki yamaçtan aşağıya uçmaya çekinirler" mânâsında koymuş dedelerimizin dedeleri mutlaka... İsim hem esprili, hem mânâlı, hem de coğrafî bir gönderme yapmakta kendi çapında... Bu ismi ne değiştirirsin, ayıp değil, utanılacak bir isim değil!

Bir ara "Teşvikiye" caddesinin adını bile değiştirmeyi düşündüler, o günlerde ölen bir işadamının ismiyle... Sonradan tepki yoğun geldi basından ve çevreden... Galiba sonunda vazgeçtiler. Düşünsenize, "Teşvikiye" ismi bir tarih, bir geçmiş barındıran çok önemli bir semt adıdır. Hadi, semtin adı "Petrolkent" ya da "Hulusi Bey Sitesi" gibi tarihi özellik barındırmayan bir ad olsa, al değiştiriver gitsin... Ama kökleşmiş isimleri değiştirmek gibi bir lüksümüzün olduğunu asla zannetmiyorum...

Yeni cadde açılınca veya yeni bir vapur inşaa edilince istedikleri ismi versinler, ona kimsenin birşey diyeceği yok... Ama İstanbul'un nirengi taşlarına dokunmasınlar.

Nereden nereye geldim, ama İstanbul'a (özgün isimler barındıran semtleri, ulaşım araçları vs. dahil olmak üzere) bir anlam yükleyen isimlerin değiştilirmesine yıllardır kızarım... İçimi döktüm, rahatladım...

Selâmlar...

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 152153154   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM