Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Şehirhatları - Vapur Haberleri
123 ... 545556   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 19 May 2005, 21:38
İstanbul Şehirhatları - Vapur Haberleri



VAPUR HABERLERİ  

İSTANBUL VAPUR SEVDALILARI İÇİN, HEM SEVİNDİRİCİ HEM DE HÜZÜNLENDİRİCİ 2 HABER:

VATAN Gazetesi’nin 17 Mayıs 2005 tarihli Vatan-34 İstanbul Eki’nden alınan bir röportajdan bir bölüm:

Alıntı:
“Hepsi Kuğu Gibi Olacak”
"Şehir Hatları İDO’ya devrolacak" haberi çıkınca, "Eyvah, emektarlar jilet olacak" dedik. Oysa İDO Genel Müdürü Dr. Ahmet Paksoy tam bir deniz aşığı...

Boğaz’da kıyıya paralel vapur seferleri başlıyor
Tam 32 vapur, aynı rehabilitasyona tabi tutulacak. Peki ya en emektarlar? Onlar da süslenip püslenecek, ama Boğaz’da yolcu taşımayacak. Bağımsız bir denetleme kurumu olan Türk Loydu, "İnkılap, Kanlıca ve Ali ihsan Kalmaz artık emekli olmalı" demiş. Hepsi de İngiliz doklarında 1962’de inşa edilmiş. Gerçekten de emekliliği hak etmişler. Böyle emektarların jilet olması reva mı? "Değil tabii" demişler, onlar sergi gemisi, kütüphane gemisi ve gezi gemisi olacak! Denizin kenarında milletin kültürüne kültür katacak.

Gelinlere gelince... Onlar Eminönü-Kadıköy, Eminönü-Üsküdar, Adalar hattında çalışacak. Bu 32 emektarın rehabilitasyonu için 10 trilyon lira ayrılmış. Kiminin yenilenmesi 400 milyarı bulacak, kimininki 100-200 milyarı.

Bitmedi... Filo bu vapurlarla sınırlı olmayacak. Dr. Ahmet Paksoy, "200 milyon dolarlık bir yatırım planlıyoruz. Yeni gemiler satın alacağız" diyor. Sadece 2006’da 5 yeni gemi katılacak filoya. Kimisi Boğaz’da shutlle olacak, yani kısa mesafelerdeki iki yaka arasında manevra yapmadan mekik dokuyacak. Kimisi yoğun trafikli bölgelerde kıyıya paralel taşıma yapacak. Mesela Eminönü-Beşiktaş-Bebek-Sarıyer arasında yolcu taşıyacak.

• Şehir hatları vapurları İDO’ya devredilince halk panik oldu. Güzelim vapurlar kaldırılacak diye... Kaldıracak mısınız gerçekten?

Panik yok. Vapurlar kalıyor. Yaşatacağız. İstanbul’u İstanbul yapan güzelliktir vapurlar. Şirketi Hayriye 163 yıllık bir efsane... Osmanlı’nın ilk işletmesi. Biz bu tarihi yaşatmak istiyoruz. Ve diyoruz ki panik yok. Vapurlar kuğu gibi olacak. Onlar büyülü şehrin gelinleri. Nazlı nazlı salınacaklar. Bunun için çalışıyoruz. Ama biliyorsunuz şehir hatları 12 yıldır özelleştirme kapsamındaydı. Bu süre içinde çalışanların gayretiyle ayakta durmuş. Yıllarca tek bir yatırım yapılmamış.
...
Hayır. Bakın, bize geçen 35 yolcu vapuru var. Tümü ciddi bakım ve onanma muhtaç... İstanbul’da ulaşım en önemli sorun. Bir deniz kenti İstanbul. Ama denizlerin kent ulaşımındaki payı sadece yüzde 3. Denizlerden faydalanamıyoruz. Oysa 1980’lerde deniz yoluyla yılda 150 milyon yolcu taşınıyordu istanbul’da. Ama bugün bu sayı 61 milyon civarında. Yolcu maalesef deniz ulaşımını tercih etmiyor.
...
Bize devrolan 35 şehir hatları vapurundan üçü ömrünü tamamlamış, inkılap, Kanlıca ve Ali ihsan Kalmaz çok eski, buharlı gemiler. Bu gemileri sefer dışı bıraktık. Çünkü bağımsız denetim yapan Türk Loydu, "Bu gemileri artık yolcu taşımak için kullanamazsınız" diyor. Onları kütüphane gemisi, sergi gemisi yapacağız. Şehit Sami Akbulut gemisi de böyle iki yıldır bir kenarda bekliyordu. Bu gemiyi rehabilite edip taşıma amaçlı kullanacağız.

• Rehabilite edilen bir vapur kaç yaşına kadar kullanılabiliyor?
Bu bakıma bağlı. Yani motoru da dahil komple yenilerseniz 25-30 yaşındaki bir gemi 20 yıl daha kullanılabilir. Mesela Sami Akbulut Gemisi'nin içi tamamen soyuldu. Sac kısmı, elektrik-boru sistemleri, ana makinesi tümüyle yenileniyor. 1977 yapımı bu gemi, 3 ay sonra seferlere yeniden başlayacak, içi şimdikilerden çok daha konforlu olacak, iç alan daha geniş olacak. Büyük ekran televizyon konulacak.

• Hız isteyen yolcular için yeni projeleriniz var mı?
Olmaz mı? Yeni gemiler alacağız. Şu anda 61 milyon kişiye hizmet veren bu işletme, belki bir yıl sonra 100 milyon kişiye hizmet verecek. Bizim niyetimiz 2006'da gelecek yeni gemilerle İstanbul'da deniz ulaşım payını yüzde 8'lere, yüzde 9'lara çekmek. Gemilerde 10 bin yolcuyla anket yapıldı. Çıkan sonuç şu: İstanbul'un yüzde 95'i bu gemiler kalsın diyor. Ama yeni, hızlı gemiler gelsin de istiyorlar. Yolcu, gemi hemen yanaşsın, hemen bineyim diyor. Yani gemilerin manevra kabiliyeti yüksek olsun istiyor. Şu andaki hızdan memnun değil. İlk yıl bu hızlı gemilerden 5 tane getireceğiz.

• Nereden getireceksiniz?
Angaje olduğumuz bir yer yok. İhaleye çıkacağız. Hangi firma alırsa. Ama 2006 yılı içinde ihale edip getirtmek istiyoruz. Çünkü İstanbullu tarife sıklığı da bekliyor bizden...

• Şu an Eminönü'den Kadıköy'e kaç dakikada bir vapur var?
Sabah ve akşamları 15 dakikada bir sefer var. Gün içindeyse bu aralık 20 dakikada bir.

• 2006'daki yatırımdan sonra bu süre ne kadar olacak?
Daha kısalacak. Belki 10 dakikada bir olacak.

• Peki ben Sarıyer'e gitmek istiyorum ve hızlı gitmek istiyorum. Bu mümkün olacak mı?
Biz şu anda İstanbul için üç tip proje çalışması yapıyoruz. Bir, Harem-Sirkeci arasında çalışan hızlı arabalı vapurlar, bir Boğaz'da karşıdan karşıya kısa mesafe geçiş yapacak gemiler, bir de şehir vapuru hatları üzerinde çalışacak alternatif gemiler. Boğaz'da, Kabataş-Beşiktaş, Kabataş-Üsküdar, Beykoz-Sarıyer gibi 1 milin altındaki kısa seferler için karşıdan karşıya mekik dokuyacak, simetrik gemiler alacağız. Burada hız çok önemli değil. Çünkü bu gemi çok kısa mesafe gidecek. Burada önemli olan hiç manevra yapmayan gemiler olması. İkincisi de daha uzun mesafede çalışacak gemiler alacağız. Çünkü biz Boğaz'da kıyıya paralel taşımacılık da yapacağız. Eminönü'nden vapura binen insan Beşiktaş'a gelecek. Belki oradan Bebek'e, sonra da Sarıyer'e gidecek. Ve bu kıyı hattında feci trafik var. O yeni gemilerle çok hızlı kıyıya paralel taşımacılık da yapacağız. Bunlar için ayrı proje çalışması yapıyoruz.


Netice itibarıyla, 1961'den beri 44 yıldan beri kesintisiz olarak İstanbullular'a hizmet veren 3 emektarımız: "İNKILAP", "KANLICA" ve "TEĞMEN ALİ İHSAN KALMAZ" artık seferlerden alıkonuldular. 4 Glasgow'umuz kalmıştı, artık geriye sadece tek bir tane kaldı: "TURAN EMEKSİZ"...



Tüm şehirhatları vapurları kaldırılmayacaklar, hatta 5 yeni ve hızlı 2 yönlü gemiyle desteklenecekler, lâkin İstanbul'un artık simgelerinden olmuş 3 büyükbaba emekliye ayrıldı...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Prş 19 May 2005, 22:41

Bu röportaj bana biraz politik geldi.
Turan Emeksiz kalacak demiyor, bence bilmiyor...
Suadiye yanmış diğerlerinin yanında bekliyor, bahsedilmiyor;
Sirkeci'de trafikten rahatsısız, Yenikapı - Harem gündeme gelmeli; müdür hala hızlı gemilerle Sirkeci Harem diyor.
Akbil entegrasyonu acil bekliyor, başkanla görüşülecek diyor; yani her sabah akşam tıkabasa otobüslerde köprülerde perişan olan binlerce mavi akbilli insanın, otobüsten tramvaydan vapura aktarma yapabilecek İstanbul'luların vapurlarla 20 dakikada karşıya geçmeleri Topbaş'ın insafına kalmış...
Saat başı veya iki saatte bir Eminönü-Beşiktaş-Ortaköy-Kuzguncuk-Beylerbeyi-Çengelköy- Arnavutköy motorbotu yıllardır ihtiyaç, neden bunun için yeni vapur alımı bekleniyor?
Beykoz Sarıyer arasında çalıştırılacak simetrik gemiye de ancak gülerim, müdür haydi Boğaz'ı bilmiyor galiba bir de harita okuma özürlü; Beykoz Yeniköy diyecekti herhalde, motorbotlar yıllarca boş çalıştı, mecburen kaldırıldı; buraya da simetrik gemi değil Eminönü ve Beşiktaş kalkışlı motorbot verimli olabilir.
Üsküdar Haliç Hattına bir bakın, motorbotlar her saat dolu; demek ki ihtiyacımız trilyonluk fantezi gemileri değil, kendi tersanelerimizde kolaylıkla imal edilebilecek biraz daha büyük motorbotlar ve deniz otobüsleriyle kombine akıllı bir işletmecilik.
Kusura bakmayın ama madem deniz aşığısınız, madem iyi işletmecisiniz Deniz Otobüslerini senelerdir neden verimli çalıştıramadınız? Senelerdir Bostancı'dan elitleri taşıdınız, işinize gelenleri bedava taşırken, bilet fiyatlarını vapurların üç katı pahalı tuttunuz, velhasıl halka kendinizi sevdiremediniz; Adalara, Çınarcık'a yazın sefer yaptınız kışın insanları mağdur ettiniz; Yalova, Bandırma feribotlarında fahiş fiyatlarla su, pasta vs.. sattırdınız; senelerdir Şile, Silivri, Tekirdağ, Şarköy, Çanakkale, İzmit Körfezi seferlerini başlatamadınız ama Bostancı terminalinizde her zaman beş deniz otobüsünü boş yatırdınız; şimdi ben sizin vapurları verimli işletebileceğinize nasıl inanayım?..


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 19 May 2005, 22:51

Üstad, çok haklısınız yazdıklarınızda...

Verimli bir gelecek maalesef ben de göremiyorum. Göz boyayıcı bir-iki hatla bu iş çözülmez. Şehre girmeyen iki uç terminalimiz var: Bakırköy ve Bostancı... Buralardan Kadıköy ve Üsküdar'a (Simetriğinde de Eminönü ve Beşiktaş'a mekik hatları koymayı akıl edemiyorlar).

Boğaziçi'ni 4 ana bölgeye ayırıp, diğer iskeleler uğramayan, sadece bu 4 ana bölge içindeki iskelelere sefer yapan, Eminönü ve Kadıköy kalkışlı sefer düzenlemeyi düşünemiyorlar.

Neticede yine eski tas eski hamam olacağız galiba...

Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
14 yıl önce - Cum 20 May 2005, 00:40
Kabataş?


Akın bey,
Mustafa bey,

Kabataş - Taksim funiküleri neredeyse devreye girecek, Kabataş'ı nasıl beslemeyi düşünüyorlar, IETT otobüsüyle mi!?, yoska 3 saatte bir deniz otobüsü ile mi ? Bir fikriniz, bir bilginiz var mı?

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 20 May 2005, 01:06

Kemal Bey, İETT 10 yıldan beri ısrarla 22E hattını pasif hat olarak elinde tutuyor. Bu hat tahminime göre, "Kabataş-Taksim" füniküler hattı açılınca aktifleşecek ve Kabataş-Beşiktaş arasında ücretsiz yolcu taşıyacak herhalde... Çünkü İETT bir otobüs hattını ısrarla elinde tutuyorsa, bunu mutlaka kullanacaktır. Aynı durum "86V" hattında da olmuştu (Vezneciler-Edirnekapı). Bu hat da pasif olarak 6-7 sene bekledi ama kaldırılmadı, 2000 senesinde minibüsler Fatih'ten kaldırılınca 10 otobüsle devreye sokuldu.

Vapur besleme hatları için 2005/Yaz tarifesini beklemekteyim. Ne yapacaklarsa, 1 ay sonrasında bu belli olacak. Hatların rehabilite edilmiş yeni halleri (ya da aynen eski durumları!) ve sefer sıklıkları ne şekilde düzenlenecek, bu konuda meraktayım. Ama, her halûkârda, Kabataş uğraklı bir Eminönü-Beşiktaş hattı devreye girecek gibi. Çünkü İstanbul'da adettendir, bir hatta verimli bir şekilde yolcu taşıması yapılıyorsa, mutlaka buna paralel ekstra hatlar da devreye sokulur (1990'larda, Sirkeci-Topkapı tramvay hattını birebir takip eden "84C-Bayazıd-Cevizlibağ" hattı gibi).

Yaz tarifesinde Yalova seferlerinin kaldırılacağı yönünde birşeyler duydum. Bakalım ne çıkacak?

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

14 yıl önce - Cum 20 May 2005, 10:07
2005 Yaz Tarifesi


2005 Yaz Tarifesini ben de sabırsızlıkla bekliyorum, bakalım geçmiş yıllardaki birbirine 15 dakika aralılıklı vapur ve deniz otobüsü seferlerleri değişecek, birbirine daha uyumlu seferlere yer verilecek mi diye.
Yalova vapur seferlerinin kaldırılması yerine akşam saat 17.30-18.30 gibi Kabataş-(Adalar'a uğramadan) Çınarcık- Yalova vapur seferi, sabah 06.30-07.00 gibi Yalova- Çınarcık- Kabataş dönüşle düzenlenir de yolcu dolmazsa ben bir daha buraya yazı yazmam, Adaların sebze ihtiyacı için de Yalova- Kartal- Sedefadası- Büyükada- Heybeliada-Bostancı seferi düzenlenebilir.
Üsküdar - Karaköy arasında pik saatlerde yapılan ve iki sefer dışında boş kalan, diğer saatlerde de Üsküdar'da yatan motorbot gün boyunca Üsküdar- Kabataş- Karaköy- Eminönü Haliç (- Kasımpaşa) arasında mekik seferi yapabilir. Buna alternatif olarak da Üsküdar Haliç Hattı seferlerini yapan motorbotları ikiden üçe çıkararak Beşiktaş- Üsküdar- Kabataş- Karaköy- Eminönü Haliç- Kasımpaşa- Fener- Balat- Ayvansaray- Sütlüce- Eyüp iskeleri arasında 45 dakikada bir sefer yapılabilir, veya 60 dakika ara korunarak köy tipi vapurlardan biri Beşiktaş- Üsküdar- Kabataş mekiği yapar ise Kabataş - Üsküdar arasında sefer aralığı 30 dakikaya düşebilir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 30 May 2005, 18:49

VAPUR HABERLERİ

İstanbul - Çınarcık Şehirhatları Vapuru Seferleri Yeniden Başlıyor

27 Mayıs 2005
Şehirhatları tarifesinde yer almasına rağmen, gemi yetersizliği ve yolcu sayısının yeterli olmaması yüzünden bir süredir yapılamayan İstanbul–Çınarcık seferleri yeniden hizmete sokuluyor.

Mart 2005 itibariyle İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devri gerçekleştirilen Şehirhatları İşletmesinin, imkânsızlıklardan ötürü yapılamayan seferleri, yolcu talepleri göz önünde bulundurularak tekrar işler hale getiriliyor.

27 Mayıs 2005'te başlayan seferler, kış tarifesi kapsamında; 12 Haziran 2005 tarihine kadar düzenli olarak gidiş–dönüş şeklinde gerçekleştirilecek. İstanbul-Çınarcık Şehirhatları seferleri hafta içi Sirkeci'den her gün; 17:30, Cumartesi ve Pazar günleri ise; 09:15 kalkışlı olarak yapılacak. Çınarcık'tan ise, hafta içi; 6:10'da, Pazar günleri ise; 17:15'de (Bostancı'ya kadar) gerçekleştirilecek.

Seferler, sabahları; 2 saat 35 dakikada, akşamları ise 2 saat 20 dakikada tamamlanacak.

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

14 yıl önce - Pts 30 May 2005, 20:00
Çınarcık Seferleri


Çınarcık seferleri iskelelerde ilan edilmiş, hatta daha kolay anlaşılacak bir şekilde basit bir tarife de hazırlanmış; iş günlerinde 17:30 da kalkacak vapur, Bostancı, Kınalı ve Burgaz Adalar'a uğrayıp 19:50 de Çınarcık'a varacak; sabahları da 6:10 da Çınarcık'dan kalkıp aynı iskelelere uğrayarak Sirkeci'ye dönecek. Umarım 12 Haziran'da başlayacak yaz tarifesinde Sirkeci veya Kabataş'dan direk Çınarcık ve Yalova seferleri başlatılır ve 17:45 kalkışla Kadıköy uğraklı direk Çınarcık yapan TURYOL motorlarıyla rekabet edilebilir; çünkü motor fiyatı 6YTL iken vapurlar hala 4,50YTL (akbille 4 YTL).
Cumartesi günleri de Sirkeci kalkışlı Kadıköy uğraklı Deniz otobüsü seferleri bu hafta başladı. Deniz otobüslerinin fiyatı da geçen seneki gibi 6YTL.

ÇINARCIK - BÜYÜKADA - BOSTANCI - SİRKECİ TARİFESİ
(12 Haziran'a kadar aşağıdaki tarife geçerlidir.)


ÇINARCIK'TAN
PAZARTESİ 06:10 Burgazada 07:20 Kınalıada 07:35 Bostancı 08:00 Sirkeci 08:45
SALI 06:10
ÇARŞAMBA 06:10
PERŞEMBE 06:10
CUMA 06:10
CUMARTESİ 06:10 / 18:00
PAZAR 17:15 Büyükada 18:25 Bostancı 18:50

SİRKECİ'DEN
PAZARTESİ 17:30 Bostancı 18:15 Çınarcık 19:50
SALI 17:30
ÇARŞAMBA 17:30
PERŞEMBE 17:30
CUMA 17:30
CUMARTESİ 09:15
PAZAR 09:15 Bostancı'dan 19:15

Yalnız iskelelerdeki yeni tarifede Çınarcık'dan Cumartesi sabahları 6:10 seferi yazılmamış, ya unutuldu ya da Cuma akşam vapuru sabahı beklemeden aynı gece İstanbul'a boş dönecek.

wowturkey üyeleri dikkat:
13 Haziran'dan itibaren Eminönü'nden Üsküdar vapur seferleri 3 numaralı şimdiki boğaz iskelesinden, Boğaz seferleri de 1 numaralı şimdiki Üsküdar iskelesinden yapılacak. Umarım doğacak karışıklıktan ve 3 numaralı iskelenin yolla arasının darlığından Üsküdar yolcuları fazla etkilenmezler.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 30 May 2005, 20:39

VAPUR HABERLERİ

Topbaş: "EMİNÖNÜ'NDEKİ "1" VE "3" NUMARALI VAPUR İSKELELERİ YER DEĞİŞTİRECEK"

Alıntı:
wowturkey üyeleri dikkat:

13 Haziran'dan itibaren Eminönü'nden Üsküdar vapur seferleri 3 numaralı şimdiki boğaz iskelesinden, Boğaz seferleri de 1 numaralı şimdiki Üsküdar iskelesinden yapılacak. Umarım doğacak karışıklıktan ve 3 numaralı iskelenin yolla arasının darlığından Üsküdar yolcuları fazla etkilenmezler.


Mustafa Noyan'ın yukarıda verdiği haberin detayları şu şekildedir:

"1" ve "3" numaralı vapur iskelelerinin yer değiştirmesi üzerine:

Bu yeni uygulama, herhalde Üsküdar vapur yolcularının İETT Eminönü başduraklarına daha az mesafe katederek ulaşmaları düşünülerek yapılacak.

Hergün Eminönü "3" numaralı iskelesi, akşam saatlerinde; 5 normal Boğaziçi Seferi için ve gün içinde de 2 Boğaziçi Özel Gezi Seferi için olmak üzere, toplam 7 kere kullanılmakta (Yaz tarifesinde Özel Gezi Seferleri sadece 1 artacak). Halbuki Eminönü "1" numaralı iskeleden ise Üsküdar'a hergün; 53 sefer düzenlenmekte ("1" numaralı iskele, "3" numaradan yaklaşık 8 kat daha yoğun kullanılmakta).

"Üsküdar" iskelesi Galata Köprüsü'ne yaklaştırılınca, yolcular da hem İETT'nin Yenicami önündeki "A" ve "B" terminallerine yaklaşmış olacaklar, hem önlerinden "Eminönü-Topkapı-Zeytinburnu" ve "Eminönü-Karaköy-Kabataş" tramvayları başdurak yapacaklar, hem de ileride açılması muhtemel "Taksim-Şişhane-Unkapanı-Vezneciler-Yenikapı" metro hattının "Unkapanı" viyadük istasyonuna biraz daha yaklaşmış olacaklar...

Bence isabetli bir karar alınmış, çünkü Sirkeci yönü artık eskisi gibi yoğun olarak kullanılmayan kör çıkışlardan biri durumunda (Banliyö trenleri bile seferlerini son 1 yıldır iyice azaltmış vaziyette), Sirkeci Garı'na yakın olmak artık bir avantaj değil. Ayrıca "1" numaralı Üsküdar iskelesi ile "Harem" arabalı iskelesinin yanyana olmaları da bir dezavantajdı. Sık sık mekik seferi yapan Üsküdar vapurlarının rotaları ile Harem arabalı vapurlarının kalkış rotaları kısmen çakışma yapıyor ve biri diğerini beklemek durumunda kalıyordu...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 31 May 2005, 19:02
VAPUR HABERLERİ...


VAPUR HABERLERİ

Topbaş: "Vapurlarda İstanbullulara Kaliteli ve Ucuz Hizmet Sunacağız..."

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, gazetecilerin Şehir Hatları'ndan vapurlarla birlikte devralınan büfelerle ilgili sorularını cevaplandırdı.

31 Mayıs 2005

Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği Genel Kurulu'nda basın mensuplarının Şehir Hatları'ndan vapurlarla birlikte devralınan büfeler ile ilgili sorularını cevaplandırdı. Şehir Hatları'ndan devralınan büfelerin bir an önce BELTUR'a devredilmesi için başlatılan çalışmaların hızla sürdüğünü ve mevcut işletmecilerin büfeleri tahliye etmeleri için tebligat yapıldığını belirten Başkan Topbaş, "Arkadaşlarımızın bir an önce hizmete başlamaları gerekiyor. Büfeleri, sosyal belediyecilik anlayışı çerçevesinde daha kaliteli ve ucuz şekilde, BELTUR'un işletmeciliğinde halka sunacağız" dedi.
Şehir Hatları'nın Büyükşehir'e devrinin ardından yasal kira sözleşmelerinin bitmesinin beklendiğini hatırlatan Başkan Topbaş, açıklamalarını şöyle sürdürdü; "Artık büyük kısmının sözleşme süreleri bitti. Dolayısıyla tahliye etmeleri için gerekli tebligat yapıldı. Buraların artık özel sektör eliyle değil, BELTUR bünyesinde daha kaliteli, hijyenik ve ucuz olmasını istiyoruz. Mevcut işletmecilerin süreyi uzatmalarına onay vermeyeceğiz. Biz yeniden ihaleye çıkarsak, haliyle birçok kişi ihaleye girecek. Aynı kişinin devam etmesi de şart değil. Kim kazanırsa o işletmeye başlayacak. Fakat şunu gözledik, bu işletmeler çok büyük rakamlarla kiralanıyor. Bunu faturası da vatandaşa çıkıyor. Çay, meyve suyu ve diğer gıdaların bedeli halka pahalı yansıyor. Özellikle şehir hatlarını çok fazla insanımız tercih ediyor. Sabah kahvaltısını yapmadan yola çıkanlar var. Bir simit, çay ya da istediği başka bir gıdayla bu ihtiyacını giderebilmeli. Biz bunu ucuz ve kaliteli sunacağız. Halk büyük rakamlar ödemeyecek. Ama bu işi ihaleye, yarışa sokarsak, yine rakamlar yükselecek."
Başkan Kadir Topbaş'ın isteği üzerine açıklamalara bir ekleme yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Muammer Erol da Şehir Hatları'nı Büyükşehir adına devralan İDO'nun büfeleri BELTUR'a devrettiğini hatırlattı. Bunu Büyükşehir Meclisi'nin de onayladığına dikkat çeken Muammer Erol, "Biz sadece ucuzluk açısından değil, nitelik ve kalite açısında bu hizmeti vermek istiyoruz. Ancak, niteliğini yükseltmemiz konusundaki faaliyetlere de mevcut büfeciler engel teşkil ediyor. Dolayısıyla bunu aşmak için onların faaliyetlerine son vermemiz gerekiyor" diye konuştu.


Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 545556   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM