Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT'den Haberler
123 ... 150151152   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Müjdat

17 yıl önce - Pts 15 Ksm 2004, 01:18
İstanbul İETT'den Haberler


İETT HABERLERİ  

İstanbul’a ‘hidrojenli’ İETT otobüsleri

Merkezi İstanbul’da bulunan Uluslararası Hidrojen Enerji teknolojileri Merkezi’nce yürütülen proje uyarınca, hidrojen yakıtlı 12 otobüs 2007 yılı başında İstanbul’da sefere çıkacak.

Sessiz çalışan, verimleri yüksek ve egzoz emisyonları “sıfır” olan bu otobüslerin, Topkapı-Beşiktaş, Edirnekapı-Vezneciler, Yedikule-Eminönü ve Yıldıztabya-Vezneciler hatlarında yolcu taşıyacağı bildirildi.

Birleşmiş Milletler Endüstriyel Kalkınma Teşkilatı’na (UNİDO) bağlı olarak kurulan ve merkezi İstanbul’da bulunan Uluslararası Hidrojen Enerji Teknolojileri Merkezi, İstanbul’da hidrojeni yakıt olarak kullanan otobüs projesini uygulamaya aldı.
       Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mühendislik Fakültesi Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Öğretim Üyesi ve projenin yürütücüsü Doç. Dr. Ali Ata, temiz yakıt hidrojenle çalışacak İstanbul’daki otobüs projesinin, mühendislik hesaplarını içeren keşif aşamasında olduğunu kaydetti.
       Maliyetinin yarısı Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı, Dünya Bankası gibi uluslararası kuruluşlardan, diğer yarısı da yurtiçi kaynaklardan karşılanacak projenin hesaplanan bütçesinin 2005 yılı başında BM organlarına sunulacağını belirten Ata, yapılan hesaplara göre projenin toplam maliyetinin 22 milyon 400 bin doları bulacağını belirtti.
       Ata, bu rakama sadece otobüs alım maliyetlerinin değil, hidrojen üretim, dolum ve dağıtım sistemleri ile gerekli teknik kadronun kurulmasının da dahil olduğunu söyledi.
     
12 HİDROJEN YAKITLI OTOBÜS
       Proje ile İstanbul’da 12 adet hidrojen yakıtlı otobüsün çalıştırılmasının kararlaştırıldığını ifade eden Ata, şunları kaydetti:
       “Hidrojen yakıtı bildiğimiz içten yanmalı motorlarda benzin yerine kullanılabildiği gibi, yepyeni bir teknoloji olan ve kimyasal enerjiyi elektriğe çeviren yakıt pili dediğimiz sistemlerde de kullanılmaktadır. Yakıt pillerinde mekanik sistem olmadığı için hareketli parça içermez, bu nedenle sessiz çalışır. Bakım onarımları kolaydır. Verimlilikleri daha yüksek, en önemlisi de egzoz emisyonları sıfırdır. Bu avantajları nedeniyle çevreye duyarlı geleceğin teknolojileri olarak değerlendirilmektedir.”
       İstanbul’da sefere çıkarılacak hidrojen yakıtlı 12 otobüsün 8’inin yakıt pili sistemli, 4’ünün ise diğeriyle karşılaştırılması için içten yanmalı sistemle çalışacağını belirten Ata, “İçten yanmalı motorlar, yapılarında önemli oranda değişim sağlanarak, saf hidrojen yanmasına elverişli hale getirilebilmektedir. Bu tür araçlar yakıt pili temelli ekonomiye geçişte bir ara dönem olarak görülmektedir” dedi.
       
2007’DE SEFERE BAŞLAYACAKLAR
       Ata, projede finansman desteklerinin 2005 yılı içinde netlik kazanmasının ardından ilk otobüs siparişlerinin 2005 yılı sonları, 2006 yılı başlarında verilebileceğini belirtti.
       Hidrojenli otobüslerin imalatının günümüz teknolojisiyle en az 15 ayı bulduğunu dile getiren Ata, hidrojen istasyonu kurulumunun ise bir yılda tamamlanabildiğini kaydetti. Ata, “Bu hesaplarla 2007 yılı başlarında İstanbul sokaklarında daha önce hiç rastlamadığımız otobüslerle seyahat edebileceğiz. Otobüslerin test süresi 2 yılda tamamlanacak, ülkemiz ve İETT eşsiz bir birikimine sahip olacaktır” dedi.
       Ata, projenin en önemli amacının geleceğin teknolojisini Türk halkına tanıtarak bu konuda dikkatleri çekmek olduğuna işaret ederek, şunları söyledi:
       “Sanayi ve bilgisayar çağlarını kaçırmış olan ülkemizin, hiç olmazsa bu trene zamanında binmesini sağlayarak, teknoloji satın alan değil satan konumuna yükselmesine katkıda bulunmaktır. Proje, çeşitli safhalarında yerli sanayicimizi de kapsamaktadır. Yerli otobüs firmalarına da çeşitli imkanlar doğabilecektir. Ayrıca hidrojen üretiminde de yerli sanayicimize büyük imkanlar gözükmektedir. Günümüz dünyasında hidrojen temelli teknolojiler, işsizliğin yüksek boyutlarda olduğu ülkemiz için büyük imkanlar sunacak.”
       Ata, İstanbul’da İETT ve halk otobüsleriyle yılda 500 bin ton sera etkisi oluşturan egzoz gazının havaya karıştığını belirterek, otobüslerde ağırlıklı olarak hidrojen kullanılmasıyla egzoz emisyonunun büyük ölçüde azalacağını vurguladı.
       AB’nin şu anda her bir ton karbondioksit indirimi için 6-7 Euro teşvik öngördüğünü de belirten Ata, hidrojen yakıt sistemine geçişin büyük bir ekonomik kaynak yaratacağını da kaydetti.

Kaynak:http://www.ntvmsnbc.com/news/296056.asp

Sevgiyle kalın

Müjdat


Kemal b
17 yıl önce - Cum 18 Mar 2005, 23:03
İETT'DEN HABERLER...


Geçen günlerde 2000-200 kapı numaralı mercedes solo otobüsün Webasto marka kliması olduğunu gördüm.Acaba bu klima yeni mi takıldı yoksa alındığından beri klimalı mıydı?Yenilenen E-otobüslerin klima markası webasto değil (ne olduğunu da hatırlamıyorum).Webasto marka klima şehirlerarası mercedes otobüslerde kullanılan klimalardır.

En son Kemal b tarafından Çrş 29 Hzr 2005, 00:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pzr 12 Hzr 2005, 07:59

İETT HABERLERİ


HİDROJENLİ OTOBÜSLER GELİYOR

Alıntı:
BM ile Türkiye arasında yapılan anlaşma ile kurulan UNIDO-ICHET ilk projesini açıkladı Buna göre, 2006 yılı sonunda 4 ayrı hatta 12 belediye otobüsü hidrojen ile çalışacak.

Geleceğin enerji kaynağı olarak gösterilen Hidrojen Enerjisi Sistemleri, İstanbul'da görücüye çıkacak. 13-16 Temmuz tarihleri arasında yapılacak kongreye Türkiye'nin BM ile imzaladığı anlaşma doğrultusunda kurulan Uluslararası Hidrojen Enerjisi Teknolojileri Merkezi (UNIDO-ICHET) öncülük ediyor. Kongrenin tanıtım toplantısında konuşan Prof. Dr. İhsan Türe hidrojen enerjisi konusunda uzman 38 konuşmacının görüşlerini bildireceği kongreye bin 100'ü yabancı 3 bin konuğun katılacağını söyledi. Türe, "Dünyada otomobiller, otobüsler hidrojenle çalışıyor. Bu kongre, Türkiye'nin de bilinçlenmesini sağlayacak" dedi. UNIDO-ICHET'in petrol dışı alternatif enerji projesinin ilkini hidrojenle çalışan otobüsler oluşturuyor. Doç. Dr. Ali Ata, projenin mühendislikaşamalarının tamamlandığını söyledi. Ata, yurt içi ve Birleşmiş Milletler organlarına sunulacak genel bütçenin, yapılan hesaplamalara göre 30 milyon dolar olduğunu ifade etti.



Projede 12 hidrojen yakıtlı otobüsün yer alacağını belirten Ata, "İlk siparişler 2006 başlarında verilecek. Hidrojenli otobüslerin imalatı 15 ay sürüyor. Hidrojen istasyonu ise bir yılda yapılabiliyor. Yani İstanbul'da 2006 yılı sonunda başlangıçta 4 hat üzerinde daha önce hiç rastlanmayan otobüslerle seyahat edeceğiz" dedi.

12 Haziran 2005 / Sabah Gazetesi

Akın KURTOĞLU


cenkince

17 yıl önce - Pts 20 Hzr 2005, 14:22
Güzel bir haber.... 500 otobüs daha geliyor...


Alıntı:
İdaremiz tarafından toplu taşıma hizmetinde kullanılmak üzere 500 adet otobüs kiralanması hizmet alımı işi açık ihale usulü ile ihale edilecektir.

İhale Bilgileri
İşin Adı: 500 adet otobüs kiralanması hizmet alımı
İhale Usulü : Açık İhale Usulü
İhalenin Yapılacağı Yer : İ.E.T.T. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ METROHAN Kat:1 İhale Komisyon Odası ERKAN-İ HARP SOKAK NO:3 BEYOĞLU/İSTANBUL
Tarihi ve Saati : 1 Ağustos 2005, 13:30
Geçici Teminat Bedeli : Teklif edilen bedelin % 3'ünden az olmamak üzere ...
İhalenin Döküman Bedeli : 100.000.000.- TL

Açıklama : İhale tüm isteklilere açıktır. İhalede yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.


En son maddededen anlaşıldığı kadarı ile İETT Almanyadan getirtemediği 350 adet solo kitaroyu bu yolla getirecek gibi...

Yalnız ihalenin yapılması, bekleme süresi, teslimat nerden baksanız 45 gün sürer.... dolayısıyla sonbahardan başlayarak klimalı otobüslerimize kavuşucaz...


Kemal Çevik
17 yıl önce - Cum 24 Hzr 2005, 11:53
Altın Örümcek


Arkadaşlar,

IETT web sitesi kendi kategorisinde Altın Örümcek yarışmasında ikincilik ödülü almış. Değerlendirmenin ulaşılan bilginin doğruluğu, kullanılabilirliği ve anlaşılabilirliği ile ilgili olduğunu, değerlendirenlerin de Bostancı'dan Taksim'e giden hattın Pendik'ten geçip geçmediği konusunda bilgi sahibi olduklarını ya da diğer büyükşehirlerin eşdeğer sitelerini ziyaret ettiklerini sanmıyorum.

Bence haksızlık edilmiş madem ki ödül örümcek, örümcek bağlamış bilgiyi anlaşılmaz şekilde sunumundan dolayı Platin Örümcek filan almalıydı, neyse onu da seneye alır.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cum 24 Hzr 2005, 14:30
Altın suyuna bandırılmış örümcek ödülü...


İETT Web sitesinin en büyük handikaplarından birisi de; bilgilerin geç güncellenmesidir. Kendi sitelerinde de belirttikleri gibi; ayda 2 defa (15'er gün aralarla) güncelleme yapıldığı belirtiliyor. Biz bile WOW'da haftada en az 2-3 yeni ve taze haberi geçiyoruz kendi çapımızda... Devasa bir kurumla boy ölçüşmek ne haddimize! Ama görünen budur... (Hem de 7-8 farklı başlık altında, detaylarına kadar ayrıştırılmış forumlarda, ama bir bütünlük içinde ve birbirleriyle sayfa üstlerinde ilişkilendirilmiş ve okuyanı kolaylıkla oradan oraya kaybolmadan, kafasını karıştırmadan atlatabilen koordineli bir sistemle)... Kaldı ki, bizdeki bu ayrıştırma bile birkaç adım daha ilerletilebilir ve daha profesyonelce yaklaşılabilir olaya... Temmuz'da, WOW'daki İstanbul ulaşım forumlarını tek elde toplayabilecek ve çok işe yarar bir format üzerinde çalışıyorum, bu düşüncemi Burç okeylediği anda fiiliyata dökeriz... (Kimbilir, belki biz de WOW olarak; altın karınca, gümüş kırkayak ya da bronz hamamböceğine aday oluruz seneye )

420 küsur hatta, 2500'den fazla otobüse, tramvaylara sahip bir kurumda haberler 15 günde bir güncellenmez. Hemen her gün yeni bir hat açılıyor ya da değişiklik yapılıyor, iptal ediliyor... Bunlar günü gününe sitelerinde yer almalı ki, o bilginin alâkalıları kendilerini buna göre ayarlayabilsinler...

Hatlarla ilgili bir sayfa açılınca (meselâ: 87) sayfanın üzerinde hattın haritası, durakları anlaşılır bir şekilde çizili olmalı. Hemen altında sol sütunda kalkış-varış saatleri yer almalı. Bunun sağında yer alacak sütunda ise, hattın bazı önemli noktalarında yapılabilecek aktarmalar (diğer otobüs veya metro, tramvay hatlarına), açık bir şekilde yazmalı (Zannedersem bu tür bir haritayı Londra'da kullanmaktalar). En altında da hattın özellikleri yer almalı: kilometre olarak uzunluğu, durak adedi, toplam sefer süresi, çalışan araç adedi, ücretlendirilmesi (hatta meraklısı için; o hattın açılış tarihi, üzerinde farklı zamanlarda yapılan değişiklikler, uzatılma, kısaltılma, güzergâh değişikliği vs... Eğer isterlerse, ben naçizâne bu konuda tüm arşivimi onlara açarım!) Kısacası o hatta bir kişilik kazandırmaları lâzım sayfanın üzerinde...

Eğer tüm bunları becerebilirlerse, altın örümceği tam mânâsıyla haketmiş olacaklar...

Akın KURTOĞLU


alabay

17 yıl önce - Cmt 25 Hzr 2005, 19:46

Şu altın akrebi ezmek geldi bugün içimden yine ... :-(

Hadi, 1.7.'de Yenikapı iskelesinden saat 23.30 ile 24 arası kalkıp Acıbadem'e gitmek istiyorum. Ee? Nasıl gidilirmiş dünya şehiri İstanbul'da? İnsanın siniri bozuluyor vallahi ...
Hatlar belli, ama saatler?

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 11 Tem 2005, 05:38

İETT HABERLERİ


İETT OTOBÜSLERİ 2005/YAZ TARİFESİ'NE GEÇTİ

2 Temmuz 2005 tarihinden itibaren İETT Yaz tarifesi uygulamasına geçti. Kışın 2200 olan günlük otobüs servis adedi, yaz boyunca %10 azaltılmış olarak; 2030 servisle gerçekleştirilecek. Bu azalmanın; İETT otobüs şoförlerinin yıllık izinlerini kullanmaya başlamaları ve piknik alanlarına yaz mevsimine mahsus olmak üzere geçici ek hatlar açılmasından dolayı kaynaklandığı bildirildi.

Akın KURTOĞLU


Burç

16 yıl önce - Pts 11 Tem 2005, 09:30

Alıntı:
Piknik alanlarına otobüs

İETT Genel Müdürlüğü, halkın piknik alanlarına rahat ulaşımını sağlamak amacıyla belediye otobüsü seferleri başlattı

İETT Genel Müdürlüğü, halkın piknik alanlarına rahat ulaşımını sağlamak amacıyla belediye otobüsü seferleri başlattı. Cumar-tesi-Pazar günleri gerçekleştirilecek seferler Eylül ayı başına kadar devam edecek. İETT otobüsleri, Cumartesi-Pazar günleri 2 sefer yapacak. İndirimli ve ücretsiz kartlar geçerli olmayacak ve her otobüste en az 50 kişi yolculuk yapacak. Belediye otobüslerinin güzergahları ve gidiş-dönüş saatleri şöyle:

Mecidiyeköy-Fatih Ormanları......08.00-17.30

Mecidiyeköy-Belgrad Ormanı.......09.00-18.30

Beşiktaş-Fatih Ormanları.........08.00-17.30

Beşiktaş-Belgrad Ormanı..........09.00-18.30

Beşiktaş-Kilyos..................08.00-17.30

Beşiktaş-Kilyos..................09.00-18.30

Aksaray-Florya Atatürk Ormanı ...08.00-17.30

Aksaray-Florya Atatürk Ormanı ...09.00-18.30

Üsküdar-Beykoz...................08.00-17.30

Üsküdar-Kaymakdonduran...........09.00-18.30

Beykoz-Riva (her gün)............08.00-17.30

Beykoz-Riva (her gün)............09.00-18.30


Vatan 34 - temmuz 10


Mustafa Kumbar

16 yıl önce - Sal 12 Tem 2005, 16:18
İETT mesire yerlerine otobüs seferleri düzenliyor


İETT mesire yerlerine otobüs seferleri düzenliyor



Doğaya koşuyoruz...


İSTANBUL-İETT Genel Müdürlüğünce, yaz aylarında mesire yerlerine düzenlenen otobüs seferleri start alıyor.


İstanbullular, bu yaz da İETT sayesinde serinleme imkanı bulacak. İETT’nin yaz aylarında önemli bir hizmeti olan “Piknikli Günler” seferleri 9 Temmuz Cumartesi günü başlıyor. Eylül ayı başına kadar devam edecek hizmetten hafta sonları tüm İstanbullular, gidiş geliş için ayrı, tek bilet karşılığında yararlanabilecek. Her otobüste en az 50 yolcunun taşınacağı seferlerde indirimli ve ücretsiz seyahat kartları geçerli olmayacak. Mecidiyeköy, Beşiktaş, Aksaray, Üsküdar ve Beykoz’dan sabah 08.00 ve 09.00’da hareket edecek otobüsler, akşam 17.30 ve 18.30’da dönecek.


Bu yıl gidilecek yerler arasında Atatürk, Fatih, Belgrad ormanlarının yanı sıra Kilyos, Riva ve Kaymakdonduran bulunuyor. Geniş bilgi için 0212 245 07 20(pbx) no`lu telefondan bilgi alınabilir.



GÜZERGAH GİDİŞ-DÖNÜŞ SAATLERİ
Mecidiyeköy-Fatih Ormanları 08.00 - 17.30
Mecidiyeköy - Belgrad Ormanı 09.00 - 18.30
Beşiktaş -Fatih Ormanları 08.00 - 17.30
Beşiktaş -Belgrad Ormanı 09.00 - 18.30
Beşiktaş – Kilyos 08.00 - 17.30
Beşiktaş – Kilyos 09.00 - 18.30
Aksaray Vatanbaşı -Florya Atatürk Ormanı 08.00 - 17.30
Aksaray Vatanbaşı -Florya Atatürk Ormanı 09.00 - 18.30
Üsküdar – Beykoz - Kaymakdonduran 08.00 - 17.30
Üsküdar – Beykoz - Kaymakdonduran 09.00 - 18.30
Beykoz - Riva (her gün) 08.00 - 17.30
Beykoz - Riva (her gün) 09.00 - 18.30



sayfa 1
123 ... 150151152   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM