Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT Otobüsleri - Klima
« önceki   123 ... 3940414243   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 40
yunus erdem
8 yıl önce - Çrş 14 Eyl 2011, 16:26

Bir de bu şöfer bey klimayı kapatır mısınız diyen insanlar var, kendi içlerinde yaşlı teyze cins kız olarak iki gruba ayrılabilir. Hava 31 derece, klima zaten yetersiz kalıyor, eskaza klimanın üflediği bir noktada felan duruyorsa hemen müdahale edecek. Bunlar için motorun içinde özel bir bölme oluşturmalı, şöfer bey klimayı dedikleri an bir torpidoya sokularak o bölmeye koyulmalılar.

Onur.
8 yıl önce - Çrş 14 Eyl 2011, 16:27

Alıntı:
Ayrıca şoför o kapıyı kendisi için açmıyor zaten. Aracın içi serinlesin, hava gelsin diye açıyor. Ama buda şoförün bencilliği olarak görülüyorsa yorum yapmıyorum. Ön yargılı olmamak lazım.

Sizin gideceğiniz taş çatlasa 1 saat yol. O adam 8-9 saat o aracın içinde.


Ben şoförün bencilliği olarak yorumlamadım durumu. Klimanın sorunsuz olduğunu düşünerek o şekilde söyledim.

Zaten mesajın sonunda klima arızalı ise şoförle ilgili bir durum olmadığını belirttim. Sonuçta öyle bir durumda onun elinden birşey gelmez. Yüklenmek tabii ki mantıksız olur.


En son Onur. tarafından Çrş 14 Eyl 2011, 16:29 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


kenan429

8 yıl önce - Çrş 14 Eyl 2011, 16:28

Otobüste klima mevzuu önemli. Gerçi eskiden olsa pencereleri açtın mı en kralı oydu ama artık klima cidden önemli. Benim bindiğim otobüslere bakacak olursak bu kadar senedir kullanırım 146'da bir tane bile klimalıya rastlamadım. 76C ve 76Y de klimalı arabalar vardır. Bazıları açar bazıları açmaz o ayrı dava. Yeni yeni gelen erguvan renkli otolarda klima sorunu yok. Klimayı açıyorlar sağ olsunlar. Ama Bahçeşehir - Bakırköy hattına da bu otobüslerden verilmeli. Çok kalabalık olunca muavine feryat ediyorlardı muavin de kalmadı direk şoföre küfrediyorlar.



ümit 806

8 yıl önce - Çrş 14 Eyl 2011, 22:22

Ben geçen akşam 99-167'ye bindim 14'te. Gece saatleri olmasına rağmen klima çalışıyordu ama yolcular da aracın istisnasız bütün camlarını açtıkları için hiç bir işe yaramıyordu. Şöförler 5 dakikalığına bile olsa klimayı kapatınca bunalan yolcular tarafından camlar açılıyor, sonra da kapatılmıyor çünkü klimanın geri açıldığını kimse anlayamıyor. Şöförlere klimayı kapatın deseler bile şöför en fazla 1-2 dakikalığına kapatmalı.

İSMAİL ÇELİK

7 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2012, 17:45

Aslında mesele şu;klimalı diye otobüslerde açılır pencere çok azaltılıyor.İşte bu azaltılmamalı.Zira her havada klima gerekmiyor.Hatta çalıştımı donuyoruz.İşte klima gerekmeyen havalar için havalanmayı tavan kapakları ve açılır pencereler sağlar bunu otobüs fuarındada bütün üreticilere dedim ,buradada hep yazdım ama sakalımız yok dinlenmiyoruz.



ümit 806

7 yıl önce - Prş 21 Hzr 2012, 10:57

Alıntı:
Aslında mesele şu;klimalı diye otobüslerde açılır pencere çok azaltılıyor.İşte bu azaltılmamalı.Zira her havada klima gerekmiyor.Hatta çalıştımı donuyoruz.İşte klima gerekmeyen havalar için havalanmayı tavan kapakları ve açılır pencereler sağlar bunu otobüs fuarındada bütün üreticilere dedim ,buradada hep yazdım ama sakalımız yok dinlenmiyoruz.


Bence bu konuda üreticilerin tutumu doğru, araç sahipleri veya kullanıcıların klima konusunda bilgileri az ve tutumları yanlış.

Camlar ve havalandırma araç gidiş yönü, rüzgar yönü, ortamdaki toz, kir, duman, hava kirliliği gibi faktörlere bağlı olarak genellikle istikrarlı ve verimli bir havalandırma sağlayamıyor.

Biz de geçen seneye kadar evdeki klimayı hemen soğutsun diye 18 derecede açıp öyle bırakıyorduk. Hava sıcaklığı 30-32 derece olduğunda klima evin içini ancak makul sıcaklıkta tutabiliyor. Evdeki termometrelere bakıyoruz 18 derecede çalışan klima en fazla 26-27 dereceye indirebiliyor. Fakat hava biraz serinlediğinde evdeki termometreler 21-22 dereceyi göstermeye başlıyor ve klimanın havası çarpmaya, rahatsız etmeye başlıyor. Geçen seneden beri klimayı 23-24 derecede çalıştırmaya başladık, dışarıdaki sıcaklık 30-32 derece olduğunda yine eskisi gibi kesintisiz çalışıp 26-27 derecede tutuyor, sıcaklık düştüğünde dinlenmeli çalışmaya başlayarak 24-25 derece seviyesinde kalıyor.

Dışarıdaki hava ne kadar serin olursa olsun betonarme bina güneş altında kızıp sıcaklık depoluyor. Rüzgar ve serin hava binayı soğutana kadar içeriye bir faydası olmuyor. Örneğin son 1 haftadır güzel rüzgar var ama etraftaki binalardan dolayı rüzgarı kestiğinden eve faydası olmuyor. Klima kapanır kapanmaz binanın sıcaklığı evin içine yayılmaya başlıyor.

Aynısı araçlar için de geçerli. Ne kadar cam da açılsa, ne kadar hava da esse trafikte ya da durakta bekleyen araç güneşin altında ısınmaya başlıyor. Dışarıdaki rüzgâr ve serin hava klima performansına zaten olumlu etki yapar. Buradaki önemli husus klimanın ayarını yaparken kantarın topuzunun kaçırılması.

Yolcunun biri "kaptan klimayı aç" deyince kaptan tavır yapıp düğmeyi sonuna kadar çeviriyor, sonra da başka birisi rahatsız olup kapattırıyor. Belki de rahatsız olup kapattırılsın diye bilinçli olarak böyle yapılıyor bilmiyorum. Ama genellikle klimalar aç kapa şekilde çalıştırıldığı için faydası olmuyor. Aç kapa yapılınca da yolcular camları açmaya başlıyor. Yolcu camı açtı mı da o işin geri dönüşü, tek tek camları kapattırması zor.


cenkince

7 yıl önce - Pzr 01 Tem 2012, 21:19

Otobüs AŞ klima şikayetlerini buraya mı yazmalıyım bilemedim ama, Üzülerek görüyorum ki; Otobüs AŞ araçları da klima konusunda samimi davranmamaya başladılar. Bugün 76 Y hattında bindiğim araç sürücüsü sürekli olarak aracın kliması ile oynayarak kısa bir süre klimayı çalıştırdıktan sonra yol boyunca sadece fan'ı nı çalıştırdı.

İncirlide Mütemadiyen otobüs beklerken klima çalıştırmadan seyrettiklerine şahit olduğum Erguvanlar da cabası... Camlar açık ve içeride yelpaze kullanan yolcular işin aynası.... Zaten kliması çalışan otobüsün uğultusu durağa gelmeden kendini belli ediyor...

Aman diyelim.... koca gün bu çakallığı yapmanın tek artısı 5 bilemedin 6 litre mazottan tasarruf etmek... Zira iklimlendirmede en yüksek sarfiyat ilk 3 - 5 derecelik düşüşlerde yapılmaktadır. Sonrasında daha stabl bir tüketim sözkonusudur.



Doğukan Kahraman
7 yıl önce - Pzr 01 Tem 2012, 21:26

Alıntı:
Otobüs AŞ klima şikayetlerini buraya mı yazmalıyım bilemedim ama, Üzülerek görüyorum ki; Otobüs AŞ araçları da klima konusunda samimi davranmamaya başladılar. Bugün 76 Y hattında bindiğim araç sürücüsü sürekli olarak aracın kliması ile oynayarak kısa bir süre klimayı çalıştırdıktan sonra yol boyunca sadece fan'ı nı çalıştırdı.

İncirlide Mütemadiyen otobüs beklerken klima çalıştırmadan seyrettiklerine şahit olduğum Erguvanlar da cabası... Camlar açık ve içeride yelpaze kullanan yolcular işin aynası.... Zaten kliması çalışan otobüsün uğultusu durağa gelmeden kendini belli ediyor...

Aman diyelim.... koca gün bu çakallığı yapmanın tek artısı 5 bilemedin 6 litre mazottan tasarruf etmek... Zira iklimlendirmede en yüksek sarfiyat ilk 3 - 5 derecelik düşüşlerde yapılmaktadır. Sonrasında daha stabl bir tüketim sözkonusudu


Cenk Bey, klimayla ilgili şikâyetlerinizi Alo 153 Beyaz Masa'ya bildirmeniz gerekmektedir. Açıkçacsı kliması çalışmayan Otobüs A.Ş.'ye hiç denk gelmedim.


aykut kayıhan
7 yıl önce - Pzr 01 Tem 2012, 21:47

Bende hep bindiğimde özellikle söylüyip,camları kapatıyorum ama yinede yeterince soğutmuyor,içerisi yine pişikti,ses geliyor ama,kullanmasını bilmiyorlar.Bir dahakinde klima yetersiz diyen otobüs a.ş.şöförüne bide ben bakiyim yetersizmi gerçekten diyecem.

mert808
7 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2012, 04:19

Dün 14ÇK hattında bindiğim 2000-110 numaralı otobüsün kliması çok etkili çalışıyordu. Klimanın markası Konvekta'ydı. 99 model araçlarda olan Konvekta'lara göre daha iyi bir performans veriyor 2000 modellerin Konvekta klimaları. Zaten klima 99 model araçların klimalarına göre biraz daha uzundu.



sayfa 40
« önceki   123 ... 3940414243   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM